Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na twoim miejscu przemyślałbym czy nie zamówić "zmiennego sportowego układu kierowniczego".

.

Nic takiego w opcjach nie widzę.Jest opcja servotronic która jest zaznaczona jako standard w tej wersji.

Wszystkie testy dowodzą, że trójka prowadzi się najlepiej w klasie,więc nawet do zamówienia nie odbyłem jazdy próbnej :p

 

Ty jeździsz xdrivem?

 

Nie, RWD. Nie zrozum mnie źle, F30 prowadzi się dobrze, lekko i chce skręcać.

Chodzi o brak odczuć z tego co się dzieje na drodze, ale to chyba cecha większości nowych samochodów.

Ja odbyłem jazdę próbną, wersją ze sportową skrzynią i jak się później okazało sportowym układem kierowniczym i mi się spodobało.

Nie wiedziałem jeszcze wtedy o tych opcjach a później lekko się rozczarowałem :lol:

Może w xdrive nie ma takiej opcji układu kierowniczego, wiem, że wybór zawieszenia też jest mniejszy.

Jakbyś miał ochotę spróbować 328i rwd z automatem to zapraszam do Wwy.

Może wrzuć coś więcej z wybranej konfiguracji to fachowcy coś podpowiedzą .

Dobre są np. reflektory adaptacyjne ...

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Na twoim miejscu przemyślałbym czy nie zamówić "zmiennego sportowego układu kierowniczego".

.

Nic takiego w opcjach nie widzę.Jest opcja servotronic która jest zaznaczona jako standard w tej wersji.

Wszystkie testy dowodzą, że trójka prowadzi się najlepiej w klasie,więc nawet do zamówienia nie odbyłem jazdy próbnej :p

 

Ty jeździsz xdrivem?

 

Nie, RWD. Nie zrozum mnie źle, F30 prowadzi się dobrze, lekko i chce skręcać.

Chodzi o brak odczuć z tego co się dzieje na drodze, ale to chyba cecha większości nowych samochodów.

Ja odbyłem jazdę próbną, wersją ze sportową skrzynią i jak się później okazało sportowym układem kierowniczym i mi się spodobało.

Nie wiedziałem jeszcze wtedy o tych opcjach a później lekko się rozczarowałem :lol:

Może w xdrive nie ma takiej opcji układu kierowniczego, wiem, że wybór zawieszenia też jest mniejszy.

Jakbyś miał ochotę spróbować 328i rwd z automatem to zapraszam do Wwy.

Może wrzuć coś więcej z wybranej konfiguracji to fachowcy coś podpowiedzą .

Dobre są np. reflektory adaptacyjne ...

 

Dzięki za propozycję :) We czwartek będę u dealera dopinać formalności i jestem umówiony na jazdę 320i xdrive z auto.RWD naprawdę w ogóle nie biorę pod uwagę.

W konfiguracji mam adaptacyjne ledy w którymś pakiecie i jeszcze parę koniecznych dla mnie opcji jak podparcie lędżwi,navi(ta tańsza),kamera cofania z czujnikami,hi-fi bo podobno w standardzie jest straszna kaszana ,felgi 17 vspoke i parę innych pierdółek.

Jestem podjarany trochę ,bo tak naprawdę to mój pierwszy samochód który konfiguruję pod siebie ;)

 

Żałuję ,że trójka nie ma elektrycznego ręcznego,ale jakoś to przeżyję.

 

Gdybym brał automat to tylko ten sportowy.

Opublikowano

Na twoim miejscu przemyślałbym czy nie zamówić "zmiennego sportowego układu kierowniczego".

.

Nic takiego w opcjach nie widzę.Jest opcja servotronic która jest zaznaczona jako standard w tej wersji.

Wszystkie testy dowodzą, że trójka prowadzi się najlepiej w klasie,więc nawet do zamówienia nie odbyłem jazdy próbnej :p

 

Ty jeździsz xdrivem?

 

Nie, RWD. Nie zrozum mnie źle, F30 prowadzi się dobrze, lekko i chce skręcać.

Chodzi o brak odczuć z tego co się dzieje na drodze, ale to chyba cecha większości nowych samochodów.

Ja odbyłem jazdę próbną, wersją ze sportową skrzynią i jak się później okazało sportowym układem kierowniczym i mi się spodobało.

Nie wiedziałem jeszcze wtedy o tych opcjach a później lekko się rozczarowałem :lol:

Może w xdrive nie ma takiej opcji układu kierowniczego, wiem, że wybór zawieszenia też jest mniejszy.

Jakbyś miał ochotę spróbować 328i rwd z automatem to zapraszam do Wwy.

Może wrzuć coś więcej z wybranej konfiguracji to fachowcy coś podpowiedzą .

Dobre są np. reflektory adaptacyjne ...

 

Dzięki za propozycję :) We czwartek będę u dealera dopinać formalności i jestem umówiony na jazdę 320i xdrive z auto.RWD naprawdę w ogóle nie biorę pod uwagę.

W konfiguracji mam adaptacyjne ledy w którymś pakiecie i jeszcze parę koniecznych dla mnie opcji jak podparcie lędżwi,navi(ta tańsza),kamera cofania z czujnikami,hi-fi bo podobno w standardzie jest straszna kaszana ,felgi 17 vspoke i parę innych pierdółek.

Jestem podjarany trochę ,bo tak naprawdę to mój pierwszy samochód który konfiguruję pod siebie ;)

 

Żałuję ,że trójka nie ma elektrycznego ręcznego,ale jakoś to przeżyję.

 

Gdybym brał automat to tylko ten sportowy.

Opublikowano

No patrz Stachu, jaki ten świat mały...

 

O subarowym prowadzeniu zapomnij. Jest... inaczej. Nie masz delikatnej podsterowności AWD, masz za to przód, który daje nura w każdy zakręt od razu. I tył, który dzięki rozmieszczeniu mas (wystarczy spojrzeć, gdzie w tym samochodzie jest silnik ;) ) ma skłonność do wyjeżdżania. Ale na skłonności zwykle się kończy.

 

Natomiast bardzo mi brakuje bezpośredniego (i krótszego) magla... Nie ma już opcji sportowego układu kierowniczego. A te co były, zbierały różne opinie.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Może w xdrive nie ma takiej opcji układu kierowniczego

 

Jak najbardziej jest, posiadam.

 

S2VL Variable sport steering

 

EDIT: Sprawdziłem konfigurator i rzeczywiście tej opcji nie ma. Ani w standardzie, ani w M Pakiecie. Nie wiem o co chodzi, albo jest teraz bez dopłaty albo przestała istnieć albo konfigurator ma błąd.

Opublikowano
No patrz Stachu, jaki ten świat mały...

 

O subarowym prowadzeniu zapomnij. Jest... inaczej. Nie masz delikatnej podsterowności AWD, masz za to przód, który daje nura w każdy zakręt od razu. I tył, który dzięki rozmieszczeniu mas (wystarczy spojrzeć, gdzie w tym samochodzie jest silnik ;) ) ma skłonność do wyjeżdżania. Ale na skłonności zwykle się kończy.

 

Natomiast bardzo mi brakuje bezpośredniego (i krótszego) magla... Nie ma już opcji sportowego układu kierowniczego. A te co były, zbierały różne opinie.

 

Filip? :D

Opublikowano

Znalazłem ciekawą opinię o 6MT

 

But I’m not pulling paddles. I’m rowing my own gears with a traditional 6-Speed manual transmission and 3rd pedal. The shifter is typical BMW. Cable style rather than direct linkage. A smidge tall, throws are a tad long and there’s just a little too much slop. There’s no click-click feel through your hand as the shifter is pushed in to the next gear like there is with a direct linkage transmission in say, a Subaru STI. That’s what you get. It’s similar to the Porsche 911 or Subaru WRX if you’re looking for a comparison

 

 

http://oppositelock.kinja.com/a-not-totally-stock-bmw-f30-328i-6-speed-manual-review-1735640889

Opublikowano

To prawda ;) Wg mnie 'dyskontynuacja' modelu nastąpiła już przy zmianie z legacy IV na legacy V.

Nie mówiąc o braku (w EU) legacy VI :D

Opublikowano
Znalazłem ciekawą opinię o 6MT

 

But I’m not pulling paddles. I’m rowing my own gears with a traditional 6-Speed manual transmission and 3rd pedal. The shifter is typical BMW. Cable style rather than direct linkage. A smidge tall, throws are a tad long and there’s just a little too much slop. There’s no click-click feel through your hand as the shifter is pushed in to the next gear like there is with a direct linkage transmission in say, a Subaru STI. That’s what you get. It’s similar to the Porsche 911 or Subaru WRX if you’re looking for a comparison

 

 

http://oppositelock.kinja.com/a-not-totally-stock-bmw-f30-328i-6-speed-manual-review-1735640889

 

Nie ufałbym opiniom tylko spróbował sam... Wiem, że to może nie być łatwe - kiedy zamawiałem samochód, demo 3X0i nie było nigdzie w południowej Polsce ;)

Opublikowano
hehehe,może tu utworzymy jakiś kącik sierot po subaru :mrgreen:

ja moje zostawiam w razie jakby cięższa zima się przytrafiła ;)

 

To prawda ;) Wg mnie 'dyskontynuacja' modelu nastąpiła już przy zmianie z legacy IV na legacy V.

Nie mówiąc o braku (w EU) legacy VI :D

Żadna strata, w jp tylko sedan i tylko 2.5 CVT...

 

Knurek, dlaczego nie wziąłeś xdrive'a do F30?

Opublikowano

Żadna strata, w jp tylko sedan i tylko 2.5 CVT...

 

To już by było coś,tyle że pewnie ponad 200 tys.

 

PS.A nie przypadkiem 2.0 DIT ?

Opublikowano
To już by było coś,tyle że pewnie ponad 200 tys.

idź przejedź sie Outbackiem 2,5 - nie wiem czy "To już by było coś".

 

PS.A nie przypadkiem 2.0 DIT ?

nie.

Opublikowano

OK,moja pomyłka,cztając 2,5 pomyślałem od razu 2.0DIT

 

Jeździłem OTB 2,5 CVT, nie ma dramatu, ale nic więcej.

Opublikowano

Knurek, dlaczego nie wziąłeś xdrive'a do F30?

 

Bałem się, że 320i ma za mało momentu żeby 'obskoczyć' wszystkie koła ;) W sensie strat na napędzie. Rozważałem 320d Xd ale tylko dopóki nie przejechałem się nim... :?

Przy okazji: zauważalna różnica w stosunku do legaca to opory toczenia. Po wrzuceniu na luz auto jedzieeee! :D

Opublikowano

No i okazało się ,że sportowa charakterystyka układu kierowniczego jest ciągle dostępną opcją, widoczną jedynie z poziomu specyfikacji u dealera a nie konfiguratora na stronach BMW.

Najważniejsze,że jest :)

Opublikowano

Tylko zorientuj się, co to dokładnie za rozwiązanie jest. Wg. informacji od znajomego, który od lat związany jest zawodowo z BMW, są / były dwie opcje:

- układ z listwą o zmiennej 'gęstości' zębów

- układ aktywny, z silnikiem elektrycznym na kolumnie kierowniczej

Ten pierwszy, wg jego słów, procentuje tylko podczas parkowania samochodu (bo zęby 'zagęszczają się' przy większych wychyleniach kierownicy) ;)

Opublikowano

Filip,za tysiaka to ja nie będę wybrzydzał tylko biorę co dają ;)

Poza tym nie wiem jaki układ miała 420i która testowałem ale dla mnie wyczucie kierownicy było dużo bardziej niż poprawne.

Tak więc "będzie Pan zadowolony" ; )

Opublikowano (edytowane)

No w sumie... może masz rację. Gorzej nie będzie.

Może zamawiając samochód, przeteoretyzowałem w tej kwestii ;)

Edytowane przez Knurr
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kontynuując temat aktywnego układu kierowniczego wkleję swój stary post na który nie doczekałem się odpowiedzi:

 

Czy w F30 jest ten sam system co w E90?

z cennika:

F30

Zmienny sportowy układ kierowniczy 2VL

dostosowuje kąt skrętu przednich kół do skrętu

kierownicy i prędkości, oferuje dynamiczne prowadzenie

przy zmniejszonym wysiłku za kierownicą

 

Cena za tą opcję 2VL tylko 1965 zł

 

E90

Aktywny układ kierowniczy

Cena opcji numer 217 to aż 6531,00zł

 

Servotronic jest dostępny dla E90 i F30, kod opcji 216 i jest nawet ta sama cena 1092,00zł

 

Czy w F30 zasada działania jest taka sama? Czy jest to jakaś psudo elektryczna "proteza"

 

 

Czu użytkownik F30 z opcją 2VL, może mniej wiecej podać ile obrotów kierownicą jest wymagane na postoju, żeby maksymalnie skręcic kołami między skrajnymi położeniami?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sprawdziłem specjalnie przed chwilą, na postoju 2 obroty od odbicia do odbicia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.