Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Od paru dni mam problem z dymieniem spod maski.Dym jest gesty, biały i śmierdzi dziwnie.

 

Dziś to odrazu po odpaleniu się pojawił.

Wiem z którego miejsca dymi niestety nie znam się aż tak dobrze na budowie silnika. Ewidentnie winny jest jakiś płyn, który wylewa się wprost na wydech i spala się na nim.Tyle już wiem. Z 5 mc temu wymieniłem uszczelkę pod zaworami. Nie widzę by spod niej coś ciekło.

Z resztą myślę że to coś musi być rzadsze od oleju.

 

Czy ktoś miał podobny problem?

A może ktoś mi może powiedzieć co się znajduje dokładnie nad laczeniem wydechu z blokiem silnika?

 

I jeszcze pytanie co to za śruba na zdjęciu ;) może to z pod niej...

 

Z tąd zaczyna dymic

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/921/CGGaxr.png

 

Śruba

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/923/yroXS9.png

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/921/eeeyJq.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wstaw zdjęcia a nie linki do zdjęć,które trzeba pobierać.
Opublikowano

Jak będę w domu to wrzucę zdjęcia jeszcze raz.

 

Już znam przyczynę, to znów uszczelka pokrywy zaworów :cry: :mad2: urwane 3 śruby od końca, kręcą mi się w palcach :(, cóż za szczęście że stało się to w najgorszym miejscu jakie może być do wiercenia.

 

Możecie mi powiedzieć czy mam znów wymieniać tę uszczelkę czy wystarczy że naprawie gwinty i śruby?

Choć w sumie uszczelka nie jest droga. Robota jest okropna :(

 

A można tam chwilowo czymś zatamowac wyciek??

 

Pytanie o wąż układu chłodzącego wciąż aktualne ;)

Opublikowano

Witam

Więc jestem umówiony z mechanikiem, nowa uszczelka znów i nowe śruby znów :mad2: nie ma co oszczędzać i kombinować, tak myślę ;) szkoda tylko, że poprzednia wytrzymała tylko 6mc :( ale cóż...

 

Ciekawi mnie jeszcze system chłodzenia w moim silniku na reolem nie widzę rur z tyłu silnika, chyba że źle widzę.

 

A może ktoś wie czy w okolicy pokrywy zawór są jeszcze jakieś uszczelki, oringi coś na co zwrócić uwagę, tak by już żadna cholerna kropelka oleju mi nie wyciekla ;)

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

to znów uszczelka pokrywy zaworów :cry: :mad2: urwane 3 śruby od końca, kręcą mi się w palcach

 

.... sam wymieniales uszczelke ? .... czy robil to "mechanik" ?

 

.... sruby zostaly dokrecone kluczem dynamometrycznym ? .... jaka wartosc zostala ustawiona na kluczu ?

Pozdrawiam Andrzej
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj jest Pdf - Zalecenia BMW :

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj8vpKO05zNAhXMjiwKHcDVC_EQFghEMAU&url=https%3A%2F%2Fwww.bimmerfest.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D462120%26d%3D1409616047&usg=AFQjCNH7o4qyNE5NVOyC2H88ugGyO5nLtw&bvm=bv.124088155,d.bGg

 

na stronie Nr.11 - czytamy :

 

When performing repairs which involve the removal of the cylinder head cover be sure to

replace the bolts and use the proper torque/angle procedure as outlined in the repair instructions.

 

Podczas wykonywania napraw, które są związane z demontażem pokrywy głowicy cylindrów należy wymień śruby i użyć właściwej procedury moment obrotowy / kąt jak opisano w instrukcji naprawy.

 

http://fs5.directupload.net/images/160610/a27by47c.png

 

 

Be sure to use the proper torque/tightening angle sequence as indicated in the “tightening torques” section of TIS.

Pamiętaj, aby używać / Kolejność dokręcania kąt właściwy moment jak wskazano w rozdziale "Momenty dokręcenia" w TIS.

 

http://fs5.directupload.net/images/160716/84qc4kng.png

 

11 Engine (N52) > 12 Cylinder Head With Cover > 2 AZD Cylinder Head With Cover

http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e60/523i_n52_sal/4_tightening_torques/11__engine_(n52)/12__cylinder_head_with_cover/2_azd__cylinder_head_with_cover/

 

4AZ Cylinder head cover to cylinder head Aluminium screws/bolts are marked with blue paint.

4AZ Cylinder Głowica pokrywę głowicy cylindrów Aluminiowe śruby / nakrętki są oznaczone z niebieską farbą.

 

Replace screws Thread repairs exclusively with Al Helicoil Jointing torque and

angle of rotation must be observed without fail Jointing torque 7 Nm / Torque angle 90°

Wymienić śruby przy naprawach wyłącznie z momentem Łączenie i Al Helicoil Kąt obrotu

muszą być przestrzegane bez wątpienia moment obrotowy 7 Nm / Łączenie kąt 90 °

.... tzn. dokrecasz sruby - moment obrotowy 7 Nm , a nastepnie przekrecasz kazdą srube dodatkowo jeszcze o kąt 90° ( tak jak na obrazku powyzej ) :D

Pozdrawiam Andrzej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.