Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z wymianą programową DPF to jest tak , sterownik dostaje informacje nowy filtr , a jego sprawność niska więc pewnie zacznie pokazywać błędy

filtr do wymiany , ale czasami musowo zrobić wymianę ponieważ zapisuje się błąd przekroczonej maksymalnej liczby wypaleń , a procedura jest taka

," należny wymienić na nowy filtr DPF" , a jeśli sam filtr ok to nie ma sensu wymieniać lub usuwać, jedyne co zostaje to własnie wymiana programowa na nowy , ale niestety stary DPF nigdy nie będzie miał sprawności nowego DPF, po każdym wypaleniu pozostaje minimalna ilość popiołu który odkłada się na dnie filtra i zmniejsza wydajność filtra, aż dochodzi do momentu ze nawet po wypaleniu ma tak słabą zdolność przepuszczania spalin , czujnik ciśnienia spalin odczytuje to jako zapchany filtr i próbuje wypalić sadze i jak jest to zbyt często i po wypaleniu nadal za wysokie ciśnienie to kończy się to błędem DPF

jak rozcinałem zapchany filtr to nie było ani grama sadzy w filtrze , tylko żółty popiół i to on jest przyczyną zapchania DPF

nie wiem czy da się go usunąć można odkręcić i przedmuchać sprężarką ale wątpię że pomoże na dłuższy czas, trochę pewnie opuści filtr tak samo, podobno po wypaleniu dobrze jest przejechać od czasu do czasu z wyższą prędkością obrotową silnika duże ciśnienie gazów działa jak sprężarka wydmuchuje mniejsze cząstki popiołu z filtra ( tylko nie podczas wypalania :D ) Ale oczywiście tu tkwi pewne niebezpieczeństwo ponieważ jak filtr nie drożny

to nadciśnienie w kolektorze wydechowym i zmniejszona zdolność odprowadzania spalin z komory spalania może powodować że nie spalone paliwo

razem z gazami zacznie przedostawać się do skrzyni korbowej podwyższając poziom oleju silnikowego :idea:

jak już pisałem za duża ilość spalin w komorze spalania zmniejsza możliwości spalania oleju napędowego.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie jestem specjalistą, ale ostatnio kolega sporo mi potłumaczył w temacie.

 

Np. sterownik Boscha EDC17 stosowany jako DDE w n47 ma wiele programów, które na podstawie wartości czujników i na różne sposoby (różnymi algorytmami) próbują określić aktualny stan silnika. Sterownik ma również zaprogramowane poprawki na zużycie poszczególnych elementów, np. czujnik temperatury, lambdy, przepływki itd. Świetnym przykładem jest też czujnik ciśnienia spalin przed EGRem, który z czasem po prostu się odkształca. Sterownik próbuje to prawidłowo przewidzieć (zasymulować). Dlatego tak ważne jest robienie adaptacji czujników po wymianie, żeby sterownik skasował sobie dotychczasowe "poprawki" i ponownie nauczył się ich charakterystyki.

 

Sterownik ma też kilka różnych programów, którymi na podstawie stylu jazdy, ilości km, wtrysków, wypaleń itd próbuje wyliczyć ilość sadzy i popiołu w filtrze DPF. To nie jest tak, że jest to wyliczane tylko na podstawie tego jednego czujnika ciśnienia przed EGR. Zresztą sam mam z nim problemy, a w odpowiednich komunikatach błędów ilości sadzy i popiołu były "w normie". Problemy z czujnikami powodują "tylko", że dany program okresowo nie jest brany pod uwagę, np. w podejmowaniu decyzji, czy należy włączyć "automatyczne wypalanie" w trakcie jazdy.

 

W przypadku informowania o wymianie DPFa wszystkie adaptacje programów określających stopień jego zapchania, okresy do wypaleń, ilości dawek itd są zerowane. Sterownik zakłada też, że DPF nie ma w sobie sadzy i popiołu i zaczyna ponownie "uczyć" się obsługi DPFa. Jeśli poinformujemy o wymianie, a pozostawimy stary, mocno zapchany filtr, to całkiem możliwe, że prosimy się o kłopoty. Przez stosunkowo długi okres czasu sterownik będzie zakładał, że filtr ma odpowiednią pojemność i przy wszystkich programach próbował wliczyć 0gr sadzy i popiołu oraz odpowiednią poprawkę na czujnik ciśnienia. Skutek: jeździmy z częściowo zapchanym filtrem, a sterownik nic o tym nie wie, przez mniejszy lub większy czas jest "ogłupiany", znacznie rzadziej zaczyna "automatyczne wypalanie" i nie dopala filtra do końca,

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam

Odświeżę temat bo mam problem jak w temacie.

Mam wersję ISTA 4.01, brak błędów, natomiast po przeprowadzeniu całego procesu z żądaniem regeneracji zamiast komunikatu "Żądanie regeneracji zostało przekazane" mam komunikat "Nie można zażądać regeneracji. Powtórz żądanie, zwróć uwagę na zamianę zacisków".

Wyłączałem zapłon, wyciągałem kluczyk i dalej ten sam komunikat.

Czy ktoś może przerabiał ten problem?

Pozdrawiam


PS;

Dzisiaj sprawdziłem na wersji 4.16.30 i dalej to samo. Mam od niedawna to auto i ciekaw jestem czy można programowo zablokować czy wyłączyć DPF żeby nie pokazywał błędów przy sprzedaży i dlatego może nie da się wymusić wypalania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.