Skocz do zawartości

E60 520D M47 dziwne wibracje/drgania podczas jazdy na luzie


zubu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Oglądałem te poduszki na RealOEM. Jest napisane koniecznie do naprawy. Dzwonię do sklepu BMW

https://czescidobmw.pl/partscatalogue/22116769874-oryginal-bmw,11-22116769874-FOEBMW-0-0-22116769874.aspx

gość mi mówi że jest tylko oryginał, zamienników nie ma. Moje pytanie- skąd te febi, lemforder itp :?:

Ze względu na cenę nie będę ich narazie zaczepiał, natomiast kupię sobie nowy zaworek z przesyłką to 200pln. Może któryś z kolegów już to wymieniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem koło pasowe co prawda na używane, ale oryginalne i produkcja 2014 r. W porównaniu z moim jak nowe, a cena 100 zł . Poprawa jest, ale tylko jakieś 20%. Najbardziej odczuwalna na postoju i przy obrotach powyżej 3000 obrotów. Niestety mrowienie i wibracje są dalej. Jedyny idealny moment jazdy to prędkość poniżej 40 km/h czy to na luzie czy na biegu nie ma różnicy. Teraz będę wymieniał zaworek podciśnienia lub poduszki silnika. O efektach poinformuję. Jakie efekty przyniosła wymiana połączenia elastycznego tłumika. Ktoś to podobno robił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

U mnie po wymianie łącznika jest duża poprawa ale jak pisałem u mnie siatka już była zerwana w jednym miejscu i na postoju drgania były straszne. Dalej mrowi ale tylko podczas postoju. W ostaniach ciepłych dniach zauważyłem że jest dużo lepiej w ciągu dnia kiedy temp podskoczyła ale późnym wieczorem gdzie temp była blisko zera było gorzej. Być może to subiektywne odczucie ale wychodzi raczej że to wina gumowych elementów. Pisałem wcześniej o montażu dodatkowego łącznika elastycznego. Zamierzam to zrobić bo uważam, że rozwiązanie w naszych autach jest zje... Na tym forum czytałem, że chłopaki w innych model też dodawali dodatkowe łączniki bo mieli podobne dolegliwości i ponoć pomagało, koszt niewielki dlatego warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj próbę którą wyczytałem na innym forum. Zacisnąłem przewód od poduszek silnika. Eureka samochód przestał się telepać. Jeździłem cały dzień i cisza aż miło. Jest oczywiście wyczuwalna głośniejsza praca na wysokich obrotach spowodowana całkowitym odcięciem podciśnienia. Wydaje się że wymiana na nowe powinna załatwić temat. :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się tak nie śpieszył z tymi poduszkami, gdyż według dokumentu z linku:

http://www.123seminarsonly.com/Seminar-Reports/035/56011951-BMW-Common-Rail.pdf

Na postoju poduszka powinna być twarda, ponieważ zawór sterujący podciśnieniem otwiera się dopiero przy prędkości 60 km/h lub przy obrotach silnika rzędu 900 rpm. Może należałoby sprawdzić czy na postoju w przewodzie występuje podciśnienie. Może wina leży po stronie elektrozaworu? Opis działania poduszki na stronach 47-50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki wymienione i po sprawie. Wibracje zniknęły, na mieście słychać tylko silnik który całkiem fajnie pracuje, a na trasie to tylko wiaterek. :cool2: Na pewno sama wymiana poduszek silnika by nic nie dała bo padnięte miałem koło pasowe i dwumas. Zaworka podciśnienia już się nie będę czepiał.

Dla zainteresowanych;

Poduszka silnika do M47N2 jest identyczna jak do 3,0 D (M57D30 strona prawa) nr OM 22 11 6 774 620. Wybór jest duży. Ja kupiłem u Niedziałka RUVILLE po 120zł. Kto je wyprodukował nie wiem. Na pewno moje były całkowicie zapadnięte prawa ok 0,5 cm a lewa jeszcze bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie kolega wyżej twierdzi, że do M47N2 pasuje poduszka od M57D30 , a zatem według realoem pasuje i do N47

http://www.realoem.com/bmw/pl/partxref?id=NX31-EUR-10-2007-E60N-BMW-520d&mg=22&sg=05&diagId=22_0146&q=22116769874&series=E60N

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak poduszki są identyczne tylko numery OM są inne. W dwulitrowym czy M47 czy N47 jest 22 11 6 769 874 , a trzylitrowy 22 11 6 774 620. Najlepsze jest to iż chciałem zamówić do M47 a sprzedawcy twierdzą że do tego silnika nie ma zamiennika :?: Cenę oryginału każdy zna :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd wiesz że są identyczne? Inaczej który zamiennik kupić do silnika n47? (ponoć zamienników nie ma, nawet dzwoniłem przed chwilą do sklepu z częściami) i czy może ktoś montował?

Jeszcze dodam że ja mam e61 520d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej pisałem założyłem w swoim E60 520d silnik M47N2. Informację dostałem na innym forum. Przed zakupem wymontowałem swoje i pojechałem do sklepu żeby porównać. Identyczne wymiary i rozstawy śrub a nawet waga. Najważniejsze że działają prawidłowo. Na pewno były montowane do 2010. To poco przepłacać za części do dziesięcioletniego samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej pisałem założyłem w swoim E60 520d silnik M47N2. Informację dostałem na innym forum. Przed zakupem wymontowałem swoje i pojechałem do sklepu żeby porównać. Identyczne wymiary i rozstawy śrub a nawet waga. Najważniejsze że działają prawidłowo. Na pewno były montowane do 2010. To poco przepłacać za części do dziesięcioletniego samochodu.

 

Kupiłeś tą RUVILLE 325028?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.