Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Jestem nowym, szczęśliwym posiadaczem e39 523i(M52TU).

Podczas podróży po kupnie zaniepokoiły mnie dźwięki.

Przy ruszaniu, po lekkim dodaniu gazu słyszać dziwny dźwięk wydobywający się z okolic kolektora ssącego.

Dźwięk trwa max. Sekundę, oraz występuje przy ok. 1000-1500RPM.

Najprawdopodobniej z tej elektroniki przykręconej do kolektora ssącego(to chyba zawór- jestem zielony w temacie). Zawsze przy gaszeniu słychać ten dźwięk.

Nie jest on metaliczny, a raczej takie krótkie buczenie.

Póki co nie zaobserwowałem dymienia/ spalania oleju.

Po wciśnięciu sprzęgła słychać to dalej.

Przebieg to 204.000km(prawdziwy.).

 

Jak sądzicie, co to jest? Jutro czeka mnie powrót samochodem do Polski, ponieważ w Niemczech został kupiony.

P.S. Używałem opcji "szukaj" ale mam wątpliwości co do tego czy to odma...

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Disa - naprawisz w 10 minut.

 

 

Zestawy naprawcze z aluminium załatwiają sprawę dożywotnio.

Coś takiego poszukaj dla swojego silnika.

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-DISA-Valve-Intake-Adjuster-Unit-Aluminium-Rebuild-Upgrade-M54-2-2-or-2-5-/151042490072?hash=item232ad57ed8:g:usgAAOSwNSxVVRwf

 

Możesz zdemontować. Tylko uważaj na metalową końcówkę która trzyma tą klapkę. lubi spadać w dolot przy wyciąganiu disy.

Opublikowano

Zawór wyjęty, klapka, uszczelki w bdb stanie. Wszystko było usyfione w czymś w rodzaju smaru. Wyczyściłem, zamontowałem i przy wyłączaniu dźwięk jest już praktycznie niezauważamy, ale przy dodawaniu gazu dalej występuje.

Brzmi to tak:

Myślę, że tam musi być membrana podciśnieniowa, bo dźwięk jest podobny do rezonansu jaki może ona wytwarzać.

Cały DISA do wymiany, czy są zestawy naprawcze?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odświeżam.

Disa jest cała- podmieniałem na 2 inne sztuki, wyłączałem- bez zmian.

Mechanik specjalizujący się w beemkach(auto technica- Białystok) po przesłuchaniu mówi, że na bank odma.

Dzisiaj wyjąłem kolektor i tak...:

- Odma drożna, w przewodach dużego syfu nie ma

- Przewód od listwy wtryskó(odpowietrzenie do odmy) był przerwany przy odmie, sparciały)

- Resta przewodów jest ok.

Myślicie, że to może być przyczyną "buczenia" przy niskich obrotach(po dodaniu gazu) i zawsze przy gaszeniu? Z tych okolic dobiegał dźwięk.

Odmy nie wymieniam, chcę ją przeczyścić(czym najlepiej?), ponieważ nie jest mocno zasyfiona.

Dodam, że przebieg to 209.000km i silnik na podwójnym vanosie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.