Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrzuc pasek klinowy i odpal na moment.

Powinna byc cisza.

Na moje ucho rolka napinacza i rolki prowadzace pasek mowia ze maja dosc...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To i tak sciagnij pasek i powinna nastac cisza.Nastepnym elementem ktory moze generowac taki dzwiek sa urzadzenia napedzane paskiem a w 99 proc alternator.

Jesli po sciagnieciu paska bedzie cisza zakrec kolem alternatora jesli cos uslyszysz to na pracujacym silniku bedzie to ok 35 razy glosniej

Rolkami tez zakrec.

Twoj dzwiek nie pasi do rozrzadu nie pochodzi z glebi silnika daje go cos na zewnatrz

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

 

Czy ktoś uporał się z problemem jak w temacie i na filmie ? Mam taki sam problem , rozrząd wymieniony a problem został .. proszę o radę !!

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

podbijam do tematu.

Kontrolka ciśnienia oleju świeci po odpaleniu ok 4s, tylko na zimnym silniku po ok 10 h bez jazdy. Fakt że jest -16 może to przyczyna ? .Dziwne stukanie po przejechaniu 200-300 m, inne niż w przypadku wadliwego rozrządu, po ok 1km dźwięk ginie. Kompletny rozrząd wymieniony, plus jeden z Vanosów, drugi był dobry- 2 dni temu. Problem z ciśnieniem oleju pozostał, metaliczne dźwięki ustały.

 

Rafal 0212 wymiana zaworu ciśnieniowego pompy oleju pomogła ?

 

Proszę o pomoc, włożyłem już kupę kasy w naprawę ;(

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Sprawdziłem ciśnienie oleju na zimnym i na ciepłym silniku - bez zarzutu, mechanik kazał jeździć i obserwować, zero błędów na kompie, kontrolka się nie świeci .

Postanowiłem pojeździć samochodem po wymianie rozrządu, od tamtej pory jakieś 3 tygodnie kontrolka oleju się nie zaświeciła,(zdarzyło się to tylko raz, po odebraniu samochodu z wymiany rozrządu ) ale dzisiaj rano znowu słyszałem dziwne dźwięki z pod maski, oczywiście rano było -6 przy plusowej temp. nic nie słychać.


Dziwny temat.

  • 4 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Rozwiązałem problem ale opiszę sytuację od początku.


Od grudnia 2017 jestem posiadaczem 116i 115KM.

Podczas zakupu auto wydawało się bardzo ok, silnik prawdopodobnie był wymyty dobrze.

Zresztą nie jeździliśmy z żoną zbyt dużo gdzieś do marca Bunią.

Wtedy pierwszy raz pojawił się komunikat o niskim poziomie oleju, +1L ;)

Do lipca dolaliśmy 1,5L oleju w międzyczasie szykując się na robotę, bo silnik cieknął z pod uszczelki pokrywy zaworów oraz zostawiał niebieskie chmury po postoju na wolnych obrotach. Oraz co około 800km wyrzucało check (zbyt wolna reakcja sondy lambda). Początkiem sierpnia wymieniłem uszczelniacze zaworowe i uszczelkę pokrywy, silnik przestał chlać olej. Zalałem Castrola 5W40. W międzyczasie był wyjazd + jazdy na miejscu około 1,5kkm i pewnego dnia przy odpalaniu po nocy wyskoczyła czerwona kontrolka oleju oraz silnik hałasował bardziej niż zwykle przy odpalaniu, a jak zgasła kontrolka to prawie zgasł jak dostał oporu (pompa oleju nabiła ciśnienie). Na drugi dzień sytuacja się powtórzyła... na trzeci to samo i tylko po dłuższym postoju, do 3-4 godzin odpalanie przebiegało jak zawsze, czyli chwila hałasu i cisza zaraz bez żadnych błędów.


I teraz przechodzimy do problemu z tego wątku. Zamówiłem zawór zwrotny oleju wraz z nową sprężyną.

Zrzuciłem misę, przy okazji dowiedziałem się, że ktoś już grzebał w dole silnika bo jedna ze szpilek trzymających element ze smokiem oleju leżała w misie (wykręciła się) a sam smok był nadpęknięty w miejscu gdzie zakręca o 90* (łączenie pod osłoną wału).

Wymiana zaworu zwrotnego to jest minuty roboty, gorzej z dostaniem się do misy olejowej xD

Przy okazji pokleiłem smoka i podokręcałem wszystko zgodnie z momentami z newtis (smok jest z polamidu PA66 bardzo trudno sklejalnego).

Nowa uszczelka, nowy olej (znów Castrol 5W40), odpalenie i cisza. Silnik nie zagrzechotał rozrządem jak wcześniej. Druga próba za godzinę i znów cisza.

Trzecia próba następnego dnia rano i znów silnik odpalił bez żadnych hałasów.


Dziś jest 3 dzień, żona jeździła autem i jak na razie w/w objawów (żadnych, ani błędu ciśnienia ani grzechotającego po odpaleniu silnika) nie usłyszała.


Pojeździmy jeszcze kilka dni i jeśli dalej będzie cisza przy odpalaniu to będzie wskazywać, że grzechotanie to pierwsze objawy problemów z zaworem zwrotnym w pompie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Minęło 2 tygodnie od wyżej opisanej przeze mnie naprawy.

Na dzień dzisiejszy auto odpala bez żadnego hałasu! Co oznacza że układ trzyma olej podczas postoju, czyli winnym problemu był zawór zwrotny oleju.


Ciekawostka: W porównaniu do Fiata, BMW nie zastosowało na smoku żadnego "filtra" wstępnego. Fiat ma na końcu smoka siatkę zapobiegającą wciągnięciu do pompy śmieci, które z różnych powodów mogą znaleźć się w misie olejowej. W BMW śmieci przechodzą przez pompę i zatrzymują się dopiero na filtrze.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam, mam ten sam problem , czy ktos jeszcze ma jakis pomysl ? czy ktos rozwiazal ten problem ? mechanik, najpierw twierdzil ze to rozrzad, potem vanosy, teraz ze smog, nie wiem czy warto rozbierac dół, bo moze byc to kolejna wpadka...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.