Skocz do zawartości

[320i] Nosi samochodem ???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Może ktoś miał podobny problem i może coś podpowiedzieć .

Otóż przy prędkości 130 i więcej ( autostrada A4 ) zauważyłem że coś ciężko utrzymać samochód . Nosi nim na prawo i lewo mam wrażenie że tył mi ucieka . Zaznaczam że amortyzatory są OK.

Na początku myślałem że to boczny wiatr ale chyba raczej nie .

Co o tym myślicie ?

Opublikowano
prawdopodobnie masz wywalone łączniki stabilizatora najlepiej zebys podjechał na diagnostyke zawieszenia i wszystko wyjdzie powodzenia
Opublikowano

Dzieki za odpowiedź Jakies dwa miesiace temu byłem na stacji diagnostycznej i po tej wizycie wymieniłem łaczniki stabilizatorów 2 szt przód i sworznie wachaczy 2 szt.- przód.

Myśle że podjade jeszcze raz niech dokładnie wszystko przetrzepią.

Mam nadzieję że znajdzie się jakaś przyczyna tego noszenia

Opublikowano
Moze masz luzy w zawieszeniu, sprawdz tez gałki przy okazji.Ja np. miałem podobną sytuacje w audi.Cos mi rzucało autem a dokladniej mowiac plywalo.Jako ze konczyl mi sie przeglad podjechalem na stacje diagnostyczną i okazało sie O DZIWO ze wszysko jest ok.Plywanie nie zniklo wiec zaniepokojony oddalem go do serwisu i okazalo sie ze gałki sa wyrobione!!! Jedyne co mnie zastanawia to fakt jakim cudem mogli ot przeoczyc na stacji i wbic w dowod pieczatke ze samochod jest bezpieczny i zdolny do jazdy :?: :?: Widac jaki kraj takie stacje diagnostyczne :evil: :evil: :evil:

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

spoko jak wcześniej napisałem wymieniłem 2 miesiace temu sworznie wachaczy i łaczniki stabilizatorów zarówno lewą i prawą strone.

Opony mam standard 195/60 R15 a na testowym odcinku drogi nie było kolein - nowa betonówka na A4 w stronę przejścia w Olszynie jakieś 30 km.

Najgorsze jest to ze nie mam na razie czasu podjechać z tym na stację .

Opublikowano
A może to kwestia zbieżności kół tylnych? Jeśli zaczyna ci nosić samochód dopiero przy tak dużej prędkości to może właśnie wtedy takie drobne oddziaływania mogą mieć znaczenie.
Opublikowano

tak też podejrzewałam tylko łudziłem się że nie stukają więc są dobre ale kumpel w golfie IV własnie wymienił bo też go nosiło a nie stukało

 

Potwierdzę to jeszcze na stacji diagnostycznej

 

 

Dzieki bardzo

Opublikowano

na 100% - ale raz wymienisz i bedziesz mial spokoj, tylko jak chcesz to robic sam to sie troche nacwiczysz :), a mechanicy tez fajnie przeklinaja jak je wymieniaja ;)

 

P.S. Jeszcze sprwadz takie male łozyska na tylnych amortyzatorach - u gory (chodzi mi o mocowania, one tez lubieja sie wyrabiac i objawy sa zablizone ale nie az tak silne jak przy wyrobionych tulejach).

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

spodziewam się że będzie sporo roboty i pewnie sporo kasy.

Kiedyś wymieniałem takie tuleje w VW passacie - niby nic skomplikowanego ale trzeba mieć prasę i kilka pomysłów na odkręcenie zapieczonych śrub.

Jak pomyślę to nie chce mi sie za to brać.

Zobaczę ile by wziął za robotę mój zaprzyjaźniony mechanik

Opublikowano

mam nadzieje ze nie będzie juz nosic po wymianie i wydatki zakończą sie jedynie na tulejach.

Wiadomo koleiny robia swoje i dlatego nie zakładm szerokich kapci bo wtedy to dopiero mozna je odczuć

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W końcu znalazłem czas i udałem sie na stacje diagnostyczną .

Normalnie SZOK jak ja mogłem takim autem jeździć .

 

Do wymiany tuleje metalowo-gumowe przednie tylnych wahaczy znalazłem za 65 zł szt po 230 i 157 zł tez były.

Przy przegladzie podwozia i podniesieniu auta w górę natapiło peknięcie jednej z tylnych sprężyn - nowa standardowa spręzyna 200 zł utwardzana 220 zł.

No i co najważniejsze żaden mechanik nie chce sie podjąc wymiany tych tulei - nie wiem leniwi są jacyś czy za duzo pieniędzy zarabiają ?

Jutro odbieram części i jak starczy mi jeszcze czasu to sam wymienię wszystko.

Będzie troche roboty bo trzeba wyjąc na zewnatrz całe wahacze aby wyprasować stare i wprasować nowe tuleje.

Jak zrobie to sie pochwalę

Opublikowano
ha mowilem ze mechanicy nie chca sie za to brac - najlepiej wyjmij sam wachacze i podjedz do jakiegos zakladu na samo wprasowanie no wych tuleji. Z doswiadcznia polecam kupic te drozsze tuleje - sa wytrzymalsze, co do sprezyn to zdajesz sobie pewnie sprawe z tego ze nalezaloby wymienic obie :roll:

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano

Dzięki za dobre rady Z prasą nie mam problemu więc będzie OK a sprężynki znalazłem na allegro za 250 zł komplet 4 szt do 320 E-36

I tak planuję zamienić moją 3 na 5 525 lub 7 730 , 735 więc szkoda inwestować w nowe sprężyny

Martwi mnie tylko to że jak znam życie to problem będzie z odkręceniem zapieczonych śrub ale i na to sa sposoby.

Napiszę co i jak po wymianie

Opublikowano

Ludzie aby wymienić przednie tuleje tylnych wachaczy w e36 nie trzeba demontować wahaczy, po cholere robić sobie tyle roboty wymienia się je na aucie. Unosisz auto do góry, sciągasz koło, odkrecasz tylny amortyzator i mocowanie tulei z progu, odkrecasz mocowanie metalowe tulei i je z niej ściagasz, starą tul-gum.-met. wybijasz albo przecinasz i ją wydłubujesz a na jej miejsce wciskasz nową za pomocą długiej śrubu i dwóch np. starych tulei po łożyskach należy tylko dobrać odpowiednią średnicę i po kłopocie , wymiana dwóch tuleii około 1,5 godz.

Pozdr.

BMW to pełnia życia.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Do wymiany tuleje metalowo-gumowe przednie tylnych wahaczy znalazłem za 65 zł szt po 230 i 157 zł tez były.

A w ASO pytałeś? Ja właśnie dzisiaj je wumieniam. W ASO kosztują ok. 45 zł :)

 

No i co najważniejsze żaden mechanik nie chce sie podjąc wymiany tych tulei - nie wiem leniwi są jacyś czy za duzo pieniędzy zarabiają ?

Mój mechanik nie mrugnął nawet okiem jak się dowiedział że trzeba wymienić te tuleje. Najpierw myślał że chodzi o E30 i wycenił samą robotę na 180 zł za sztukę :shock: , ale jak usłuszał że chodzi o E36 to stwierdził że w ogóle nie ma żadnego problemu i że wymiana będzie kosztować 150 zł za dwie sztuki :D

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam Nie PRZEDNIE tylko TYLNE wahacze a tu roboty niestety dosc dużo.

Ja cały czas mówię o tulejach przy tylnych wahaczach...

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.