Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To teraz zamien czujniki i diagnoza sama wyjdzie...

Uszczelnienie i zatarcie walka odpadaja...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zatarty ? Jakim cudem bylby zatarty skoro dopiero po remoncie mnóstwa rzeczy przejechal 2000 km .. zgodnie z zaleceniami.

W tych niespokojnych silnikach ja bym zmieniał olej co 10 tysięcy kilometrów i wyraźnie nie zalewał bym castrol. W zakresie wymiany oleju w 20 tysięcy kilometrów olej zaczyna się zwijać, a następnie następuje zanieczyszczenie kanałów olejowych w silniku , co z kolei prowadzi do braku oleju w mechanizmach wykonawczych. Trzeba po prostu zapomnieć o wszystkich zaleceń ASO i zrobić tak, jak wymagają tego procesy fizyczne i chemiczne. Tylko w ten sposób można uniknąć zanieczyszczenia elektro magnetycznych zaworów i wszystkich innych problemów. Większość takich silników po prostu brudne od niewłaściwego serwisu, dlatego tak wiele takich BMW w warsztatach. Osobiście moje zdanie , które ma prawo do istnienia.

Opublikowano
Rozumiem o co Ci chodzi tylko chyba w moim przypadku ciężko o zatarcie wałka z racji tego, że dopiero co wszystko było sprawdzane. Samochód ma zalany Motul 5w30 aktualnie z tego co pamietam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tych niespokojnych silnikach ja bym zmieniał olej co 10 tysięcy kilometrów i wyraźnie nie zalewał bym castrol.

Co jest w tych silnikach niespokojnego?

Jaki silnik jest spokojny?

Samochód ma zalany Motul 5w30 aktualnie z tego co pamietam.

Przy wymianie wruc do castrola to jest olej dedykowany do tego auta i jest to olej myjacy.

Walka nie jest trudno zniszczyc- wystarczy niewlasciwy montaz

Opublikowano
Castrol? Przecież wszyscy po nim jadą, a najcześciej polecanym olejem jest Motul. Jaki objawy przy zatarciu walka rozrządu ? Pytam z ciekawości ;) czasami jak samochod sie rozgrzeje mam wrażenie ze na postoju słyszę lekki klekot ..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnosnie oleju...

Jesli wezmiesz jego butelke to przeczytasz na niej kto go rekomenduje i zobaczysz tam kilka powaznych marek pojazdow ktorych producenci wydali mnustwo kasy na jego przetestowanie wiec kto ma racje?

Jesli ktos jezdzi na mineralnym lub polsyntetyku a nastepnie przechodzi na owego castrola to bedzie mu jak to kolega napisal Zwijac sie...ale nagar ktory byl chodowany latami a nastepnie ci ludzie mowia ze ten olej to nieporozumienie bo po jego zalaniu silnik zaczal kopcic brac olej itd.

Robilem rozne silniki z powaznymi przebiegami ktore od poczatku jezdzily na tym oleju i wszystkie byly nieprzyzwoicie czyste.

Teraz o walku.

Objawy sa takie ze stanie w miejscu i go nie obrucisz ale ty masz aluminiowa glowice wiec nie ma takiej opcji bo aluminium jest miekkie i walek sobie zrobi miejsce ale zrysuje miejsca swojego podparcia i nie bedzie trzymal cisnienia oleju wiec w efekcie glowica i walek do smieci.

Teraz filmik

Ten klekot to luzy zaworowe-silnik byl rozgrzany czy zimny?

Pracuje jak sieczkarnia-od kiedy tak pracuje?

Zamienilas czujniki?

Czy auto po tej grubej naprawie bylo mocniejsze zrywniejsze czy takie samo czy tez slabsze?

Jak sie zaczely problemy z bledami jest slabsze?

mozesz nagrac filmik przemieszczajac powoli telefon dookola silnika oraz z otwartym korkiem oleju?

Opublikowano
Silnik był rozgrzany ale nie ukrywam filmik mocno wyolbrzymia wszystkie dźwięki. Silnik pracuje tak moim zdaniem gorzej dźwiękowo od jakis dwóch tygodni ale to bardziej subiektywne odczucie. Ludzie którzy go na bieżąco słuchają mowia ze tak samo. Po naprawie auto jest zdecydowanie mocniejsze. Po pojawieniu sie błędu 2a88 niczego nie odczułam w pracy samochodu poza lekkimi szarpnieciami jak jest zimny i jade pod górkę wyjeżdżając z garażu pozniej juz jedzie normalnie. Jak wrócę z pracy to nagram filmik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W pracy silnika nie widze nic niepokojacego.Silnik pracuje rowno , klekot zaworow jest rowny jedynie ten szurajacy dzwiek budzi watpliwosci dlatego chce sie lepiej wsluchac.

Zamien czujniki zeby je wyeliminowac bo jesli problem lezy w kole czytnika vanosa to wtedy przyda sie pomiar oscyloskopowy sygnalu kola - jak proponowal kolega...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W pracy silnika nie widze nic niepokojacego.Silnik pracuje rowno , klekot zaworow jest rowny jedynie ten szurajacy dzwiek budzi watpliwosci dlatego chce sie lepiej wsluchac.

Zamien czujniki zeby je wyeliminowac bo jesli problem lezy w kole czytnika vanosa to wtedy przyda sie pomiar oscyloskopowy sygnalu kola - jak proponowal kolega...

Jeśli kolo czytnika vanosa nieprawidłowo ustawione, to błąd będzie się rejestrować od razu. O ile pamiętam , to błąd pojawił się po 1200 km po remoncie. Na filmie wyraźnie słychać głuche stukanie Vanos. Dźwięk pracy wtryskiwaczy ja pod uwagę nie biorę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie mysle nawet o zlym ustawieniu kola bo to by byla porazka warsztatu i blad natychmiast - zgadzam sie z toba.

Mysle natomiast o skrzywieniu walka wtedy vanos nie bedzie mial pelnego pola przyspieszenia walka , kolo impulsowe bedzie mialo bicie na boki co spowoduje tylko czesciowe obciecie kwadratu wykresu a moze nawet przejsc w lekka sinusoide-zgodzisz sie ze mna?

W takim przypadku blad moze wyskoczyc ze zwloka a moze nawet wcale sie nie pokazac gdy bedziemy sie spokojnie turlac po miescie bo linie pola magnetycznego beda przerywane przy wyzszych obrotach a przy srednich beda tylko zaklucone...

Blad pojawil sie po 1200 km ale warsztat pewnie uprzedzil kolezanke o delikatnej spokojnej jezdzie ze wzgl na nowe pierscienie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mysle nawet o zlym ustawieniu kola bo to by byla porazka warsztatu i blad natychmiast - zgadzam sie z toba.

Mysle natomiast o skrzywieniu walka wtedy vanos nie bedzie mial pelnego pola przyspieszenia walka , kolo impulsowe bedzie mialo bicie na boki co spowoduje tylko czesciowe obciecie kwadratu wykresu a moze nawet przejsc w lekka sinusoide-zgodzisz sie ze mna?

W takim przypadku blad moze wyskoczyc ze zwloka a moze nawet wcale sie nie pokazac gdy bedziemy sie spokojnie turlac po miescie bo linie pola magnetycznego beda przerywane przy wyzszych obrotach a przy srednich beda tylko zaklucone...

Blad pojawil sie po 1200 km ale warsztat pewnie uprzedzil kolezanke o delikatnej spokojnej jezdzie ze wzgl na nowe pierscienie...

Dlatego ja i zaczynał mówić o oscyloskopie, aby sprawdzić sygnał na biegu jałowym i na wyższych obrotach. Ale nie warto zapominać i za sam Vanos.

Opublikowano

Odnośnie czujników to jeszcze wspomnę żeby to sprawdzili tak jak kolega wyżej pisał. Zrobiłam jeszcze dodatkowe filmiki, może na ich podstawie bedzie latwiej ocenić. Odnosnie tego tarcia.. sluchajac silnika na zywo wydaje mi sie że tarcie dobiega od rolek (albo pasków?) alternatora, na filmiku nagrałam te miejsca troszkę blizej. Dzwonilam do poprzedniego wlasciciela, mowi ze tych paskow ani rolek nigdy nie wymienial. Odnosnie lekkiego szarpania przy jezdzie pod gorke .. osobiscie mysle, ze albo nie potrafie nim ruszyc i za malo gazu dodaje .. albo swiece badz cewki. Swiecie byly ostatnio wymieniane przy przebiegu 60 000, aktualnie jest 106 000 wiec moze na nie czas? Co myslicie? Nizej kolejne filmiki.

 

 

 

Opublikowano
Panowie jeszcze jedno pytanie, czy wycięcie katalizatora i odsunięcie sondy lamda za katem moze mieć wpływ na działanie vanosa wydechowego? Bo to się zbiegło, te dwie rzeczy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego ja i zaczynał mówić o oscyloskopie, aby sprawdzić sygnał na biegu jałowym i na wyższych obrotach. Ale nie warto zapominać i za sam Vanos

Wiem.Opisales ladnie jak w ksiazce ale na to badanie jest za wczesnie.Nizej opisze dlaczego i mysle ze sie ze mna zgodzisz.

Co do vanosa to jeszcze za wczesnie zeby sie go czepiac.

Odnośnie czujników to jeszcze wspomnę żeby to sprawdzili tak jak kolega wyżej pisał.

Nie ma lepszej metody na sprawdzenie czujnika ktore w twoim aucie sa blizniacze.

Trzeba zachowac jakas rozsadna kolejnosc diagnozy.Juz wiemy ze oba elektrozawory sa sprawne.

Tak kolo impulsowe jak i uszkodzony czujnik obetnie kwadrat wykresu a jeszcze odczyt komputera muwi ze czujnik wiec kazdy Ci powie ze go trzeba wymienic.

Kupisz go a problem nie zniknie bo np kolo impulsowe uszkodone albo przeskoczyl rozrzad lecz czujnika juz nie oddasz do sklepu i juz masz strate kilkuset zlotych.Twoi mechanicy na pewno nie posiadaja oscyloskopu.

Masz jeszcze kilka dni czasu wiec zamien je jak blad pozostanie na wydechu to wtedy szukaj elektryka i wykonaj pomiar oscyloskopem bo to trzeba wykonac przed rozebraniem rozrzadu zeby Ci znowu nie wymienili polowy silnika.

Panowie jeszcze jedno pytanie, czy wycięcie katalizatora i odsunięcie sondy lamda za katem moze mieć wpływ na działanie vanosa wydechowego? Bo to się zbiegło, te dwie rzeczy.

Nie.Sody czuwaja nad mieszanka paliwowo powietrzna i analizuja spalanie.

Dlaczego go usunelas?

Opublikowano
Jak samochód brał olej, to spowodowało zapchanie katalizatora. Z racji na duże koszty poniesione przy remoncie póki co zdecydowałam się na wyciagnięcie wnętrzności z katalizatora (została puszka) i ominięcie drugiej sondy lambda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niech ci jaszcze zrzuca pasek wielorowkowy odpal auto i juz bedziemy wiedziec ile rolki nam dokladaja dzwieku - oczywiscie poprosimy o filmik z nagraniem bez paska.

Te zabiegi duzo wyjasnia a moze sie jedzcze okazac ze na wymianie rolek i czujnika wszystko sie zakonczy czego Ci

zycze.

Jesli Ci nikt nie prubowal uratowac katalizatora to jezdzij bez niego puki ekologia sie za to nie wezmie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.