Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak u siebie zdejmowałem pokrywę zaworów żeby wymienić uszczelniacze to dałem starą uszczelkę mimo iż nie była w najlepszym stanie. Po prostu dałem więcej silikonu wysokotemperaturowego. Nawet na nowe uszczelki trzeba dać ten silikon przy półksiężycach. I u mnie żadnych wycieków z tej uszczelki nie ma.

W którym dokładnie miejscu masz przeciek w tej uszczelce?

 

Co do sprawdzenia odmy bez jej rozbierania to nie wiem..

Słyszałem opinie że przy sprawnej odmie przy odkręcaniu korka wlewu oleju przy zapalonym silniku obroty powinny na chwilę spaść ale auto nie może zgasnąć i powinno być czuć lekkie zasysanie powietrza do środka. U mnie i przed wymianą i po wymianie żadnej zmiany obrotów nie ma a czuć że powietrze wylatuje przez korek.

Więc o tej odmie dowiedz się dokładnie. Może tu mnie ktoś poprawi?

  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Piotr dzieki za zaintersesowanie. Zrobilem kilka zdjec aby pokazac, ale nie mam czasu podlaczyc aparatu i przerzucic na google. Wyciek jest z lewej strony (patrzac na wprost) i moze kapac na katalizotor, wiec pewnie moge doswiadczyc zapachu spalonego oleju (o czym pisali uzytkownicy). Wrzuce potem zdjecia dla lepszego obrazu sprawy.
Opublikowano
Pomka vacum do roboty niewymieniaj jej tam sie oringi zmienia 4zl komplet roboty 1.5h jak dla mnie.robilem niedawno tez na kata kapalo do dzis sucho
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam po dluzszej przerwie. Czekalem z aktualizacja posta az naprawie temat. Sprawa wyglada nastepujaco, wymieniona uszczelka pokrywy, dodatkow pompa vacum. Poprzednia zalozona uszczelka podobno nie byla uszczelniona silikonem i dlatego puszczala. No i sprawa powinna byc "sucha" ale niestety nie jest. Podobno moga byc jeszcze jakies resztki oleju na tej tacy pod pokrywa, ktore mogly pozostac po poprzednim wycieku, ale mi tutaj ewidentnie wyglada, ze (patrzac na silnik) z lewej tylnej strony pokrywy jest swiezutki slad wycieku no i na tacy z tej strony widac rowniez olej na tacy. Wiec sie zastanawiam co jest grane. Oczywiscie musze to poobserwowac, ale widze, ze sie raczej nie myle. Musze skontaktowac sie z gosciam co mi to robil, wiec moze temat da sie jakos poprawic, ale gosc jest dobrze zorientowany w BMW wiec do pewnosci zalozenia uszczelki przez niego nie mam raczej watpliwosci. Wiec musi to byc cos innego sp.... Jak ten temat zdiagnozowac?

A do Senczyna bede mial prosbe o szczegolowe info jak to oringi w pompie vacum wymieniac, przetestuje na tej starej a moze przydac sie na przyszlosc.

Edytowane przez Konrados
Opublikowano

wymieniałem oringi w vacum sam, w zasadzie prosta robota, ale czasochłonna. Musisz wszystkie plastiki odkręcić, sama pompa jest przykręconą trzema śrubami. Co do oringów za 4 zł to się nie wypowiem, ja kupiłem zestaw naprawczy w serwisie (element 21) koszt ok 40 zł pasują idealnie.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3178-elementy-dodatkowe-glowicy-cylindrow/i48481/kL/sN/r2006/m10

Opublikowano
to wyglada tak wykrecasz pompke dasz rade masz oring jeden oring roskrecasz pompke masz drugi oring terz druga sprawa bo ja juz wymienialem dwa razy te oringi i musisz sylikonu nawalic pod jak i na oring tak teraz zrobilem i jest w pozadku dluszy czas sucho a druga sprawa jak ktos ci to robil i niedal sylikonu a silnik troche sie grzeje one twardnieja i puszczaja sylikon powinien zalatwic sprawe to samo pod uszczelke klawiatury sylikonu nigdy nie zaszkodzi dac gdzie niebedzie potrzeby to go wydusi przy dokrecaniu sam wiesz a jak niewiesz jak za to sie zabrac to zapraszam do mnie w maju gdyz terz jestem za granica przy okazi sie podlonczzy inpe jak niemasz i sie jeszcze zobaczy co ja boli a jak by cos to niezapomnij dobrego sylikonu kupic a najlepsza bedzie pasta uszczelniajaca w sklepie powini wiedzec oco chodzi pozdrawiam
Opublikowano
nie dla oringow tylko dla zasady a te 4zl niczym sie nieroznia ztymi za 40zl chyba ze twoje z latexsu bo zaplaciles za to ze u nich kupiles i na paczuszce znaczek firmowy
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Od jakiegoś czasu BMW oferuje swój zestaw naprawczy pompy vacum :mrgreen:

 

Nr 21 - na schemacie

 

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3178-elementy-dodatkowe-glowicy-cylindrow/vFT30501

 

W ASO Sikora mikołów - 63zł .

Uszczelka pompy ta duża ma kształt litery H ( tz. przekrój ) i nie jest to typowy O-ring . Działa to perfekcyjnie od 3k km.

Żona nawet potwierdziła lepsze działa nie hamulców - tz. są miększe :cool2:

Opublikowano

bialaalpina dzięki wielkie! To już zamawiam :)

 

Właśnie zależało mi na tym żeby obydwie uszczelki były z ASO, a jak czytałem wcześniej to nie było takiej opcji.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, od niedawna BMW wprowadziło duży uszczelniacz do pompy. Sam w obecnej e91 zastosował em i jest super. Po rabacie dalem około 50pln.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Niestety u mnie okazało się że pompa już nie domaga, był luz na trzpieniu. Kupiłem nową za 1000zł, wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów + oringi i teraz wszystko ładnie pracuje. Silnik jakby ciszej chodzi i samochód lepiej przyspiesza. Także u mnie winna była pompa vacuum.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Ostatnio od serwisu dostałem rozpiskę co powinienem zrobic przy swojej jedynce lub co wymaga natychmiastowej wymiany. Na liście była informacja ze pompa vacum sie poci. Problem jest taki ze w każdym normalnym silniku pompa vacum jest z przodu natomiast w n43 jest z tylu... Moje pytanie brzmi: czy raczej bede w stanie to sam zmienić czyli podejrzewam ze wyjąc pompę i zdjac uszczelkę czy jednak moze jest to rzeźba raczej dla serwisu? Podpowiem ze dużo rzeczy robię sam przy swoich autach. A No i rozrządu raczej nie bede musiał ustawiać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dostęp jest dość trudny, ale samodzielny demontaż i montaż jest możliwy. Nie ma potrzeby ustawiania rozrządu. Problemem jest pozyskanie nowej uszczelki do uszczelnienia samej pompy, bo najczęściej olej wycieka z połączenia pokrywy z korpusem pompy. Jeśli przebieg pompy jest wyższy niż 100 tys. km sugerowałbym wymianę na nową.
Opublikowano
Pompa ma dokładnie 76tys. Dokładnie skąd leci to nie wiem. Dostałem informacje ze po prostu lekko sie poci. Dzisiaj bede musiał sprawdzić. Pokrywa korpusu jest zdejmowalna? Jeżeli tak to moze jakis sylikon wystarczy po prostu
Opublikowano
wiem wiem, widziałem właśnie. Kupowanie nowej pompy za 1,5k mi się zabardzo nie widzi. Są zamienniki na allegro za 540zł nowe ale nie wiem co to zamiennik ale podejrzewam ze szału może nie być. Pytanie czy jeżeli faktycznie leci mi z przykrywki pompy to czy da rade te przykrywke odkrecic i uszczelnic samemu sylikonem
Opublikowano
W N46 bez problemu rozkręcasz, ale sam silikon na pewno nie da rady. Na moje to na 100% się rozkręca, wyjmij zobacz w zasadzie prosta tylko czasochłonna robota, a może oring dobierzesz
  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
Jak pompa nie stuka tylko poci sie z obudowy to na twoim miejscu doszczelnilbym silikonem i czekał aż padnie, jeśli stuka i cieknie to bym wymieniał. http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=2a33b115&cat[cmf]=2f5&cat[cmo]=17f2&cat[cve]=4af6&cat[art]=9b7d&cat[atg]=14facf&offset=0&sort=1 Edytowane przez hashin
Opublikowano
Jak pompa nie stuka tylko poci sie z obudowy to na twoim miejscu doszczelnilbym silikonem i czekał aż padnie, jeśli stuka i cieknie to bym wymieniał. http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=2a33b115&cat[cmf]=2f5&cat[cmo]=17f2&cat[cve]=4af6&cat[art]=9b7d&cat[atg]=14facf&offset=0&sort=1#tabs=1

Hej powiedz jak rozpoznać czy pompa stuka?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak podejrzewam :-) ja mam ten stuk od kiedy kupiłem i też chciałbym aby ktoś zamieścił film z wymienioną pompą. Jak zrobię swoją wtedy się upenie ale to będzie za ok 2 tygodnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.