Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w poniedziałek oddaje auto do mechanika, bo juz mam dosc szukac na własną ręke... i szkoda nerwów dam znac co było przyczyną jak koledzy sie z tym uporają
  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam ponwnie, bylem u mechaników i nie stwierdzili nic złego. Przeswietlili pompe ;sprawdzali jakie ma wartosci i było cos koło 1 Bar, sprawdzili równierz wąż ktory idzie do serwa i czy równo "siedzi", MOwili ze jedna chodzi glosniej druga ciszej więc chyba nie biore sie za to tylko bede tak jezdził dopóki cos sie nie rozleci :|

 

 

pozdrawiam kszyhu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jakie powinno być ciśnienie akurat w tej pompie, ale 1bar to chyba dużo... moim zdaniem powinno być w okolicach zera lub poniżej.... w końcu to pompa podciśnienia... jeśli popatrzymy na wakuometry to ich skala bywa różna ale zazwyczaj to 1-0bara lub 0 do minus 1 bara.... ale tak jak piszę trzeba by gdzieś wyczytać jaka ma być wartość... bo nie wiem
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam bardzo serdecznie, mam spory problem z moją e90, chodzi o pompę vacum która po wymianie uszczelek zaczęła niemiłosiernie piszczeć... Nie wpływa to na aspekty techniczne, ale po prostu piszczy... Mniej więcej zlokalizowalem miejsce piskow i okazuje się że dochodzą z okolic ruchomego przegubu na który nałożony jest gumowy wężyk. W zależności od ustawienia silnika piszczy głośniej lub słabiej, czasami w ogóle. Co mogę z tym zrobić? Jak to wyeliminować? Szkoda kupować nowej pompy skoro działa.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak dla mnie to jakaś nieszczelność, jest tam opaska? możesz ją docisnąć?
Opublikowano
Jest opaska, zacisnieta dość mocno. Wydaje mi się że ten dźwięk nie dochodzi spod opaski tylko z samej pompy, dokładniej, tam jest taki obrotowa aluminiowa rurka na którą zakładany jest wężyk i wydaje mi się że te dźwięki dobiegają z pod tego obrotowego elementu. Pytanie teraz czy da się wymienić uszczelke? To jest rozbieralne czy nie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dekiel pompy jest odkręcany i można a nawet trzeba pod nim wymienić uszczelkę, co do samego króćca i jego oringu... to nie mam pojęcia...
Opublikowano
No właśnie te uszczelki o których piszesz już wymieniłem, ładnie trzyma i nic nie cieknie. Na tym jak to nazwałeś króćcu jest delikatny luz i według mnie to powoduje piski. Nie wiem, moze on być jakoś wciskany? Coś jak szybko-złączka?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
daj zdjęcie jeśli możesz, bo już nie pamiętam jak to wyglądało...
Opublikowano

http://www.sklep.gawex.com.pl/img/p/841-1448-thickbox.jpg

 

Chodzi o ten element z lewej strony z żółtym "kapturkiem"

Nie wiem czy zdjęcie oryginału ale bardzo podobne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
niestety z tego zdjęcia nic nie da się powiedzieć, fotka musi być od góry króćca lub jeszcze lepiej od wewnątrz
Opublikowano
ten kruciec z zultym kapturkiem co onim mowisz to tez mam luz na nim i mi nic nie piszczy przepuszczam ze ci zle poskladali jak ci oring w niej wymienili po prostu niepowkladali lopatek w te same miejsca co byly i prawdopodobnie w tym problem jest
Opublikowano

Sam to robiłem, wszystko jest poskładane w ten sam sposób, tego jestem pewien. Według mnie to to na 90 % króciec bo gdy nim ruszam, prawo lewo, góra dół to dziwek się nasila bądź całkowicie znika, co do tego mają łopatki ? Jeśli go wcisnę to dźwięk ustaje i jest w porządku.

 

Znalazłem film, mniejwiecej tak wygląda to u mnie.

 

Jest luz który powoduje nieszczelności a w efekcie jakiegoś rodzaju piski.

Opublikowano
moze pisk zasysanego powietrza sproboj moze okleic jakims sylikonem na probe zobaczysz wtedy bo w innym razie musisz ja wyciagnac i na prase tyle ze to aluminium to moze popekac
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli nie ma nieszczelności między wężem a tym króćcem pompy, to pozostaje rzeźba i doszczelnianie tego albo wymiana pompy.
Opublikowano
dziwne to jest tak samo masz jak tym kruccem manewrujesz czy tylko oslonami na silniku powiem ze u mnie jest na tym tez duzy luz kilka razu juz ja wycigalem ale takiego dzwieku nigdy nie mialem.... jak to uszczelnienie nie pomoze to nie wiem poxsylina moze byc moim zdaniem
Opublikowano

Kroćcem jest ten sam efekt, miałem gorący silnik i nie chciałem łapy tak głęboko pchać :D jeśli nim ruszam to nawet powiedziałbym że jest jeszcze głośniej lub ciszej w zależności jak się ustawi. Czyli co? Spróbować poxylina nie zaszkodzi?

 

PS.

Nie wydaje się wam że silnik dość głośno chodzi?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ruszając plastikami dotykasz tego przewodu ktory idzie z pompy, dlatego zmienia sie dźwięk. Wyjaśniłeś to sobie sam na poprzedniej stronie, jak dociskasz króciec do pompy to piszczenie ustaje. Nie ma czego wiecej szukać, rozkręcić to kombinuj z uszczelnieniem ale to będzie rzeźba, jak nie pomoże to wymień pompę.
Opublikowano

Właśnie jestem po "naprawie" a właściwie klejeniu i powiem wam, że jestem pod wrażeniem jaka ta poxylina jest mocna! Ściągnąłem wężyk przy pompie, wyczyściłem benzyną ekstrakcyjna, przetarlem papierem ściernym, żeby troszkę zmatowić i wyczyściłem z pyłu. Później poxylina.. Naprawdę póki co jest świetnie. Wszystko trzyma, a uwierzcie, przy zakładaniu wężyka nie oszczędzałem tego. Hamulce są mocniejsze, wyżej "łapią", a co najważniejsze nic nie piszczy! Dziękuję wszystkim za pomoc :D

Pozdrawiam

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę odgrzeje, ktoś uszczelniał pompę vacum w n43? Tam jest tylko jeden o-ring jak na realoem?

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VF91-EUR-03-2008-E90-BMW-320i&diagId=11_4073

Info wszędzie jest tylko do n42/n46.


Jest jeden o-ring, tak jak w linku, wymiana oczywiście przyjemniutka :lol:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.