Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :)

Mam pewien problem, otóż czasem zdarza się podymić mojej bunii. :oops:

Poczytałem trochę na ten temat i wyczytałem, iż problem może tkwić w odmie(nie wymieniałem od zakupu), a dokładniej filtrze(reszta wydaje się być w porządku, wszystkie filtry wymienione - tutaj także proszę wszelkie sugestie).

Tak więc kupiłem, wziąłem się za wymianę, ale niestety tutaj napotkał mnie dość mały/duży problem. :mad2:

Otóż przy próbie odkręcenia górnej śruby na filtrze okazało się, że jest ona wyrobiona - po włożeniu klucza kręci się w koło. :duh:

I tutaj się pojawia pytanie co zrobić z tym fantem?

Próbowałem odkręcić torxem - nic nie dało.

Myślałem także, żeby po prostu zbić główkę, wyciągnąć odmę, a następnie odkręcić resztę śruby kombinerkami (wpadł taki pomysł ponieważ zauważyłem, że pomiędzy śrubą, a miejscem gdzie jest wkręcana jest plastik, więc w przypadku zbicia główki - wyciągnę plastik, a część śruby nadal będzie wystawać).

Jednak nie chciałbym ryzykować dlatego piszę tutaj....

Za wszelkie sugestie dziękuję.

Opublikowano
ja kiedyś jak imbusy się obracały brałem np 6 lub 8 srube z gwintem długosci 6cm i pomału wbijałem ją w w wyrobiony imbus potem brałem oczkowy klucz nakładałem na srube i tak wykręcałem wyrobione imbusy .
Opublikowano
Dopasuj ciut wiekszego torxa, tak zeby wszedl na wcisk, wbicie w obkrecona glowe imbusa i probuj odkrecic :)
Kompletuje m pakiet z przodu sedan... moze jakos pomozesz?
Opublikowano
Można delikatnie naciąć lub próbować "udarowo" odkręcić małym przecinakiem.
Opublikowano

Chyba spróbuję z przecinakiem...

Wczoraj byłem u mechanika to dostałem informację, że do wymiany cała pokrywa.

Czy pomysł, aby delikatnie naciąć i spróbować śrubokrętem prostym odkręcić - to dobry pomysł?

Opublikowano

Tak jak pisałem najprostszy sposób sruba z gwintem

gwint.jpg

wbić ją w imbusa gwint się dopasuje do otworu imbusa i się odkręci

imbus.jpg

przy odmie nie ma aż tak dużej siły dokręcania ,tym sposobem odkręcałem bardziej dokręcone sruby .i przy wbiciu sruba

się zruszy i łatwiej się odkręci .Zawsze możesz wziąść dużego flexa i naciąć srube.

Opublikowano

obrobione śruby imbusowe wykręca się nabijając odpowiedniego torxa

są też wykrętaki i to jest chyba najpewniejsze

z wbijaniem śruby się nie spotkałem ale nie twierdzę że jest to złe

Opublikowano
@szuwarek 102 - śruba musiałaby mieć lewy gwint, by przy odkręcaniu kluczem wkręcała się w stronę łba śruby imbusowej ;)
Opublikowano
Podoba mi się ten sposób z wbijaniem śruby. Wypraktykuję następnym razem.
Opublikowano

Miałem podobny problem przy wykręceniu torxa przy zaworze DISA w M54 i nawierciłem torksa wiertłem i wykrętakiem go wykręciłem.

Dostęp był kijowy, więc dodatkowo musiałem skombinować kątowy borkop do wiertarki.

Nie wiem jak jest w M47N.

Opublikowano

Wersja z przecinakiem niestety nie przeszła.

Myślę nad wersją z śrubą z gwintem.

Rozumiem, że śrubę mam wbić w "główkę" imbusa i wtedy próbować odkręcić śrubą?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Niestety żadne z rozwiązań nie pomogło. :cry2:

Zastanawiam się nadal nad zbiciem główki imbusa -> Wyciągnięcie obudowy filtra odmy -> odkręcenie śruby kombinerkami , co o tym myślicie?

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.