Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam, chciałem w e81 z silnikiem n47 wymusić wypalanie dpf Rheingoldem 3.41 jak na
. Robię wszystko tak jak autor, wyłączam oczywiście zapłon i wyjmuje kluczyk podczas komunikatu "switch of terminal 15 and terminal R", wkładam go dopiero po upływie 30 sekund, następnie podczas komunikatu engine start odpalam silnik, klikam next i wszystko zaczyna się od początku. Zaznaczam request przechodzę przez wszystkie komunikaty i tak w kółko. Procedura nie dochodzi u mnie do tego momentu co na filmie w którym wyświetla się "Regeneration enabled i not active". Edytowane przez ShakeIt
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jakaś stara wersja ISTA

 

 

Nowsza wersja ista nie wymaga wyłączenia zapłonu. Wystarczy tylko odczekać wspomniane 30s

Opublikowano

Tutaj jeśli nie wyłącze zapłonu to też wyświetlą się następne komunikaty ale finalnie i tak wszystko zaczyna się od nowa po kliknięciu "dalej" przy procesie "odpal silnik". A zapłon wyłączam bo podobno terminal 15 właśnie to oznacza a termianl R to wyjęcie kluczyka.

 

Dziś zrobiłem około 100km po autostradzie i dpf się wypalił. Kasowałem ciągle inpą błędy 480a i 481a i w końcu poszło, przynajmniej tak wynika z isty, która wcześniej pokazywała ostatnie wypalanie kilka tysięcy km temu a po dzisiejszej jeździe pokazała, że ostatnie wypalanie było 8km temu. Mimo wszystko chciałbym sam móc wymusić to wypalanie w razie potrzeby. Wcześniej filtr długo się nie wypalał bo był zepsuty czujnik ciśnienia dpf.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To wymuś za pomocą ISTA teraz.

 

Jeśli pojawiają się błędy 480a i 481a to dopalanie zostaje zablokowane.

 

Właśnie jazda z inpą i ciągłe kasowanie błędu umożliwia dopalenie DPF.

Po takiej jeździe, wyciągam kluczyk i daje uśpić się sterownikom(aż zgaśnie kontrolka na drzwiach kierowcy od tylnych szyb i klawisz "start-stop" ).

Następnie wymuszam dopalanie za pomocą ISTA.

Ostatnio miałem przypadek gdzie było 90mbar ciśnienia widzianego przez czujnik ciśnienia DPF, a po dopalaniu był 1mbar na biegu jałowym

Opublikowano

Żeby dokładnie zobrazować o co mi chodzi wklejam film z nagraniem próby requestu. Wychodzi na to, że ISTA nie rozpoznaje, że wyłączyłem zapłon i wyjąłem kluczyk wtedy gdy było takie polecenie. Mam zwykły kabel d-can ale większość na forum taki ma i request im działa. Zresztą reszta funkcji w Rheingoldzie działa bez problemu.

 

FILM nr 1 - po polsku

 

FILM nr 2 - po angielsku i tutaj widać ten komunikat dotyczący terminalu.

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły w czym jest problem ?

 

Ps. Obecnie dpf jest sprawny i wypala sie samoczynnie a w dde nie ma żadnych błędów ale drąże temat bo chcialbym mieć możliwość wymuszenia w razie gdyby kiedyś zaszła taka potrzeba.

Opublikowano
Zaktualizuj wersję ISTY-D i będzie ok. Obecna to 3.55 lub 3.56, w obu problem jest rozwiązany.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Tak jak na samym początku filmu widać nie ma żadnych błędów.

Na filmie z pierwszego postu autor miał błąd a request i tak sie uruchomił. Podobnie na filmach dziqska z wypalaniem w disie, miał tam jakieś błędy, bodajże świec i też nie było problemów.

Opublikowano
No to pytanie czy silnik na pewno jest rozgrzany do odpowiedniej temperatury?

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Mlodzik18 chyba nie do końca się zrozumieliśmy. Po poleceniu start engine w następnym komunikacie powinno sie wyświetlić "current regeneration status enabled lub disabled i active lub not active" w zależności od tego czy zostały spełnione warunki do wypalania, a u mnie w ogole się to nie pojawia tylko wszystko zaczyna sie od poczatku. Jest w między czasie komunikat o terminalu (50 sekunda filmu)ale tam robie wszystko jak należy, wyłączam zapłon i włączam po 30 sekundach.

Obejrzyj ten film to zrozumiesz o co mi chodzi.

 

Jak masz więcej czasu to obejrzyj też ten film. Jak widac powtarzam na nim procedury kilka razy i ani razu nie dochodzi do momentu w ktorym jest informacja o aktywnym lub niekatywnym wypalaniu.

 

Ps. Odpowiadając na Twoje pytanie to tak, wszystkie warunki sa spełnione, zarówno temperatura silnika i spalin. Próbowałem uruchomić tę procedurę po dłuższej jezdzie autostrada gdzie chwile wcześniej wypalanie nastąpiło samoczynnie co potwierdza odczyt poprzez ISTE..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na filmiku widać jak robisz w kółko to samo,zamiast zamknąć ten test i przejść do DDE i w live data kontrolować parometry wypalania. :duh:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Nadal nie rozwiązałem problemu. Wydaje mi się, że mimo wszystko przyczyną jest wspomniany wyżej terminal 15 bo taki komunikat pojawia się w ostatnim etapie procedury. Czy ktoś bardziej znający się w temacie mógłby spróbować włączyć mi tę procedurę przez teamviewer ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dzisiaj robiłem w swoim N47 E91

usuwasz błędy nie może być żadnego

funkcje serwisowe tak jak ty żądasz regeneracji wyłączasz zapłon 30sekund włączysz tak jak informuje,

start engine i jak dochodzisz do momentu czy wybrać znowu to samo

to idziesz do drzewa sterowników klikasz na DDE > na dole wywołaj funkcje SG >

środkowa zakładka (status nie pamiętam nazwy )

>układ wydechowy

- odznaczasz status regeneracji

- żądanie regeneracji

ciśnienie spalin

klikasz odpytaj stan i jedziesz od 20 minut z prędkością ponad 60km jak zwolnisz to nadal będzie aktywna

na pewno regeneracja będzie aktywna , to jest wymuszenie

niestety po 20 minutach musiałem zakończyć padała mi bateria w laptopie znowu klikasz odpytaj stan

klikasz zwolnij regeneracje > odpytaj stan regeneracja będzie nie aktywna

Opublikowano

Udało mi się to zrobić rano w dokładnie taki sam sposób w jaki opisałeś, ale mimo wszystko dzięki za opis bo napewno niejednemu się przyda. Mnie zmyliło to, że w jednym z filmów z YT, który wklejałem te dane odnośnie aktywacji wypalania widoczne były od razu w teście, nie trzeba było z niego wychodzić i wywoływać fukcji SG i dlatego robiłem to w kółko bo byłem pewien, że ma to wyglądać tak jak na filmie ale widocznie tam była jakaś inna wersja ISTY.

Ja przed wypalaniem kliknąłem jeszcze wymianę dpf. Nie wiem czy to w czymś pomagło ale udało się. Przejechałem autostradą ponad 100km i wypalanie ciągle było aktywne, dopiero jak zjechałem do miasta zmieniło się na nieaktywne co dziwne bo jak filtr samoczynnie mi się wypalał to trwało to krócej. Mam zamiar wlać jutro do dpf środek wurth do czyszczenia i zrobić wymuszone wypalanie jeszcze raz. Pzdr.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!

 

Zeby nie zakladac nowego watku opisze swoje boje z dpf :) Model e90 n77 177km 2009 przebieg: 108 000 (samochod salon serwisowany tylko w aso -sprawdzony w serwisie). Po przejechaniu ok. 2000 km od zakupu wyskoczyła słynna kotrolka dpf :) Zakupiłem kabel D-Can wgralem ISPE/Rheingolda i co sie okazalo:

- blad 4030 - czujnik temp. spalin przed kat. oraz dwa bledy o zapchaniu dpf. Ostatni raz wg. ISPY wypalanie mialo miejsce 16000 km temu !!! (tutaj lekki szkok hehe) . Zadnych innych bledow w calym aucie nie stwierdziłem :)

Zamówiłem nowy czujnik temp. ponieważ przez niego nie włączało się wypalanie. Czujnik zamontowany i teraz temperatura jest pokazywana prawidłowo. Wykasowałem błędy dpf , włączyłem wymuszone wypalanie. W ISPIE widze ze wymuszanie jest właczone ( tj. requsted in DDE ) oraz jak osiągam temp. cieczy , spalin status regeneracji zmienia się na active. Pojedziłem tak za 30 km i cały czas miałem active dopiero jak zjechałem na parking to zmieniło się na not active. Co najdziwniejsze podczas jazdy wskoczył bład zapchania dpf 480A ale status CALY CZAS był acitve. Zastanawiaja mnie dwie rzeczy : mimo tego że status był acitve to nie zauważyłem np. dojeżdzając do swiateł ze jest wyższe zużycie paliwa (wskaniźnik na 0) , temperatura spalin maks jaka miałem to 450-490 stopni (a powinno byc chyba grubo ponad 500). Po tych 30 km cisnienie na 2000 obr mam ok 150-200 (wiec duze). I teraz niewiem wypala sie toto ustrojstwo czy nie? Bo przejechac 200km na darmo nie ma sensu. Status od ostatniego wypalania nie zmienił sie tj. dalej 16000 km temu.Wszystko robie poprawnie???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak 16tyś km to raczej nie masz filtra dpf już ktoś usunął tylko nie wyprogramował z DDE, tak czasami robia mechanicy jak wycinają dpf

odpiął czujnik temp i to zatrzymuje wypalanie żaden filtr by nie wytrzymał 16tys km on się wypala bardzo często zależnie od warunków jazdy

(nie wspominając o dobrych wtryskach i egr) ale przy sprawnym samochodzie to co 200-600 km wypalanie trwa krótko 10-15 minut nie zauważysz

wypalania , sam proces wypalania jest trochę inny niż tylko dawkowanie dużej ilości paliwa , to zawór EGR dusi spalinami całkowite spalanie

paliwa w cylindrach dlatego częściowo nie spalone paliwo wędruje do kolektora wydechowego i przez katalizator do dpf i tam się powoli dopala z sadzą

jak masz 800km od ostatniego wypalania to już duzo trzeba robić test i sparawdzać błędy co jest przyczyna

Masz ista to zrób test DPF

Wyszukiwanie błędów > struktura funkcjonalna > Napęd > Cyfrowy układ sterownia silnikiem wysokoprężnym DDE 6 lub DDE7 >

Układ filtra cząstek stałych > filtr cząstek stałych > wybierz ABL > Filtr cząstek stałych >

i postępuj według instrukcji ista .

next , next ...

będzie mierzyć ciśnienie wsteczne spalin

na biegu jałowym co najmniej 10 sekund zaczekaj dopiero next

na 2000obr sam podniesie , czekaj 10 sekund i next

i wciśnij gas do maxa powyżej 4000/ort/min 10 sekund minimum trzymaj

i pokaże ci dane

jakie masz wartości bieżące i maksymalne które nie mogą być przekroczone jak sa to filtr do wypalenia

ale jak go nie masz to będzie idealnie

a błąd jest właśnie z powodu braku wypaleń który komputer zarejestrował

tylko odkręcenie lub po spawie zobaczysz czy masz fltr czy nie masz

Nie ma podczas wypalania dawkowania dużej ilości paliwa to mit jest trochę większe ale nie da się zauważyć na spalaniu chwilowym

ponieważ ma być nie zauważalne dla użytkownika samochodu , może jak w tym momencie wciśniesz gas to może być lekko przyduszony

z powodu EGR ale pewnie proces się zatrzymuje dlatego do wypalania najlepsza jest spojona stała jazda z prędkością 80-90 km/h

 

 

Dodatkowo program ecu z DPF (EURO4 już ) jest ustawiony tak aby ograniczyć wytwarzanie tlenków azotu,

tlenki azotu powstają w wysokie temperaturze spalania i sposoby sa dwa ograniczenia wytwarzania tlenków azotu (jest więcej ale dwa istotne)

zamontować układ SCR (AdBlue) dodatek mocznika wychwytuje tlenki azotu z układu wydechowego i zmienia na nie aktywne związki ,

opis (http://www.info-samochody.pl/artykul,id_m-68,t-System-SCR-%5C(AdBlue%5C).html)

dzięki temu możemy podnieść temperaturę spalin i zmniejszyć wytwarzanie cząstek stałych sadzy i oszczędzamy DPF ,

drugi sposób jak nie ma SCR Adblue to obniżenie temperatury spalin poprzez dodatek spalin z układu wydechowego i zaworowi EGR ,

w istotny sposób ogranicza to powstawanie toksycznych tlenków azotu , niestety minusem braku tlenu i nadmiaru spalin z powodu większego dawkowania , jest powstawanie większej ilości cząstek stałych dlatego potrzebny jest DPF który gromadzi i wychwytuje do 95% wszystkich cząstek stałych (sadzy) dlatego nie wytrzyma długo bez wypalania np 16tyś może 1600km nowy by wytrzymał

Opublikowano

Dziekuje kolego Din76 za zainteresowanie i odpowiedz.

 

Brałem pod uwage,że poprzedni własciciel "zajal" sie DPF, alee... :

- przy czujniku temp. nie bylo nic majstrowane, kabel wygladal jak nowy, wtyczka wpieta poprostu nie dzialal.

- cisnienie pokazywalo prawidlowe , tzn. prawidlowe jak na zapchany filtr tj. 200-300-400 mbar a przy wycietym diable takie napewno by nie bylo.

 

Po zmianie czujnika temperatura spalin pokazywana jest prawidlowo i zniknal na stale blad 4030.

 

Dzisiaj rano wiedzialem ze wczorajsze wypalanie cos dalo bo cisnienie znacznie spadlo tj. do wartosci przy jalowym 10-15 przy 2000 obr. okolo 90 odcinka 150. Rozpoczalem wiec procedure raz jeszcze pojezdzielm 40 minut i viola. Status since regeneration : 0 km, cisnienie na jalowym 0-5 mbar, 2000 - 20 mbar odcinki nie probowalem. Jesli chodzi o temperature splain to teraz przy normalnie jezdzie jest 200-250 stopni. Podczas wypalania mialem 400-612. Zauwazylem, że nie wazne jaka predkoscia jade wazne zeby predkosc była STALA. Gwałtowne przyspieszenie i duzo obroty bardzo obnizaly temperature spalin i zmniejszaly efektywnosc wypalania.

Auto przed wszystkim chodzilo wg. mnie bardzo dobrze, zwawo czasami przy 2000 obr na tempomacie mialem lekie szarpniecie co jakis czas. Teraz bo wypalaniu to jakbym nowym autem z fabryki wyjechal hehehe Dalej nie daje mi spokoju jak poprzedni wlasciciel przejechal 16tys km bez wypalania i nie zapchal doszczetnie filtra ( mowil ze glownie uzytkowal autostrada i styl jazdy : mlody gniewny hehe (tego akurat nie mowil ale widzialem na jezdzie probnej).

Jakby ktos byl zainteresowany to mam filmik 2 godzinny z calej zabawy gdzie widac wszystkie paramertry oraz jak i co robilem w ISPIE. Moge wrzucic dla potomnych na yt a noz komus sie przyda.

Opublikowano
Dystans przejechany od ostatniej regeneracji pokazywany jest w metrach. Może tu nastąpiła pomyłka w liczeniu zer? Kiedyś jak odczytywałem swój dystans to się za głowę złapałem (też się pomyliłem :o )
Opublikowano

Zalezy czym/w jakim programie odczytujesz. Jak podpinalem pod delphi bylo w metrach , w inpie z tego co pamietam w metrach, natomiast w ISPIE jest na 1000% w km.

 

EDIT : Tutaj pierwsza czesc wypalania gdzie jeszcze mialem mocno zapchane:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wypalanie musiało zachodzić tylko z jakiegoś powodu jakiś błąd uniemożliwiał zakończenie cyklu i wyzerowanie licznika wypaleń ,

może ten czujnik temp , na pewno 16tys by nie wytrzymał bez wypalania ,

ale raczej masz DPF jak by poprzedni właściciel usunął to by wypalanie nic nie dało .

Opublikowano

Panowie podlacze sie pod temat.

 

Zajalem sie diagnostyka DPF w moim E90. Po sprawdzeniu dystansu, okazalo sie, ze filtr byl wypalany 30 km temu (robilem akurat trase), wiec chyba wszystko dobrze dziala. Nastepnie zrobilem test DPF, ktory pokazal na biegu jalowym wartosc 25 (dopuszczalna 35, niestety nie pamietam jednostek), a przy 2000 wartosc lekko przekroczona, ale nie zapisalem ile dokladnie i dalej nie sprawdzalem (silnik po nocy i dzialal kilka minut). Postanowilem wymusic wypalanie i pojechac w trase. Podczas jazdy podgladalem status, temperatury po wejsciu w DDE i proces po okolo 25 km zostal zakonczony. To co zdziwilo mnie bardzo to temperatura gazu przed katalizatorem pokazywala rozne wartosci (kilkaset stopni), a przed filtrem DPF caly czas -40.052642. Czy to oznacza, ze mam niesprawna sonde lambda? Jakie sa dopuszczalne wartosci?

 

Druga juz mniej istotna sprawa - nie moge podejrzec czasu od ostatniego wypalania, tylko dystans. Czy to normalne? :)

 

Uzywam Rheingold 3.53.

Auto z silnikiem N47.

 

Edit:

Podobny problem http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=71174

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie masz tego czujnika dlatego, i nie dlatego że ktoś wymontował,

dlatego taka wartość , nie bierz pod uwagę to nie istotne

zresztą DPF działa ci prawidłowo (jeszcze jakiś czas :D )

https://www.etkbmw.com/bmw/PL/search/selectCar/E90/Lim/BMW+320d+N47/ECE/18/18_0721/

zobacz czujniki w DPF

czujnik temperatury przed katalizatorem (nie masz drugiego za katalizatorem przed filterm DPF) (budowa DPF w N47 jest katalizator przed filtrem DPF)

- sonda lamda przed katalizatorem

- czujnik ciśnienia przed katalizatorem

sprawdź test ponownie, jak po wypaleniu nadal na biegu jałowym ok a na wyższych obrotach wartość przekroczona to może świadczyć

że filtr już jest zatkany popiołem, a nie sadzą i będzie coraz słabszy i szybciej się zapełniał sadzą ponieważ ze względu na zalegający

popiół na dnie filtra jego pojemność magazynowania sadzy maleje , jak nie musisz to nie zeruj przekroczonej liczby wypaleń ,

czyli nie rób wymiany filtra DPF na nowy .

sprawdź wtryski czy korekcje nie przekroczone , uszkodzone lejące wtryski najbardziej zatykają dpf, podobnie jak uszkodzony EGR

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

 

Wtryski są okej, sprawdzałem korekty pod obciążeniem. Natomiast z EGR, pojawił mi się jakiś czas temu błąd 41E2 Exhaust Gas Recirculation - Open Circuit ale po wykasowaniu nie wrócił. W internecie nie ma za bardzo informacji o tym.

 

Dlaczego nie polecasz zerować liczby wypaleń? Czy można chemicznie (wyjąć) wyczyścić DPF skoro mogę mieć tam popiół?

Opublikowano
Kolega Din madrze prawi. U mnie tez nie ma tego czujnika przed DPF i tez pokazuje -40 stopni ale jego fizycznie w naszych silnikach nigdy nie bylo :) Moim zdaniem musisz pojezdzic i obserwowac co jakis czas jakie masz wartosci w tym tescie na jalowym, 2000 i odcince. Jak beda prawidlowe to ja bym sie nie przejmowal. Zawsze jak wypalanie nic nie bedzie juz dawac mozesz wyjac filtr i przeczyszcic mechanicznie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.