Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, dzisiaj bawiłem się menu w E91. Ustawiłem podgląd temo płynu chłodniczego i zacząłem jeździć. Co mnie zastanawia, temp jest ciągle zmieniana w przedziale od 85 do 105*C. Jadąc autostradą przy prędkości 110km/h na 6 biegu temp stała na poziomie 98-102*C. Gdy obroty silnika rosną i jadę w zakresie 3-5 tys, to temp spada do 88-95*C Czy dla silnika zdrowe są takie zmiany temp w zakresie 85-105*C Jest wszystko ok, czy może termostat do wymiany? Wiem że N52 ma 5 trybów pracy ale jak to wygląda w praktyce? Właśnie tak jak u mnie czy inaczej? Pozdrawiam PS. Zrobiłem jeszcze 50 km z podglądem temp, 70% dystansu silnik miał temp 80-90 nie mało? Termostat łatwo samemu wymienić jakby co?
Opublikowano

Cześć, mam taki sam silnik, podgląd temperatury poprzez Torque. W zależności od obciążenia silnika temperatura płynu zmienia się w podobnych do Twojego silnika zakresach. To zasługa elektrycznej pompy, która reaguje na zmiany warunków pracy silnika. :cool2:

Elektronika silnika w N52 zarządza temperaturą silnika w zależności od warunków w następujący sposób:

• 112°C Tryb ECO

• 105°C Tryb normalny

• 95°C Tryb Wysokiej wydajności

• 80°C Tryb High + mapped thermostat mode

Polecam lekturę-https://docs.google.com/document/d/1-1LNlaQEgGufGP7XAHT3EuIGKHUQ-xpA3BO-kDrBIUY/edit#

Opublikowano
Dzięki Kolego za podpowiedź, wiem o tym. Tylko jak pisałem wcześniej, według programów temp powinna wynosić ok 100*C przy nirmalnej jeździe, a u mnie jest ok 80-90 na postoju powoli spada, tak jakby termostat nie domykal się. .. ?
Opublikowano

( Jadąc autostradą przy prędkości 110km/h na 6 biegu temp stała na poziomie 98-102*C) To właśnie jest "normalna jazda" i wtedy miałeś ok 100C.

Bardziej interesujące było by monitorowanie temperatury oleju silnikowego.

Moim zdaniem, z temperaturą płynu chłodniczego w Twoim aucie wszystko jest OK.

Opublikowano
Zrobiłem kolejny przejazd. Tym razem temp z 60 szybko podskoczyła do 100 aby spaść do 80*C i tak już została do końca jazdy. Czasem temp się podnosi do ok 90-95*C ale i tak chyba powinno być caly czas ok 100*C przy normalnej jeździe, a jeżdżę delikatnie i temp jest na poziomie 80*C. Zamówiłem terkostat wahlera, mam nadzieję że to on. Po wymianie muszę robić adaptację? Jeżeli tak, to do kogo mogę podjechać z okolic Katowic?
Opublikowano
Wystarczało skasować adaptacje :)

Tzn? Podjechać do kogoś kto mi skasuje adaptacje termostatu tego co jest obecnie? Tylko komp był podłączany już kilka razy i nikt nic mi nie powiedział...? To nie jest tak, że bez adaptacji pokaże błąd?

Opublikowano

Kolego doczytaj sobie o zarządzaniu temperaturą w N52 a potem rzucaj kategoryczne stwierdzenia :)

 

Termostat nie jest przyczyną problemu trzymania temperatury na poziomie 80 stopni. Problemem jest ECU i w wielu przypadkach usunięcie adaptacji sterownika pomaga.

 

U mnie usunięcie pomogło na jakieś 2 tygodnie, potem znowu 80 stopni nienależnie od obciążenia i spalanie w mieście rzędu 17 litrów.

 

Teraz wymieniłem uszczelniacze zaworów i skasowałem adaptacje, na razie temp jest ok, zobaczymy co dalej.

 

Aha, przez adaptacje (Tak to się nazywa w INPA) rozumiemy dane "nauczenia" samochodu naszego stylu jazdy itp. Usuwamy je przez Inpę.

Opublikowano
Kolego doczytaj sobie o zarządzaniu temperaturą w N52 a potem rzucaj kategoryczne stwierdzenia :)

 

Termostat nie jest przyczyną problemu trzymania temperatury na poziomie 80 stopni. Problemem jest ECU i w wielu przypadkach usunięcie adaptacji sterownika pomaga.

 

U mnie usunięcie pomogło na jakieś 2 tygodnie, potem znowu 80 stopni nienależnie od obciążenia i spalanie w mieście rzędu 17 litrów.

 

Teraz wymieniłem uszczelniacze zaworów i skasowałem adaptacje, na razie temp jest ok, zobaczymy co dalej.

 

Aha, przez adaptacje (Tak to się nazywa w INPA) rozumiemy dane "nauczenia" samochodu naszego stylu jazdy itp. Usuwamy je przez Inpę.

 

Tyle ze adaptacja to wystepuje tylko przy skrzyni automatycznej a wiec podejrzewam ze raczej chodzi o to ze podczas uczenia sie samochodu, uzywa on ustawienia TRYB normalny datego przez jakis czas masz dobra tempe potem znowu spadnie ale spytam przy okazji Prmaxxa bo gdybam. Problem z nietrzymaniem temperatury jest duet termostat i pompa. Marvel twoje objawy zaczolem miec jakis czas zanim mi puscila pompa, oczywiscie w trasie.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Kilka dni obserwowałem temp i faktycznie jak jeden z Kolegów pisał na początku, chyba jest wszystko ok. Dłużej jeżdżąc temp trzyma się w zakresie 95-105 *C, przy wysokim kręceniu temp spada poniżej 90 do 80 nigdy mniej. Także uważam temat za zamknięty i przepraszam za zamieszanie :) Ps. Auto też bardzo szybko się nagrzewa, po przejechaniu ok 3 km mam już 70-80*C to też raczej świadczy o sprawności termostatu. Pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, ponawiam temat. Od dwóch dni znów poglądam temp. Od zimnego silnika temp rośnie do 100*, i później spada do 80* i tak jest cały czas do końca jazdy. Zamówiłem termostat BEHRa, czy zanim pojadę na wymianę, spróbować z tą adaptacją jak koledzy wcześniej pisali? Gdzie w Katowicach znajdę zaufany i dobry warsztat bmw? Gdzie zrobią mi tą adaptacje? Pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Adaptacja o ile się nie mylę polega na skasowaniu "naumiarnych" wartości. On się uczy od "0" w oparciu o pewne parametry zapisane w sterowniku.

Sam sobie możesz to "zaadaptować" jak masz kabelek.....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.