Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z ustawieniem tylnych kół w moim bmw e39 520i. Otóż bardzo mocno ściera wewnętrzną stronę opon. Słyszałem, że przy ustawianiu trzeba mieć auto obciążone prawda to ? I gdzie mogę porządnie wykonać taka operacje w Wielkopolsce bądź Łódzkim? Pozdrawiam.
Opublikowano

Pewnie tuleje masz rozwalone a nie zbieżność do ustawienia

 

Podobno przy nowym sprzęcie nie trzeba. Ja jeżdżę na zwykłe ustawianie i mam auto do pełna zatsnkowane oraz obciążenie na fotelach i kanapie. Nigdy mi opony się nie wytarly czy wyzabkowaly. Już mam drugi nowy kpl opon i pierwsze przeżyły (letnie) ok 90 tys razem z zimą. Ile dokładnie jeździły letnie tego nie wiem ale pewnie ok 60tys. Zawsze bieżnik równo się zuzywal

Opublikowano

Popieram przedmówcę. Ścieranie nierównomierne opon jest skutkiem zużytych elementów zawieszenia.

Swoją drogą jak nie robiłeś nic wcześniej (lub robiłeś ale dawno), to szykowałbym się na wymianę nie tylko tulei, ale i wahaczy.

Opublikowano
Dwa razy ustawiałem zbieżność po wymianie wahaczy i raz po wym.tulei z tyłu.Facet zawsze zaczynał od sprawdzenia luzów w całym zawieszeniu(dużą brechą).Jak znalazł gdzieś luz to kazał naprawić i dopiero on ustawi geometrię .Warsztacik mały i bez żadnych wymyślnych maszyn.Za to trzeba się zapisać tydzień wcześniej,koszt 60zł.Jeżdżę do niego od 15 lat i nigdy nie widziałem żeby kiedykolwiek obciążał samochód.Nie wiem jak on to robi ale ja i wszyscy moi znajomi są zawsze zadowoleni.Żadnego ściągania ani zdzierania opon.Właściciel jest emerytowanym nauczycielem a warsztat ma w garażu pod mieszkaniem.Na moje pytanie dlaczego nie obciąża auta przed ustawieniem, mruknął tylko obrażony że wie co robi i odpowiedział pytaniem-a pan to zawsze jeździ z workami piasku w bagażniku? trzeba umić ustawić bez piasku :wink: Więcej z nim nie dyskutowałem.
Opublikowano
Ja też nie dociążałem nigdy podczas ustawiania. Jeżdżę do sprawdzonego warsztatu, ustawiałem już kilka razy po różnych ingerencjach w zawieszenie i nigdy nie ściera opon, samochód prowadzi się wzorowo, więc uznaję, że nie ma potrzeby dodatkowo kombinować.
Opublikowano
U mnie po prostu robią tak jak jest w instrukcji. Czy to potrzebne? Nie wiem ale jak tak jest w książce to tak robią. Nowsze maszyny maja nawet w ustawieniach czy auto jest do geometrii obciążone czy nie. Jeśli nie to ustawia się inne wartości. Ja jeżdżę na zwykłe lasery zakładane na koła i coś tam sobie grzebia. Ja tego robić nie umie tylko opisuje jak to wygląda.
Opublikowano
W tylnym zawieszeniu nic sie nie ustawia. Jak kola "leza" to trzeba poszukac co jest do wymiany tuleja czy sworzn kulisty wahacza, po wymianie bedzie prosto. Ustawienie zbierznosci przodu i tylko produ jest banalnie proste ale trzeba miec pomocnika. Ostatnio wymienilem koncowki drazkow z belka tuleje, wahacze i stabilizatory przod tyl. Zbieznosc bo jej nie bylo ustawilem sam, samochod byl na podstawkach "kobylkach". Teraz jezdzi prosto nie sciaga, a kierownica wraca sama.
Opublikowano
Nie no... spadłem z krzesła jak przeczytałem o samodzielnym ustawianiu geometrii na oko i to jeszcze na podniesionym aucie. Gratuluję pomysłowości, na pewno auto jeździ wyśmienicie zgodnie z wymogami właściciela - czyli samo nie skręca do rowu i nawet kierownica wraca (tak, jakby akurat to od zbieżności zależało). Prima aprilis był prawie 4 miesiące temu!!
Opublikowano (edytowane)

danielxc717 - masz racje ustawia sie :oops: tej lekcji cos nie odrobilem, w mojej tyl jest prosty tyle ze sworzen byl padniety wymienilem i myslalem ze to tyle

Dombrek - mam nadzieje ze krzywdy sobie nie zrobiles spadajac z krzesla jak tak to sorry, bardziej mi chodzi o to ze jak po wymianie garazowej koloa przod sa jedno w lewo drugie w prawo to da sie samemu ustawic tak aby mozna bylo bezpiecznie dojechac na profesjonalne ustawianie zbieznosci :D

Tego zabraklo w poscie wyzej

Edytowane przez jerryjerry
Opublikowano

A to przepraszam - faktycznie w taki sposób da się regulować zbieżność i dobrze to zrobić, by dojechać do warsztatu na precyzyjne ustawienie geo. Z postu jednak wynikało, że sam robisz geometrię i już tak jeździsz ;)

 

(swoją drogą podejrzewam, że wiele aut jeździ z tak garażowo ustawioną geometrią i wcale tego nie korygują w warsztatach)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.