Skocz do zawartości

E60 520D M47 dziwne wibracje/drgania podczas jazdy na luzie


zubu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Piszę w imieniu kolegi, który ma problem z wibracjami/drganiami podczas jazdy na luzie. Otóż jedziemy sobie przykładowo 100 km/h i wybijam bieg na luz, obroty schodzą i gdy spadają poniżej 2000 obr. to auto zaczyna drgać, wpadać w wibracje. Dalej jedziemy sobie na luzie, prędkość spada poniżej 20 km/h i nagle wszystko ustaje :shock: tak jakby ktoś nacisnął guzik... Wibracje ustają także jeśli jadąc na luzie zwiększymy obroty na ponad 2000 obr. Na postoju wszystko jest OK.

Auto ma wymienione kompletne sprzęgło i dwumas także to odpada, poduszki silnika wyglądają na dobre, łącznik elastyczny wału również wygląda ok więc jakieś pomysły macie? może TTTM?

Dzięki.

------------------------------

BieMdablju

------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Nie da się ocenić poduszek silnika w tym modelu bez ich demontażu ponieważ wyglądają tak jak na foto poniżej.

 

http://i66.tinypic.com/214dobs.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da się ocenić poduszek silnika w tym modelu bez ich demontażu ponieważ wyglądają tak jak na foto poniżej.

 

OK ale czy przy walniętych poduszkach nie powinno wibrować na postoju na luzie, tu wibracje znikają jak auto toczy się i zwalnia od 20-15 km/h? :shock:

------------------------------

BieMdablju

------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam,

Piszę w imieniu kolegi, który ma problem z wibracjami/drganiami podczas jazdy na luzie. Otóż jedziemy sobie przykładowo 100 km/h i wybijam bieg na luz, obroty schodzą i gdy spadają poniżej 2000 obr. to auto zaczyna drgać, wpadać w wibracje. Dalej jedziemy sobie na luzie, prędkość spada poniżej 20 km/h i nagle wszystko ustaje :shock: tak jakby ktoś nacisnął guzik... Wibracje ustają także jeśli jadąc na luzie zwiększymy obroty na ponad 2000 obr. Na postoju wszystko jest OK.

Auto ma wymienione kompletne sprzęgło i dwumas także to odpada, poduszki silnika wyglądają na dobre, łącznik elastyczny wału również wygląda ok więc jakieś pomysły macie? może TTTM?

Dzięki.

 

zubu, czy przed wymianą sprzęgła i dwumasy te objawy również występowały czy dopiero po ?

 

Mam identyczne te same objawy z tym że ja mam silnik N47 i z tą małą różnicą że w moim te wibracje całkowicie ustępują gdy prędkość spadnie poniżej 40km/h a nie jak u kolegi 20km/h.

Odkąd kupiłem ten samochód 5lat temu już tak się zachowywał.

Poprzedni właściciel Helmut też wymieniał min.komp.sprzęgło i dwumasę.Ja również i mechanik sprawdzaliśmy min.podporę wału i łącznik,żadnych objawów zużycia.

Już tak myślałem czy to czasami nie jest wina niewyważonego wału, tylko wtedy to te wibracja powinny się nasilać przy wrzuceniu na luz przy wyższych prędkościach a one są w takim samym stopniu odczuwalne niezależnie od prędkości.

Dość dawno temu opisałem ten problem na tym forum i pytałem czy takie zachowanie w 520D jest normą.Niestety nikt nawet nie odpisał.Może teraz przynajmniej użytkownicy 520D z manualną skrzynią napisze czy takie zachowanie jest normą, co wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem,może w 520D (tylko 4 cylindry,mniejsza kultura pracy) takie zachowanie jest normalne.

Prosiłem post wyżej użytkowników 520D w manualu, żeby się ktoś wypowiedział i co ??? tak ciężko napisać jedno zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem,może w 520D (tylko 4 cylindry,mniejsza kultura pracy) takie zachowanie jest normalne.

Prosiłem post wyżej użytkowników 520D w manualu, żeby się ktoś wypowiedział i co ??? tak ciężko napisać jedno zdanie.

Może nie wszyscy użytkownicy 520d siedzą od rana do wieczora na forum....

W mojej, 520d (M47), dwumas wymieniony 15-20kkm temu, takich drgań nie ma.

Więc albo to nie jest normą, albo moje 520d nie jest normalne :wink:

Na Waszym miejscu rozebrałbym mocowanie wału, łączniki, podporę, poduszki skrzyni i silnika, żeby sprawdzić jak to wszystko wygląda, albo najprościej napiszcie do kolegi z forum, gorika79, zna się jak mało kto na mechanice BMW..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Jak już znalazłeś przyczynę, to napisz tu dla wszystkich.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak już znalazłeś przyczynę, to napisz tu dla wszystkich.

 

Parę postów wyżej prosiłem o odpowiedź na tak proste pytanie,by pomóc rozwiązać ten problem.

 

" Dość dawno temu opisałem ten problem na tym forum i pytałem czy takie zachowanie w 520D jest normą.Niestety nikt nawet nie odpisał.Może teraz przynajmniej użytkownicy 520D z manualną skrzynią napisze czy takie zachowanie jest normą, co wątpię.."

 

Poza Krzysiek BMW Jabłonna nikt nie odpowiedział.Jeżeli nikt na forum nie jeździ 520D poza Krzysiek BMW Jabłonna, to nikogo ta odpowiedź by nie zainteresowała.

Nie po raz pierwszy na tym forum spotykam się z takim brakiem chęci pomocy innym.

Jak by to był temat np: Zamiana żarówki z białej na ..., to by się gotowało.

Dlatego ja na miejscu nitro3241 zachował byś się adekwatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesteś w błędzie.

Chłopaki na tym forum często podpowiadają jak naprawić usterkę, ale weź pod uwagę, że większość e60 to 530d, a jeśli 520d, to zazwyczaj automaty. Już dawno zauważyłem, że na tym forum jest mało e60 520d z manualem i stąd pewnie barak odpowiedzi na Twój problem.

To chyba dobrze, że ktoś kto nie ma takiego modelu jak Ty, nie chcę się wymądrzać, bo i po co?

Po drugie, nie wszyscy użytkownicy siedzą całymi dniami na forum. Ja akurat byłem, odczytałem Twojego posta i odpisałem, więc w czym widzisz problem?

Jak macie rozwiązanie problemu, to je tu podajcie, może się komuś przyda, a jeśli nie chcecie, to OK. Wpiszecie się miedzy ludzi, do których teraz macie pretensje, że nie chcą pomagać...

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Za długo jestem na forum żebyś mi musiał tą kwestię wyjaśniać,wiem co piszę.

Nie oczekują żeby ktoś zwalniał się z pracy i za godzinę czy nawet w tym samym dniu udzielił informacji .Zauważ że temat kolega założony prawie miesiąc temu.

530D ten problem nie dotyczy.

Jeżeli na forum niema użytkowników 520D w manualu,lub olewają żeby pomóc i udzielić nawet banalnie prostej informacji jaką jest np.zachowanie samochodu podczas jazdy - to z braku zainteresowanych niema komu wyjaśniać przyczyny i .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy u mnie przyczyna tych drgań był elektrozawór sterujący pracą poduszek ,gdyż zdemontowałem poduszki i wyglądały na sprawne nie były popękane gumy, nic w tym stylu wiec obejrzałem wężyki od podciśnienia które idą do nich i elektrozawór który steruje ich twardością wymyłem go założyłem i drgań na razie nie ma .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A powiedz czy ta naprawa wyeliminowała również te delikatne mrowienie na wolnych obrotach na postoju?

Co prawda nie miałem takich objawów jakie opisujesz wcześniej, ale gdy stoję na luzie, to czuć takie właśnie delikatne drgania. Wszyscy wszędzie piszą, że to norma przy tym silniku, ale mnie to trochę drażni, bo w innych dieslach, w których siedziałem (audi, vw, ford) z 4-cylindrowym dieslem, tych drgań/mrownienia nie było. Gdzie znajduje się ten elektrozawór?

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Po wielu próbach zlokalizowania przyczyny tych nieprzyjemnych drgań, ( jak na początku myśleliśmy -elektrozawór) nie jest na chwile obecną na 100% potwierdzone.Cały czas z nitro3241 sprawdzamy, próbujemy ustalić co konkretnie jest powodem tego niełatwego do zdiagnozowania problemu.

nitro3241 przeprowadzi jeszcze test w trakcie jazdy z podłączonym miernikiem .

Teraz może rozumiesz moje pretensje do innych użytkowników, brakiem chodź by prób pomocy w niełatwym zlokalizowaniu winowajcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście, że rozumiem. Każdy kto potrzebuje pomocy, chciałby uzyskać ją jak najszybciej i denerwuje się gdy nikt mu nie pomaga.

Jednak musisz pamiętać, że 520d m47 jak kolegi nitro jest bardzo mało, produkowane były tylko przez półtora roku i z tego co zauważyłem, większość to automaty. Takie jak Twoja były produkowane przez dwa lata i też większość to automaty, więc się nie dziw, że odzew był żaden.

Testujcie chłopaki, może komuś się przyda. Za tydzień mam urlop, jak będę miał chęci, to też wyczyszczę ten eletrozawór, może mrowienie ustanie :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja wam mogę powiedzieć że gdy miałem E60 M47N2 manual też miałem drgania na postoju i wymieniłem poduszki silnika i troszkę się polepszyło ale jednak nadal występowały, zaobserwowałem też że bardzo wibruje (drga) końcówka tłumika na postoju a wiem że nie powinna bo przechodziłem kiedyś koło innej E60 z tym samym silnikiem i u niego w ogóle końcówka nie drgała tak że to mnie zastanawiało. Potem kupiłem E60 N47 w automacie i tego problemu nie było, teraz jest F10 N47N manual i również problem wibracji nie występuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie jakichś drgań nie ma podczas jazdy (takich jak opisywaliście wcześniej), jedynie jak stoje w miejscu, na luzie, gdy obroty spadną na te 730, to czuję mrowienie. Końcówka wydechu też nie drga. Po prostu czuję jak silnik pracuję, a niedawno siedziałem w pasku, focusie, mondeo i alfie, wszystkie z 2-litrowymi dizlami i tam jakbym miał zatkane uszy, to nie mógłbym powiedzieć czy silnik jest odpalony czy nie. Dlatego to mnie irytuje, że E60 klasa wyższa, a jest gorzej niż w 15 letnim fordzie..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki guzior2 i Krzysiek.Tylko to chodzi o objawy w konkretnej sytuacji którą w pierwszych postach z nitro3241 szczegółowo opisaliśmy.

Doskonale sobie zdają sprawę że jest to rzadka przypadłość, a z tej małej grupy część użytkowników może nie zwróciła na to uwagi.

Mino wszystko jakby ktoś miał jakoś wiedzę na ten konkretny przypadek to zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nagrałem dziś filmik jak wygląda u mnie mrowienie, chyba lepszego sposobu nie ma na ten pokaz :wink: Każdy może to porównać u siebie:

 

https://youtu.be/WBSTSwcwUuM

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.