Skocz do zawartości

Spadek mocy podczas jazdy w trasie, i ponowny wzrost mocy!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od niedawna posiadam e46 320d 150km 2004r, kod silnika M47N. i mam taki problem

 

Autem ruszyłem w trasę, po przejechaniu ok 50 km auto straciło moc. Momentami jechałem dość dynamicznie a momentami 100-120 na 6 biegu... W pewnym momencie zrobiłem redukcję na 4 bieg i od tego momentu auto strasznie zamuliło...

O wyprzedzaniu można było zapomnieć. Po przejechaniu może ze 40 km, moc znowu powróciła i każda wciśnięcie gazu reagowało na mój ruch...

 

Na drugi dzień wracałem tą samą trasą... I znowu to samo... Po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy znowu auto straciło moc...

I tak jadąc ok 40 km wyjechałem na kawałem ekspresówki. Na ekspresówce wrzuciłem 5 bieg i gaz do oporu...

Auto udało mi się rozpędzić do max 120km/h i tak jechałem przez 2 min i w pewnym czasie znowu moc powróciła i znowu auto dostało "kopa"

 

Czy ktoś z kolegów miał podobny problem??? Jakieś sugestie co może się dziwnego dzieje.

 

Będę wdzięczny za informacje co może siadać... Hm, może turbina???

 

Autem jeżdzę czasem do pracy, odcinek 10km i nie zauważyłem spadków mocy, wszystko jest ok...

Dopiero wyjeżdzjąc w trasę, i po przejechaniu dłuższego odcinka z prędkością 140-160 km tak się zachowuje jak opisałem

Opublikowano
ja tam wielkim mechanikiem nie jestem, przyczyn moze byc duzo, ale raczej nie turbina(w moim jak turbina siadła to na raz, zaczelo w niej stukac i brak mocy calkiem) przeplywomierz, sztangielke turbiny, katalizator, wezyki podcisnienia,brak cisnienia w kolektorze, czujniki itd. poza tym chyba tych tematow było sporo, jedz do dobrego goscia na komputer i sie sprawa wyjasni

gg 5216510


6981e5d7cb7f0.jpg

Opublikowano
Na kolektorze ssącym od spodu jest czujnik ciśnienia doładowania. Często zdarza się, że dostanie syfu i przekłamuje. Spróbuj go wyczyścić. Dostęp jest dość łatwy. Trzeba zdjąć pokrywy silnika. Włożyć rękę pod kolektor od prawej strony. Tam kest tylko jeden czujnik przykrecony do kolektora jeda sruba. Odkręć i przeczyść.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
A kolega ma EUR4 z elektronicznym sterowaniem turbo czy jeszcze EUR3 na podciśnienie? Edytowane przez lord_Simon
Opublikowano
Ja mam identyczny problem... Kupiłem tydzień temu takie same BMW E46 320D 150 2004. Raz wciska w fotel a raz ma zmuła... Wyczyściłem przeplywkę, zmieniłem filtr powietrza, wyciągnęłem EGR i tam była masakra po prostu, jakieś 2cm przepłyu tylko... wyczyściłem wszystko na błysk. I powiem tak, idzie dużo lepiej i silnik nawet zaczął jakoś ciszej chodzić, lecz problem nagłego spadku mocy pozostał. Poczytałem na forum o tych klampach w kolektorze ssącym i zamówiłem już zestaw zaślepek i będę to zmieniał i przy okazji wyczyszczę kolektor bo tam widziałem, ze też jest masakra... Wydaje mi się że te klapki mogą się zawieszać przez ten syf w kolektorze i po prostu się nie domykają i nie wytwarzają podciśnienia... Ale zobaczymy. Założenie te zaślepki i się okaże... jak jeszcze nie to to trzeba szukać dalej :( :mad2:
Opublikowano
Ja mam identyczny problem... Kupiłem tydzień temu takie same BMW E46 320D 150 2004. Raz wciska w fotel a raz ma zmuła... Wyczyściłem przeplywkę, zmieniłem filtr powietrza, wyciągnęłem EGR i tam była masakra po prostu, jakieś 2cm przepłyu tylko... wyczyściłem wszystko na błysk. I powiem tak, idzie dużo lepiej i silnik nawet zaczął jakoś ciszej chodzić, lecz problem nagłego spadku mocy pozostał. Poczytałem na forum o tych klampach w kolektorze ssącym i zamówiłem już zestaw zaślepek i będę to zmieniał i przy okazji wyczyszczę kolektor bo tam widziałem, ze też jest masakra... Wydaje mi się że te klapki mogą się zawieszać przez ten syf w kolektorze i po prostu się nie domykają i nie wytwarzają podciśnienia... Ale zobaczymy. Założenie te zaślepki i się okaże... jak jeszcze nie to to trzeba szukać dalej :( :mad2:

 

 

A sprawdzałeś błędy w dde?? To by bardzo pomogło ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz tyle syfu i klapki w kolektorze to strach tym jeździć. Zwal ten kolektor jak najszybciej i chociaż zobacz w jakim to wszystko jest stanie. Już nie raz był tu opis, że zaślepki już jechały, ale nie zdążyły dojechać, bo jedna klapka się urwała i silnik do wymiany. Co do usterki to INPA i zobacz jakie błędy i jak LIVEDATA wygląda.
Opublikowano
Byłem u znajomego mechanika i zaczęliśmy od zczytania błędów... wywaliło jakiś czujnik podciśnienia czegoś tam... nie mam teraz tej kartki i nie pamiętam. Ale on mówi że to mogą być różne rzeczy... Wiem że w przedliftowych e46 na turbinie był też jakiś zawór i on siadał a u mnie ponoć jest jakiś elektrozawór tak... ? Coś tam elektronicznie sterowane... Nie znam się aż tak... I powiedzcie mi bo jestem zielony co to jest ta INPA? to program jakiś do zczytywania błędów ? To moje pierwsze BMW i się uczę dopiero :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stąd moje wczorajsze pytanie:

A kolega ma EUR4 z elektronicznym sterowaniem turbo czy jeszcze EUR3 na podciśnienie?

W silnikach z normą spalin EUR3 turbo jest sterowane zaworkiem podciśnienia, który znajduje się na kielichu. Z czasem ulega zasyfieniu i nie steruje już turbiną jak trzeba.

 

INPA+ DIS to program diagnostyczny dla BMW.

Opublikowano
Stąd moje wczorajsze pytanie:
A kolega ma EUR4 z elektronicznym sterowaniem turbo czy jeszcze EUR3 na podciśnienie?

W silnikach z normą spalin EUR3 turbo jest sterowane zaworkiem podciśnienia' date=' który znajduje się na kielichu. Z czasem ulega zasyfieniu i nie steruje już turbiną jak trzeba.

 

INPA+ DIS to program diagnostyczny dla BMW.[/quote']

 

Aha... No to dzięki za wytłumaczenie... wiem na 100% że mój mechanik na pewno nie ma takiego programu :P .Ma jakiś uniwersalny na pewno... Wiec muszę znaleźć kogoś kto ma... :(

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Tak , widziałem wczorajsze pytanie ale na nie nie odpowiadałem bo nie mam najmniejszego pojęcia

 

Poczytałem wątek który założyłem i nie mam innego wyjścia... Auto będzie stało do puki do nie go nie zajrzę ... bo jak ktoś napisał " aż strach nim jeździć"

W pierwszej kolejności muszę sprawdzić stan:

czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym

Przepływka

Zawór EGR

Kolektor ssący - zaślepki

 

Postaram się to rozebrać i oczyścić i sprawdzić stan tych klapek

 

Jak to nie pomoże to będę się martwił dalej, ale pierwsze muszę wiedzieć czy nie ma tam za dużo syfu...

 

Auto kupiłem 5 miesięcy temu a przebieg 238 tyś wiec przydało by się zajrzeć...

 

Mam tylko nadzieję że nie oderwała mi się jeszcze żadna klapka :-)

Edytowane przez Rybol77
Opublikowano

Dla zainteresowanych podaje linki co udało mi się znaleźć w tym temacie

 

Link do czujnik ciśnienia doładowania viewtopic.php?f=69&t=294744&start=15

Link do elekrto zawór turbiny http://e46forum.pl/viewtopic.php?t=10111

Link do zaślepienia kolektora ssącego bez użycia zaślepek http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=55225

Link do demontażu kolektora http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=59400

 

Hm, "Czyli EUR4 na pewno i sterowanie elektroniczne turbiną." to lepiej czy gorzej ?

Opublikowano

OK, dzisiaj zrobiłem pierwsze podejście i...

 

Zatrzymałem się na:

Od zaworu EGR odchodzi jeden przewód i idzie w dół... hm, co dalej... nie mam pojęcia....?

I powiem szczerze,,, on nie jest zabrudzony, on jest zaje.... brudem !!! kupiłem 2 butle benzyny ekstrakcyjnej i pędzelkiem będę czyścił

Aż się boje co będzie jak zdejmę kolektor... na razie robota stanęła z powodu tego przewodu bo nie wiem co dalej oraz brak odpowiednich kluczy 10 i 11... Jutro jadę do sklepu

Proszę o informację jak odłączyć ten kabel od zaworu EGR

Opublikowano
Realoem.com wpisujesz 7 ostatnich cyfr vin'u i tam masz wszystko pięknie każdą część pokazaną i opisaną.
Opublikowano

OK, poradziłem sobie... zdjąłem rurkę :-) Nawet dobrze poszło

 

tylko że odłączyłem aku i zamknąłem klapę ... i już jej nie mogę otworzyć... :-( a w bagażniku jest aku...

Ok, zmęczony już jestem, jutro tez jest dzień :-)

Opublikowano
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AS71-EUR-03-2002-E46-BMW-320d&diagId=11_3327 tu masz linka nr 16 to czujnik cisnienia. Spróbuj kluczykiem :duh:

 

taka, tak wiem, gdzieś na forum znalazłem już ten temat zwiazany z tym czujnikiem... viewtopic.php?f=69&t=294744&start=15

Wczoraj odpiąłem od niego wtyczkę, dzisiaj postaram się wyjąć kolektor im jak go wyjme to zapewne z tym czujnikiem... Odkręcę go i wyczyszczę

 

Dzięki za info i za link Realoem.com

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Wracając do tematu to uporałem się z moim E46 320D. Sprawdziłem wszystko co się da jeśli chodzi o spadki mocy ale jednak okazało się najgorsze... Zatarty wałek turbiny... Koleś ponoć kumaty który mi regenerował turbinę stwierdził że to, że się wałek zatarł to jest wina silnika ( mówił o wtryskach) lub przytkany wydech... Okazało się faktycznie że mam nie przytkany a zapie...ny katalizator... Więc się go pozbyłem. Teraz silnik pięknie chodzi, turbinka gwiżdżę jak zła i autko zapierdziela jak wściekłe... Przy okazji wywaliłem klapki z kolektora ssącego wyczyściłem wszystko i mam nadzieje, że trochę sobie pojeżdżę :P . Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.