Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

LL01 - lepiej chroni silnik (popioły siarczanowe, siarka, fosfor), mniej środowisko

LL04 - lepiej chroni środowisko, mniej silnik (zastosowania w silnikach z filtrem cząstek stałych)



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

tak jest to prawda

sonda szybciej sie zuzyje powiedzmy skroci sie jej zywot o 25% katalizator nieznacznie straci swoja przepustowosc z racji osadzania sie produktow spalania + niewielkiej zawartoci oleju LL01 (fosforu popiolow siarki itp)



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

A czy padająca pompa daje jakieś oznaki (nie mówię o wycieku) i czy da się w jakiś sposób je zdiagnozować. Coś gdzieś czytałem że korek oleju otworzyć i będzie słychać, ale nie wiem czy to prawda? Dzisiaj zauważyłem jedną kroplę od spodu. Głównie chodzi mi czy jakieś np. akustyczne objawy temu towarzyszą? Czy o-ringi oba można w serwisie dostać?

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/obrazek/350372/686x484

Które oringi potrzebuję?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
potrzebujesz uszczelek o numerze nr 21 (jedna między pompę a głowicę, a druga pod dekiel w pompie). jeśli chodzi o odgłos to po otwarciu korka będzie słychać charakterystyczne pukanie, chociaż przy w pełni sprawnej pompie też będzie to słyszalne. Na pewno nie może być jej słychać po zakręceniu korka. Poza tym pompa wytwarza podciśnienie więc hamulce muszą działać bez zarzutów, jeśli wyczuwasz że musisz używać większej siły podczas naciskania na pedał hamulca, to może być to właśnie objaw uszkodzonej pompy.
Opublikowano
Wielkie dzięki, jeszcze jedno pytanie. Jak kupowałem auto 1,5 roku temu to poprzedni właściciel mówił mi, że wymieniał uszczelki na pompie, czy kolejna wymiana będzie miała sens czy nowa pompę trzeba?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli masz tylko wyciek to zacząłbym od wymiany uszczelek. Przy wymianie ważne jest aby oczyścić powierzchnie przylegające, jak tego nie zrobisz naprawa nie pomoże na długo. Koszt uszczelek to od 25 do 60pln, a pompa to od 700 w górę...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzisiaj wymieniłem uszczelki w pompie, trochę roboty z tym jest. Koszt zestawu naprawczego w serwisie 46 zł.

Ciekawy jestem czy pomoże na dłużej , bo jak tak to się opłacało :cool2:

Opublikowano
Podczas roboty oglądnąłem sobie tą pompę, kurcze tam nie ma się co popsuć.

Popsuć nie ma co tylko zatkać w środku nagar z oleju

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy i Koleżanki

Dopiero co dołączyłem do forum oraz do grona posiadaczy BMW a już pojawił mi się problem z samochodem. Z góry przepraszam, jeśli podobny wątek już gdzieś się pojawił, ale nie udało mi się namierzyć wątku który przypominałby podobną sytuację w opisie.

Dopiero co skończyłem formalności rejestracyjne i montując wczoraj tablice zauważyłem dużą tłustą plame (w centralnym punkcie jaky czątki smaru z piaskiem) gdzie stało auto. Ponieważ samochód stał na tym miejscu zarówno tyłem jak i przodem (na przestrzeni sobota-sroda, niwielka jazda w niedziele oraz poniedzialek - kilka km), nie jestem pewien czy zródłem wycieku była przednia część od silnika czy od strony przekładni tylnej. Jednak po obmacaniu osłony silnika (brak lepkości), gdzie ten wyciek mógł nastąpić raczej wnioskuje, że zródło sie na tylnej osi. Jestem umowiony na wizyte w ASO za tydzień aby sprawdzić rożne rzeczy w samochodzie, ale w obecnej sytuacji zastanawiam się czy przejechanie kilkunastu km nie będzie stwarzać ryzka zatarcia albo jakiejs innej usterki. I czy nie pojechac tam jednak laweta albo podjechac do najblizszego mechanika w odl. 500 m.

Dla informacji o ewentualnych przyczynach takiego stanu rzeczy, to samochód zakupiłem w Niemczech od kolegi, który nie eksploatował go za bardzo (trasa dom-prac: 3km, sporadycznie cos na kilkadziesiat km), a ja nagle zrobiłem nim 1100 km i po tej trasie tylnia oś wlaśnie stała w tym miejscu.

Bede wdzieczny za sugestie jak postąpić w kwestii jakichkolwiek jazd w najbliższym czasie oraz co to może być i jak poważna naprawa mnie może czekać.

Zdjecia dostępne poniżej.

https://plus.google.com/u/0/photos?tab=iq#photos/114983148927981386720/albums/6107099383384549377

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie moge (przynajmniej ja) otworzyc zdjec z linku bo wrzuca mnie na moje wlasne konto google i moje foty. Plama oleju czy glut smaru? Bo piszesz w tytule olej a w opisie juz ze smar z piachem. Jestes pewien ze to z twojego auta? Moze juz bylo tylko przewrazliwiony jestes i szukasz dziury w calym. Smar to nie wiem skąd, to nie polonez zeby smarem smarowac :mrgreen: :mrgreen: Olej moze byc z dyfra, ze skrzyni, z silnika. Bez kanalu nie obadasz czy cos cieknie i gdzie.

🙃🙃

Opublikowano

Naprawde dzieki za szybka reakcje. Co do tego, ze to nie moja plama to raczej watpie, bo tam wczesniej nikt nie stal (no chyba, ze przez tydzien nie widzialem tego miejsca i moze ktos tam parkowal).

 

Umieszczam link jeszcze raz, mam nadzieje ze teraz zadziala:

https://plus.google.com/photos/114983148927981386720/albums/6107099383384549377#photos/114983148927981386720/albums/6107099383384549377

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzales konsystencję? Czy to lepkie czy nie? Jaki zapach? Może to płyn ze spryskiwacza. Płyn chłodniczy, z klimy raczej odpada skraplanie bo za zimno. Na olej mi to nie wygląda, zdjęcia tez malo mówią bo z daleka zrobione. Za jasne jak na olej (chyba ze jesteś świeżo po wymianie i jest tak czysty) Plama bliżej prawej strony bo widać ślad kola blisko. Może spryskiwacz ksenonu (jezeli posiadacz) może cieknac. Postaw auto gdzie indziej na noc. Pierw obadaj miejsce żeby nie było niczego na ziemi. Wtedy zobaczysz co i w którym miejscu cieknie.

🙃🙃

Opublikowano
Konsystecje sprawdzalem, lepkie i tluste. Wczoraj odwrocilem samochod i na plame podstawilem tekture zeby byly widoczne nowe plamy. Ale nic nie ma. Wiec albo wszystko wycieklo albo musi byc wiecej jazdy zeby sie rozszczelnilo. Plyn ze spryskiwaczy ksenowo odpada, bo nie mam. Moge zrobic lepsze zdjecie z bliska wieczorem. Natomiast czy to odpowie na pytanie czy moge sie bezpiecznie przemiescic do mechanika. Moze podjade do najblizszego zeby tylko sprawdzil czy to z przekladni i czy da rade jechac..Napisze wiecej wieczorem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli to olej i faktycznie z twojego auta to podjedz do najbliższego mech. na kanał i niech zobaczy. Plama dużą wiec i wyciek nie da się przegapic na aucie. Albo dyfer albo skrzynia. Watpie by to był olej silnikowy. Ewentualnie chłodniczy bo tez jest taki śliski jak się miedzy palcami rozetrze.

🙃🙃

Opublikowano
Spojrzalem pod auto dzisiaj, swiezych sladow wyciekow nie widac. Przestawilem je ponowanie po kiludziesieciu metrowej jezdzie w garazu. Stwierdzilem, ze juz nie bede sie bawil w zdjecia tylko na jutro jestem umowiony na pobliskim feuvercie wiec zobacze czy cos tam zostanie stwierdzone. Dam znac o rezultatach.
Opublikowano
Spojrzalem pod auto dzisiaj, swiezych sladow wyciekow nie widac. Przestawilem je ponowanie po kiludziesieciu metrowej jezdzie w garazu. Stwierdzilem, ze juz nie bede sie bawil w zdjecia tylko na jutro jestem umowiony na pobliskim feuvercie wiec zobacze czy cos tam zostanie stwierdzone. Dam znac o rezultatach.

 

Radzil bm pojechac do prawdziwego mechanika, w feuvercie to mozna kola zmieniac

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
No dobra, wiec jest wyciek na pokrywie zaworow oraz mozliwe (ale to dopiero po przemyciu i sprawdzeniu) na uszczelniaczu od strony skrzyni (no ale to nie jest pilna sprawa - tak przynajmniej twierdzil Pan w feu vercie po ewentualnym sladzie zacieku). Wiec czekaja mnie wydatki :(. Sprawdze to jeszcze z rekomendowana osoba no i po sugesti gdzie to zrobic, trzeba to bedzie po prostu naprawic. Jesli, ktos ma jeszcze jakies rady to chetnie poslucham.
Opublikowano

słabo szukałeś bo sporo na forum tematów o ubywaniu oleju

 

jak masz silnik N46 to wiedz że ten typ tak ma że uszczelki z wiekiem już nie trzymają i robią się kruche

ja wymieniałem:

uszczelkę klawiatury

elektrozaworów

czujnika wałka mimośrodowego

podstawy filtra oleju

 

dodatkowo poci mi się miska olejowa i ten uszczelniacz wału ale to mało więc już dałem spokój :)

 

no i niedawno wymieniłem uszczelniacze zaworowe bo oleju ubywało 0.8l / 1000km

 

Nie będę Ci tu wklejał linków bo łatwo te informacje na forum znaleźć.

 

Napisz jaki masz przebieg, rok, motor itp

 

Jak z Wawy to sporo dobrych opinii słyszałem o zakładzie w Legionowie. Nie będę tu robił reklamy bo niektórzy się na to oburzają ale łatwo znajdziesz na forum :)

Opublikowano

Dzieki za dodatkowe dane. Jako, ze jestem kompletnie nowy i w aucie (prawie we wszystkim co w tym zwiazane) i w forum, takze troche czasu potrzebuje, zeby to rozkminic ale poszukam. No az ze w koncu trzeba bylo kupic auto i akurat taka "okazja" sie

przytrafila to nadszedl czas, ze trzeba sie z wszystkimi tematami obeznac. Takze dzieki z gory za oswiecenie mnie we wszelkich tematach, a sorry za chwilowy trywializm.

Odnosnie auta, to model 318i, e90, rok 2006, silnik 1995 benzyna (nie wiem co moge wiecej powiedziec na temat silnika), przebieg 54 tys. (kolega, a wczesniej jego ojciec malo go eksploatowali).

W przyszlym tygodniu sprawdze go przez wyspecjalizowana osobe w BMW i wtedy mam nadzieje, ze bede wiedzial co, gdzie i jak wymieniac. A jak nie to bede pytal :) dalej.

Teraz zalezalo mi przedewszystkim, zeby zobaczyc czy to nie jest jakis mega powazny wyciek (bo plama w garazu mnie wystraszyla) zebym mogl sie nim przemiescic wiecej niz 1km do feu verta.

Opublikowano

jak otworzysz drzwi kierowcy to masz na dole naklejoną tabliczkę i jest tam oznaczenie silnika

zapewne N46

możliwe że będziesz musiał wymienić filtr odmy ale niekoniecznie bo przebieg mały. zatkana odma skutkuje zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej i przez to zostają "wydmuchane" uszczelki. wymiana odmy trochę skomplikowana ale tez znajdziesz opis na forum.

 

sprawdzaj stan oleju ale dopiero po przejechaniu kilku kilometrów bo mi na zimnym często zawyżało. pewnie też nie masz bagnetu więc trzeba to robić w kompie.

 

 

wejdź na mój profil i potem "Search user’s posts". sporo pisałem i sporo zdjęć wrzucałem to sobie poczytasz.

Opublikowano
Dzieki Piotr. Na pewno skrzystam z Twojej sugestii przeszukania postow. Oznaczenie silnika tez sobie sprawdze. Poinformuje tez o rezultatach szczegolowej weryfikacji wycieku przez eksperta. Choc mam nadzieje :roll: , ze defekt nie bedzie bardzo skomplikowany.
Opublikowano
Po sprawdzeniu jest diagnoza, ze wyciek jest spod pokrywy zaworow oraz ze pompa vacum tez jest do wymiany. Natomiast sprawdzilem wlasnie z kolega od ktorego kupowalem auto, ze uszczelka pokrywy zaworow byla wymieniana przy ostatnim przegladzie w padzierniku przy 52 tys. km. Wiec zastanawiam sie czy w takim razie problem nie jest bardziej rozlegly, skoro po 2 tys. znowu pojawil sie wyciek spod dopiero co wymienionej uszczelki. No chyba, ze to problem spowodowany pompa vacum. Czy ktos wie jak to mozna sprawdzic. Piotr pisal o filtrze odmy do wymiany, ale czy to mozna jakos zweryfikowac ze to moze byc powodem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.