Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W moim E61 2008r 525xd 197KM zerwał się łańcuch. Mechanik podał mi symbol silnika: M57 N2 306 D3. Szukając ogłoszeń z silnikami z takimi symbolami bardzo mało jest 197KM. Większość jest 235 i 231. Teraz kwestia czy jak kupię taki 231/235 to czy będzie to pasować? Coś słyszałem, że mogą być inne mocowania, miska oleju itp. Ma ktoś wiedzę na ten temat? Czy jak symbol się zgadza, to znaczy, że na bank będzie pasować?

Opublikowano
Na prozno szukalem odpowiedzi na to pytanie jak bylem w podobnej sytuacji. Zdecydowalem sie kupic motor 231 tj dokladnie taki sam jak ten, ktory byl u mnie. Kierowalem sie oznaczeniami ktore są na takich bialych naklejkach od strony skrzyni biegow. Jedna jest na bloku a druga na glowicy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy 197, czy 231 - 235 KM, to ciągle ten sam silnik jedynie inaczej "sterowany".

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Ale mechanik powiedział mi, że jest inna miska oleju w 197 i w 235. Kwestia czy nie ma jeszcze innych różnic. Co do sterownika: jak to ogarnąć jeśli np wymieniam 197 na 235?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale mechanik powiedział mi, że jest inna miska oleju w 197 i w 235. Kwestia czy nie ma jeszcze innych różnic. Co do sterownika: jak to ogarnąć jeśli np wymieniam 197 na 235?

 

Skrzynia biegów też jest inna, ta w 525d wytrzyma mniejszy moment obrotowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Patrząc po numerze części Twojej miski, to jest ona taka sama jak w każdym modelu e60 (przed czy po lifcie) z motorem 2.5d 3.0d z wersją czteronapędową. Tu pewnie Twój mechanik widzi różnicę, więc jeśli kupisz silnik 231KM z tylnonapędówki, to będziesz musiał najzwyczajniej zmienić miskę i po robocie. Popatrzyłem na różne fora, wszędzie piszą, że "słupki" silnika są takie same, różnica jest jedynie w zasilaniu paliwem, inne wtryski, inna listwo CR, ale nawet turbo jest takie samo.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
W przystępnej cenie znalazłem motor 197KM więc nie będę kombinować z 235. Tutaj wszystko powinno pasować, łańcuch wymieniony i rok gwarancji. Ewentualnie po wymianie pomyślę o jakimś rozsądnym i bezpiecznym zwiększeniu mocy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko, dwa lata temu też musiałem wymienić motor w poprzedniej BMW, więc wiem co przechodzisz i ile trzeba się naszukać, żeby znaleźć coś porządnego.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Witam Panowie.

 

Posiadam również silnik 3.0d 197km i martwi mnie że już po raz kolejny słyszę o zerwanym łańcuchu w tej wersji silnikowej!

Mam auto z przebiegiem 236 000 km i przyznaję się że czasami nasłuchuję czy nie słychać łańcucha itp, ale nic nie zauważyłem. Mam tylko czasami taki "trzask", szarpnięcie tuż po odpaleniu aż auto delikatnie czasami drgnie ale żaden mechanik ani znawca jak dotychczas nie potrafi tego zidentyfikować, ani zdiagnozować! To występuje gdzieś przy 5 na 10 odpaleń i nie wiem czy to ma coś wspólnego z rozrządem.

 

Ale wracając do tematu chciałbym się dowiedzieć w jakich okolicznościach dochodzi do zerwania? Podczas wysokich obrotów? Agresywnej jeździe?

Czy są jakieś sygnały które już jednoznacznie wskazują na tą awarię? Czy są mechanicy/warsztaty które potrafią to rozpoznać? Czy w 530 z większą mocą też to się zdarza?

I na końcu czy warto podjąć jakieś działania/zapobiegać w przypadku gdy teoretycznie wszystko jest ok...

 

Przepraszam za dużą ilość pytań i proszę o jakieś konkretne wskazówki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Łańcuch również może się zerwać bez jakichkolwiek wcześniejszych objawów.Wszystkie silniki N 2i 3L mają ten sam chudy łańcuch. Z tym przebiegiem 236tys. zamiast rozmyślać i zastanawiać się, wymień rozrząd żeby następny wpis o zerwanym łańcuchy nie był Twój.Na trwałość rozrządu duży wpływ ma wymiana oleju max ok 15-17 tys.
Opublikowano
Cześć, ja wymieniałem rozrząd w tym silniku, swoją kupiłem od handlarza podobno sprowadził z zerwanym łańcuchem ale naprawił( teoretycznie tak bo przejechałem 20 tyś i musiałem wymienić rozrząd "handlarzyna" wymienił łańcuch na używkę) ja wymieniłem cały komplet i teraz śmiga super. Najważniejsze regularna zmiana oleju max 15 tyś. w historii serwisowej mojej widać że był nieraz przeciągany do 35 tyś kilka razy i efekty było widać. Masz wątpliwości jedź do mechanika niech osłucha, przejedzie się w moim przypadku raczej nie było go mocno słychać ale przy 3 tys obrotów dziwnie się zachowywał. Teraz od wymiany przejechałem już 10 tyś i jest super.
Opublikowano

Tem szacowany przebieg do przeglądu to jest porażka, na trasach wychodzi że olej wymieniał bys co 40 tys. U mnie to jest też maks 15 tys.

To mechanika chętnie podjade, tylko najlepiej gdyby miał pojęcie o tej sprawie a nie snuł jakies filozofię.

Macie jakiś sprawdzony warsztat w WLKP?

Opublikowano
W moim przypadku nie było żadnych objawów wskazujących na słaby stan łańcucha. Auto chodziło jak należy, łańcucha "nie było słychać" itp. Zerwał się przy jeździe 110km/h na tempomacie na szóstym biegu... Nie raz (nawet parę dni wcześniej) jeździłem tym autem z prędkościami powyżej 200km/h i było ok. Auto miało przejechane ok 300tyś. Ogółem kupując E60 z silnikiem 3.0d, jeśli nie masz dokumentu potwierdzającego wymianę rozrządu przez poprzedniego właściciela, lepiej wymienić od razu i mieć spokojną głowę. Starczy zapewne do końca Twojego użytkowania. Koszt silnika + wymiany to ok 5000-7000 zł. Rozrząd jest parę razy tańszy... Prosta matematyka.
Opublikowano
To rzeczywiście dziwne że przy stałej prędkoości. Jak takie rzeczy się dzieją to ma się co zastanawiać tylko wymieniać. Dlatego tak postanowiłem tylko nie wiem za bardzo komu zlecić ta usługę. Pytałem dwa razy nikt jakoś nie odp. Ty gdzie wymieniłeś silnik? Doszła do Ciebie moja wiadomość prv?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.