Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy uszkodzony EGR może powodować zakłócenia pracy przepływomierza?

Żadnych nieszczelności nie widać, a ISTA pokazuje większą dawkę powietrza od zadanej i wywala CHECK na desce.

Wcześniej pojawił się również błąd EGR, ale po wykasowaniu powraca tylko z masa powietrza.

No chyba, że to po prostu przepływomierz się zepsuł.

 

d83d1cf20562.jpg

Opublikowano
Witam, czy uszkodzony EGR może powodować zakłócenia pracy przepływomierza?

 

Moze i zapewne tak jest ,otworz obudowe zaworu EGR i sprawdz czy dzwignia sie porusza lekko jezeli chodzi poprawnie to sprawdz przy wlaczonym silniku czy sie zamyka/otwiera

Opublikowano
Chciałem go całkowicie wyciągnąć, ale jest tak zapieczony, że rusza się tylko w lewo i prawo uderzając młotkiem.
Opublikowano

Nie musisz go wyciagac najpierw sprawdz z gory sciagnij sama obudowe plastikowa czarna , lekko podwaz srubokretem z dwoch stron i zobacz czy chodzi palcem go pchniesz bez problemu i zobaczysz wtedy czy czasami sie nie przycina po pchnieciu go do konca powinien swobodnie wracac,jezeli tak nie jest to do wymiany.

 

Tutaj masz pokazane jak go mozna sprawdzic Ista

 

https://www.youtube.com/watch?v=bdo_uKSiB0w

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie EGR do wymiany. Nie zapomnij po wymianie zrobić funkcję serwisową - Usunąć wartości korekcji, system przepływu powietrza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zadanie w usłudze serwisu w Przypadku elektrycznego zaworu EGR:

 

wymienić zawór EGR.

 

 

To ci z oficjalnej dokumentacji.

 

+ ISTA ma wspaniały plan kontroli w systemie masy powietrza !!! :!: :!: :!:

 

Naucz się korzystać z programu, w niej wszystko !!!

Opublikowano

Plastikową obudowę EGR zdjąłem - wszystko działa sprawnie i delikatnie.

Niestety błąd 290900 (Air System) powraca.

Nieszczelności w rurach od filtra do kolektora nie zauważyłem.

 

Samochód nie traci mocy, błąd po skasowaniu pojawia się po przejechaniu dystansu 30 - 50 km. Poza zapalonym CHECK nie ma żadnym zmian w dynamice jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy z tego wynika, że chłodnica spalin jest zawalona syfem?

 

b6891169cfd8.jpg

ci program dosłownie napisała na samym dole )))

Opublikowano
Czy z tego wynika, że chłodnica spalin jest zawalona syfem?

 

b6891169cfd8.jpg

ci program dosłownie napisała na samym dole )))

 

 

Spoko, to teraz czy przez to może pojawiać się nieszczęsny błąd 290900?

A i klapki w kolektorze otwierają się na 90 z 95% podczas testu, zdejmować i czyścić czy tolerancja 5% jest jeszcze w normie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myślę, że warto najpierw z EGR walczyć, ponieważ system ten bezpośrednio wpływa na przepływomierz powietrza - te dwa systemy są ze sobą powiązane.
Opublikowano
Myślę, że warto najpierw z EGR walczyć, ponieważ system ten bezpośrednio wpływa na przepływomierz powietrza - te dwa systemy są ze sobą powiązane.

 

 

Ok no to przygotuję się do walki, i dam znać o wynikach.

  • 10 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Prawdopodobnie EGR do wymiany. Nie zapomnij po wymianie zrobić funkcję serwisową - Usunąć wartości korekcji, system przepływu powietrza.

 

jak zrobić taką funkcję serwisową?

rozumiem, ista sie nada, posiadam, niestety słabo się znam ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie EGR do wymiany. Nie zapomnij po wymianie zrobić funkcję serwisową - Usunąć wartości korekcji, system przepływu powietrza.

 

jak zrobić taką funkcję serwisową?

rozumiem, ista sie nada, posiadam, niestety słabo się znam ;)

Serwis funkcji, naped, system sterowania disla ...

Opublikowano

Ostatnio sam sprawdzalem swojego EGR. Po 30 tys. (6 miesiecy) od czyszczenia prawie w ogole nie wymagal czyszczenia.




Ale wywala mi Check engine i blad sygnalu EGR (ground or open circuit). Sprawdzilem wiazki idace od wtyczki do puszki i maja ciaglosc.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f01-730d-lim_200809/wiring-functional-info/power-train/digital-diesel-electronics/exhaust-re-treatment/exhaust-gas-recirculation/tOklZ6v


Wiec wg ISTA EGR do wymiany :). Juz zamowilem Wahlera i zobaczymy. Do tego tez vaccum gruszka puszcza powietrze i nie otwiera mi przeslony na chlodnicy. Nie wiem czy do wymiany gruszki musze zwalac chlodnice. Malo tam miejsca na reke.

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witajcie. Pytanie z innej beczki. .. ale nadal odnośnie przeplywomierza. Bmw f11 2010 530d... przy sprawdzaniu parametrów przeplywomierza występuje u mnie dziwne zjawisko... nigdy wcześniej tego nie widziałem. . Mianowicie wartość masy powietrza zadana przez kmputer jest bardzo wysoka i nie ulega w ogóle zmianie.. tzn mierzona przez aplikację wynosiła 1600g/sów a przy pomiarze innym komputerem wynosi 1990g/sów. Nawet pod obciążeniem ta wartość się nie zmienia... nie ma w ogóle reakcji. Natomiast wartość rzeczywista w obu przypadkach wynosi około 310g/sów i zmienia się pod obciążeniem. Ma ktoś pojęcie dlaczego wartość wymagana jest zamrożona. W poprzedniej bmw 530 e61 tego nie było. .. obie wartosci się zmieniały w zależności od obciążenia. .. gdzie jest problem?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

U mnie tak samo . Masa powietrza zazwyczaj waha się między 200mg/stk - 400mg/stk.

Najwyższą wartość jaką zauważyłem to lekko powyżej 1300mg/stk.

Wartość zamrożona 1600mg/stk.

Pomiary dokonywałem aplikacją BTool.


Ps. boa5

Spadków mocy nie zaobserwowałem .

Zwrócę na to uwagę i dam znać

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
No to dokładnie tak samo. Nie wiem czy mam się czym martwić czy nie. A czy może masz jakieś spadki mocy? Choć niewielkie przy wyższych prędkościach? Może ktoś jeszcze się wypowie jak inne f10 mają. ..
  • 2 lata później...
Opublikowano
Cześć. Może spotkaliście się z czymś takim? Wymieniłem w N47 chłodniczkę (Nissens), zawór EGR (Pierburg) i elektrozawór baypasu i po skasowaniu adaptacji mam błędy 290900 i 255B00. Wszystkie testy w Ista przechodzi (baypass, turbo, szczelność, przepustnica, EGR) a mimo to w czasie jazdy łapie powyższe błędy i wywala check. Jedyne co zauważyłem podczas podglądania parametrów to że zawór EGR trochę wolno osiaga zadaną pozycję podczas testów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.