Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to trzeba w końcu założyć galerie bmw_1

 

tutaj link do mojej poprzedniej e39: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=245684&p=2052491&hilit=ac+schnitzer#p2052491

Na początek trochę historii:

Auto zostało kupione w salonie BMW K.Tarnowski w Gliwicach i zarejestrowane 22.02.2000 przez Zespół Elektrowni Wodnych w Międzybrodziu Żywieckim.

http://i65.tinypic.com/xc1xxf.jpg

 

http://i66.tinypic.com/13z39cx.jpg

 

W 2005 roku auto przejęła elektrownia wodna w Międzybrodziu Bialskim użytkując je przez 5 lat.

Kolejne 5 lat auto stało już pod szyldem PGE Energia Odnawialna.

http://i64.tinypic.com/241tsu1.jpg

 

W 2011 roku auto trafiło w ręce prywatne. Auto wylądowało w stolicy.

Ale nie na długo, niecały rok i 540i wróciło na południe, tym razem do Wieliczki.

http://i64.tinypic.com/2nlgyle.jpg

 

Dopiero w listopadzie 2013 roku nabył ją poprzedni właściciel.

http://i68.tinypic.com/2zjfbl0.jpg

i po takiej historii trafiła pod moją opiekę. happy_bmw

 

Do 2002 roku auto serwisowane w BMW Tarnowski

http://i64.tinypic.com/256e6pl.jpg

 

http://i65.tinypic.com/68vls6.jpg

 

i od 2003 do 2009 w BMW Sikora w Bielsku Białej

http://i66.tinypic.com/nqr776.jpg

 

http://i67.tinypic.com/e0h6ie.jpg

 

Do tego karta gwarancyjna na auto

http://i68.tinypic.com/4t63yr.jpg

 

Instrukcja obsługi radia

http://i63.tinypic.com/35d80ue.jpg

 

Instrukcja obsługi samochodu w języku polskim

http://i66.tinypic.com/24xgzh2.jpg

 

Instrukcja obsługi telefonu

http://i63.tinypic.com/jjl2xc.jpg

 

Rozkodowany VIN:

 

Kod typu DN61

Typ 540I (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M62/TU

Pojemność skokowa 4.40

Moc 210

Napęd HECK

Skrzynia biegów AUT

Kolor ORIENTBLAU METALLIC (317)

Tapicerka STOFF RIPS DIAGONAL/GRAU (F4TT)

Data prod. 2000-01-17

 

Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Szyba frontowa klimatyzacji komfort

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Fotel komfort z pamięcią

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Tel. sam. sieci D z czytn. kart z przod.

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe

S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora

S861A AENDERUNG CODIERDATENSATZ Zestaw danych bez EOBD

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

S993A MODELLJAHRESCODE Kod dla roku modelu w numerze FG

 

Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S202A STEPTRONIC Steptronic

S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamiczny ukł. przeciwpoślizgowy

S280A LM RAEDER/SPEICHENSTYLING Obr. BMW, st. le. styl. spr.

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS

 

Information

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Elektryczna regulacja foteli z pamięcią

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi

 

Teraz co się zmieniło w aucie. Poprzedni właściciel całkowicie zmienił wnętrze. Wrzucił sporty w jasnej skórze, obszył boczki i tunel, zmienił listwy wewnętrzne, klamki na satynowe z m5, lusterko wewnętrzne "jajko". Zmienił całe audio, dołożył DSP i radio BMW Professional. Z zewnątrz BMW zostało uzbrojone w oryginalny m pakiet, razem z nowymi lampami In-Pro. Do tego wpadł końcowy z m5, którego kompletnie nie słychać.. Rownież został wymieniony alternator chłodzony cieczą, także jedna kosztowna rzecz odpada. :mrgreen:

A z mniej ciekawych spraw.. wiadomo rozrząd z vanosem do roboty, bo silnik chodzi jak diesel. Amortyzatory przód do wymiany, tarcze tył. A reszta to rzeczy eksploatacyjne, które wymieni się razem z robotą rozrządu.

 

A co do planów poza mechanicznych [emoji14] to na 99% będzie na pakiecie AC Schnitzer, ale w wersji która wychodziła na m5. Nowe koło, 19'' i Air Ride, który był już w planie do zielonej bmw_1

No i foty. Na razie zapożyczone od poprzedniego właściciela. Swoje wrzucę w środę.

 

http://i67.tinypic.com/18dqq1.jpg

 

http://i64.tinypic.com/ek58pw.jpg

 

http://i63.tinypic.com/b8p7jp.jpg

 

http://i67.tinypic.com/6rtu9t.jpg

 

http://i66.tinypic.com/1z51c90.jpg

 

http://i68.tinypic.com/6y1qoz.jpg

 

http://i63.tinypic.com/6pw946.jpg

 

http://i65.tinypic.com/v4tgk8.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2el9yxx.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2m6wllv.jpg

 

Parę moich fotek ;)

 

http://i65.tinypic.com/zt7jog.jpg

 

http://i65.tinypic.com/sb22w8.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2mqst1d.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2638o4n.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2vxn4no.jpg

 

http://i66.tinypic.com/10i536d.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2n0u24k.jpg

 

http://i67.tinypic.com/16hqb1k.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2a5xbnk.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2exn5h3.jpg

 

http://i66.tinypic.com/246qr5y.jpg

 

http://i68.tinypic.com/cqhon.jpg

 

http://i64.tinypic.com/mw8k8w.jpg

 

http://i66.tinypic.com/16m1snl.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2ynkkdj.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2hfuu5c.jpg

 

http://i64.tinypic.com/vzes0z.jpg

 

I bym zapomniał. Wielkie dzięki Adrianowi za poświęcony czas i kilometry, które zrobił ze mną po to BMW. :)

 

Coś tam się dzieje :)

 

Graty:

 

http://i65.tinypic.com/21jr70z.jpg

 

http://i68.tinypic.com/34gol6x.jpg

 

Rozbiórka:

 

http://i66.tinypic.com/15dx6ow.jpg

 

http://i68.tinypic.com/el1zfb.jpg

 

http://i64.tinypic.com/sm7w3n.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2ep80g6.jpg

 

http://i65.tinypic.com/vgjvjp.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2yoemj7.jpg

 

http://i67.tinypic.com/jujsd3.jpg

 

Składanie na nowych częściach:

 

http://i67.tinypic.com/15f6c6f.jpg

 

http://i68.tinypic.com/1670715.jpg

 

http://i65.tinypic.com/3536zop.jpg

 

http://i68.tinypic.com/wjtifo.jpg

 

Olej - Valvo Vr1 5w50

 

Wszystko robione w MP SERWIS bmw_1. Roboty i zdjęcia by Dyziu uklon_bmw

 

Jak widać na zdjęciach wpadły "piękne" zimówki.. ale jak tylko odbiorę auto to zakładam 17" na zimę i amory gwintowane na przód, które jeździły z zielonej. Tak zostanie do wiosny, aż wpadnie Air Ride, który już jest zamówiony.

 

Założony gwint z zielonej, ale tylko na przód, tył został ori.

 

http://i64.tinypic.com/2ikuobd.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2qvtdon.jpg

 

 

No i wpadła wlepa na szybę

http://i65.tinypic.com/2431b3r.jpg

 

Żeby nie było tak kolorowo.

Auto zaczęło stroić fochy..

Padł czujnik ABS w lewym przednim kole. Pojawiła się świąteczna choinka na zegarach.

 

http://i64.tinypic.com/ildtgn.jpg

 

Dobrze , że ostatnio dość sucho było i padł czujnik położenia wałka rozrządu , to dało się normalnie poruszać. Wczoraj szybka wymiana(stary czujnik rozpadł się w rękach..) , kasowanie błędu i wszystko wróciło do normy.

 

http://i68.tinypic.com/24m82s9.jpg

 

Komp zaczął wywalać błąd grzania 2 sond lambda. Kolejne koszta..

 

http://i65.tinypic.com/34987ls.jpg

 

Padł czujnik położenia wałka rozrządu na jednej głowicy. Najpierw zmiana miejscami dla pewności, okazało się, że diagnoza trafna. Wymiana, kasowanie błędu i śmiga aż miło :) i tutaj dzięki koledze "Dzesiu" za udostępnienie czujnika i jego sprzedaż :)

 

http://i63.tinypic.com/25qvps1.jpg

 

Również przy zakładaniu gwintu na przód, ułamałem ten plastikowy uchwyt od czujnika samopoziomawania świateł..

 

http://i66.tinypic.com/2449zqe.jpg

 

Przy okazji okazało się, że ten mały łącznik między tym uchwytem i wahaczem jest do wymiany. Narazie wszystko poklejone klejem, taśmą, byle jakoś świeciło. Trasa zrobiona, światła ustawione ręczne, także spokojnie, nie "wale po oczach"

 

I do wszystkiego doszedł błąd temperatury skrzyni biegów.. Nie wiem o co kompletnie chodzi. Czy czujnik padł, czy co innego.. Będę musiał sprawdzić czy gdzieś olej nie ucieka, może to jest przyczyną..

 

http://i68.tinypic.com/10mit20.jpg

 

Jeszcze do wymiana wentylator od klimy i termostat. Zresztą na poprzednich zdjęciach z błędami było to widać ;)

A i bym zapomniał o tulei przedniego wahacza dolnego, tego największego, od strony pasażera sztywna, a od strony kierowcy bez problemu ręką ruszam na boki.. Mam nadzieje, ze przez to są minimalne wibracje na budzie i kierownicy. Bo jak nie to dalsze szukanie przyczyny.

 

Na poprawę humoru spalanie z trasy. Najpierw 100km

 

http://i66.tinypic.com/os51mu.jpg

 

A tutaj ponad 200km z małym kręceniem się po mieście

 

http://i66.tinypic.com/2v1n75v.jpg

 

Wszystko prędkości do 110-120km/h

 

I dzisiaj Kamcio wgrywa mi najnowszy soft do skrzyni i silnika :)

 

. Zacząłem składać Air Ride. Jak na razie instalacja.

Tak wyglądało jeszcze wczoraj wieczorem:

 

http://i65.tinypic.com/2wqu0e1.jpg

 

http://i67.tinypic.com/oiu5y.jpg

 

A tak w bagażniku,jest to tylko projekt, całość będzie przebudowana.

 

http://i63.tinypic.com/5nsqif.jpg

 

http://i63.tinypic.com/2lbe1wh.jpg

 

Do tego puściłem wszystkie przewodu do manometrów i poduch.

 

Zostało jeszcze zamontować parę gratów:

 

http://i64.tinypic.com/244xndg.jpg

 

Czyli całą elektrykę, manometry od przedniej i tylnej osi, sterowanie z kabiny, z pilota, presostat.

 

Z instalacji brakuje mi tylko redukcji do butli, przez co nie mogłem skręcić całego układu z butlą. Jak tylko będę je miał to całość będzie napełniona i pozostanie tylko czekać na amory.

 

i Do tego Taka mała zapowiedź:

 

http://i66.tinypic.com/sgofue.jpg

 

Koła już na aucie plus jak narazie gwint isc na ktorym bedzie air ride..

Przód 8,5j rant 2,75", tył 11j, rant 5,25" :) Brakuje tylko spasowania i dystansu większego na przód( w tej chwili 4cm ). Kąty zmienię, rolka pójdzie w ruch i będzie git :je:

http://i68.tinypic.com/1fhe2b.jpg

 

http://i68.tinypic.com/jgjrwy.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2nl4x36.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2vi2qrl.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2zgu8md.jpg

 

Taka sytuacja

 

http://i67.tinypic.com/212tlhc.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2w5mw0j.jpg

 

 

Ostatnio też trzeba było wydać trochę PLN na serwis..

-Wahacze przednie górne Meyle HD

-Reg. alternatora

-Klocki ATE ceramic przód

-Klocki ATE tył

-Tarcze Meyle Tył

-Termostat z 740d

-Wąż od wody

-Czujnik ABS lewy tył Delphi potem Ori używka ( ale niestety okazało się, że jednak Delphi jest ok )

-Wentylator klimy, który okazał się sprawny

 

A co jeszcze do roboty:

-Prawdopodobnie Sterownik ABS

-Komputer silnika, który nie załącza wentylatora klimy

-Olej w skrzyni

-Olej w silniku

-Servotronic

-Geometria

-Wahacze dolne przód

Wpadły dystanse na przód: 5cm na koło, przykręcane

 

http://i64.tinypic.com/wkpqug.jpg

 

Plus foty:

 

http://i65.tinypic.com/16j34a8.jpg

 

http://i64.tinypic.com/347jthw.jpg

 

http://i65.tinypic.com/241l30x.jpg

 

http://i65.tinypic.com/1y0bgx.jpg

 

Kilka fot po dorzuceniu jeszcze 15mm dystansu na przód, obniżeniu 0,5cm i zwiększeniu kąta na 3,5 stopnia.

http://i64.tinypic.com/25fj1c7.jpg

 

http://i66.tinypic.com/jtxbbm.jpg

 

http://i68.tinypic.com/d6w6a.jpg

 

http://i68.tinypic.com/28cdpw6.jpg

 

http://i66.tinypic.com/15qc5ra.jpg

 

http://i68.tinypic.com/24o0i8w.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fura spoko, chociaż taka gleba bez airride to musi być masakra w czasie jazdy po polskich "drogach" :mrgreen:

 

I jeszcze pytanko, może stary jestem i nie kumam, a info z pierwszej ręki jest okazja dostać:

Przód 8,5j rant 2,75", tył 11j, rant 5,25" :) Brakuje tylko spasowania i dystansu większego na przód( w tej chwili 4cm ). Kąty zmienię, rolka pójdzie w ruch i będzie git :je:

 

Poz co te naciągi, ranty, dystanse, kąty? Tylko wygląd czy o co chodzi :?:

Opublikowano

Chodzi o wygląd, bo z wygodą to nie ma nic wspólnego.

A co do jazdy, to jest to trochę uciążliwe, ale już się nauczyłem jeździć z taką gleba. Moja była e39 też była nisko posadzona i jakoś dało się jeździć, podobnie jest teraz, tylko dużo sztywnej.

Opublikowano
Autko kosmos. Czytam,że podobnie jak ja cierpisz na kompletny brak porządnego dźwięku z wydechu. Zastanawiałem się nad tłumikiem z M5 ale widzę że też jest lipa. Wcześniej miałem v8 bez vanosa i tamta grała dużo lepiej i to na fabrycznym wydechu. Jak znajdziesz jakieś ciekawe rozwiązanie daj znać. Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mała aktualizajca.

 

Ogarnietę parę rzeczy w mechanice:

 

Wymienione:

 

-Łożysko  lewe tył,

 

-Dwie sondy lambda przed katami, stare miały  uwalone grzałki,

 

-Czujnik temperatury zewnętrznej, stary został na drodze po spotkaniu z butelką plastikową..

 

-Świece na Denso K20TT

 

-Tuleje pływające 

 

 

 

Do tego zrobiona pełna geometria.

 

 

 

Wpadła też rozpórka kielichów, tak tak wiem, komora trochę brudna

 

http://i68.tinypic.com/2zhqmvd.jpg

 

Do tego dzisiaj pojechałem ponownie na hamownie, Tym razem do VagTune w Obornikach.

 

Wynik..  miło mnie zaskoczył, jednak v-ka nie straciła na mocy. Od poprzedniego hamowania, wymienione jedynie świece i sondy, no i wiadomo też inne urządzenie pomiarowe. Wynik 302KM i Około 450Nm

 

 

http://i63.tinypic.com/2cf8w0o.jpg

 

Tutaj zaznaczone jak czytać wykres,gdyż pomiar był robiony w trybie skrzyni automatycznej, nie był wbijany bieg neutralny N, i od 3 tyś obrotów w dół, skrzynia zaczęła redukować, stąd tak to wygląda. 

 

http://i67.tinypic.com/2qwhpo8.jpg

 

i Link do paru zdjęć podczas hamowania:

 

https://www.dropbox.com/sh/pgzfb2h626xjkon/AAAgC39p1mbs5aax7GWUF9U9a?dl=0

 

Odwiedziłem również KraftPol w celu zakupienia preparatów do czyszczenia skór i felg z polerowanym aluminium. Plus do tego pastę do polerowania alu.

 

http://i66.tinypic.com/fyids7.jpg

 

http://i67.tinypic.com/241wkyx.jpg

A tutaj efekty:

 

http://i66.tinypic.com/21o8c5.jpg

 

http://i64.tinypic.com/ejxyis.jpg

 

http://i67.tinypic.com/25ibqqb.jpg

 

http://i64.tinypic.com/155t0u1.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2vhtzq9.jpg

 

Do tego na hamowni wybił mały jubileusz,  300 tyś nabite

 

http://i66.tinypic.com/142g3dk.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Taka sytuacja..

Wczoraj wieczorem powietrze całkowicie zeszło z koła, założyłem zapas:

 

http://i67.tinypic.com/hsq3xw.jpg

 

Nabilem ciśnienie i przez noc powietrze nie zeszło, ale będąc u Pawła "CzAkSs'a" zauważyliśmy takie dwie banie na oponie..

 

http://i67.tinypic.com/2yzl6og.jpg

 

http://i65.tinypic.com/rkmopf.jpg

 

I do wtorku auto będzie wyglądać tak, bo akurat w ten dzień będę zakładał zimę.

 

http://i63.tinypic.com/10xtyky.jpg

 

http://i67.tinypic.com/6on821.jpg

 

Dodam, że tutaj zapas jest z 15mm dystansem tragedia jak to auto będzie wyglądać na stylingach 33..

I nigdy więcej chinczyków, opony to początek 2015.. A te banie musiały wyjść wcześniej, bo od jakiegoś czasu miałem dość mocne bicie na kierownicy, myślałem, że skrzywiłem felgę, ale jednak przyczyna była inna..

Opublikowano

Jak odczuwasz dodanie rozpórki kielichów? Powiem szczerze, że czasami chciałbym żeby mój turas z mpakowym zawiasem był sztywniejszy trochę.

 

Fura fajna - wiesz jak wygląda ten zbiornik w bagażniku, nie ? :D

 

Felgi letnie, air - nie moja bajka. Ale widać, że się przykładasz do użytkowania. Oby tak dalej ! :)

Opublikowano

Jakiejś tam różnicy nie odczułem, bo zawieszenie jest mega sztywne. Jak chcesz sztywniej bez zakładaniu gwintu to sprężyny albo twardsze amorki ;)

Wiem wiem jak ten zbiornik wygląda.. :D ale całość będzie przebudowana, wszystko co się da zostanie schowane ;)

Auto dla mnie musi być na tip top, bo to moje daily, nie mam drugiego samochodu :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Kolejny UP, tym razem mała zmiana we wnętrzu beemki, a chodzi o licznik, który wymieniłem na ten z Bmw e53 4.6is. Praktycznie taki sam jak z m5 e39, brakuje w nim jedynie znaczka M i jest wyskalowany do 280km/h, a nie do 300km/h.

http://i64.tinypic.com/ohis60.jpg

http://i63.tinypic.com/2r75v9x.jpg

Plus film z testów zegarów :

Wszystko co się dało ogarnąć zostało zrobione, za co wielkie dzięki Broderowi, który bardzo pomógł z tym tematem i poświęcił czas na kodowanie licznika i zgranie całości z moim autem. :brav: Pozostał przebieg, ale to przy okazji, bo do tego trzeba znaleźć innego magika :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przebieg jest z auta z którego został wyciągnięty licznik. Nie miałem w okolicy wolnego kto by mi to ogarnął, dlatego narazie zostaje tak jak jest do czasu przeprogramownaia tego.

To pole pokazuje do kiedy można kręcić silnik, w miarę rozgrzania diody zaczynają gasnąc aż do momentu jak na zdjęciu powyżej.

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

DUŻYYYY UP!

Beemka doczekała się instalacji lpg. Założona w Jakart Gaz na Legnickiej u Znanego nam wszystkim Domela, odebrana w piątek 27.01  

Parametry:

-Sterownik Stag qmax basic

-Wtryskiwacze barracuda

-Reduktor kme twin

-zbiornik 72 litry

Wszystko ładnie i schludnie założone, reduktor pod lampą. Nie odczułem żadnego spadku mocy, czy lpg czy Pb to jedzie tak samo.

 

http://i64.tinypic.com/15hlfyd.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2lsxqgo.jpg

 

http://i63.tinypic.com/ws3biw.jpg

 

http://i65.tinypic.com/2iw97yd.jpg

 

http://i65.tinypic.com/kyyw6.jpg

 

http://i65.tinypic.com/9puixv.jpg

 

http://i66.tinypic.com/x1edg5.jpg

 

Przy okazji wpadł kolektor z m60b40, który ma dużo wieksze kanały dolotowe. 

Tutaj małe porownanie, po lewej m62tu:

 

http://i944.photobucket.com/albums/ad282/BMW7nl/M60%20intake/d70d2316.jpg

 

Dzisiaj Kamcio trochę podziałał przy aucie, zostały wgrane softy silnika z e53 4.6is, dzięki czemu został aktywowany wskaźnik temperatury oleju jak i podświetlenie diod na obrotomierzu

 

https://www.facebook.com/bmwdiagcbapl/posts/1626419204332952

 

http://i63.tinypic.com/2m7uet4.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2z9lcbb.jpg

 

http://i68.tinypic.com/7258ol.jpg

 

Oprócz aktywacji, odcinka została przesunięta na 6,5tyś obrotów i obroty biegu jałowego podniosły się na jakieś 800 obr/min(nie sprawdzałem dokładnie ile).

 

Również Zostało zmienione oprogramowanie skrzyni biegów na to z Alpiny b10 v8.

Zmiany które wprowadza ww. soft:(przetłumaczone z opisu sterownika na zagranicznej stronie):

-lepsze / szybsze zmiany biegów

-zmiany biegów na wyższym zakresie obrotów przy pełnym obciążeniu

-Szybciej spinający lock-up

-lepszy tryb manualny (brak trybu S)

-zmiana charakterystyki na bardziej sportową

 

Jako bonus:

-zmiana nr VIN w ECU i EWS (sterowniki zostały wymienione ze względu na wcześniejszą awarię)

-ustalenie poprawnego przebiegu w module EWS

 

Wrażenia po zmianach? Jest lepiej, dużo lepiej. Mocniejszy dół jak i góra obrotów, do tego skrzynia w końcu chodzi jak należy, zmiany szybsze, całkiem inna charakterystyka pracy. Wszystko na wielki plus.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

To tak, auto przeszło "mały" serwis zawieszenia i hamulców.

Wpadły nowe tarcze Bosh'a

http://i63.tinypic.com/330rd69.jpg

 

Wahacze proste poprzeczne TRW

http://i67.tinypic.com/swyc9d.jpg

 

Tuleje poliuretanowe stabilizatora przód i tył

http://i68.tinypic.com/1zxcm1.jpg

 

http://i64.tinypic.com/2wdzp0x.jpg

 

Końcówki drążków kierowniczych MOOG

http://i68.tinypic.com/osa4h5.jpg

 

dla ciekawostki siedziały jeszcze oryginalne BMW produkcji TRW

http://i63.tinypic.com/2wnvfhh.jpg

 

Na dniach wlecą łączniki stabilizatora tył

http://i65.tinypic.com/2uo77eh.jpg

 

I do całości nowa oryginalna linka od maski  stara oryginalna wytrzymała rok..

 

To z rzeczy eksploatacyjnych, a z modów.

Koła pojechały do malowania i uzbrojenia w nowe szersze przednie ranty, 4,25". Docelowo przód 10j, a tył 11j. Do tego zrezygnowałem z polerowanego rantu, pójdzie w kolor. Zakupiłem również nowe opony Hankook 225/40 i Nexen 255/35.

We wtorek auto zostawiam w RoosterGarage na malowanie zderzaka przód, klapy tył, pakietu ACS razem z montażem. Ale to nie wszystko, razem z lakierowaniem wykonane zostaną customowe regulowane wahacze tylne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Bardzo tani gaz jak na v8. Ile litrów bierze Ci w czasie jazdy po mieście?

Cena normalna, znajomy płacił jeszcze mniej za instalacje.

Po Wrocławiu bierze od 18 do 25, w zależności od korków i dynamiki ;)

 

Pozytywne wrażenia robi. Widać kolego nie szczędzisz grosza na to auto :) pozdrawiam

staram się nie oszczędzać na aucie, ma nie tylko wyglądać, ale i być w 100% sprawne technicznie :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Także tak :D

Auto odebrane z malowania,a dokladniej :

 

Zderzak przód

 

http://i64.tinypic.com/k32a81.jpg

 

http://i68.tinypic.com/21912kj.jpg

 

Klapa tył

 

http://i63.tinypic.com/dxkajo.jpg

 

Plus na nią lotka 3 częściowa AC SCHNITZER

 

http://i67.tinypic.com/f36cec.jpg

 

Lusterka AC SCHNITZER

 

http://i64.tinypic.com/ncb2bd.jpg

 

Progi AC SCHNITZER

 

http://i68.tinypic.com/301nhi0.jpg

 

I nerki czarne matowe firmy JOM, idealnie pasują.

 

http://i63.tinypic.com/2zf1pow.jpg

 

Kilka fotek całego auta

 

http://i64.tinypic.com/9t0ak0.jpg

 

http://i66.tinypic.com/2ufzteh.jpg

 

http://i68.tinypic.com/2encnep.jpg

 

http://i67.tinypic.com/2hcdpna.jpg

 

http://i65.tinypic.com/funqzk.jpg

 

Ale żeby nie było tak kolorowo.. W sobotę auto odebrane, a w poniedziałek pewien Pan, postanowił zatrzymać mi się na tylnym zderzaku, a oto efekt

 

http://i64.tinypic.com/11ty0dg.jpg

 

http://i67.tinypic.com/14j7o79.jpg

 

Czekam na rzeczoznawcę, zobaczymy co i jak mi tam wyliczy..

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W końcu letnie kolo na aucie. Specyfikacja, przód 10j, rant 4,25", opona 225/40. Tył 11j, rant 5,25", opona 255/35. Wszystko w 18 calach.

I foty.

Zaraz po malowaniu:

 

http://i66.tinypic.com/qx6kip.jpg

http://i64.tinypic.com/2mr5qhd.jpg

 

Juz z oponami :

 

http://i64.tinypic.com/2yv2ykp.jpg

http://i63.tinypic.com/10qxy81.jpg

 

Foty zaraz po założeniu :

 

http://i66.tinypic.com/2jc96j7.jpg

http://i64.tinypic.com/2hs8yhh.jpg

 

I parę ujęć lustrem.

 

http://i63.tinypic.com/1672i6a.jpg

http://i63.tinypic.com/24327a1.jpg

http://i64.tinypic.com/2zf7lol.jpg

http://i68.tinypic.com/167mfm0.jpg

http://i64.tinypic.com/i70r5u.jpg

http://i64.tinypic.com/21cs4nn.jpg

http://i66.tinypic.com/32zi8g3.jpg

http://i63.tinypic.com/1zd3kt5.jpg

http://i68.tinypic.com/1975o0.jpg

http://i64.tinypic.com/34o7ivl.jpg

http://i67.tinypic.com/2ufuclu.jpg

http://i63.tinypic.com/xri1w.jpg

http://i67.tinypic.com/2cmxcvb.jpg

http://i66.tinypic.com/2m4wpk2.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.