Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam bmw 730 z 2004roku. mechanicy naciagaja mnie na caly czas to nowe koszty i nie ma zadnej poprawy. Zalozyli mi w Londynie alternator ze 645i no i juz mialo byc po klopocie gdy w Belgii auto zaczelo glupiec i odcholowali go do warsztatu gdzie oczywiscie naprawiali go Polacy. Natychmiastowa djagnoza; ,, Ten twoj mechanik nie zakrecil kabla od alternatora do akumulatora (...) slony koszt naprawy - W koncu co sie pan dziwi to przeciez seria7.,, Droga do Polski ok. Po dwoch dniach w Polsce mroz minus 16 to samo. Kierowca moj kolega melduje mi ze kupil juz nowy akumulator i trzeba przewinac wirnik od alternatora, niech juz bedzie mowie, ale po kilku godzinach dowiedzialem sie ze przewineli jeszcze stojan bo tamten byl od szostki. Nie wiem czy jutro nie powiedza mi ze musze wymienic jeszcze silnik bo tez jest taka potrzeba. Jestem fanem BMW, przesiadlem sie na to z Jaguara i narazie nie zaluje, chociaz wczesniej naprawialem auto tylko w serwisie ale uleglem namowie mechanikow ze tam to tylko wyciagaja pieniadze. Chyba jednak serwis jest lepszy. Prosze o pomoc; Czy alternator z szostki 2004-645i pasuje do 2004 730d? Czy niedokrecony przewod laczacy alternator z akumulatorem mugl spowodowac spalenie wirnika i stojanu alternatora? Czy musialem kupowac nowy akumulator skoro moj mial 9miesiecy? Pozdrawiam serdecznie Dariusz Foryś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Alternator w ETK do 730d jest 150A, do 645i bedzie prawdopodobnie 180A, przynajmniej tak jest w ETK.

 

Jeśli więc włożyli Ci za mocny alter, to miałeś szczęscie że spalileś tylko aku. Mogło być gorzej.

 

Musisz włożyc alter odpowiedni do Twojego auta, nie jest drogi z tego co pamietam do diesla (jakos 2x tanszy niz do 745i, cos kolo 2000 PLN) i będzie po problemie.

 

Nie wiem kto robil Ci usluge z wymiana, ale jeśli włożyli alter 180A w miejsce 150A to masz dobrą podstawa do roszczeń o zwrot kosztow (aku i reszty, ktore sie spaliły).

 

Jedna uwaga - znajomy w 730d wymieniał alter bo niestety one sie zużywają i po wyjęciu okazało się, że miał 180A, mimo tego co pisze w ETK. Taki też włożył (kupił jakąś używke po przebiegu 80 tys za grosze).

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam. Dopadł mnie następujący problem. Po uruchomieniu silnika przy temperaturach zewnętrznych -15 wyświetla się komunikat "Generator gestort". Po wejściu w ukryte menu pokazuje napięcie około 11900mV. Po kilkunastu min. pracy błąd znika, a napięcie wzrasta do 15,3V, aby z czasem spaść do 14,6V co i tak jest chyba zbyt wysokie. Pytanie jest następujące: czy warto się porywać na samodzielny demontaż alternatora i oddanie go do regeneracji, bo czytając Wasze posty wielokrotnie spotkałem się z twierdzeniem, że regulacja prądu ładowania odbywa się poprzez jakiś sterownik, a nie przez tradycyjny regulator napięcia. Dodam, że alternator wygląda na zwykły a nie chłodzony wodą.

Pacjent jest z listopada 2003 r. z deklarowanym przebiegiem 230tkm.

 

Pozdr.

Opublikowano
Napięcie jest zależne od temperatury, sprawdź...

 

Na forum MB211 znalazłem następującą informację:

Dzięki za info, zainteresowało mnie to, jako, że podałeś napięcie na akumulatorze, a w przypadku akumulatorów AGM napięcie ładowania ustawia się na CTEK-u pod ten typ aku i powinno być 14,7V..

Nie wiem na ile jest to wiarygodne, że napięcie ładowania ma wynosić 14,7V. Problem polega na tym, że wymontowałem alternator i dałem go do sprawdzenia. Niestety zakłady w okolicach Kołobrzegu nie mają stanowiska do sprawdzania generatorow z wyjściem na komputer ( a takie jest ponoć w moim 730D)

 

Pozdr.

Opublikowano
Ja zeszłej zimy wymieniłem niepotrzebnie regulator przy alternatorze. Mierzyliśmy napięcie ładowania przy -20 stopniach i pokazało 15,3V. Elektryk wymienił regulator i zmierzył w cieplutkim warsztacie ( około +20 stopni ) 14,5V. Po tygodniu sprawdziłem przy -15 stopniach i tu szok 15,1V. Pojechałem do elektryka, a On na to "że nie możliwe". Jeździłem dalej, mierzyłem. Czym cieplej się robiło to napięcie ładowania spadało, do 14,5V przy +20 stopniach...

Pzdr,


Wojtek

Opublikowano
Ja zeszłej zimy wymieniłem niepotrzebnie regulator przy alternatorze. napięcie ładowania przy -20 stopniach i pokazało 15,3V. do 14,5V przy +20 stopniach...

 

Dzięki, tak chyba jest, że napięcie ładowania akumulatora AGM zależy od temperatury. Dzisiaj zamontowałem alternator wyczyszczony z pyłu po szczotkach, błąd już się nie pojawia, a napięcie ładowania w temperaturze około +4 stopni wynosi 14,6V

 

Pozdr.

  • 1 rok później...
Opublikowano
witam . moze ktos mial podobny problem w bmw 735 . wyswietla blad komunikacji z alternatorem zapala checka regularnie . podlacze pod kompa zgasze przejade pare km i na nowo . ladowanie pokazuje 13 ... po wlaczeniu radia swiatel spada do 12 ?
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
siema mam to samo w swoim aucie jak to rozwiazales bo ja juz nie mam pojecia jak sie z tym uporac pozdrawiam:)
Opublikowano
a gdzie on sie znajduje i czy ciezko jest sie do niego dostac pozdro:)
Opublikowano
problem opanowany:) problemem był urwany kabelek od alternatora zrobilem na nowo i problem z głowy obylo sie bez kupowania alternatora pozdro:)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
hmm po dlugiej przerwie problem powraca .... po diagnozie komputerowej okazalo sie ze alternator jest ok ladowanie ok natomiast zarejestrowano spadek napiecia miedzy zaciskami 15 i 30
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
JA ma podobny problem lecz u mnie jest alternator chłodzony cieczą po sprawdzeniu napięcia okazało się że ono sobie skacze czasami 13-7 i tak cały czas . wysyłam alternator teraz do polski do regeneracji (jestm w szkocji) zobaczymy co będzie dalej bo błędy już komputer mi różne pokazywał przez te skoki napięcia
  • 3 lata później...
Opublikowano

Cześć,

 

jakiś rok temu robiłem regeneracje alternatora. Wszystko było ok, do czasu aż zaczął znowu sypać komputer "Alternator Fault". Sprawdziłem napięcie w ukrytym menu i wyświetliło 11.5V w spoczynku.

Nie mam zamiaru znów za to płacić 1k. Na co zwrócić teraz uwagę?

 

Dodam, że akumulator ma rok, był wymieniany razem z regeneracją altera.

 

Fotka do błędu:

http://oi64.tinypic.com/6stkco.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.