Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam poziom oleju jak na załączonym obrazku - zimny silnik. Czy może tak być, nie jest to za dużo ? Wiem, że powinno być pomiędzy max a min a jest ponad to. Nie zaszkodzi silnikowi ? Pozdrawiam

 

http://i57.tinypic.com/2dsjo1i.jpg

Opublikowano
ale u kolegi te trochę to jest sporo ponad skalę, w zasadzie druga taka skala. Ogolnie płyny są nie sciśliwe, ale w skutek temperatury się rozszerzają, zwiększają swoją objętość. Zmierz jeszcze raz ten płyn po ostygnięciu samochodu, czyli sprawdź rano albo po pracy. Jak bedziesz miał go dużo za dużo, to w związku z tym ze płyny nie są scisliwe, bedzie ten olej szukał ujscią, czy to przez odmę, czy przez uszczelkę na skrzyni korobowej, lub gdzie indziej gdzie mu bedzie łatwiej.... moze tako odrazu nic się nie stanie, ale po jak zrobisz 10.000km przy tym stanie, to może cos w końcu puscic :idea:
Opublikowano
te 5-10 minut to bardzo optymistyczny czas.... najlepiej sprawdzaj rano wtedy będziesz miał dokładną ilość czyli wszystko co spłynie. Nie wierze w te 5-10 minut (chociaż tak jest w książce serwisowej) w tym czasie to co najwyżej olej może się pojawić na tej skali nic więcej poza tym ciągle ścieka i przy wyjmowaniu może się bagnet gdzieś ubrudzić. jak już bardzo chcesz na ciepłym sprawdzić to odczekaj przynajmniej z godzinę. Ale to co masz na fotce to sporo za dużo prawidłowy poziom to jest pomiędzy tymi wycięciami a to wycięcie to 1 litr ( pamiętaj że do tego silnika wchodzi 6,5 l ). a i dla pewności sprawdzaj na równej nawierzchni każdy przechył zniekształci ilość.
BUNIA :)
Opublikowano
Sprawdziłem na zimnym silniku i na w miarę równej powierzchni bez przechyłów i tak mi pokazało. Prowizoryczną pompką po "szamponie" i kawałku gumowego wężyka z pompki udało mi się wypompować coś około 300-450 ml i poziom oleju mieści się idealnie we wskazanaich min-max a konkretnie maksymalny stan oleju. Nie wiem jak te mechaniory mi to zrobili, że tak przelali. Dodam, że robili to na zilnym silniku. Polecam przed każdą wymianą oleju mieć zapasową śrubę korka oleju tam gdzie się spuszcza dany olej. Mi się ukręciła i musiałem dzień czekać. Pozdrawiam! :)
Opublikowano
do silnika wchodzi 6,5 litra ... ale mechanicy częściej wlewają więcej bo nowy filtr powietrza potrafi sam pochłonąć do 0,5 l.
BUNIA :)
Opublikowano
do silnika wchodzi 6,5 litra ... ale mechanicy częściej wlewają więcej bo nowy filtr powietrza potrafi sam pochłonąć do 0,5 l.

chyba filtr oleju :P

 

tak moja wina chodzilo o filtr oleju :) przepraszam hehe

wracajac... M54 silniki zgodnie z ksiazka przyjmują 6,5 litra oleju ... ale wlasnie owy filtr na samym początku wchłonąć poprostu musi dlatego warto po wymianie sprawdzić poziom oleju po jakimś krótkim czasie.

BUNIA :)
Opublikowano
No ja sprawdziłem po tygodniu i przejechaniu 700 kilometrów i niestety mój filtr nie wchłonął chyba za dużo... i musiałem pompować 20 minut aby spuścić olej :)
Opublikowano
Czyli rozumiem, że powinno wlewać się ponad 6,5 litra bo nowy filtr pochłania nadwyżkę ? NIe rozumiem. Wytłumacz proszę :)

nie bron boże bo nadwyszka moze uszkodzic ci katy. taka maja teorie i spotkałem się z tym. chodzi o to ze przy wymianie lejesz ile potrzeba ale może sie okazać ze po 500 km nie będzie max tylko pośrodku miarki czyli dopuszczalne i możesz dolac 200 ml i nic sie nie stanie. taka subtelna różnica. nie będzie to oznaczać ze silnik spalil ci olej ale właśnie filtr wypił. Rozni sa producenci i jak się kupi cos taniego to można sie zdziwić nic więcej.

BUNIA :)
Opublikowano
No ja sprawdziłem po tygodniu i przejechaniu 700 kilometrów i niestety mój filtr nie wchłonął chyba za dużo... i musiałem pompować 20 minut aby spuścić olej :)

a moze za malo spuścił mechanik... dlatego taka nadwyżka. moze sie u ciebie okazac ze z odma coś nie tak np. bo rozumiem ze nie masz cieczy z chlodnicy w oleju :)

BUNIA :)
Opublikowano
Nie mam nawet kropelki. Wszystko działa jak należy. A mechanior spuścił całą oliwę przy mnie, po czym jeszcze przepłukałem litrem motula. Wszystko spuścił i śrubę urwał to czekałem dzień. Więc jestem pewny że wlewał na zimnym, więc nie wiem czemu przelał. Uprzedziłem dizen wcześniej, że chciałym zrobić płukankę aby wszystko wypłukać i wlać 6.5 l ponieważ ostatnio zalali tylko 6 a było na max, to powiedzieli że teog nie praktykują bo coś tam coś tam. To poprosiłem o przepłukanie literkiem motula aby wypłukać resztki oleju. Widocznie wlali nie patrząc 6.5 litra a tu za dużo wyszło. A co do oleju, to polecam Amsoil 5w40 cichutki i nawet chyba lepszy niż Motul :)
Opublikowano
Panowie przecież wiadomo że po zalaniu świeżego oleju będzie najwyższy poziom, po odpaleniu najmniejszy bo olej wypełni wszystkie kanały, pompe i filtr oleju, a długo po zgaszeniu znowu będzie więcej bo olej spłynie do michy. Zupełnie różne wskazania. Jak w takiej sytuacji wyobrażacie sobie aby bagnet był wyskalowany na zimny silnik? Za każdym razem musiałby stać u mechanika dzień zanim ten mógłby sprawdzić poziom? Jest wyskalowany właśnie tak jak wszędzie pisze, żeby pokazywał odpowiedni poziom te 5-10 min po zgaszeniu a nie jak cały olej spłynie do miski. To taj jakby spuścić całe paliwo z układu z powrotem do baku i wtedy sprawdzać ile nam jeszcze w baku zostało.
Opublikowano
Panowie przecież wiadomo że po zalaniu świeżego oleju będzie najwyższy poziom, po odpaleniu najmniejszy bo olej wypełni wszystkie kanały, pompe i filtr oleju, a długo po zgaszeniu znowu będzie więcej bo olej spłynie do michy. Zupełnie różne wskazania. Jak w takiej sytuacji wyobrażacie sobie aby bagnet był wyskalowany na zimny silnik? Za każdym razem musiałby stać u mechanika dzień zanim ten mógłby sprawdzić poziom? Jest wyskalowany właśnie tak jak wszędzie pisze, żeby pokazywał odpowiedni poziom te 5-10 min po zgaszeniu a nie jak cały olej spłynie do miski. To taj jakby spuścić całe paliwo z układu z powrotem do baku i wtedy sprawdzać ile nam jeszcze w baku zostało.

 

i tu ciebie odeśle do instrukcji obsługi i ewentualnie ksiązki Etzolda sam naprawiam bmw e46. Wyraźnie jest napisane że

w ciągu 10 minut olej powinien się pokazać na miarce pomiędzy max a minimum ... na ciepłym moze pokazywać nawet więcej bo spływa i wszystko jest upaprane. Na zimnym silniku wskazania nie mogą pokazywać ponad max. Róznica max i minimum to 1L ...tak czy ciak pozostaje 5,5 L. W sumie to dużo oleju do nas się leje. Brat w oplu z tą sama pojemnością ( co ciekawe ma silnik mercedesa !!!) leje 4 litry :D

BUNIA :)
Opublikowano

nie wiem po co te filozofie, zimny cieply czy letni silnik :duh:

 

Przed wymiana oleju robisz ze 20km aby dobrze rozgrzać silnik, u mechanika nie zgadzasz sie na nowe metody - odsysania przez bagnet, robisz to tradycyjnie przez korek w misce, wiesz że wchodzi 6,5 litra to wlewasz 6 litrów i jedziesz spokojnie do domu. Nastepnego dnia po nocy sprawdzasz stan i dolewasz o ile trzeba tak aby miec 3/4 na bagnecie (albo ile tam chcesz mieć)

wtedy nie trzeba będzie nic odsysać itp.... jak zostawiamy auto u mechanika (co jest głupotą bo wleją jakis przepał zamiast odpowiedniego oleju, nawet zaufany wąsaty kolega zdzisiek tak zrobi, mimo że na twoj widok usmiecha się i jest mega miły) wspominamy aby wlali 6litrów a my sobie reszcze uzupełnimy po nocy

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano
Panowie wszyscy obeznani z książkach serwisowych a nic z tego w praktyce nie wynosicie.Silnik powinien być rozgrzany podczas wymiany oleju aby olej łatwiej mógł spływać.W silnikach naszego typu czyli tam gdzie jest wkład filtra oleju należy wykręcić filtr oleju a dopiero później spuszczać olej ponieważ obudowa filtra jest tak zrobiona aby w filtrze cały czas był olej.Gdy spuścimy olej,zakręcimy korek i dopiero później wymieniamy filtr to olej z filtra trafi znowu do miski.Później 'fachowcy' wlewają 6.5l oleju 'bo tak pisze w książce' i są zdziwieni dlaczego jest nad stan.Wlewa się tyle aż nie dojdzie do max na bagnecie,odpala sie auto na chwile aby filtr się zapełnił,gasimy auto i ponownie po kilku minutach sprawdzamy stan oleju,dolewamy ile trzeba.
Opublikowano

Nie ma sensu zakładać nowego tematu, bo pytania są związane z odczytem poziomu oleju, więc zapytam tutaj.

1. Czy wskaźnik na bagnecie ma podziałkę liniową?

(chodzi o to, czy 1mm wskaźnika to 100ml poziomu oleju)

2. Czy istnieje możliwość odczytu wartości analogowej poziomu oleju, jakimś programem (np.INPA), z czujnika zabudowanego w misce olejowej?

Opublikowano
Nie ma sensu zakładać nowego tematu, bo pytania są związane z odczytem poziomu oleju, więc zapytam tutaj.

1. Czy wskaźnik na bagnecie ma podziałkę liniową?

(chodzi o to, czy 1mm wskaźnika to 100ml poziomu oleju)

2. Czy istnieje możliwość odczytu wartości analogowej poziomu oleju, jakimś programem (np.INPA), z czujnika zabudowanego w misce olejowej?

 

ad.1 raczej nie ... na bagnecie zaznaczony jest poziom max i minimum a ten odcinek pomiędzy to 1 litr

BUNIA :)
Opublikowano
ad.1 raczej nie ... na bagnecie zaznaczony jest poziom max i minimum a ten odcinek pomiędzy to 1 litr

Tak też przypuszczałem, ale nie chciałem sugerować odpowiedzi.

Zauważyłem, że potrafię przejechać 700km praktycznie nie zauważając zużycia oleju, a potem nagle po kolejnych 100 mam poziom na 3/4.

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

proszę o konkretną odpowiedź w którym miejscu na miarce jest prawidłowy poziom oleju /foto poniżej/

W instrukcji obsługi jest pokazany bagnet z dwoma punktami, ten który ja mam jest z trzema.

Googlując też wszędzie widzę miarki tylko z dwoma punktami, co oczywiście jest jasne i klarowne gdzie jest odpowiedni poziom.

Dodaje, że moja miarka jest od BMW o czym świadczy napis na niej.

 

Pozdrawiam.

 

https://zapodaj.net/6d55080d4ef38.jpg.html

Opublikowano

Wygląda mi że plastiki odpadły z tej miarki, mam nadzieję że nie z przegrzania, obym się mylił.

Kup nową miarkę lub tą przyrównaj do innej dobrej miarki z twojego modelu.

Tymczasowo to ja mym lał do środkowego znaku.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.