Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od niedawna jestem posiadaczem bmw e60 535d rok 2004.

Po zakupie bylo wszystko wporzadku do niedawna,

od jakiegos tygodnia zaczela mi bardzo duzo palic

tzn jakies 18 litrow na 100 przy jezdzie 70% miasto 30% trasa i to przy jezdzie doslownie muskajac pedal gazu.

Dodam ze przebieg to 220 tys km , nie bierze oleju ani nie kopci.

Mam troche podjechana skrzynie biegow tzn szarpie przy zmianie ale nie podejrzewam ze to jest przyczyna tak duzego spalania.

Diagnostyka komputerowa wykazala ze jest problem z przepustnica egr ta elektryczna przed zaworem egr i sprawdzalem faktycznie nie dziala, sciagalem waz i jest caly czas otwarta, to bylo by przyczna?

Z gory dziekuje za pomoc

Opublikowano

Dodam jeszcze z mniej wiecej w tym samych czasie zaczal sie wydobywac z nawiewow zapach jakby gazu, oleju trudno powiedziec, silnik suchy zadnych wyciekow.

I tez nie dmucha tym caly czas tylko co jakis czas.

Opublikowano
Sprawdz sobie jeszcze kolektor wydechowy, u mnie wywala blad egr i przepustnicy a na 100% mam pekniety kolektor i z nawiewow co jakis czas czuc spaliny, od strony wydechu komora jest w sadzy
Opublikowano
sprawdz temperature jaka masz bo ja mialem tak samo palilo jak smok a byl jebniety termostat od egr
Opublikowano

na kompie nic takiego nie wykazuje, a gdzie on sie znajduje?

A moze przeplywomierz?

chociaz jak by byl uszkodzony to komputer chyba powinien wykazac?

Opublikowano
Przepustnica ma być otwarta. Ona zamyka się tylko na chwile podczas gaszenia silnika. Jak silnik zgaśnie to znów się otwiera i juz tak zostaje.
Opublikowano
no i wlasnie nie zamyka sie, no ale w zasadzie nie poiwinna miec nic wspolnego z wysokim spalaniem, bo z tego co wiem to ona jest do gaszenia silnika zeby nie mial takich drgan
Opublikowano
A masz filtr dpf?. Bo jak masz to zapewne filtr ci się przez ta klapę nie wypala.
Opublikowano

Tu macie wątek i możecie sobie poczytać.

 

 

viewtopic.php?f=70&t=172421

 

Wiec proponuje naprawić ta klapę i sprawdzić kompem w jakim stanie jest dpf. No i zrobić jeszcze raz dobra diagnostykę komputerową i sprawdzić wszystko u kogoś kto się na tym zna. Bo tak na odległość to może być wszystko.

Opublikowano

Dpf nie dawno się wypalal samoczynnie,

Ściąglem egr okazało się że cały Kolektor ssący jest dosłownie zapchany nagarem, wyczyścilem jak narazie egr i biorę się za Kolektor czym najlepiej to wymyc żeby ta sądza zeszła?

Jak zdemontuje Kolektor to konieczne są nowe Uszczelki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.