Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Od niedawna stalem sie szczesliwym posiadaczem mojej pierwszej BMK'i i nietety pojawily sie male problemy wiec postanowilem sprawdzic z forumowymi pasjonatami co o tym sadzicie.

 

Auto ma problemy z odpalaniem - z rana lub po dluzszej przerwie (conajmniej 3-4 godziny) auto kreci i odpala po okolo 5 sec natomiast gdy silnik juz zacznie pracowac, troche sie pojezdzi i wtedy sie zgasi to jest problem z odpaleniem - mozna krecic z 2 minuty zanim znow odpali. Problemy mialem juz od okolo 2 miesiecy jednak teraz coraz bardziej sie nasila - wczesniej bylo to tylko dluzsze krecenie raz na jakis czas. Co do samej pracy silnika nie mam zadnych zarzutow, auto ma pelna dynamike po wcisnieciu tego przycisku "sport" wkreca sie na obroty bez problemu nie ma tez zadnych szarpniec itp. Warto tez dodac ze auto nigdy nie zgaslo gdy juz sie zdolalo je odpalic.

 

Podczas odpalania zaswieca sie check engine, po zeskanowaniu bledow pokazuje tylko 1 blad

4b90 rail pressure monitoring on engine start

 

Auto oddalem juz do dwoch lokalnych mechanikow, pierwszy jedyne co to zdolal wyladowac akumulator (musieli naprawde duzo krecic) a nastepnie stwierdzic ze nic nie moga zrobic bo auto jest tak ciasno zaparkowane ze nawet do garazu nie moga wepchnac i najlepiej jakbym jescze tydzien poczekal bo ludzi nie maja (czekalem tez tydzien wczesniej az mi to auto przyjma) wiec auto szybciutko od tych specow zabralem i przy okazji wymienilem juz akumulator bo stary w sumie byl fabryczny (2008 rok).

 

Drugi Mechanik od ktorego dzisiaj jade odebrac auto stwierdzil ze problem lezy w szynie CR/czujnikach/regulatorze niestety on nie moze tego zrobic bo nowy czujnik/regulator musi przeprogramowac w ECU a to moga tylko na serwisie BMW, zalecil zeby nie jezdzic autem bo ilosc paliwa dostarczanego do silnika moze spowodowac dalsze problemy (oczywiscie moglem cos zle zrozumiec przez telefon ale dzis po pracy odbiore to popytam o szczegoly i ew dopisze tutaj).

 

Szukalem juz sporo informacji i przymierzam sie do wymiany przekaznika pompy na jakis uzywany zeby wykluczyc ten element. Czy sa jeszcze jakies inne elementy od ktorych moglbym zaczac / sprawdzic ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten błąd oznacza, że jest za niskie ciśnie paliwa przy odpalaniu. Najpierw zabierz auto od tych wymieniaczy części. Zrób test przelewowy wtrysków, bardzo prosto to zrobić domowym sposobem, znajdziesz filmiki na YT, a na tym forum znajdziesz jak to powinno się odbyć itp.

Jak to nie pomoże w diagnozie, to może być jeszcze czujnik lub zawór paliwa na szynie CR. Tu najlepiej zrobić podmiankę od jakiegoś kolegi. Ostatnim tropem może być pompa paliwa, podprogowa, ale ją zostaw na koniec. Miałem identycznie jak Ty. Wystarczyło zrobić test przelewowy, wymienić jeden wtrysk i było po problemie.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzieki Krzychu,

 

Czytalem o tym tescie, czy moglbys mi tylko doradzic w wyborze tych wezykow ? jakiej srednicy najlepiej zeby bez problemu podlaczyc do wtryskow. Nie mam teraz auta, dopiero po pracy podjade zabrac a chcialem juz sie w sprzet zaopatrzyc.

 

Pozdrawiam,

Pawel

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup strzykawki i dopasuj weżyki do strzykawek. Wyjścia przelewów są podobnej średnicy, troszkę większe, ale nałożysz je bez problemu.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie Ty widziałeś pompę podprogową w e60???? :duh:
Opublikowano
Tak jak kolega wyzej pisal sprawdż przelewy, bo moze nie trzymac cisnienia na szynie podczas odpalenia.W e60 nie ma progowki jak to jest w e39.Pompa jest w baku
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A gdzie Ty widziałeś pompę podprogową w e60???? :duh:
W e60 nie ma progowki jak to jest w e39.Pompa jest w baku

Oj, z rozpędu napisałem "podprogowa", a chodziło mi o tą w zbiorniku..

Może to jeszcze być filtr paliwa, który jest na 100% obok progu :D

Kiedyś koledze w e46 filtr ten się rozwarstwił i przypychał węże, co też powodowało ten komunikat.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Witam koledzy,

 

Auto oddalem do warsztatu specjalizujacego sie tylko w naprawach BMW tam stwierdzono ze 5 z 6 wtryskow jest do wymiany. Wtryski piezoelektryczne. Auto bedzie do odbioru w poniedzialek.

 

Nie zdazylem zrobic testu przelewowego bo mialem troche malo czasu w tygodniu.

 

Zobaczymy w poniedzialek.

 

Pozdrawiam,

Pawel

 

EDIT:

 

Po odbiorze auto sprawuje sie swietnie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.