Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
olej się zmienia! pierwsza wymiana po 160000, następne podobno co 80000 lub 100000. tego dokładnie nie wiem bo co warsztat to inna wersja. jestem świeżo po wymianie.

W moim odczuciu lekką poprawa, wcześniej dość nerwowo zmieniał biegi zwłaszcza w dol oraz przy wyrzucanie na R. Jak ktos z pomorskiego to moge polecić dobry warsztat od automatów. Co di tego szarpania to tak jak kolega wyżej napisał, tak musi być, bo silnik na D działa pod obciążeniem.

 

 

Witam, jestem z pomorskiego i własnie sie przymierzam do wymiany oleju w skrzyni czy mógłbys podać namiary na dobry warsztat od automatów? Wymieniałeś wraz z miską i filtrem? jaki koszt ? i jaki olej ? z Góry dziękuje za odpowiedź.

 

 

ja wymieniałem tutaj:

http://www.automatikserwis.pl/

 

faktycznie może źle to opisałem, nie drży na D, a odrobinę inaczej pracuje.

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zestaw ori miska ZF z filtrem, uszczelką + olej na allegro są do kupienia za 780zł (sama miska ok 350zł) Do tego robocizna ok 100zł
Opublikowano

Robiłem na ORI częściach BMW więc pewnie dlatego przepłaciłem...

 

A wracając do tematu to nic mi nie drży... Gdy przełączam z N na D nie czuć żadnej różnicy,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdźcie czy na alternatorze macie sprzęgło jednokierunkowe, czy stałe koło pasowe. Jeśli sprzęgło - to zużyte (zatarte) daje taki dziwny dźwięk po zmianie biegu na D lub R, kiedy silnik dostaje trochę wyższych obrotów. Generalnie zmiana biegu na R lub D powoduje automatyczne podwyższenie obrotów silnika, a zatem czasem trochę inna barwę dźwięku, ale najczęściej nie ma to związku ze skrzynią tylko z zawieszeniem silnika, napędu paska wielokilinowego, wydechu itp.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Wiem, że temat był poruszany kilka razy i posty czytałem . Lecz opiszę mój problem, ponieważ chcąc wymienić wszystkie częsci musiałbym zapłacić większą gotówkę. A więc.

 

Chodzi o wibrcje w aucie, drgania silnika, bardziej basowa praca motoru.

 

Jest to automat E91, pod maską widać wibracje silnika, głównie prawa strona widać że wibruje nienaturalnie- wibracje są zbyt duże, w aucie wibracje są wyczuwalne i od jakiegoś czasu narastają . Wrzucenie Biegu D lub wstecznego R nasila przeniesienie wibracji na kabinę na N oraz P wibracje mniej przenoszone są na auto.

 

Moje podejrzenia to

 

Koło pasowe

poduszki silnika skrzyni

 

Koło pasowe to koszt ok 500zł corteco plus klucz ok 160-170zł, nie dam do mechanika ponieważ wiem że niema klucza i będzie odkręcał bez niego więc przesili wał.

komplet poduszek około 300zł

 

Dalej: po zdjęciu paska z koła pasowego alternatora itp wibracje są nadal zdjęcie paska praktycznie nie ma wpływu na wibracje.

Ciekawostka to pasek lekko sam się zsuwa z napinacza około 5-6 mm paska w miejscu napinacza nie prowadzi się po rolce tylko zsuwa z rolki na zewnątrz próby poprawienia , nasunięcia kończą się tym że po 1-2 obroty czyli odrazu się zsuwa, wygnieciona rolka? nie wiem. Dodam że napinacz dobrze napina naciąga i odbija.

 

Jak się patrzy na pracę koła pasowego raczej chodzi normalnie nie strzela na nim i poza nim pasek itd.

 

Stan koła pasowego na zdjęciach, widać zużycie ale czy to powoduje drgania i wibracje? Niewiem

 

Poduszki silnika, ich stanu sprawdzić nie potrafię ale wiem z innych postów że to może być przyczyna.

 

Główny mój problem tyczy się tego co kupić koło i klucz pierw czy poduszki, co może być przyczyną bliższą.

 

Pozdrawiam i Dziękuję

 

koło pasowe:

 

http://zapodaj.net/62d6b17140cb1.jpg.html

 

http://zapodaj.net/d92cf57c66fe7.jpg.html

Opublikowano
Wymień rolkę i ewentualnie napinacz. Nie sprawdzisz drgań, gdy pasek krzywo jest prowadzony. Na koło pasowe też już przychodzi czas :-(

-------------------

Artur

Opublikowano

Tak, to że rolkę muszę zmienić jestem pewien, krzywe prowadzenie idzie tylko po rolce z niej zsuwa się 5 mm, może się źle wygniotła, nadmieniam że bez paska drgania są nadal, zdejmowałem pasek.

Cóż więc chyba pozostanie wymienić mi wszystko nie uda się stopniowo zaoszczędzić poczynając od wymiany elemntu powodującego drgania ponieważ nie wiem czy to poduszki czy koło pasowe.

Opublikowano
Dziś zauważyłem że drgania są tylko gdy nie dodaje gazu jak lekko dodam gazu na N lup P drgania ustają wyspokaja jakby silnik. Ktoś może postawić diagnoze? najbliższą hipotezę? Dziękuję
Opublikowano

Kolego z tegoco piszesz i pokazujesz to masz koło do wymiany.

Jak przy paleniu rzuca silnikiem to mogą być poduszki jak nie to raczej wątpliwa sprawa i stawiał bym na koło.

W automacie ciężko odkręcić koło pasowe bez klucza i dobrej dźwigni.

http://olx.pl/oferta/klucz-do-blokowania-kola-pasowego-bmw-e39-e46-e60-e61-e87-e90-CID5-IDenoUF.html#80d941adbf;promoted

Ściągnij obudowę co podaje powietrze do filtra 17 i 16.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VU31-EUR-05-2007-E91-BMW-320d&diagId=13_1144

Złap za koło pasowe i zobacz czy nie ma luzu osiowego, ruszaj wprzód i w tył, moje miało i też dziwnie dźwięki odchodziły. Jak jest spory luz to nie zwlekaj z jego wymianą bo wymienisz wszystkie rolki i łożyska które napędza pasek wielorowkowy. Możesz jeszcze wrzucić D lub R i zaciągnąć ręczny i wtedy pod obciążeniem na niskich obrotach zobacz co się dzieje z paskiem czy drga i jak zachowuje się koło pasowe.

Tutaj zobacz mój film jak kupiłem koło SNR i było za twarde co się działo.

Jak nie chcesz 500 wydawać na nowe koło a chcesz sprawdzić to mam gdzieś swoje stare koło OEM ma około 150tyś (na filmiku jako drugie) za dobrą flaszke wyślę, ma luz osiowy ale nie jest popękane ;) będziesz musiał dokupić se klucz i śrubę i podmienić. Wal na PM jak chcesz.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Dziękuję serdecznie za odpowiedź, na ego typu reakcję właśnie czekałem.

 

Po Twojej odpowiedzi sprawdziłem jeszcze raz koło pasowe oto filmiki

 

Jeden przedstawia pracę napinacza, koła, itp podczas pozycji P i dodawanie gazu, póżniej jest D i hamulec i próba ruszania z hamulcem,

 

Wnioski z opisem mile widziane:)

 

Drugi filmik ruszam kołem pasowym, czy to uszkodzenie czy naturalny ruch nie wiem do końca, dodam, iż musiałem użyć troszkę siły aby te ruchy wywołać.

 

 

Dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Powiem Ci tak, nowe koło Corteco nie ma takiego luzu ;) rusza się ale nie tak , koło SNR które zareklamowałem nie ruszało się wcale np. Wg. mnie możesz jeszcze tego koła poużywać ale jak chcesz żeby ścichło na postoju zwłaszcza w automacie jest to wkurzające jak stoisz na D lub R to je wymień.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Koło zmienię za około miesiąc, ponieważ silnik drga, mnie to denerwuje, podczas jazdy drgania ustaja ale na postoju przy ruszania całe auto wibruje.

Mi chodziło o stwierdzenie czy zamawiać koło, czy poduszki komplet, czy to i to, więc zacznę od koła ponieważ wygląda dzięki Waszej pomocy, że problem jest w kole nie w poduszkach. dźwięki bardzo nie są problemem bo i wiele niema, chodzi o wibracje, a pewnie i te wibracje negatywnie wpływają na pozostałe elementy.

Opublikowano

Koło zmienię za około miesiąc, ponieważ silnik drga, mnie to denerwuje, podczas jazdy drgania ustaja ale na postoju przy ruszania całe auto wibruje.

Mi chodziło o stwierdzenie czy zamawiać koło, czy poduszki komplet, czy to i to, więc zacznę od koła ponieważ wygląda dzięki Waszej pomocy, że problem jest w kole nie w poduszkach. dźwięki bardzo nie są problemem bo i wiele niema, chodzi o wibracje, a pewnie i te wibracje negatywnie wpływają na pozostałe elementy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Odświeżam temat, ponieważ mam nowe informacje w tej sprawie, a więc do rzeczy.

 

Dokonałem wymiany koła pasowego, oryginalne CORTECO w cenie 510zł - allegro ( czy na 100% jest oryginalne tego nie wiem do końca, wizualnie wygląda tak jak stare) ma wybitą pieczątkę CORTECO.

Dokonałem wymiany napinacza SNR wraz z rolką.

 

Poprawa po naprawie? A więc pasek nie zsuwa się już z napinacza, pracuje równo - Równo prowadzi się. Czy to zasługa wymiany na nowy napinacz z rolką czy zasługa nowego koła nie wiem, myślę, że napinacz tutaj pomógł.

 

a teraz kwestia najważniejsza.

 

DRGANIA, WIBRACJIE NIE USTPĄPIŁY, NIESTETY. w skali 1-10 poprawiło się o 1 może 2 a może wcale a to tylko moje wymuszone odczucie. Więc wygląda na to, że dokonna naprawa nie pomogła za wiele,

 

Muszę więc zakupić nowe poduszki, pewnie kupię komplet, a gdy to nie pomoże, o już nie wiem gdzie szukać problemu, już jestem zły ponieważ problem nie ustąpił, a jak po wymianie poduch nie ustąpi.....;/

 

Czekam na opinie sugestie . Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymiana była potrzebna skoro pasek się zsuwał.

 

Jakie masz korekcje na wtryskiwaczach?

3A0jS9b.png
Opublikowano

na tą chwilę nie wiem,INPY się uczę a w zasadzie próbuję pierw ją odpalić ponieważ mam problemy z włączeniem na WIN7 co trochę błędy. ( ale tego tematu nie będziemy zaśmiecali kwestiami INPY) są na to inne działy, tutaj jest kwestia drgania - wibracji.

 

Więc będę zamawiał poduszki FEBI i wymieniał, komplet prawa, lewa, oraz pod skrzynię. Są jeszcze MaxGayer ale mając doświadczenia z filtrami tej firmy to chyba słaba jakość.

 

Jutro zamawiam więc środa - czwarek wymienię, wymienię jeszcze pasek wielorowkowy ponieważ ten co mam jest stary sztywny.

 

Wracając do koła pasowego, to ja uważam, że złe prowadzenie paska byłi spowodowane wygniecionym napinaczem,ale oczywiście mogę się mylić i jak najbardziej możesz mieć rację.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Troszke nie pisałem, poniewa zamawiałem i wymieniałem

 

a więc po kole CORTECO poprawy praktycznie brak

 

a więc wymieniłem olej w skrzyni z filtrami

 

poprawa minimalna, albo tylko mi się zdaje że drgania siadły

 

wymieniłem więc poduszki lewa prawa oraz te pod skrzynią, czyli KOMPLET.

 

i co? bez zmian, lub nawet mam wrażenie że wibrację większe- lub tylko wrażenie

 

reasumując, władowałem 2 tysiące złotych, i WIBRACJE NADAL SĄ.

 

 

:mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

 

Już mnie nerwy noszą z tym tematem, umówiłem się na piątek, 6.06.16 do Mechanika,

 

powiem mu aby sprawdził te przelewy na wtryskach, bo mój komp ma problemy z połączeniem INPY,

 

dodam, że przy skręcaniu kierownicy wibracje lekko przenoszone są na en układ też, to ewidentnie wibruje silnik, lecz czemu ja już nie wiem, ciekawe jestem co powie mechanik, co zrobi, przez telefon twierdził że poduszki, lecz nowe zostały założone.

Opublikowano
A jak sciągniesz pasek wielorowkowy i odpalisz auto to wibrację nadal są ?
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego zacznij od diagnozy wtryskiwaczy, a nie wymieniaj w ciemno.
Opublikowano

Byłem u mechanika... wtrysku są ok jak twierdzi. Problem ponad w poduszka jest..

 

Czy może ktoś powiedzieć co to za poduszka numer

 

13981112

 

Drugi

 

6768 800-03

 

Lewa czy prawa. Oraz jedne mają poduszki na białym kwadracie naklejkę dużą literę G a drugie duża E. Która jest lewa która prawa.

 

Jest jakiś problem z poduszkami...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

bardzo proszę o pomoc, bo czuję się jak w 20 letnim dieslu.

 

Posiadam BMW 320d e91 2006r ze skrzynią automatyczną 230 tyś.

 

Mam dość dziwny problem, ponieważ po pierwsze faluje mi wskazówka od obrotomierza i jak równo jadę powiedzmy 90 to od prędkościomierza również o około 5km/h. Po podłączeniu pod inpę lub na wyświetlaczu w ukrytym menu obroty są między 823-830... czyli chyba jest ok, czy nie?? Pomyślałem że może wtryski, więc pojechałem do speców którzy regenerują wtryski i twierdzą że jest wszystko ok, że to błąd liczników, jest to możliwe ???

 

Druga usterka to drgania jak wrzucę D lub R, silnik zaczyna dziwnie drgać, dodam że wymieniłem i sprawdziłem:

 

Poduszki są nowe LEMFORDER

EGR wyczyszczony

Przepływomierz nowy bo szalał (serwis bmw)

Przewody sprawdzone (szczelność itp.)

Odma wymieniona

Olej w skrzyni wymieniony na dedykowany

Odma nowa cała, kupiona w serwisie

Koło pasowe wszyscy twierdzą że jest ok i bez sensu to dotykać

 

Pompa wody dziwnie piszczy, ale tylko jak kręcę ręcznie po ściągnięciu paska, możliwe że to ona tak stuka/drży jak po wrzuceniu D spadają obroty do tych 750??

Wstawiam film, nagrywane telefonem więc dźwięk troszkę cichy...

 

https://www.youtube.com/embed/_EIvMGRRMWA

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Ja tak odświeżę temat, i dodam, że problemu nadal nie rozwiązałem, założenie kompletnie nowych poduszek lemforder nie pomogło, jedyne co zostało to konwenter, przypatrzę się czy mam te falowania obrotó i napiszę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.