Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wiem, ale jak bym miał wymiary to bym załatwił sobie za 5zł, mam firmę obok po uszczelkach :cool2:

Ale raczej kupie w BMW.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Powszechnie znany jest problem z cieknącymi pompami vacum.

Mnie też dopadł ten problem.

Sama pompa to dość duży wydatek rzędu 1200 PLN + ze 300 PLN za wymianę w ASO.

Mnie udało się znaleźć warsztat, który rozebrał tę pompę i uszczelnił specjalnym silikonem - koszt usługi 180 PLN.

Pomogło na około 14 miesięcy.

Tydzień temu problem powrócił - charakterystyczny smrodek w kabinie gdy się stanie pod światłami i czasami lekki dymek spod maski jak większa kropla spadnie na gorący wydech...

Może ktoś z Was ma jakiś patent by pozbyć się problemu na dłużej ?

A może są różni producenci tych pomp i niektórzy z nich robią je solidniej ?

Opublikowano
Witam

Powszechnie znany jest problem z cieknącymi pompami vacum.

Mnie też dopadł ten problem.

Sama pompa to dość duży wydatek rzędu 1200 PLN + ze 300 PLN za wymianę w ASO.

Mnie udało się znaleźć warsztat, który rozebrał tę pompę i uszczelnił specjalnym silikonem - koszt usługi 180 PLN.

Pomogło na około 14 miesięcy.

Tydzień temu problem powrócił - charakterystyczny smrodek w kabinie gdy się stanie pod światłami i czasami lekki dymek spod maski jak większa kropla spadnie na gorący wydech...

Może ktoś z Was ma jakiś patent by pozbyć się problemu na dłużej ?

A może są różni producenci tych pomp i niektórzy z nich robią je solidniej ?

 

Masz 3 wyjścia:

1. Uszczelniać jeszcze raz

2. Kupić używkę ale to trochę loteria

3 Alternatywa dla nowej z serwisu BMW: http://www.iparts.pl/czesc/pompa-podcisnieniowa-ukladu-hamulcowego-pompa-vacuum,bmw,3-e90-2005-01-2011-12,320-i-150km,16-5389-18449-100039-0-5-724807220.html

 

Innej możliwości nie ma.

Pozdrawiam

Opublikowano
Moja pompa w n42 wytrzymała 32 tys. km. Kupiłem niedawno oringi, uszczelniłem dodatkowo sylikonem i nie cieknie. Pompę wyprodukowała firma IXETIC w 2010 roku jeśli to istotne. Poprzedni właściciel wymienił na nową, bo stara pewnie też ciekła. Moim zdaniem uszczelnij ją jeszcze raz, ale na nowych oringach.
Opublikowano
Pisałem już o tym , że też poszedłem na skróty i uszczelniłem nowymi uszczelkami po paru dniach i tak powrócił wyciek, pompa była gdzieś w środku zatkana i nic nie pomogło wymiana uszczelek
Opublikowano

U mnie uszczelnienie pomogło na rok z ogonkiem...

Widać konstrukcyjnie pompa jest niedopracowana, a może właśnie ma tak być by co 30-50 tysięcy kilometrów zjawiać się w serwisie i zostawiać 1500 PLN.

Miałem okazję obejrzeć dokładnie tę pompę jak była wyjęta i wydaje mi się, że nie jest to zbyt skomplikowana konstrukcja porównując ją z pompą dozującą olej jaką miałem

w motocyklu AJS z 1934 roku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup zamiennik za ok 600 zl i po problemie. Wymienic sam dasz rade, to nie operacja na otwartym mozgu ....
Krzysztof
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zmieniłem olej i mam wrażenie, że przestało zalatywać spalonym olejem.

Może to z Castrol-a robiła się "woda" jak był gorący i generował wyciek z vacum.......

 

Na jaki w koncu olej sie zdecydowales? Ja bede robil niedlugo wymiane z plukanka i zastanawiam sie miedzy motulem/millersem 5w30 lub mobil 1 0w40. Z tym ze w uk zimy nie ma w ogole i nie wiem, czy mi 0w40 potrzebny...

Raz BMW, zawsze BMW.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

jeśli ktoś jest zainteresowany to został mi ostatni komplet uszczelek do vacuum pompy, 2 oringi - koszt z przesyłką 60pln.

Poza tym teraz już w ASO są "dostępne" takie zestawy:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/8626471-zestaw-uszczelek-pompy-prozniowej/vPR37294

Opublikowano

Jeśli przyczyna nieszczelności tkwi w uszczelkach, to jakiś czas temu wymieniałem 2 oringi podczas naprawy vacum, założyłem najzwyklejsze oczywiście dobrze dopasowane oringi i koszt zamknął się w kwocie 6zł, co prawda pompa zbytnio się nie pociła, pomimo że stare oringi były niemal plastikowe, jak widać tanim kosztem można sobie uszczelnić pompkę.

 

wymiary oringów dla N42/N46 (mniej więcej):

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=141160&view=next



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak tylko wymiaru 2,5m nie dostaniesz, chociaż ten oring pod pompę radzę kupić w aso, koszt około 25-30pln, a co drugiego to faktycznie ze sklepu z uszczelkami można dobrać
Opublikowano
w takim razie pozostaje tylko ASO, chyba że da radę upchać o minimalnie grubszej szerokości, ale wtedy może być problem ze skręceniem w całość



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowałem się na MILLERS 5W30 XF LONGLIFE C3 ale za rok zmienię na jeszcze lepszy tj. AMSOIL 5W30 EUROPEAN CAR FORMULA

 

Do silników benzynowych MILLERS zaleca 5w40. Dokładnie możesz sprawdzić na jego stronie.

Opublikowano

To prawda, że Millers zaleca 5w40 ale ja wyszedłem z założenia, że skoro silnik radził sobie z Castrol-em 5w30 to lejąc o wiele lepszy olej jakim jest Millers będzie dobrze.

Ja zmieniam olej co 9-11 tkm.

W następnym roku przejdę na Amsoil i cały czas się waham czy 5w30 czy 5w40.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bralbym 5w40 to szerszy zakres temperatur. Czyli silnik bedzie lepiej znosił prace przy wyższych temperaturach w porównaniu do 5w30.
Opublikowano

Coraz bardziej jestem skłonny zastosować 5W40. Ostatnie, upalne, lato jest kolejnym argumentem za.....

Wyczytałem na stronie Amsoil, że ten olej można mieszać ze wszystkimi innym syntetykami.

Może na dolewki warto zakupić AMSOIL 5W40 100% SYNTHETIC EUROPEAN ENGINE OIL 0.946L ?

Opublikowano

Jest jeszcze Amsoil 5W40 EFM

 

Lepkość kinematyczna przy 100° C, cSt (ASTM D-445)

5W30 - 12,2 [AEL] - Low SAPS

5W40 - 13,6 [EFM] - Full SAPS

5W40 - 14,3 [AFL] - Mid SAPS

 

Lepkość kinematyczna w temp. 40° C, cSt (ASTM D-445)

5W30 - 75,4 [AEL]

5W40 - 83,3 [EFM]

5W40 - 88,5 [AFL]

 

Oprócz lepkości kinematycznej ważnymi parametrami są temp. zapłonu, start na zimno, wskaźnik lepkości czy lepkość wysokotemperaturowa.

 

EFM to jakiś kompromis pomiędzy olejami które kolega wymienił (zakładając że lepkość kinematyczna najważniejsza).

 

Osobiście w tym roku zalałem AFLka, tylko że mam dieselka zobaczymy jak w zimie będzie się kręcił :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.