Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam prosze o podpowiec czy jak cieżko sie kreci kierownicą to jest maglownica do wymiany ( regeneracji ) ?? jaki koszt ?

Czy może

- olej

- drążek

- końcówka

 

czy może cos innego ,

 

E46 320d 150k po lifcie 2003r .

  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam, miałem podobnie.

Radze pierw wymienić płyn w układzie wspomagania - najtańsza opcja.

U mnie pomogło ale tylko na chwilkę. Okazało się że pompa wspomagania się skończyła.

Kupiłem używaną, wymieniłem i pięknie działa.

 

Poszukaj na forum jest dużo o tym problemie.

Opublikowano
ok dzieki :) mam nadzieje ze wymiana pomoże bo nie jest aż tak cieżko chociaż nie wiem sam napewno cieżko sie kreci wsiadłem do szfagra volvo V40 to lekko mu chodzi, mam jeszcze sharana i tam też lżej chodzi choć to dziadek z 97r zobaczymy poczytam wiecej .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po tym co teraz napisałeś warto się zastanowić czy w ogóle jest coś nie tak, masz tak odkąd go kupiłeś? Bo jak tak to warto przejechać się inną e46, bo układ kierowniczy jest bardziej bezpośredni (większa precyzja kosztem lekkości kręcenia kierownicą) od tych, z którymi porównujesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

No więc tak, zapchał sie zaworek zwrotny, nr 6 na obrazku:

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/t/f/113.png

 

a w konsekwencji tego ukręcił się trzpień ( za duże ciśnienie w układzie). Zaworek 30 zł w ASO + pompa SKV z allegro za 370, wymiana samemu, a przy okazji pasek wielkolinowy sobie wymieniłem. Na razie działa bez zarzutu. Jak komuś padnie pompa to warto ten zaworek sprawdzić przy okazji bo sprawa jest groszowa, a czytałem że ludzie wymieniali pompy i padały im za chwile, właśnie dlatego, że ten zawór nie działał.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Przeszukalem internet i nie znalazlem zadnych konkretow.

Wspomaganie chozdilo lekko i skutecznie, plynnie na koleinach i bez problemow. Od jakiegos czasu widze wyrazny spadek mocy wspomagania. Kierownica chodzi skokowo w koleinach, tak jakby kola nie byly wywazone ale sa i felgi proste tez.

Zalany nowy plyn etc. Prosze tylko nie pisac ze ten typ tak ma bo tak nie mial i nie pownienen miec i to bzdury ze w e46 wspomaganie jest slabe bo to sportowe auto.

Rozwizal ktos moze ten problem i sie wypowie?

Bierz Mnie Wszędzie...
Opublikowano
Nie wiem czy tak powinno być ale u mnie też ( jak się kręci fajerą w miejscu) wydaje być się "słabe", dodatkowo ostatnio po wymianie płynu pompa zaczęła coś tak cykać także jak kręci się w miejscu kierą - może źle odpowietrzone? . W E36 też było "słabe" w porównaniu np. do rodzinnego volvo v40 którego oprócz tego jeszcze w sumie mam w domu. Mi się wydaje właśnie że w BMW poprostu tak jest :)
Opublikowano
Jesli kierownicy stawia opor i z oporem (skokowo) wraca do pierwotnego położenia po skręcie to problem jest w zatarciu któregoś z elementów typu łożyska amortyzatorów lub krzyżaki pomiędzy przekladnią a kolumną kierowniczą. Jeśli wszystko jest ok to stawiam niestety na pompę wspomagania.
Opublikowano

Łożyska amortyzatorów są nowe. A gdzie tego krzyżaka szukać? Jest łatwy dostep do niego? Mam też pytanie czy np. problem z przegubami może wpływać na skokową pracę kierownicy?

Pasek można jakoś specjalnie naciągnąć czy tylko wymiania?

Ile nowa pompa do tego modelu?

Pozdrawiam

Bierz Mnie Wszędzie...
Opublikowano
Ale w BMW to się smaruje? Bo pierwszy raz słyszę żeby trzeba było to robić. Przy serwisie to norma ? A pasek nie piszczy więc pewnie z nim wszystko ok. Już mam trochę dość. Ciężko to zdiagnozować.
Bierz Mnie Wszędzie...
Opublikowano

Tego się nie smaruje tylko niestety wymienia. Mialem taką usterkę w Mini Cooperze (to też BMW) Chwilowo pomaga WD40.

Podkreslam, że jest to jedna z możliwych przyczyn. Pompy wspomagania w M54 też były slabe....

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No to albo pompa albo listwa wspomagania albo ten krzyzak... jak to spawdzic najlepiej? Bo jak krece kierownica na wlaczonym motorze to lekko stuka ale to chyba zawsze stukalo. Podczas jazdy nic nie bylo slychac. Ten krzyzak mnie zastanawia.

Pozdrawiam

Bierz Mnie Wszędzie...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

dzisiaj zawracałem na parkingu i jak wyjechałem to poczułem opór na kierownicy i hałas jakby z kół.

kierownica ciężko chodzi jakieś hałasy z rolek z przodu silnika.

hałas jakby helkopter leciał nade mną przy skręcaniu.

czy ktoś miał podobny problem?

czy to może być pompa wspomagania czy może też coś innego?

proszę o szybką odpowiedź

Opublikowano
sierpień miesiącem padniętych maglownic? Siedzę na kilku forach BMW i każdy pisze o problemie z układem kierowniczym, najczęściej magiel albo pompa wspomagania. Też ostatnio miałem problem, rzężenie podczas kręcenia kierownicą ale nie do oporu, w różnych momentach. Okazało się, że miałem mało płynu od wspomagania, dolałem i mniej więcej problem ustał, myślę że problemem może być też zanieczyszczona pompa. Ale jest pewien patent, który doradził mi znajomy z innego forum, otóż najlepiej zakupić magnes neodymowy, którego podczepić do korka żeby swobodnie sobie wisiał i zbierał wszelkie opiłki i zabrudzenie. Osobiście już zamówiłem taki magnes, czekam tylko na dostawę.
Opublikowano
koledzy ten sam problem ze wspomą,jadąc dzisiaj gdy wchodziłem w zakręt poczułem opór,zatrzymałem sie i brak wspomagania,ale nic nie żęźi jest cicho tak jak było!!!! co jest pompa czy magiel
Opublikowano

no właśnie jak zdiagnozować ?

zaraz pójdę odpalić i posprawdzać jeszcze raz.

sprawdzę stan płynu , czy jest jakiś wyciek pod autem.

od wczoraj nie odpalałem. jutro będę musiał jechać do jakiegoś magika żeby pogrzebał.

Opublikowano

Pompa rzęzi bo układ się zapowietrza i pompa pompuje płyn wraz z powietrzem dlatego tak rzęzi i robi się 'cappucino' w zbiorniczku.

Rzęzi pewnie najgłośniej na skrajnym skręcie kół ...bo wtedy pompa jest najbardziej wysilona.

 

Sprawdź dokładnie szczelność całego układu ..nie wymieniaj pochopnie pompy wspomagania jak ja to kiedyś bezsensu zrobiłem :)

 

Ja obstawiam maglownicę. Maglownica na osłony gumowe z lewej i z prawej strony, które czasami pękają i dostaje się piach, który na przesuwnym trzpieniu maglownicy robi rysy a jak wiadomo tam jest konkretne ciśnienie i przez te rysy na trzpieniu płyn ucieka i się układ zapowietrza.

Opublikowano

właśnie wracam od mechaniora. nie zagłębiał się bo mięli dużo roboty.

pokazałem o co mu chodzi. powiedział że raczej pompa. sprawdził płyn - sięgał dolnej kreski (na bagnecie pod zakrętką są dwie).

pod autem sucho więc żadnych wycieków nie ma. przy odpalonym silniku na wolnych obrotach przy choćby najmniejszym skręceniu kołami

wyje i jest wyczuwalny opór na kierownicy. po dodaniu gazu (na trochę wyższych obrotach) problem niemalże ustaje (robi się cicho i kierka lekko pracuje).

magik mówił że albo stary płyn albo pompa więc nawet gdyby wymienił płyn to i tak pompa może już być uszkodzona. w ssumie wg niego pompę należy wymienić.

co Wy proponujecie?

wymienić pompoę od razu czy spróbować wymienić najpierw płyn?

czy może nawet tylko dolać do srugiej kreski na bagnecie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.