Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

W moim aucie niedawno mialem problem z chlodniczką EGR. Byla nieszczelna i puszczala plyn do EGR a potem do silnika(biały dym z wydechu).

Po wymianie chłodniczki bylo wszystko OK, ale po dluzszej trasie ok. 100km. auto zaczelo sie przegrzewać, okazalo się że mam ciągle wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia i do tego stopnia że pęknął mi termostat od EGR i ubylo mi troche płynu. Po wymianie termostatu ciagle mam wysokie cisnienie w ukladzie chlodzenia, boję sie żę znowu coś sie stanie. Po wymianie części zawsze odpowietrzalem uklad ale po jakimś czasie dzieje sie to samo.

Sam już nie wiem może uszczelka pod glówicą ale zadnych innych objawow uszkodzonej uszczelki nie widze.

Prosze o pomoc. Dzieki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Czy dobrze odpowietrzasz układ? Opisz jak.

2. Może masz syf w układzie, są środki do czyszczenia.

3. Jeśli masz walniętą uszczelkę, lub głowicę, to jak najszybciej wykonaj test CO2, do kupienia na allegro za kilka złotówek.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Witam.

Uzupelnialem wcześniej plyn gdyz nie wiem jak ale mi ubywal.. zanim jeszcze uszkodzila sie chłodniczka egr.

Teraz saczy mi sie troche plyn na laczeniu tremostatu z chlodniczka,ale chyba to od zbyt duzego cisnienia.

 

Jak uzumelnilem plyn to rozgrzalem auto a nastepnie odpowietrzalem tylko za pomoca odpowietrznika przy egr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wykręć całkowicie oba odpowietrzniki i korek z chłodnicy. Odpal silnik, niech się grzeje. Nalej płynu na maxa, włącz ogrzewania też na maxa, a nawiew na jedynkę. Jak się silnik nagrzeje, to dolewaj płynu, aż odpowietrznikami będzie wypływał tylko płyn bez powietrza. Skręć wszystko o po robocie. Na drugi dzień, przed odpaleniem sprawdź poziom. Tak najlepiej odpowietrzysz układ.

 

Jeśli jednak płyn uciekał i ucieka, to albo masz gdzieś nieszczelność, albo walnięta uszczelka/głowica. Odpowietrz, skręć wszystko porządnie i zobacz jak będzie. Jeśli się powtórzy, to zrób test co2.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli silnik N47, to możliwy czarny scenariusz- uszkodzony blok. Mikro pęknięcie pomiędzy cylindrami,które gołym okiem niekiedy ciężko zauważyć.W takim przypadku wysokie ciśnienie,ubytki płynu i zapowietrzający się układ chł.to typowe objawy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To działaj tak jak Ci napisałem i módl się, żeby tylko porządne odpowietrzenie pomogło.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzieki. Dzisiaj spróbuję.

Tak tylko mysle bo czasem na rozgrzanym silniku troche obroty mi faluja i czy to moze byc tez wina termostatu egr bo wymienialen na uzywany.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wiesz... termostat drogi ne jest. Złota zasada, na używki i podróby stać tylko bogatych...

Co do falowania, to może być dużo rzeczy..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
Odpowietrzylem uklad, ale powietrze caly cza jakby wychodziło w odpowietrznika kolo egr. Jak sie rozgrzal to to bylo czuć po lekkim nacisnieciu weza od np. Chlodnicy jakby co jakies 4 sekundy przeplywala babla wody. Sadze ze odpowietrzwnie nic nie pomoze. Jakies pomysly bo boje sie ze to uszczelka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli odpowietrzyłeś tak jak należy, a zakładam, że tak i nic to nie dało, powietrze nadal się pokazuje, to zrób to co pisałem już kilka razy wcześniej. Kup test co2, kosztuje grosze, a zdaje egzamin. Przykład jak to wygląda:

 

http://allegro.pl/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-12-testow-i6253374752.html

 

Pisałeś też wcześniej, że masz nieszczelność przy termostacie, który zmieniałeś. Jak chcesz dobrze odpowietrzyć, skoro masz nieszczelny układ :?:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiedz, że w tym silniku były trzy rodzaje uszczelek. Chodzi o ilość kanałów olejowych w pewnej części silnika. Może być 1, 2 lub 3. Dobry mechanik będzie wiedział o co chodzi. Uprzedzam, żebyś nie kupił uszczelki zanim zdejmiesz głowicę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Uszczelka już wymieniona. Ale teraz mam inny problem, wczoraj przy ruszania samochód mi zgasł i nie chciał odpalić. Nie obyło się bez lawety. Błędy które zostałem to. P0091. P1252. P2620.

Wiem że są to błędy związane z przepustnica.

Jakies pomysly?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.