Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, czy faktycznie emulator sondy lambda działa? Wywala mi co chwilę bła check engine i związane jest to z sondą lambda. Czy taki emulator założony zamiast sondy lambda(w jej miejsce) faktycznie pomoże i uciszy ten problem? Pozdrawiam?

 

Ps. Jak źle myśle to proszę o poprawienie mojego zdania :)

 

Rocznik 1992 M50

Opublikowano

a nie prościej założyć sondę sprawną ? Wiesz do czego służy sonda w wydechu ? wiesz że przez jej brak możesz sobie uszkodzić silnik ?

Skoro masz błąd to znaczy że spalanie nie zachodzi w poprawny sposób. Masz za ubogo albo za bogato, ewentualnie sama sonda jest uszkodzona.

szukam
Opublikowano
Wiem na czym polega jej działanie. Pytam się tylko czy owy emulator działa i czy jego rola jest w jakimś sensie "dobra". Nie stać mnie na koszt ok 400 zł za sondę dlatego się pytam. Co sądzicie o używanych sondach ? Na co należy zwrócić ywagę przy kupnie? :)
Opublikowano
zadbać o możliwość zwrotu jeśli jest niesprawna. Niech sobie sprzedający ją zaznaczy i jak nie bedzie działać to mu oddasz i tyle, żeby wiedział że to dokładnie jest jego.
szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te 400zł to chyba za siemensa bo boscha połowę tańszy.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Dzisiaj zabieram się za rozkręcanie i dowiem się jakie cacko siedzi w beci. Dzięki za rady i proszę o nie zamykanie tematu na razie.

 

@Edit:

 

Sprawdziłem sondę lambda i wyszły mi takie wyniki, że napięcie na uruchomionym silniku waha się od 6 do 13,14 V, czy to jakieś dziwne? O_o

 

Patrząc na nią stwierdzam, że to raczej jakaś "uniwersalna" bo jest tam wtyczka która łączy sondę z główną wtyczką 4 pinową gdzie są 2 białe szary i czarny kolor.

 

Skąd mam być pewny jaka idzie tam sonda, jeżeli jest to niby silnik M50 a poprzedni właściciel mówił o jakimś swapie na podobny silnik o tej samej mocy ;/

Opublikowano
Dzisiaj zabieram się za rozkręcanie i dowiem się jakie cacko siedzi w beci. Dzięki za rady i proszę o nie zamykanie tematu na razie.

 

@Edit:

 

Sprawdziłem sondę lambda i wyszły mi takie wyniki, że napięcie na uruchomionym silniku waha się od 6 do 13,14 V, czy to jakieś dziwne? O_o

 

Patrząc na nią stwierdzam, że to raczej jakaś "uniwersalna" bo jest tam wtyczka która łączy sondę z główną wtyczką 4 pinową gdzie są 2 białe szary i czarny kolor.

 

Skąd mam być pewny jaka idzie tam sonda, jeżeli jest to niby silnik M50 a poprzedni właściciel mówił o jakimś swapie na podobny silnik o tej samej mocy ;/

na 99% masz albo m50, albo m52 ewentualnie m52tu, łatwo sprawdzić bo różnice widać od razu po podniesieniu maski,

m50 ma korek wlewu oleju przy ścianie grodziowej i może mieć vanos lub nie

m52 ma korek bliżej przodu auta i zawsze ma pojedynczy vanos

m52tu (nie występował oryginalnie w e36) ma podwójny vanos

 

w tym roczniku powinieneś mieć m50, ale po swapie to możesz mieć tam wszystko

 

coś dziwne masz odczyty tej sondy bo w e36 sonda bosch pracuje w zakresie 0-1V i zazwyczaj pokazuje wartości 0,2-0,8V, a simens pracuje w zakresie 0-5V i zazwyczaj pokazuje 0,5-4,5V, jak dobrze pamiętam to przy obu sondach mierzy się zapięcie pomiędzy czarnym kablem i masą

Opublikowano

To już na pewno mam M50 :)

 

Hm to jak mam ją sprawdzić od A do Z ? Fajnie by było jakby ktoś mi rozpisał krok po kroku, bo może to sonda się rozpięła? Nie mam pojęcia. A na internecie radzą sprawdzać oscyloskopem a ja nie posiadam niczego oprócz multimetru. Dzięki z góry :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To już na pewno mam M50 :)

 

Hm to jak mam ją sprawdzić od A do Z ? Fajnie by było jakby ktoś mi rozpisał krok po kroku, bo może to sonda się rozpięła? Nie mam pojęcia. A na internecie radzą sprawdzać oscyloskopem a ja nie posiadam niczego oprócz multimetru. Dzięki z góry :)

od A do Z sprawdzisz tylko oscyloskopem, ponieważ tylko on pokaże czas reakcji sondy lambda, co jest jednym z najważniejszych parametrów pracy tego czujnika

Opublikowano (edytowane)
Byłem w 3 warsztatach w okolicy i albo nie mają jak O_o albo pożyczyli końcówkę diagnostyczną typową dla bmw. A gdzie oscyloskop? Nie mają. To może jakieś rady dla mnie? Edytowane przez RafikRup
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedz numer błędu , który pokazywał skaner ?

 

P.S. W większości warsztatów wszystko sprowadza się do czytania błędów. Bardzo mało jest warsztatów na których znajdują się oscyloskop, ale do niego jeszcze głowa jest potrzebna i proste ręce, aby rozumieć to, co on pokazuje. Mało kto z tym chce grać, łatwiej wydrukować błędy , dać ich klientu, wziąć za to pieniądze i wysłać klienta jeździć dalej. Takie smutne dni powszednie diagnostyki .

Opublikowano
Jakieś pół roku temu sprawdzałem to był to błąd o nazwie "sonda lambda". Numeru nie zapamiętałem. Gdy znowu wyskoczył bład, dalej okazało się że to sonda. Odziwo na testerze pokazywało zakres pracy sondy równy 0V.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakieś pół roku temu sprawdzałem to był to błąd o nazwie "sonda lambda". Numeru nie zapamiętałem. Gdy znowu wyskoczył bład, dalej okazało się że to sonda. Odziwo na testerze pokazywało zakres pracy sondy równy 0V.

Gdzie mieszkasz ?

Opublikowano (edytowane)

40 km od Rzeszowa.

 

pokazywało zakres pracy sondy równy 0V.

Tak nie powinno być. Może problem z przewodami od ECU DME do czujnika .

 

Hm.. A czy sam mogę sprawdzić podłączenie?

 

@Sprawdziłem odczyty multimetrem na rozgrzanym silniku i pokazuje mi cały czas niezależnie od obrotów 0,42 V. Czy to oznacza że sonda do wywalenia?

Edytowane przez RafikRup
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy sam mogę sprawdzić podłączenie?

Skąd mam wiedzieć jakie masz umiejętności ? Może i się da, a może i nie. Nie jestem jasnowidzem :mrgreen:

Opublikowano

Hm Dobra, jeżeli wyniki pomiaru są stałe 0,42 V w całym zakresie to oczywiste, że sonda na szrot?

 

Przy zakupie polecacie zamienniki czy tylko ori, chodzi o to, że tym autkiem długo nie pojeżdżę :)

Opublikowano
Hm Dobra, jeżeli wyniki pomiaru są stałe 0,42 V w całym zakresie to oczywiste, że sonda na szrot?

 

Przy zakupie polecacie zamienniki czy tylko ori, chodzi o to, że tym autkiem długo nie pojeżdżę :)

jeśli napięcie jest cały czas stałe to sonda nie działa poprawnie, polecam oryginał

Opublikowano
Czy przed wymianą samej sondy jeśli mam nie pewność do odmy to należy najpierw właśnie odme wymienić ? Jak myślicie i czekam na odpowiedzi odnośnie zamienników

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.