Skocz do zawartości

Korekcja Wtrysków M47N 320d


daniel1234

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

O swoim problemie pisałem w tym poście: viewtopic.php?f=69&t=140933

 

W skrócie: silnik cyka/stuka/puka równomiernie, niezależnie od obrotów, jest słabszy o około 40%, ciężej odpala. Dodatkowo zauważyłem, że na postoju dotykając palcem rurki doprowadzające paliwo do wtrysków, rurki na 2 i 4 wtrysku drgają/wibrują, po dodaniu gazu nasila się to.

1 i 3 pracuje spokojnie bez wibracji.

 

Kolega TC poradził abym przeprowadził test na drodze. Tak zrobiłem. Załączam filmik z 4 pomiarów. Bardzo proszę osoby które się na tym znają, aby rzuciły fachowym okiem i wypowiedziały się na temat pracy 2 i 4 wtrysku. Wartości zmieniają się, cały czas.

Raz Inpa pokazuje np na 2 cylindrze wartośc 6.00! a na 4 wartość 0.00,

po chwili np na 2 wartość 0.32 a na 4 wartość 4.3

Później np na 2 wartość 1.23, a na 4 wartość 1.10.

Test przeprowadzałem głownie przy stałych prędkościach obrotowych około 2,5 do 3,5rpm przy prędkościach 80-120km/h.

Każdy pomiar na filmiku zaczyna się od startu samochodu, przyspieszenie a pozniej stała prędkość. Wartości strasznie skaczą. Znajomy, który trochę mechanikuję stwierdził, że sterownik który sterują min. wtryskami może być uszkodzony. Co o tym myślicie??? Czy te 2 wtryski są padnięte?? Proszę o wypowiedzi.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=GZWRaofUqEs

 

 

pozdrawiam

Edytowane przez Musti579
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Teraz powinien chodzić. Przy okazji na inpie wyskoczył mi taki błąd:

4530 (4628) ladedruckregelung pos - co to jest?

Kolego to oznacza czujnik ciśnienia doładowania chyba uszkodzony albo źle mierzy ale chodzi o coś z czujnikiem ciśnienia doładowania.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryskiiii !!!! ja przez to juz przechodzilem, tak samo było u mnie. szukaj wtryskow na allegro z jakiegos rozbitka !!! mi udało sie kupic komplet za 800 zl i teraz autko smiga jak złe :P no chyba ze wolisz nowe :D ale to juz 1200 zl za sztukee :)
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba nie wtryski, tzn na 4 cylindrze wtrysk. Zrobiłem test przelewowy, w ciagu 5 minut 1,2,3cylinder okolo 100ml, na 4 ponad 500ml.

Dzisiaj byłem na sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach no i na 1,2,4 wyszło po 22barów. a na 2 wyszło 14bar... Także dzisiaj ściągam głowice... zobaczymy co będzie, ktoś coś obstawia??? Przebieg mam 270tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie chyba nie wtryski, tzn na 4 cylindrze wtrysk. Zrobiłem test przelewowy, w ciagu 5 minut 1,2,3cylinder okolo 100ml, na 4 ponad 500ml.

Dzisiaj byłem na sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach no i na 1,2,4 wyszło po 22barów. a na 2 wyszło 14bar... Także dzisiaj ściągam głowice... zobaczymy co będzie, ktoś coś obstawia??? Przebieg mam 270tys km.

 

ja obstawiam przedmuch na wtryskiwaczu albo na świecy żarowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja obstawiam przedmuch na wtryskiwaczu albo na świecy żarowej.
/

 

To by było widać, byłoby mokro na około świeczki albo wtrysku.... Tymczasem wczoraj utkwiłem przy wyciąganiu wtrysków... 2 wyszły elegancko. A 3 i 4 ani drgnie... Zrobiłem przyrząd udarowy i dalej nic... Macie jakieś pomysły albo sposoby na wyciągnięcie go???

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem przyrząd udarowy i dalej nic... Macie jakieś pomysły albo sposoby na wyciągnięcie go?

Zwiększ masę udarową. Mnie dopiero zadziałało 10kg :twisted:

 

A ty kolego wyciągałeś wtryski w silniku M47 czy M47N CR???

 

BO u mnie w M47N, wiesz jak jest... Rurka paliwowa wchodzi z boku, a centralnie u góry nad wtryskiem jest ten łepek z miejscem na wtyczkę (ten elektrozaworek ze sprężynką). Ja swoim przyrządem łapałem się drutem wokół miejsca gdzie wkręcana jest rurka paliwowa. Jest to z boku, dlatego krzywo to ciągnęło i może dlatego wielkie G z tego.

Najlepszym miejscem, jak wczoraj patrzyłem jest gwint po łebku z miejscem na wtyczkę. Tylko nie mogę znaleźć takiej dużej nakrętki...

Kolego Yoshi, kiedyś czytałem gdzieś, że w dziale zrób to sam opisywałeś właśnie swój przyrząd, możesz mi podesłać link, bo nie mogę znaleźć.

Obejże i porównam go ze swoim zrobionym w ciągu 6 minut z młotka, klucza do świec i drutu :) Podejrzewam, żę wyciągałeś w swoim silniku M47, tam jest łatwiej bo rurka paliwowa wchodzi centralnie od góry, a taka nakrętka to nie problem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś zrobić próbę olejową a nie od razu ściągać "czapke"...

W sumie jeszcze czapki nie ściągnałem, bo trzymają mnie te dwa wtryski... A tutaj masz rację po próbie olejowej, będę wiedział czy dół czy góra silnika... Nie pomyślałem. Trochę nie uśmiecha mi się znowu cholowanie samochodu 15km do warsztatu, gdzie mają przyrząd do sprawdzania komprechy. No ale będę wiedział mniej więcej co i jak. Ciśnienie sprawdzali mi przez świece żarowe. W próbie olejowej, olej również można wlać przez świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz przez świece lać olej. Demontowałem w M47. A nie próbowałeś zdjąć klamry z wtyczką i dzięki temu zostać się do gwintu?? Tak czy siak inaczej nie wyjdą poza użyciem większej siły niż ta która je tam trzyma. Nie wierzę że to jedyny sposób na demontaż wtryskiwaczy w M47N:

 

 

Co do tego mojego urządzenia do demontażu to wygląda tak:

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-11/4538ecec.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz przez świece lać olej. Demontowałem w M47. A nie próbowałeś zdjąć klamry z wtyczką i dzięki temu zostać się do gwintu??

 

Tak, ściągnałem na obydwu łepek z wtyczką, napewno nie taką drastyczną metodą jak na filmiku. Po prostu odkręciłem ją płaskim kluczem :p

Ale, nie mogę znaleźć takiej nakrętki, średnica wewnętrzna to 27mm z cienkim gwintem. Jakbym tylko taką miał to od razu wyspawałbym sobie przyrząd, wkręcił centralnie u góry i nie ma bata żeby nie wyszło, będzie wtedy równo ciągneło.

Widzę chłopaki na filmiku poradzili sobie bez nakrętki :D Ale póki co nie będę rozwalał wtrysku :p

Chociaż już o tym myślałem, 4 wtrysk i tak mam do regeneracji. Mogę też kupić używkę, a ze swojego pozyskać nakrętke :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tutaj piękny sprzęt do demontażu:

 

 

Czyli tak jak już wspominaliśmy wcześniej należałoby najpierw zdemontować wtyczkę z głowicy wtryskiwacza i dalej już udarem działać.

 

Też mi się podoba:)

Dzisiaj będę szukał takiej nakrętki, żeby wkręcić się od góry do wtrysku i zrobić przy jej pomocy przyrząd, jak nie znajdę to będę zmuszony rozwalić 4 wtrysk który mam do regeneracji, pozyskać z niego nakrętkę i kupić używany wtrysk na allegro. Na allegro widziałem, używki po regeneracji z wydrukiem potwierdzającym sprawdzenie. Jeszcze trzeba go będzie zakodować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tymi nakrętkami generalnie jest masakra! Dla M47 potrzebowałem drobnozwojowej 12tki i jakimś cudem TYLKO JEDEN kolega taką miał gdzieś w szperaczu... a w żadnym sklepie takiego czegoś nie mogłem dostać. Także od razu sobie sprawdź jaki masz tam gwint, żeby nie było niespodzianek. Pozdr,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Przygotowuje się do wymiany podkładki pod jednym z wtrysków i czytając opis powyższej metody pojawiła się u mnie mała wątpliwość a raczej pytanie. Czy jeżeli zdemontuje się górę wtrysku (złącze na kostkę + rozkręci nakrętkę M27) to czy po ponownym skręceniu nie zmienią się parametry wtrysku? Korekty mam u siebie zbliżone do 0 wiec szkoda aby się coś rozjechało.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby po zdjęciu głowicy nie pojawił się obraz wypalonego tłoka, jeśli nadmiar paliwa dostawał się do gara przez zbyt długi czas... Test przelewowy dawałby nadzieję tylko na zużytą końcówkę wtrysku do feralnego cylindra, jednak różnica kompresji trochę niepokoi... :? .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podlacze sie pod temat ale z tego co mi wiadomo w inpa korekcjie sprawdzamy tylko na wolnych obrotach plus rozgrzany silnik .

Moje korekty na wolnych obrotach sa ok ale pod obciarzeniem rozjezdzaja sie tak jak na filmiku,

Mechanik chce zdejmowc glowice :mad2:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

korekcje sprawdza siętylko i wyłacznie na biegu jałowym ... dla mnie korekcje poerfekcyjne ... pozdrowienia dla mechaników ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.