Skocz do zawartości

E60 520D M47 dziwne wibracje/drgania podczas jazdy na luzie


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

Ja mam silnik N47 e61 520d w automacie walczę z drganiami od jakiegoś czasu. Na początku wymieniłem koło pasowe bo guma było lekko pęknięta ale to nie to.

Dzisiaj byłem u mechanika zasugerowałem wydech bo przez przypadek zauważyłem, że dziwnie się trzęsie. Ja siedziałem w aucie on w kanale przytrzymał wydech i była wyraźna poprawa, idąc tym tropem zauważyliśmy że łącznik elastyczny wydechu jest już do wymiany (przerwana siatka w kliku miejscach). Po wymianie napiszę czy pomogło - ale raczej po nowym roku.

Opublikowano

Witam.

U mnie w E60 520d N47 podobnie, wibracje na wolnych obrotach nie ważne czy stoję czy toczę się bez gazu. Również jak u kolegi wyżej bardzo intensywnie wibruje końcówka tłumika. Jestem na 99 procent pewny, że to tłumik jest winowajcą całego zamieszania. Gdy przyłożę dłoń do klapy bagażnika to drży ona z taką samą siłą i częstotliwością co tłumik, natomiast jak przyłożę dłoń do maski to ledwo mruczy. Ponadto podczas jazdy gdy obroty schodzą do minimalnych ewidentnie mam uczucie jakby te wibracje nadchodziły od tyłu. Dodam jeszcze, że bardziej wyczuwalne jest to na zimnym silniku przy ujemnych temperaturach. Myślę, że plecionka to dobry trop zresztą jej fachowa nazwa to element odsprzęglający. Może między świętami a nowym rokiem zabiorę się za to na poważnie , bo zaczyna mnie to irytować coraz bardziej. Pozdrawiam i życzę powodzenia w działaniu.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

plecionka wymieniona lecz poprawy brak, zdecydowałem się na zakup zwykłej uniwersalnej bo oryginał w ASO coś koło 600 zł. Różnica w budowie pomiędzy zamiennikiem a oryginałem totalna, są to dwie różne technologie. Czy po montażu oryginału byłoby lepiej tego nie wiem, ale wiem ,że mój "stary" łącznik (co okazało się po jego wycięciu i rozebraniu) nie wykazywał zbytniego zużycia czy zniszczenia, ale nie miałem też nówki sztuki w rękach, aby móc to na 100% stwierdzić. W międzyczasie dokupiłem oryginalne wieszaki, których jeszcze nie założyłem, może coś pomogą ,bo przecież to one "łączą" budę z wydechem. Tak więc odradzam pochopną wymianę łącznika, chyba ,że na oryginał. Tak na prawdę to może być temat bardziej skomplikowany, bo czy np. brak dpfa (pusta pucha) nie powoduje jakiegoś rozprężenia/zawirowania spalin ? A może wtryski? A może konwerter w ASB bo daje oznaki zużycia choć już raz za poprzedniego właściciela jakiś magik go regenerował, a może....Powodzenia :D

 

https://drive.google.com/file/d/0B2cbdDGAtMqXZXRQOF9Nd2g1VGc/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B2cbdDGAtMqXQ05FRl9ldWhpa1k/view?usp=sharing

Opublikowano
Ja tak sobie myślę, że to może jest właśnie przyczyną ta pusta puszka po dpf. Kolega ma identyczne auto i jest ciche ale przy wywalaniu dpf użył wiertarki robiąc kilka dziur nie usuną całkowicie sitka. Natomiast ja wyciąłem dziurę i wydłubałem wszystko do czysta i zaspawałem dekiel. Samochód zaczął jeździć i przyśpieszać z wielkim hukiem a przed zabiegiem nic się nie działo ani przyspieszenia ani huku. Najgorsze że nie wiem jak auto pracowało ze sprawnym dpf. :mad2:
Opublikowano

Witam, ja w mojej mam silnik N47 z dpfem, i podobne objawy czyli na wolnych obrotach czy to na postoju czy w ruchu, drzy cala buda, tak ze czuc mrowienie w nogach. Tlumik trzesie sie jak by mial delirke i golym okiem widac drgania na drazku do zmiany biegow. Irytuje mnie to niesamowicie, tymbardziej ze przesiadlem sie do BMW z opla insigni 2.0 cdti w ktorym nie bylo absolutnie zadnych dziwnych drgan. U mnie znacznie nasilily sie te drgania po niedawnej wymianie dwumasy i sprzegla, wiec moze tu nalezalo by sie doszukiwac problemu, lub przy podzespolach ktore byly demontowane przy wymianie? Moze winowajca jest poducha pod skrzynia?

Bede szukal az znajde bo mnie strzela jak stoje np. na swiatlach a jesli nie znajde to sprzedam i kupie druga co nie trzesie :?

Opublikowano

U mnie w N47 tyle, że automat, poduszka od skrzyni nówka sztuka, bo fabryczna po 330 tysiącach zerwana całkowicie, i specjalnej różnicy nie ma. Skoro kolega ms1973 ma manuala i identyczne objawy jak u mnie to może rzeczywiście trzeba się skupić na poduszkach silnika lub łączniku elastycznym od wydechu. Jak już pisałem wcześniej ów łącznik wymieniłem, ale na zwykły standardowy, może to był błąd.

 

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
U mnie łącznik jest idealny oglądałem jego jak usuwałem dpf. Mam zamiar zdjąć skrzynię biegów i zobaczyć dwumas w jakiej jest kondycji. To przy okazji będę miał podporę wału i to gumowe połączenie wału i skrzyni na wieszku. Ciekawi mnie jaka jest zasada działania poduszek pod silnikiem na podciśnienie. Czy się utwardzają w miarę wzrostu obrotów czy nie?
Opublikowano (edytowane)
Dzis sprawdzilem poduszke od skrzyni i o dziwo jak nowa a mam 220 tys nakulane, wiec poducha skrzyni u mnie też odpada. Edytowane przez cezar82
Opublikowano
Panowie, zastanawiam się jak u was zachowuje się drążek zmiany biegów, czy też drży na biegu jałowym? I jak zachowuje się silnik w momencie odpalania i gaszenia? U mnie przed wymianą dwumasy telepalo trochę przy rozruchu i gaszeniu, teraz po wciśnięciu guzika stop, gaśnie bardzo płynnie zero drgań, natomiast w dalszym ciągu lekko buda telepie przy odpalaniu.
Opublikowano

Witam

 

Jakiś czas temu pisałem o wymianie łącznika wydechu, dopiero dzisiaj wymieniłem i jest znacząca poprawa. Siatka na łączniku na jednej stronie była zerwana dlatego tłumik końcowy wpadał w wibracje. Generalnie jest o niebo lepiej - godzinę temu wróciłem od mechaniora jak trochę pojeżdżę to napiszę jak wrażenia. I jeszcze jedno za łącznik zapłaciłem 40 zł oglądałem ten oryginalny i powiem szczerze że różnic "technologicznych " nie zauważyłem. Pytanie jak długo wytrzyma.

Opublikowano

Witam

 

Jak pisałem wcześniej jest poprawa ale "mrowienie" jeszcze występuje. Wymienię jeszcze poduszkę pod skrzynią jak to nie pomoże to postanowiłem wstawić jeszcze jeden łącznik jakiej 40 cm za dpf przesyłam link do złącza do samodzielnego montażu: http://allegro.pl/zlacze-elastyczne-tlumika-audi-skoda-vw-60x115-i6193152640.html (średnica powinna się zgadzać) zastanawiam się czy czy nie zastosować dłuższego złącza ok 15 cm (koniecznie z peszlem w środku). Mam nadzieję, ze to pomoże bo szlag człowieka może człowieka trafić!!! tym bardziej że jak jadę z kolegą starym mondeo mk3 w dieslu to cicho aż miło grr...

Opublikowano
Wymieniłem dwumas bo był całkowicie zniszczony łożysko wysypane i wychlapany smar. Wszystko pracuje ciszej. Niestety wibracje drgania pozostały. Następny zabieg jaki planuję to wymiana poduszek pod silnikiem. Ciekawi mnie też jakie sa objawy źle działającej pompy vacum, może daje złe podciśnienie przy prędkości ponad 40 km/h. Może ktoś wymieniał te zaworki od poduszek?
Opublikowano

Witam wszystkich

 

ja też z tym walcze...strasznie mnie to denerwuje, w tej chwili wywalilem wydech bo robie cale tylne zawieszenie i spr wszystkie gumy, na pewno była przesunięta obudowa termiczna wydechu, na pewno wymieniłem też poduszki pod silnikiem, dwumas kiedyś też wymieniłem ale uważam - z moich obserwacji - że jest to coś pomiędzy poduszkami a wydechem bede teraz sie za to zabierał bo czas to załatwić, widzę że nie jestem sam ale nie poprawił mi to samopoczucie "że inni też tak mają" auto nie jest nowe i nowe nie będzie ceny części dosyć wysokie jak na stare auto dlatego zle sie to robi bo szkoda kaski. Ja wymieniłem moje poduszki na inna tylko używki (koniec 2010) i nie wiem czy nie popełniłem błędu bo mogło coś być z nimi nie tak, to będę pierwsze sprawdzał, dwumas sprzęgło dociś łożysko też chyba wymienie mimo że to będzie kupa kasy mimo wszystko ale co zrobić... jak zmienię też dam znac ale przy okazji wywale stare uchwyty wydechu

Opublikowano

Witam,

 

ja też mam n47 z 2008 roku w automacie, auto mrowi na neutralu. Wymieniłem konwerter, koło pasowe corteco, wszystkie 3 poduszki z ASO, pod koniec miesiąca wymienię ten łącznik elastyczny, zrobię to w ASO i wtedy dam znać jak to wygląda, bo też mnie szlag trafia z tym drganiem, nie jest mocno po prostu czuć, że auto chodzi, mam jeszcze jeden pomysł: elektrozawór od poduszek silnika, ale to dopiero po łączniku.

Opublikowano
Testu przelewowego nie robiłem, ale korekcje sprawdzałem i było wszystko w ok tzn. nie przekraczały 1.0 w żadną stronę.
Opublikowano
Czyli wymiana koła pasowego nic nie zmieniła. Czy to stare miało wogóle jakieś ślady zużycia? Mam chęć zdjąć u siebie i dokładnie obejrzeć.
Opublikowano
Części wymieniałem bo na początku trzęsła dosyć mocno. Koło miało popękaną gumę więc je zmieniłem, trochę się poprawiło, z nowymi poduszkami było już dużo lepiej, ale ciągle czuć mrowienie w fotelu.
Opublikowano
Za wszelką cenę próbuj ratować dpf. Ja swój wywaliłem i chcę założyć z powrotem. Codziennie rano po odpaleniu mam niebieskiego bąka wstyd niemiłosierny. Parkuję z daleka od domu żeby sąsiedzi nie widzieli. Przed usunięciem dpf nie było nawet śladu dymka.
Opublikowano
A katalizator zostawiłeś? Zobacze co jutro fachowcy powiedzą fachowcy, ale mimo wszystko skłaniam się do pozbycia filtra.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.