Skocz do zawartości

320i - Emulator sondy lambda


RafikRup

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, czy faktycznie emulator sondy lambda działa? Wywala mi co chwilę bła check engine i związane jest to z sondą lambda. Czy taki emulator założony zamiast sondy lambda(w jej miejsce) faktycznie pomoże i uciszy ten problem? Pozdrawiam?

 

Ps. Jak źle myśle to proszę o poprawienie mojego zdania :)

 

Rocznik 1992 M50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie prościej założyć sondę sprawną ? Wiesz do czego służy sonda w wydechu ? wiesz że przez jej brak możesz sobie uszkodzić silnik ?

Skoro masz błąd to znaczy że spalanie nie zachodzi w poprawny sposób. Masz za ubogo albo za bogato, ewentualnie sama sonda jest uszkodzona.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem na czym polega jej działanie. Pytam się tylko czy owy emulator działa i czy jego rola jest w jakimś sensie "dobra". Nie stać mnie na koszt ok 400 zł za sondę dlatego się pytam. Co sądzicie o używanych sondach ? Na co należy zwrócić ywagę przy kupnie? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabieram się za rozkręcanie i dowiem się jakie cacko siedzi w beci. Dzięki za rady i proszę o nie zamykanie tematu na razie.

 

@Edit:

 

Sprawdziłem sondę lambda i wyszły mi takie wyniki, że napięcie na uruchomionym silniku waha się od 6 do 13,14 V, czy to jakieś dziwne? O_o

 

Patrząc na nią stwierdzam, że to raczej jakaś "uniwersalna" bo jest tam wtyczka która łączy sondę z główną wtyczką 4 pinową gdzie są 2 białe szary i czarny kolor.

 

Skąd mam być pewny jaka idzie tam sonda, jeżeli jest to niby silnik M50 a poprzedni właściciel mówił o jakimś swapie na podobny silnik o tej samej mocy ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zabieram się za rozkręcanie i dowiem się jakie cacko siedzi w beci. Dzięki za rady i proszę o nie zamykanie tematu na razie.

 

@Edit:

 

Sprawdziłem sondę lambda i wyszły mi takie wyniki, że napięcie na uruchomionym silniku waha się od 6 do 13,14 V, czy to jakieś dziwne? O_o

 

Patrząc na nią stwierdzam, że to raczej jakaś "uniwersalna" bo jest tam wtyczka która łączy sondę z główną wtyczką 4 pinową gdzie są 2 białe szary i czarny kolor.

 

Skąd mam być pewny jaka idzie tam sonda, jeżeli jest to niby silnik M50 a poprzedni właściciel mówił o jakimś swapie na podobny silnik o tej samej mocy ;/

na 99% masz albo m50, albo m52 ewentualnie m52tu, łatwo sprawdzić bo różnice widać od razu po podniesieniu maski,

m50 ma korek wlewu oleju przy ścianie grodziowej i może mieć vanos lub nie

m52 ma korek bliżej przodu auta i zawsze ma pojedynczy vanos

m52tu (nie występował oryginalnie w e36) ma podwójny vanos

 

w tym roczniku powinieneś mieć m50, ale po swapie to możesz mieć tam wszystko

 

coś dziwne masz odczyty tej sondy bo w e36 sonda bosch pracuje w zakresie 0-1V i zazwyczaj pokazuje wartości 0,2-0,8V, a simens pracuje w zakresie 0-5V i zazwyczaj pokazuje 0,5-4,5V, jak dobrze pamiętam to przy obu sondach mierzy się zapięcie pomiędzy czarnym kablem i masą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już na pewno mam M50 :)

 

Hm to jak mam ją sprawdzić od A do Z ? Fajnie by było jakby ktoś mi rozpisał krok po kroku, bo może to sonda się rozpięła? Nie mam pojęcia. A na internecie radzą sprawdzać oscyloskopem a ja nie posiadam niczego oprócz multimetru. Dzięki z góry :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To już na pewno mam M50 :)

 

Hm to jak mam ją sprawdzić od A do Z ? Fajnie by było jakby ktoś mi rozpisał krok po kroku, bo może to sonda się rozpięła? Nie mam pojęcia. A na internecie radzą sprawdzać oscyloskopem a ja nie posiadam niczego oprócz multimetru. Dzięki z góry :)

od A do Z sprawdzisz tylko oscyloskopem, ponieważ tylko on pokaże czas reakcji sondy lambda, co jest jednym z najważniejszych parametrów pracy tego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Powiedz numer błędu , który pokazywał skaner ?

 

P.S. W większości warsztatów wszystko sprowadza się do czytania błędów. Bardzo mało jest warsztatów na których znajdują się oscyloskop, ale do niego jeszcze głowa jest potrzebna i proste ręce, aby rozumieć to, co on pokazuje. Mało kto z tym chce grać, łatwiej wydrukować błędy , dać ich klientu, wziąć za to pieniądze i wysłać klienta jeździć dalej. Takie smutne dni powszednie diagnostyki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakieś pół roku temu sprawdzałem to był to błąd o nazwie "sonda lambda". Numeru nie zapamiętałem. Gdy znowu wyskoczył bład, dalej okazało się że to sonda. Odziwo na testerze pokazywało zakres pracy sondy równy 0V.

Gdzie mieszkasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 km od Rzeszowa.

 

pokazywało zakres pracy sondy równy 0V.

Tak nie powinno być. Może problem z przewodami od ECU DME do czujnika .

 

Hm.. A czy sam mogę sprawdzić podłączenie?

 

@Sprawdziłem odczyty multimetrem na rozgrzanym silniku i pokazuje mi cały czas niezależnie od obrotów 0,42 V. Czy to oznacza że sonda do wywalenia?

Edytowane przez RafikRup
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm Dobra, jeżeli wyniki pomiaru są stałe 0,42 V w całym zakresie to oczywiste, że sonda na szrot?

 

Przy zakupie polecacie zamienniki czy tylko ori, chodzi o to, że tym autkiem długo nie pojeżdżę :)

jeśli napięcie jest cały czas stałe to sonda nie działa poprawnie, polecam oryginał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.