Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przed ponowną "wymianę" zrobiłem odczyt raz jeszcze ciśnienia na dpf-ie. Dzisiaj było trochę grzej (15, 58, 125 mbar)

 

Po procedurze wymiany, wypalanie załączyło się niemal natychmiast. No i na razie to tyle, będę obserwował przez kolejne dni.

Opublikowano

Mały update.

 

Od czasu "wymiany" wypalanie się nie zaktywowało (przynajmniej wg wskazań rheingolda), na tą chwilę ostatnie wypalenie miało miejsce 64km temu. Obecne wskazania ciśnienia to (15,72,125mbar). Dziennie robie jakieś 30-35km więc mogę monitorować w miarę dokładnie robiąc codzienne odczyty. Dzisiaj po temperaturze wyglądało jakby zaczynał wypalanie, temp. dobiła do 97 ale póżniej stopniowo spadła do 90 no i w sofcie nie było info o wypaleniu. Takie to troche dziwne.

Opublikowano
Czyli tak jakby "wymiana" pomogła jak ostro mu wstawiasz to temperatura chwilowo może dojść do takiej wartości
Opublikowano
A jakie masz wskazania na ciepłym silniku na wolnych obrotach. Ja u siebie np. na biegu jałowym od 5,2 do 7mbar. Tylko że masz inny silnik wiec te 15mbar mogą być prawidłowe.
Opublikowano

No właśnie te ostatnie wskazania są z wczoraj po powrocie do domu, czyli silnik już rozgrzany.

 

Wciąż nie wykluczam, że mój filtr nie jest w idealnym stanie. Chcę się po prostu upewnić, czy czyścić chemią, zwalać i czyścić, czy może na tą chwilę w ogóle nie czyścić bo jest w miarę ok.

Opublikowano

Obecne wskazania.

Ostatnia regeneracja 94km temu.

Cisnienia 12.88, 65, 128 mbar. Tylko raz udalo mi sie pocisnac do 4.5krpm na 4 biegu podczas wyprzedzania, moze jutro bedzie lepiej :wink:

Opublikowano

Ja używam Rheingold. Odczyty można sprawdzić poprzez identyfikację, test modułów (procedura sprawdzania błędów), następnie klikam na DDE (zaznacza się) i wybieram "Call up ECu functions" dalej "Diagnosis scan", "General operating values" lub "microfilter". W nastepnm oknie w zależności od wcześniejszego wybory można pozaznaczać róże parametry do podglądu i klika się "read status" wtedy można podejrzeć jakie są odczyty z czujników albo w jakim trybie jest własnie DPF, kiedy była ostatnia regeneracja itp.

 

Niestety, albo stety dzisiaj przejechałem się z podłączonym kompem. Wcześniej zastanawiało mnie juz wskazanie w w DDE, DPF regeneration enabled, ale z racji tego, że licznik km od poprzedniego wypalania się zwiększał to to olałem. Dzisiaj na podpiętym kompie podczas jazdy po za wcześniej opisanymi wskazaniami w "Status regeneration" pojawiło się "activ" czyli wygląda na to, że procedura wypala załącza się jak tylko silnik wykrywa odpowiednie warunki do wypalania. Co ciekawsze active zmieniło się na not active zanim jeszcze zjechałem z obwodnicy (czyli w teorii wypalanie się zakończyło), ale licznik od ostatnie wypalenia się nie wyzerował a DPF regeneration nadal zostało jako enabled.

 

c8wTsvbHToPJBz5s6

 

https://goo.gl/photos/c8wTsvbHToPJBz5s6

 

 

Wg mnie pomimo przejścia procedury wypalania komp tego nie widzi (może są jeszcze inne parametry po za temp. i ciśnieniem, na podstawie których DDE stwierdza czy filtr jest ok, albo czy regeneracja jest zakończona?) albo widzi i dlatego chce wypalać się kiedy tylko się da.

 

Może ktoś z zaawansowanych diagnostów może coś podpowiedzieć. Czy może to być sposowodowane błędnymi odczytami sądy lambda, da się jakoś odczytać rheingoldem jej wskazania i określić czy jest ok.

 

Grzebiąć w sofcie znalazłem gdzieś opcje adaptacji sondy lambda może warto by spróbować tej procedury?

 

Wszelkie sugestie mile widziane.

Opublikowano
U mnie też tak było ze widział jakiś błąd i nie chciał wypalac natomiast podpatrzylem u znajomego który mi to robił ze cały czas na bieżąco kasowal błąd przy jednoczesnym wypalaniu i tak dal radę
Opublikowano
Jak chcesz to mogę ci go polecić i dać namiar i napewno sobie z tym poradzi tylko będziesz musiał dojechać do Polkowic
Opublikowano
Ale mój problem nie polega na tym, że nie chce mi się wypalać, tylko właśnie na tym, że chce się wypalać ciągle pomimo tego, że niby wg wskazań wszystko jest ok.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź ile gram sadzy masz filtrze.

Może jest już zapewniony i dla tego chce wypalać tak czesto.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Podpowiesz mi gdzie dokładnie tego szukać w rheingoldzie?

 

Z tego co kojarze po procedurze wymiany w przypadku pojawienia się błędów dpf wartość zapełnienia była 0g

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak zerowales dpf-a to nie wiem czy będzie ale to jest właśnie w reszcie dpf

 

Abgleichprogramme, Dieselelektronik, DPF erneuern / reseten i później naciskasz chyba 2

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Trochę zgłupiałem teraz. A wszystko przez "Regeneration enabled"

 

Dzisiaj też trochę posiedziałem z kompem bo nie daje mi to spokoju. W sumie tylko przez to, że nie wiem do końca co oznacza do końca "regeneration enabled". Może mnie ktoś oświeci?

 

Czy oznacza to, że komp chce już robić regeneracje i czeka tylko na odpowiednie warunki, żeby zmienić status na "active"

Czy może oznacza to, że w DDE nie ma błędów, i regeneracja jest możliwa do wykonania (DDE nie ma przeszkód, żeby wykonać regenerację)

 

Zrobiłem dzisiaj typowy test DPF istą i wychodzi na to, że filtr jest jak nowy ( 650 rpm: 12mbar, norma do 65mbar; 2000rpm: 59 mbar, norma do 150mbar; 4000rpm: 115mbar, norma do 250mbar). Z temperaturą też idealnie.

 

Później złączyłem wypalanie serwisowe, żeby zerknąć czy to "regeneration enabled" się zmieni. Tryb wypalania wskoczył na "active" po kilkunastu kilometrach delikatnie szarpnął i wskoczył na "not active", a "regeneration enabled" jak było tak jak jest. Wykasował się licznik od ostatniego wypalenia i na razie to tyle.

 

Wygląda więc na to, że to "regeneration enabled" jest wskazaniem prawidłowym.

 

Na tą chwilę odpuszczam, co jakiś czas podejrzę tylko jak wygląda licznik od ostatniego wypalenia i kiedy faktycznie się sam zregeneruje.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam podepne sie do tematu

auto bmw e 60 530 xd 2008 rok 235 km

auto czesto wypala filtr dpf co jakie 65km

auto ma wymienione termostaty bledów zadnych niema

parametry to na postaju silnik wylaczony ---0,9 -1.9 mbar

650 obrotów --13 m bar

2000 obrotów -- 35 mbar

4000 obrotów --84 mbar

 

podczas jazdy 2000 obrotów --51 mbar

4000 obrotów -- 177 mbar

pedał w podłodze wartosc -------280 mbar

 

czy to filtr dpf czy czujnik róznicowy cisnienia

 

pomoze ktos

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Widzę że powstał nowy temat. Poruszałem temat chemi w innym temacie, ale przekleje to co wówczas napisałem 8 listopada 2016 w temacie: viewtopic.php?f=73&t=117125&start=255

 

Witam wszystkich. To mój pierwszy post na tym forum związanym z E61. Warto przeczytać do końca ten opis.

Mam nadzieję że rozwieję wątpliwości części osób mających problemy z DPF.

Posiadam E61 520D 163KM.

od kąd kupiłem auto, miałem ciągłe problemy z turbodziurą przy każdej zmianie biegów oraz przy ruszaniu. W pewnym momencie się do tego przyzwyczaiłem, lecz odczuwałem dyskomfort że mając auto po programie 199 KM, nie mogę z tej mocy korzystać.

 

Jakiś miesiąc temu wracając z długiej trasy zauważyłem brak mocy w przedziale 2000-2500 obr/min na 6 biegu. Dodatkowo słyszałem świst pod autem przy dodawaniu gazu. Następnie miałem te problemy również na biegach 3-6 w rożnych zakresach mocy. na zimnym nie, na rozgdzanym odcinalo turbo.

Obstawiłem że dolot dziurawy. Po analizie okazało się, że mam nieszczelny tłumik przed DPF. Wówczas nie skojarzyłem dlaczego.

 

Zacząłem czytać fora i analizować wszystkie symptomy. Oddałem auto nawet do serwisu i jedyne co wyeliminowali, to EGR z informacją zwrotną, że to był problem z mocą. Niestety po rozgrzaniu dalej miałem problem. Turbodziura dalej się otrzymywała. Postanowiłem sam zająć sie tym przy pomocy Was z forum.

 

Pożyczyłem komputer KTS i sprawdziłem sam w czym problem. Temperatura płynu chłodzącego w mieście osiągała ok 90 stopni, natomiast na trasie spadała do 70. Ponieważ jakieś 2 miesiące temu wymieniałem główny termostat, wymieniłem ten od EGR. W BMW koszt ok 120 zl. Po wymianie temperatura już oscyluje w granicy 85-91 stopni.

Okazało się że jeździłem na tak nie dogrzanym aucie od roku. Komputer pokazywał że ostatnia regeneracja odbyła się jakieś 6500 godzin temu. Także "masz babo placek" na własne życzenie.

 

Pozostałe błędy w silniku to:

-41E7 - czujnik sondy lambda - przerwa

-4D00 - czujnik ciśnienia spalin przed filtrem cząstek stałych - za wysoki sygnał,

481A, 480A - układ filtra cząstek stałych Filtr przepełniony,

 

Zakupiłem używaną sondę lambda z allegro koszt ok 40 zł. Po wymianie błędu sondy lambda już nie ma. Ale dalej nie uruchamiała się regeneracja na trasie pomimo zwolnienia w ECU.

 

Zasięgnąłem rady u znajomego znajomego i doradził że w tym momencie, aby mieć święty spokój, murzę wyczyścić chemicznie filtr. Są różne opinie czy chemia nie zniszczy filtra. Zapewnił mnie, że po kilkuletniej pracy w serwisach BMW i VW nie było żadnej reklamacji.

 

A więc do sedna.

Zakupiłem dwa rodzaje płynów: DPF Flush oraz DPF Rinse.

Wymontowałem filtr. umiesciłem w misce, wlotem od strony silnika do gory. Wlałem litr płynu DPF Flush na czas ok 40 minut. W między czasie płyn wszedł w reakcję wsiąkając całkowicie w filtr. Nie wiele wypłynęło druga stroną. Po ok 50 minutach wlałem drugi płyn - neutralizator DPF Rinse. Poczekałem jakąś godzinę aż cały płyn wyleciał druga stroną filtra. Następnie użyłem myjki wysokoćiśnieniowej wlewając wodę w filtr DPF od strony końcowki wydechu tak aby wypchnąć cały brud i cząstki stałe z filtra. Jest wiele filmów na YT pokazujących jak to wygląda.

 

Po wszystkim zamontowałem filtr do samochodu ozywając cementu do tłumików aby uszczelnić okład.

 

Od tego momentu wszystkie problemy z turbodziurą i brakiem mocy zniknęły. Błędy się już nie pojawiały.

Auto dostało mocy od zakresu obrotu 1600 obr/min.

 

http://imageshack.com/a/img923/5002/92MT9d.jpg

 

Pisałem to na szybko, przepraszam za ewentualny błąd składni.

 

 

AKTUALIZACJA

Na początku stycznia problem z turbodziurą powrócił. Pojawiły się znowu błędy 481A, 480A - układ filtra cząstek stałych Filtr przepełniony.

Po kilku próbach kasowania błędu podczas jazdy uruchomiła się regeneracja wymuszona. Auto powróciło do prawidłowej pracy. Dziś, tzn 28 lutego 2017 roku ponownie czuje turbodziurę. Musze udac się na badanie wtrysków oraz zdiagnozować którędy silnik wchłania olej. Prawdopodobnie turbina, bo w dolocie niewielkie ilości oleju.

 

Prawdopodobnie jedna z tych dwóch przyczyn to ponowne zapychanie DPFa.

Jeżeli kogoś interesować będzie odkupienie po litrze płynów, zapraszam na prv. Ta ilość wystarczy do pojedynczego czyszczenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.