Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie za bardzo mam gdzie grzebać w samochodzie...

Rozumiem, że pompę można wyciągnąć od góry ?

tak

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czesc

Ja mam 188 tys i pompe zamowilem nowa uz dojechala tylko zamontowac musze.

Mam tez uszczelki do starej ale zdecydowalem ze za 750 zl wole nowa pompe niz loterie...

Mi smierzi zaraz po odpaleniu ata przez kilka chwil ale fakt ze wiem ze wycieka to drazni.

Do tego wydaje mi sie ze dziwnie pracuje dosc glosno(raczej pompa) bo przy takim rpzebiegu to juz bedzie halasowac...wiec wymiana na nowa....

Pompa jest z tylu silnika od strony pasazera w rogu, dostep tragiczny trzeba jak zdemontowac plastiki i filtr kabinowy, ciasno ale da sie podejsc i odkrecic no i wymienic.

koszt pompu w ASO BMW Bialystok to tylko 1550 zl.....nie wiem ile robocizna ale gdzies slyszalem ze silnik wyjmuja zeby ja wymienic;p

 

Jak zmienie swoja dam znac czy pomoglo i czy wszystko ok. :)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego ja uszczelniałem, na razie jest ok, zobaczymy później :D

 

Link do filmiku jak wymienić pompę

http://www.youtube.com/watch?v=GmZ09lz97kE

Opublikowano

Siema, apropo filmu to on jest z wymiana uszczelki pod klawiature,...

 

Ale chyba nie bede msuial zdejnowac dekla zaworow?! Wystarczy wybebeszyc pod filtrem kabinowym i dojde prawda?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Siema, apropo filmu to on jest z wymiana uszczelki pod klawiature,...

 

Ale chyba nie bede msuial zdejnowac dekla zaworow?! Wystarczy wybebeszyc pod filtrem kabinowym i dojde prawda?

 

Na pewno tak jest łatwiej odkręcić sama pompę, ale jest więcej roboty i dodatkowo powinno się wymienić uszczelkę, a to znacznie podnosi koszt. Za to przy okazji można ocenić stan łańcucha rozrządu i prowadnic, co też nie jest bez znaczenia.

Ja to zrobiłem bez zdejmowania pokrywy, ale dorobiłem specjalny (łamany) klucz z grzechotką. Wskazane są też szczupłe ręce z długimi palcami :D

Opublikowano
Uszczelke zmienialem ze dwa meisiace temu i nie chce jej szarpac po raz kolejny wiec bedzie troche gimnastyki w sumie to tylko 3 srubki prwda?(samej pompy nie licze tego co nad nia), po zdjeciu filtra etc bedzie widac gdzie "wsadzic" klucz i wogole....
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Wszystko fajnie, ale czy to na pewno są uszczelki o identycznych wymiarach jak w oryginalnej pompie ?

Czytałem już, że był patent na to. Ktoś sprzedawał komplet - uszczelki, nawet oryginalne z ASO (pochodziły one z innego miejsca w aucie, ale rozmiarem niby 'pasowały'), ale były one minimalnie inne w rozmiarze niż oryginalne z pompy i niedługo znowu ciekło...

Ktoś to już opisywał w innym wątku na temat przeciekającej pompy vacuum na forum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakladalem w e46 i w e87 i jest ok. Mniejszy oring jest oryginalny BMW a większego nie dostaniecie w Aso tylko cala pompe. Dlatego wystawilem kilka sztuk żeby zobaczyć czy jest wzięcie. Wszystko super pasuje i gwarantuje ze pompa nie będzie ciekła przez co najmniej 40-50 tys. (Tyle km na takim zestawie zrobiłem w e46). Pozdrawiam
Opublikowano

U mnie już 20k km z uszczelnioną pompa i wszystko OK .

 

Użyłem do tego - mały oring , oryginalny z ASO , duży do pompy też kupiłem w ASO - jest to ten duży od filtra oleju. Całość może z 8zł wyszła .

Nie jest to idealne rozwiązanie ale tanie i jak narazie działa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W 8 pln nie uwierze bo sam mały oring kosztuje w ASO 30pln.
Opublikowano

Nie wierze rowniez ze w ASO 8zl....jeden kosztuje 27.85- maly do pomp/blok silnika

Duzego nie mozna kupic w ASO.

Dzis wymienilem swoja pompe....na nowa, lepiej dzialaja hamulce, cisdzej pracuje silnik i jak dotad nie uswiadczylem smierdzacego spalonego oleju...oby tak dalej!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wierze rowniez ze w ASO 8zl....jeden kosztuje 27.85- maly do pomp/blok silnika

Duzego nie mozna kupic w ASO.

Dzis wymienilem swoja pompe....na nowa, lepiej dzialaja hamulce, cisdzej pracuje silnik i jak dotad nie uswiadczylem smierdzacego spalonego oleju...oby tak dalej!

 

Ja na nowej z ASO (ale o ile dobrze pamiętam nie był to LUK) zrobiłem 15 tys. i znowu cieknie. To jakaś porażka. Chyba jednak wrócę do uszczelnienia starej. Wg mnie duży oring ma wymiar 95x3 mm. na allegro od 3-do 6 zł + przesyłka. Niestety prawdopodobnie od temperatury guma twardnieje i traci elastyczność.

kilka dni temu wymieniałem oringi od zaworów rozrządu. Te główne (grube) rozpadły się przy zdejmowaniu. Były z czarnej gumy. natomiast te które są w środku (z zielonej gumy) były całkiem elastyczne. Zatem dobrze by było znaleźć zamiennik do pompy, ale z gumy odpornej na wyższe temperatury.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na tym zestawie uszczelek w e46 zrobiłem prawie 50tyś i wszystko było ok. Rozmiar który podajesz, jest nieprawidłowy, pewnie dlatego masz problem z cieknącą pompą, poza tym powierzchnię dekla pompy trzeba dobrze wyczyścić, gdyż gromadzi się na niej dużo nagaru. I to właśnie najczęściej spod dekla pompy cieknie, a nie z połączenia pompa silnik... Ale żeby zdjąć dekiel najłatwiej jest wyjąć pompę i wtedy i tak trzeba dać nowy oring.
Opublikowano

Proszę 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VR71&mospid=48832&btnr=11_3191&hg=11&fg=30

 

Oring o nr 11 na schemacie. Jest on minimalnie krótszy i trochę grubszy od tego oryginalnego z pompy. Za to jest to oryginał BMW. U mnie już siedzi od 25k km. Na początku myślałem, że zakładam to tylko na chwilę do czasu, aż pompa przyjdzie do sklepu ( dwa tygodnie ) ale z każdym dniem jakoś mi się nie chce znów pod maskę patrzeć .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Proszę

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VR71&mospid=48832&btnr=11_3191&hg=11&fg=30

 

Oring o nr 11 na schemacie. Jest on minimalnie krótszy i trochę grubszy od tego oryginalnego z pompy. Za to jest to oryginał BMW. U mnie już siedzi od 25k km. Na początku myślałem, że zakładam to tylko na chwilę do czasu, aż pompa przyjdzie do sklepu ( dwa tygodnie ) ale z każdym dniem jakoś mi się nie chce znów pod maskę patrzeć .

 

Jak dla mnie jest on stanowczo za mały, tzn ma za małą średnicę. Ale najważniejsze że wszystko jest ok.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na tym zestawie uszczelek w e46 zrobiłem prawie 50tyś i wszystko było ok. Rozmiar który podajesz, jest nieprawidłowy, pewnie dlatego masz problem z cieknącą pompą, poza tym powierzchnię dekla pompy trzeba dobrze wyczyścić, gdyż gromadzi się na niej dużo nagaru. I to właśnie najczęściej spod dekla pompy cieknie, a nie z połączenia pompa silnik... Ale żeby zdjąć dekiel najłatwiej jest wyjąć pompę i wtedy i tak trzeba dać nowy oring.

 

Twoja autoreklama zaczyna być irytująca.

Napisałem tylko, że nowa pompa cieknie po 15tys. Na razie jeszcze nic nie uszczelniałem, tylko mam taki zamiar. Lepiej byś podał wszystkim tą super tajną informację o wymiarach tego dużego oringu, zamiast kolejny raz opisywać "oczywistą oczywistość".

Dobrze by było podać informację czy Twoje uszczelki pasują do wszystkich pomp, czy tylko do LUK-a.

A przy okazji, czy ktoś z forumowiczów kupił już ten zestaw i próbował naprawy.

Opublikowano
Ja na tym zestawie uszczelek w e46 zrobiłem prawie 50tyś i wszystko było ok. Rozmiar który podajesz, jest nieprawidłowy, pewnie dlatego masz problem z cieknącą pompą, poza tym powierzchnię dekla pompy trzeba dobrze wyczyścić, gdyż gromadzi się na niej dużo nagaru. I to właśnie najczęściej spod dekla pompy cieknie, a nie z połączenia pompa silnik... Ale żeby zdjąć dekiel najłatwiej jest wyjąć pompę i wtedy i tak trzeba dać nowy oring.

 

Twoja autoreklama zaczyna być irytująca.

Napisałem tylko, że nowa pompa cieknie po 15tys. Na razie jeszcze nic nie uszczelniałem, tylko mam taki zamiar. Lepiej byś podał wszystkim tą super tajną informację o wymiarach tego dużego oringu, zamiast kolejny raz opisywać "oczywistą oczywistość".

Dobrze by było podać informację czy Twoje uszczelki pasują do wszystkich pomp, czy tylko do LUK-a.

A przy okazji, czy ktoś z forumowiczów kupił już ten zestaw i próbował naprawy.

 

Kolego AdrianCB tu viewtopic.php?f=70&t=224539&hilit=vacum&start=15 jest twoja instrukcja uszczelnienia vacum i w niej właśnie

podajesz wymiary dużego oringu 95x3 a w tym temacie już zaprzeczasz samemu sobie WTF :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak pisałem w tamtym poście "około 95mm" to nie to samo co 95mm, z doświadczenia już wiem, że 95mm to za dużo!!
Opublikowano
U mnie już 20k km z uszczelnioną pompa i wszystko OK .

 

Użyłem do tego - mały oring , oryginalny z ASO , duży do pompy też kupiłem w ASO - jest to ten duży od filtra oleju. Całość może z 8zł wyszła .

Nie jest to idealne rozwiązanie ale tanie i jak narazie działa

 

To jest to o czym pisałem.

Na zagranicznych forach (chyba brytyjskim) ludzie pisali, że ten o-ring z filtra oleju nie dokładnie jest dopasowany do pompy vacuum. Było to już tutaj poruszane na forum, w innym temacie.

Ale skoro piszesz, że nic się nie dzieje, to może warto spróbować... :)

Opublikowano
U mnie już 20k km z uszczelnioną pompa i wszystko OK .

 

Użyłem do tego - mały oring , oryginalny z ASO , duży do pompy też kupiłem w ASO - jest to ten duży od filtra oleju. Całość może z 8zł wyszła .

Nie jest to idealne rozwiązanie ale tanie i jak narazie działa

 

To jest to o czym pisałem.

Na zagranicznych forach (chyba brytyjskim) ludzie pisali, że ten o-ring z filtra oleju nie dokładnie jest dopasowany do pompy vacuum. Było to już tutaj poruszane na forum, w innym temacie.

Ale skoro piszesz, że nic się nie dzieje, to może warto spróbować... :)

 

 

Nie polecam tego rozwiązania bo nie jest to idealnie ten sam oring. Jest delikatnie grubszy i krótszy, jednakże na jakiś czas zdaje zadanie :]

Może do lata wymienię pompę na nową :norty:

Opublikowano

To mówisz adrianCB, że ten Twój zestaw pasuje idealnie ? ;)

Czeka mnie niedługo wizyta u mechanika i chciałbym to zrobić za jednym zamachem, razem z innymi uszczelkami i innymi pierdołami ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To mówisz adrianCB, że ten Twój zestaw pasuje idealnie ? ;)

Czeka mnie niedługo wizyta u mechanika i chciałbym to zrobić za jednym zamachem, razem z innymi uszczelkami i innymi pierdołami ;)

Tak jak najbardziej wszystko pasuje. Oring mały jest oryginalny z ASO, a duży dobrany do pompy i wypróbowany na dwóch. Należy pamiętać o oczyszczeniu dekla pompy, bo na nim zbiera się dużo nagaru, a powierzchnia przylegająca do uszczelek musi być czysta. Gwarantuję 100% zadowolenia lub zwrot kasy. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.