Skocz do zawartości

F10 3.0d Błąd EGR i przepływomierza


kyloSO

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Coraz częściej słyszę o wadliwym działaniu nowych zamienników zaworu EGR.

Chłopaki z forum piszą ,że oryginalny zawór załatwia sprawę.

WAHLER robi zawór EGR dla BMW.




290900


Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Zmierzona masa powietrza jest zbyt wysoka w porównaniu z obliczoną masą powietrza.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie przebiega w sposób ciągły z aktywną kontrolą recyrkulacji spalin w następującej siatce czasowej: 20 ms.

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Usterka jest wprowadzana, jeśli jest obecna dłużej niż następujący okres (czas odbicia): 5000 ms


Plan serwisowy

Sprawdź następujące możliwe przyczyny usterek:

1. Uszkodzony filtr powietrza.

Uwaga: Od września 2011 r. dla N57D30O1 i N57D30T1 zainstalowano wkłady filtra powietrza o zwiększonych tolerancjach, co może powodować, że zmierzona masa powietrza wydaje się zbyt wysoka, co prowadzi do tego błędu. Wadliwe elementy filtra powietrza mają grubą szarą włókninę. Te elementy filtra powietrza należy wymienić na nowy element filtrujący (cienka biała włóknina).

2. Nieszczelny przewód obejściowy chłodnicy EGR (rura może być zerwana).

3. Zatkana chłodnica recyrkulacji spalin.

4. Uszkodzony czujnik temperatury powietrza doładowującego (wyświetla zbyt wysokie wartości, najczęściej bez wprowadzania błędu).

5. Uszkodzony czujnik ciśnienia spalin przed turbiną (w połączeniu z kodami błędów 27B900 i/lub 4C83 i/lub 28DE00 i/lub 4990).

6. Uszkodzony czujnik ciśnienia ładowania.

7. Wycieki w układzie

przepływu powietrza: za sprężarką (w połączeniu z usterkami 241200 lub 4674 i/lub 241300 lub 4679).

Błąd może również wystąpić w połączeniu z odchyleniami regulacji ciśnienia ładowania. Takie kombinacje świadczą o tym, że przyczyną są nieszczelności w układzie przepływu powietrza za sprężarką.

Plamy oleju to oznaki wycieków.

Sprawdź, czy pierścienie uszczelniające na przewodach powietrza doładowującego są zwinięte lub czy nie brakuje!

8. Zawór recyrkulacji spalin zacina się w pozycji zamkniętej (w połączeniu z błędami 272E00 lub 4C9E i/lub 255B00 lub 40D4) lub nie zamyka się prawidłowo.


Wpływ błędu

Usterka może powodować duże zużycie paliwa i szarpanie.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Lampka kontrolna awarii

Wiadomości Centrum sterowania


Uwagi serwisowe

- Sprawdź system czujników pod kątem usterek. W tym przypadku należy sprawdzić w szczególności czujnik temperatury powietrza doładowującego na wyświetlaczu pod kątem prawdopodobnych wartości. Przez pewien czas montowano czujniki, które wyświetlały nadmiernie wysokie temperatury.

- Sprawdź występowanie usterki z innymi usterkami.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie odprowadzania spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuwanie adaptacji układu odprowadzania spalin.

W przypadku stwierdzenia nieszczelności w układzie przepływu powietrza należy wykonać następującą funkcję serwisową: Skasować adaptacje układu przepływu powietrza.

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes




255B00

Kody usterek BMW


Informacje o usterkach


Opis kodu błędu

Dodatnia ciągła odchyłka regulacji położenia zaworu recyrkulacji spalin jest wykrywana, jeżeli odchylenie regulacji leży powyżej maksymalnej wartości granicznej.

Wartość graniczna jest obliczana na podstawie wartości zadanej regulacji położenia i krzywej charakterystycznej.

Warunki kodów usterek

Ogólne warunki Monitorowanie odchylenia regulacji w stanie ustalonym ma miejsce tylko wtedy, gdy spełnione są następujące warunki wstępne:

- Monitorowanie zaworu recyrkulacji spalin zgłasza stan włączenia lub stan wyłączenia.

- Adaptacja zaworu recyrkulacji spalin nie jest aktywna.

- Temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż następująca wartość graniczna: od 0°C do 20°C (w zależności od wariantu).

Napięcie jednostki sterującej: 9,5 V do 16 V.

Stan terminala


Warunki jazdy

Stan czasu usterki

Uszkodzenie jest wprowadzane, jeśli jest obecne przez okres dłuższy niż następujący okres (czas odbicia): od 2000 ms do 8000 ms (w zależności od wariantu).


Plan serwisowy

Poniższe informacje dotyczą N47 i N57:

W przypadku elektrycznego zaworu EGR:

1. Sprawdź przewody i połączenia wtykowe.

(przewód uruchamiający zaworu recyrkulacji spalin)

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe są w porządku:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.


W przypadku pneumatycznego zaworu EGR:

Sprawdź układ podciśnienia między następującymi elementami iw razie potrzeby napraw:

- Zbiornik podciśnienia.

- Próżniowy zbiornik paliwa.

- Konwerter ciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR.

- Zespół podciśnienia klapy obejściowej chłodnicy EGR (może pęknąć membrana).

- Konwerter ciśnienia do zaworu EGR.

- Zespół podciśnienia zaworu EGR (może być rozerwana membrana).

Uważaj na węże porowate/pęknięte!


Jeśli system próżniowy jest sprawny:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.


Poniższe informacje dotyczą wszystkich innych wersji:

Wykonać kontrolę działania zaworu recyrkulacji spalin (włączyć zawór recyrkulacji spalin i porównać żądaną pozycję z pozycją rzeczywistą.)

Jeżeli zawór recyrkulacji spalin został rozpoznany jako niedziałający płynnie przez kontrolę działania:

Wymień zawór recyrkulacji spalin.

Przestrzegać ewentualnie wyświetlanych dodatkowych instrukcji.


Wpływ błędu

Odwiedź najbliższe Centrum Serwisowe BMW.

Ostrzeżenia

Światła ostrzegawcze Nic

Wiadomości Centrum sterowania

Uwagi serwisowe

W przypadku wymiany zaworu recyrkulacji spalin należy wykonać następującą funkcję serwisową: Usuń adaptacje, układ przepływu powietrza.

© 2021 - BMWFaultCodes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej BMW 530d GT strasznie hałasował EGR i wyrzucał błędy takie jak piszesz. Kupiłem nowiutkiego wahlera. Przez tydzień było super. Błędy zniknęły i nie było pukania zaworu. Po tygodniu stukanie wróciło dokładnie takie samo jak wcześniej. Błędów nie było dalej. Auto sprzedałem nawet klijent przy kupnie zwrócił uwagę na głośną pracę EGR. Po wypięciu kostki pukanie ustawało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jak raz a skutecznie zakończyć problem błędów egru?

Kupiłem Wahlera. Założyłem. Pokazuje błąd 255B00, przy minimalnym obciążeniu auto dostaje lekkiej czkawki, irytujące bardzo. Chce go reklamować, jak dla mnie jest trefny. Czy iść w pierburg, czy jestem skazany na oem za tysiaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahler miał dobre opinie ale u mnie też się niestety sypnął. Trudno powiedzieć.. przed Wahlerem miałem jakiś no name i wytrzymał 2 miesiące to i tak dłużej niż Wahler.. wiem że oryginały są bardzo drogie ale niektóre z naszych bawarek nie tolerują zamienników.. musisz zadecydować. Sprawdź jeszcze ten zaworek podciśnieniowy osterowania EGR .. może on szwankuje lub wężyki podciśnieniowe..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.