Skocz do zawartości

E39 530d M57 migająca kontrolka oleju, łapie temperature


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Dzisiaj w upalny dzień 30+C (klimatyzacja na full) jeździłem po mieście i stałem w korkach po około godzinnym takim przemieszczaniu stanąłem na światłach i zobaczyłem, że kontrolka od oleju miga mi na czerwono po dodaniu lekko-minimalnie gazu kontrolka gaśnie. Po ruszeniu ze świateł kontrolka całkowicie gaśnie i się nie zapala. Ponownie stanąłem w korku i kontrolka ponownie zaczeła migać i do tego jeszcze wskazówka od temperatury silnika odchyliła się około 3mm w stronę pola czerwonego, po ruszeniu auta kontrolka od oleju zgasła a temperatura wróciła do pionu i tak stała cały czas w prawidłowej pozycji. Wcześniej jak było chłodniej nie miałem takich problemów dzisiaj pierwszy raz mi się coś takiego przytrafiło. Poziom oleju mam przy górnej kresce, plyn chłodzący też jest stan odpowiedni. Po otwarciu maski sprawdziłem przewody od płynu chłodniczego dało się je ręką ścisnąć nie były twarde jak kamienie. Czy może to być uszkodzona pompa oleju i przez słabe smarowanie ta kontrolka odchyliła się od prawidłowej pozycji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki masz olej i kiedy był wymieniany?Może coś się dziać też z czujnikiem oleju.
Opublikowano
Zmień uszkodzone elementy układu chłodzenia i potem obserwuj czy się poprawi. Coś pisałeś w innym temacie o peknietych elementach wymień wszystko to jest uszkodzone na początek
Opublikowano
Dzisiaj podjechalem do mechanika i zaczelismy sprawdzac wszystko i okazalo sie, że niepracuje wentylator od klimatyzacji podlanczalismy go pod akumulator na krutko i niekreci wentylator. Podczas jazdy w miescie znowu dzisiaj wskazowka od temperatury odchylila sie od pionu ale po wylaczeniu klimatyzacji moment wrocila do pionu. Jaki zwiazek ma klimatyzacja z grzaniem sie silnika?
Opublikowano
Wiskoza sie zalancza. Proby na zimnym mozna zatrzymaca ją ręką a nacieply nieda rady i slychac chodzi jak ,,wialnia".
Opublikowano

Od jakiej dokładnie temp się załącza? Wieku musi dać radę schłodzić silnik w dodatku diesla gdzie jego łatwiej schłodzić.

Może być tak że główny termostat albo się do końca nie otwiera albo otwiera się zbyt późno.

 

Wentylatora, od klimy przy sprawnym układzie chłodzenia mogło by nie być i musi silnik trzymać dana temp. Zadanie tego wentylatora jest wspomaganie chłodzenia

Opublikowano
Niewiem na ile moza ufac mechanikowi u którego bylem ale powiedzial, ze jezeli ten wentylator nie chodzi a ma dwa biegi to dochodzi do powstania zbyt wysokiego ciśnienia w układzie klimatyzacji i może wrzucić czynnik przez zawór bezpieczenstwa w kompresorze. W kazdym aucie jakim jezdzilem to ten wentylator działał.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Auto jest już po zabiegu u mechanika. Wymieniony wentylator od klimatyzacji (używka 250) który pracuje jak należy- włączenie klimatyzacji w korkach bez tego wentylatora to jak założenie kaloryfera ogrzewającego dodatkowo silnik w upały- musi się zagrzać w korku bez dobrze działającego wentylatora w temperaturach +30C. Dodatkowo miałem nieszczelny Intercooler który przepuszczał pary oleju i w połączeniu z kurzem zakleił- zabrudził chłodnicę polecam sprawdzić stan chłodnicy od wewnętrznej strony to jest odkręcenie tylko dwóch śrubek i rozchylenie chłodnic jeżeli macie problem z temperaturą. Chłodnica wymyta gorącą pianą na myjce i jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.