Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Czesc, moze ktos mial problem albo wie czy e61 na to cierpi po czasie. E61 520d polift n47 177km 248tys km ori przebiegu. Auto po dluzszej jezdzie (trasa od 40km wzwyż) nie chce odpalić po tym jak je zgasze. Musze poczekać około 20min i wtedy odpali, sytuacja miala miejsce 3x w ciagu tygodnia. Po nacisnieciu przycisku start/stop ustawia mi sie kierownica, slychac zasysane paliwo z baku i pompe paliwa ale rozrusznik nie kreci.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, mam podobny problem. Auto e60 520d polift n47 177km 400tys km ori przebiegu. Mam je od 3 lat i dziś dokładnie po roku stało się takie coś jak opisujesz drugi raz. Krótka miejska przejażdżka (10-20km), źle zaparkowałem i wracam się lekko autem podsunąć. Kluczyk w dok, przycisk start i..kontrolki jak zwykle, radio, nawiew, kiera w dół, słychać przy otwartych drzwiach że paliwo pompa pobiera (nie non stop, ale kilka sekund i stop) ...i cisz - zero reakcji rozrusznika. Wizyta u lekarza i po 1h wszystko w normie. Tak jak napisałem zdarzyło się to drugi raz.
Opublikowano

W sobote tyg temu jak były upały jechałem na trase 150km w jedna strone w góry, po 142 km zrobiłem pauze nad rzeką, zgasiłem auto po 10-15 minutach wróciłem i odpaliło normalnie, dojechałem pozostałe 8km do celu zgasiłem auto i zapakowałem dziadków do auta razem z walizkami (20-25min), wszyscy siedzimy w aucie chce odpalać i [BAD], kiera w dół ale zero reakcji rozrusznika. Po 30-40min czekania otworzyłem maske, stałem patrząc bezradnie i usłyszałem jakby coś przeskoczyło (na 2-3 cyknięcia nie wiem jak to inaczej wyjaśnić) moze jakiś przekaźnik czy coś, jak stoje przed autem to jakby u góry po lewej w komorze silnika. Wszedłem od razu do auta naciskam start/stop i odpaliło.

 

Dzisiaj zrobiłem trase 220km, która trwała około 3h z czego łącznie 30-40min auto stało na postoju z odpalonym silnikiem "w razie wu" po czym zgasiłem auto, po 1min chciałem sprawdzić czy odpali i wszystko hula ale dziś cały dzień pada deszcz może to ma coś wspólnego (mechanik mówił po objawach, że może coś ma za dużą temperature).

 

W aso natomiast przy okazji akcjii serwisowej na kleme polecił mi sprawdzić wtryski i czujnik wałka.

Opublikowano

Do naszego problemu pasuje ten film:

i rozwiązanie problemu:

Z tym, że moduł IVM nie występuje chyba w naszych autach. Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć?

 

Podstawowe rzeczy do sprawdzenie, według forum i sieci to:

- akumulator i klema - u mnie ok,

- rozrusznik - nie sprawdzałem jeszcze,

- pompa progowa - nie sprawdzałem również, a miałem raz objaw który mogę chyba z tym powiązać.

 

Słyszałem też, że moduł CAS może się czasami przywiesić lub immobilizer.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak jest w Waszych silnikach, ale we wcześniejszych 2.0d m47, taki objaw jaki opisujecie, występował, gdy szwankował czujnik wałka rozrządu. Jak był rozgrzany, to nie odpalał, jak ostygł, to palił bez problemów. Słyszałem o ludziach wożących ze sobą butelkę z wodą i gdy był problem z odpaleniem, to oblewali obwicie czujnik, po czym silnik odpalał bez problemu. Może to Was nakieruje na rozwiązanie problemu..

Nie jestem tylko pewien, czy taki czujnik występuje w N47.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.