Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

Zamówiłem trójkę w specyfikacji jak wyżej i zastanawiam się czy jeśli będzie to manual czy dużo stracę.Ciekawy jestem co o tym sądzicie?

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Automat to wygoda i o dziwo moim zdaniem ekonomia - bardzo długie przełożenia na szybsze trasy dużo niższe spalanie i hałas...
Opublikowano

No właśnie.Zastanawiam się czy warto zaoszędzić i wziąć manual.W sumie nigdy nie miałem auyomatu ,ale słyszałem że ZF jest świetny.Z drugiej strony na długie trasy wolę manual, lubię hamować silnikiem,redukcja i wyprzedzanie tak jak chcę i tak jak lubię.Wcześniej miałem okazję testować na trasie Countrymana jeszcze ze starym automatem i to była porażka.

Ciekawy też jestem opinii o 6MT w BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

To kup sobie sportową skrzynię. Będziesz miał to wszystko. Co więcej automat ZFa umożliwia jazdę na luzie...

 

@mekkie akurat w automacie ostatni bieg mógłby być dłuższy. A to że niższe obroty są przy tej samej prędkości co w manualu wynika z ilości biegów...

 

With mobilephone sent.

Edytowane przez kicaj
Opublikowano
Mam automatyczna sportową skrzynię i chyba już nigdy nie wrócę do manualu. Chyba że jako auto robocze w pracy lub by całkowicie nie zapomnieć jak używa się lewej nogi.
Opublikowano
Mam automatyczna sportową skrzynię i chyba już nigdy nie wrócę do manualu. Chyba że jako auto robocze w pracy lub by całkowicie nie zapomnieć jak używa się lewej nogi.

 

Widzę, że masz diesla więc może z tym przypadku AT jest bardziej wskazany niż w 2.0i?

Opublikowano

Mam manual w tym silniku i sobię chwalę. 8AT rzeczywiście mniej Ci spali, ale to są marginalne wartości.

Jeśli większość jeździsz na długich trasach to weź automat, ale jak masz mieszane przebiegi to frajda z manuala jest nie do zastąpienia.

Opublikowano
Weź automat zamiast xdrive, zwłaszcza w 320i

 

4x4 musi być, nie ma mowy.Szczególnie że zobaczyłem co to znaczy jeżdżąc Subaru.

Czyli uważasz,że AT jest bardziej wskazany do 2.0i niż do 2.0D?

Opublikowano
Mam manual w tym silniku i sobię chwalę. 8AT rzeczywiście mniej Ci spali, ale to są marginalne wartości.

Jeśli większość jeździsz na długich trasach to weź automat, ale jak masz mieszane przebiegi to frajda z manuala jest nie do zastąpienia.

 

Szczerze, to właśnie ta taką odpowiedź czekałem :lol:

 

Oczywiście dalej zamieniam się w słuch :)

Opublikowano

Musisz zdać się na siebie, czego naprawdę chcesz. Obie skrzynie są naprawdę świetne.

Zawsze byłem przeciwnikiem AT i muszę przyznać, że ZF8 trochę zmieniła moje podejście.

W dalszym ciągu, gdybym miał wybór (kupiłem używane 328i), kupiłbym manuala, ale rozumiem zachwyty nad ZF8.

Jako, że mamy podobne doświadczenia (prawie 10 lat Subaru wcześniej i do teraz) na mnie największe wrażenie zrobiło zachowanie BMW w porównaniu

do Subaru bez ESP, ale to dyskusja na inny temat. Jeśli chcesz to pytaj.

 

p.s. ban na The Forum Subaru jeszcze długo ?

Opublikowano
Mam manual w tym silniku i sobię chwalę. 8AT rzeczywiście mniej Ci spali, ale to są marginalne wartości.

Jeśli większość jeździsz na długich trasach to weź automat, ale jak masz mieszane przebiegi to frajda z manuala jest nie do zastąpienia.

 

Szczerze, to właśnie ta taką odpowiedź czekałem :lol:

 

Oczywiście dalej zamieniam się w słuch :)

 

Tylko musisz pamiętać o jeszcze kilku faktach- szczególnie, że upierasz się przy Xdrive:

 

To nie jest w ogóle porównywalny napęd w tym co jest w Subarynie. Xdrive zmuli Ci dodatkowo samochód, a te 180KM to nie jest dużo.

RWD jest absolutnie bezpieczne z taką mocą, wyjaśnij może dlaczego chcesz Xdrive ? Mi 260KM na tył + zimowe opony ogarnia spokojnie wypady w Alpy...

 

Do rzeczy. Manual w seryjnym 20i = muł albo ostre machanie przekładnią. Jeśli chcesz chipować/boxować to polecam manual, ale jeśli zostaniesz przy serii to wziąłbym jednak automat. Szczególnie przy Xdrive.

Automat szybko przerzuci Ci biegi i sprawi, że ten silnik będzie 'wydawał' się bardziej dynamiczny niż z manualem. Ostatnio zdjąłem box przed wizytą u dealera i jeżdżenie serią to była katorga.

Tj. wciąż objedziesz 90% samochodów na drodze, ale trzeba go wtedy bardzo wysoko kręcić i ma charakter wolnossaka. Z boxem jest bajeczka.

 

Podsumowując- moje zdanie:

Xdrive/seria = automat

RWD/seria = manual jeszcze ujdzie, ale Kubicą nie będziesz

box/chip = manual w każdym przypadku

Opublikowano
RWD jest absolutnie bezpieczne z taką mocą, wyjaśnij może dlaczego chcesz Xdrive ? Mi 260KM na tył + zimowe opony ogarnia spokojnie wypady w Alpy...

 

Sorry

ale czy 100KM czy 500KM to nie zalezy od auta i jego systemow tylko od rozsadku kierowcy :mrgreen:

Opublikowano
RWD jest absolutnie bezpieczne z taką mocą, wyjaśnij może dlaczego chcesz Xdrive ? Mi 260KM na tył + zimowe opony ogarnia spokojnie wypady w Alpy...

 

Sorry

ale czy 100KM czy 500KM to nie zalezy od auta i jego systemow tylko od rozsadku kierowcy :mrgreen:

 

I tak i nie. Przyznaj, że trochę inaczej może zachować się 100KM RWD po dodaniu gazu w zakręcie niż 500KM.

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedzi. W piątek jestem umówiony na jazdę 420i z 8AT no i zobaczymy czy się zakocham.

8 lat jeździłem honda wolnym smakiem z manualem więc kręcenie silnika nie jest dla mnie problemem.

 

Jeśli chodzi o napęd to musi być 4x4 bo w zimie tylny napęd to bardzo zły pomysł IMO i napewno nie będę się próbował o tym przekonać na własnym przykładzie.

 

Jeszcze raz dzięki za rady.

 

PS.na TF nie ma powrotu ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja na przykład zimą tylko tylni napęd /250KM/600nM/
Opublikowano
Wy jezdzicie w zaspach 3metrowych ze sie boicie tylnego napedu zimą? Przecież zimą w mieście to 4x4 sie marnuje, jedynie jak ktiś na wsi mieszka albo w wysokich górach to sie przydaje ale wtedy sie kupuje Land Cruisera albo Grand cherokee a nie 320 z x-em.
Opublikowano
RWD jest absolutnie bezpieczne z taką mocą, wyjaśnij może dlaczego chcesz Xdrive ? Mi 260KM na tył + zimowe opony ogarnia spokojnie wypady w Alpy...

 

Sorry

ale czy 100KM czy 500KM to nie zalezy od auta i jego systemow tylko od rozsadku kierowcy :mrgreen:

 

I tak i nie. Przyznaj, że trochę inaczej może zachować się 100KM RWD po dodaniu gazu w zakręcie niż 500KM.

 

Wariat w 100KM zrobi wiecej szkody sobie i innym, niz w 500KM ten co ma rozum :mrgreen:

Opublikowano

Mieszkam na wsi. Kilka lat miałem tylko hondę, wjazd jednym kołem w mała bryze śniegu skutkowało utknięcem pod samym domem. Legacy za to robił mi za pług. Xdrive sądząc po różnych testach też nie jest złe. Ponadto wjazd pod górę do wyciągu narciarskiego z tylnym napędem.....no nie,dziękuję. Poza tym 4x4 poprawia bezpieczeństwo na drodze w zimie. 4x4 musi być nie ma o czym mówić.

 

Za to coraz mocniej skłaniać się jednak ku 8AT ;)

Opublikowano
W Polsce mamy taki klimat, że ponad 50% dni w roku są gorsze warunki na drogach bo albo pada albo jest śnieg albo chlapa po śniegu. Mam już drugie bmw z xdrive i innego nie chcę ponieważ nie raz mnie już to uratowało z opresji :D
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

Po odebraniu samochodu w styczniu i pierwszych kilometrach na mokrym myślałem, że coś się zepsuło, dodaję gaz na wyjściu z zakrętu,

tył się bujnął, choinka na tablicy a samochód nie przyspiesza tylko jakby go odcięło :lol:

To jest tak zupełnie inne wrażenie z jazdy i brak pewności w porównaniu do starego subaru bez żadnych systemów wspomagających poza ABS,

że poczułem się nieswojo.

Na twoim miejscu przemyślałbym czy nie zamówić "zmiennego sportowego układu kierowniczego".

Standardowy układ wg. mnie nie zapewnia bezpośredniej informacji tego co się dzieje "na kołach", to zresztą chyba największy zarzut do tego modelu.

Silniki N20 są dobrym kompromisem osiągów i ekonomii, miejsca jest wyraźnie więcej niż w E90, ale to odizolowanie kierowcy

od odczuć z drogi to dla mnie błąd BMW. Być może zapewni im to więcej klientów, bo samochód jest bardziej komfortowy, ale nie tego oczekiwałem po tej marce.

Opublikowano

Na twoim miejscu przemyślałbym czy nie zamówić "zmiennego sportowego układu kierowniczego".

.

Nic takiego w opcjach nie widzę.Jest opcja servotronic która jest zaznaczona jako standard w tej wersji.

Wszystkie testy dowodzą, że trójka prowadzi się najlepiej w klasie,więc nawet do zamówienia nie odbyłem jazdy próbnej :p

 

Ty jeździsz xdrivem?

Opublikowano

W modelu po LCI nie ma już silnika N20, który został zastąpiony przez B48. Jest ekonomicznejszy i ma lepszą kulture pracy. Nie wiadomo jak z niezawodnością ale po wpadce z pompą oleju w N20 powinno być lepiej.

W zmiennym sportowym układzie wspomagania podobno częściej zdarzają się awarie niw w servotronicu.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.