Skocz do zawartości

Aspekty użytkowania F3X w kontekście jazdy z dzieckiem


houdini01

Rekomendowane odpowiedzi

Jak jest sporo droższe? Wersja podstawowa F34 jest tylko kilka tysięcy droższa od F31. Problemem jest bardziej to, że na rynku wtórnym nie ma jeszcze wielu F34, stąd takie ceny a nie inne. Z drugiej strony, jak bierzesz F31 dla 2+1 i już bez gondoli to w 100% pokryje Twoje potrzeby :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się ze pojemność auta jest tym do czego się dopasowujesz przy takich dłuższych wyjazdach z rodziną. masz samochód jaki masz i kombinujesz w bagażniku i bierzesz tyle aby weszło, najwyżej dopychasz w salonie lub ograniczasz się przy jakiś extra fajerwerkach dla dzieci.

 

4 lata jeździłem e91 - z 2 dzieci mieściłem się bez problemu - aczkolwiek trzeba było trochę pokombinować czasami.

od roku f34 - i - różnica jest taka że teraz w salonie są tylko "podręczny bagaż i zabawki" reszta ląduje w bagażniku. raz tylko musiałem chować półeczki w bagażniku. miejsce z tyłu - dla dzieci bez różnicy e91/f34. ale dla dorosłych f34 z tyłu jest zdecydowanie lepsza. Czasami trzeba przewieźć 5 osób - 3 dorosłych i 2 dzieci. i tutaj przy kombinacji 1 dziecko z przodu, 1 z tyłu - 2 dorosłych na tylnej kanapie mieści się o wiele bardziej komfortowo niż w e91. nie próbowałem 3 fotelików z tyłu umieścić - ale szef sprzedaży w ASO we Wrocławiu jeździ 3GT, bo ... tylko w f34 układają się mu 3 foteliki z tyłu (o wiele lepiej niż w 5 wyprofilowana tylna kanapa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
nie próbowałem 3 fotelików z tyłu umieścić - ale szef sprzedaży w ASO we Wrocławiu jeździ 3GT, bo ... tylko w f34 układają się mu 3 foteliki z tyłu (o wiele lepiej niż w 5 wyprofilowana tylna kanapa).

Chcialbym to zobaczyc..... ;)

 

 

 

Wyslane z iPada

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Witam.Moje pytanie dotyczy pojemnosci bagażnika w kombi.Czy jest ono wystarczające(2 plus 2)czy lepiej dać sobie spokój?Córka ma 6 lat,a syn w drodze.Czyli potrzebuje miejsca na wózek i jakieś codzienne zakupy.Liczę sie z tym ze na dachu pewnie zamontuje trumnę ,a na hak rowery podczas podróży.Pod uwage biorę także e60 .Z góry dziękuje za podpowiedzi!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy tej samej konfiguracji osobowo-towarowej zdecydowalem sie na 3GT. Ciutke wiekszy bagaznik od kombi, mozna zainstalowac trumne, i duzo wiecej miejsca w srodku. Ostatnio przerabialem podroz: 3os dorosle, dziecko w foteliku i dziecko w nosidelku, kazdy po bagazu +wozek. Udalo sie wszystko upchac na styk. Zapakowalem nawet schowek pod podloga bagaznika. Ogolnie miejsca wystarczajaco.

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca powinno starczyc w kombi. Jesli planujecie czeste wyjazdy to polecam zakup wozka turystycznego, sa stosunkowo niedrogie i mozna je upchnac z bagazami.

Jesli potrzebne jest wiecej miejsca, to tak jak napisal kolega powyzej, najlepszym wyborem bedzie zakup GT.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny dylemat jak 2 było w drodze to miałem X1. Wybór padł na kombi i nie żałuje.

3 GT ze względów estetycznych była dla mnie nie do przyjęcia ale na pewno ma największe wnętrze.

W razie dalszego wyjazdu zakładam box na dach i pakuje po dach z siatką, wózki się mieszczą.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz dwójki dzieci 5 i 12 zdecywdowałem się na 3 GT. Samochód o niebo wygodniejszy od "zwykłej" 3 - więcej miejscaa na nogi z tyłu, większy bagażnik. Co do wyglądu - kwestia gustu. Wakacje 2 tyg poza krajem - bez problemu wszystko weszło do bagażnika. Fakt, wózka nie musieliśmy wozić, ale myślę, że też by się zmieścił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witajcie

 

Jestem w trakcie konfigurowania swojej 3ki i mam kilka dylematów.

 

Zwracam się do tych, którzy wykorzystują serię 3 i jeżdżą z dzieckiem, wózkiem i całym osprzętem o odpowiedź na kilka pytań.

 

1. Jak Wam się jeździ na stałym zawieszeniu sportowym M? Może ktoś z Was posiada takie i do tego 19 calowe felgi? Może to wyglądać na głupotę, brać 19" i stałe twarde zawieszenie, ale moim zdaniem felgi 19" prezentują się o wiele lepiej, z zawiasem stałym nie ma takich problemów jak z adaptacyjnym jak przyjdzie do wymiany amortyzatora - tak to widzę, czy słusznie? U mnie aktualnie mam zawias M + 18" i jest znośnie, ale fakt, że ja lubię twardo i jeżdżę bez dziecka.

 

2. Jak sprawuje się zawias adaptacyjny M, czy warto do niego dopłacać, czy często korzystacie ze zmiany trybu zawieszenia, jak procentowo rozkłada się użycie trybu Comfort w stosunku do Sport?

 

3. Może ktoś wypowie się na temat komfortu użytkowania sedana, touringa i ewentualnie 4 grand coupe w kontekście pakowania wózka i wszystkich innych gratów. Dla mnie najładniejszy wydaje się sedan, ale otwór bagażnika jest niewielki. Wózek moim zdaniem da się zapakować, ale szału nie ma. Co do touringa, to byłem zaskoczony pojemnością bagażnika, na niekorzyść. Spodziewałem się większego, jednak otwór bagażnika na plus w stosunku do sedana. No i 4 grand coupe - rewelacyjny na pierwszy rzut oka otwór załadunkowy, ale trzeba sporo dopłacać do tej wersji.

 

Moje autko musi być przyszłościowe i sprawdzić się w roli rodzinnego autka, być bezpieczne, nie bujać się w zakrętach, trzymać się pewnie drogi, ale z drugiej strony zapewniać minimum komfortu wymaganego przy jeździe z dzieckiem. Do tego fajnie jakby wchodził bez problemu wózek, trochę gratów na weekendowy wypad.

 

Może ktoś coś do radzi, chętnie posłucham jakie macie wrażenia z użytkowania F3X jako rodzinnego autka.

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jak ma się nie bujać w zakrętach to bierz zawias M albo adaptacyjny. Seria jest słaba. Po e92 będziesz czuł niedosyt, ja musiałem zmienić sprężyny (w xdrive nie ma zawiasu mpakietowego) a i tak jeszcze nie jest idealnie. Co do reszty to nie pomogę, wózka nie pakowałem jeszcze :norty: Ale raczej w takim celu sedana bym nie brał bo nawet jak jest jakaś większa paczka to już trzeba się gimnastykować.. Chociaż teraz są różne wózki, te lepsze ponoć składają się tak że nie zajmują zbyt dużo miejsca..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogóle nie porównasz zawiasu M z e92 z F30 - ja miałem e92 z zawieszeniem M i felgami 19" z ROF, teraz mam F30 z zawiasem M i felgami 18" ROF - jest duża różnica w komforcie na +, także jak lubisz zwarte i sztywne zawieszenie to tylko M i do tego myślę, że spokojnie dasz radę z 19" - dla mnie na 18" jest idealnie - ogólnie wg mnie w F30 zwykłe zawieszenie jest za miękkie jak na charakter auta - M to dobry kompromis

 

do do pakowności - ostatnio byłem nad morzem w zestawieniu 2+2 (dzieci fotelikowe 3i 6lat) do tego duża walizka (taka największa raczej) + wózek się zmieścił (porozbierany co prawda na czynniki pierwsze;-)) ale dał radę, do tego poupychane w schowki pod podłogą w bagażniku i w wolne miejsca wkoło wózka i spokojnie daliśmy radę bez zbytnich wyrzeczeń co do zabieranych rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że ma 1,5 rocznego synka, 4GC, 19tki i stały zawias M to się wypowiem :)

Kupowałem auto jak maluch dopiero co się urodził, więc miałem te same rozkminki. Kombi nie chciałem z założenia więc było F30 vs F36.

F36 dużo praktyczniejsze jeśli chodzi o wózek. Pakujesz bez rozbierania na czynniki pierwsze i bez większej gimnastyki. W F30 będziesz klął.

Za to w F36 troszkę trudniej małego zapakować w fotelik (pochylający się dach, trochę niżej siedzący samochód). Ale różnica jest mała, więc jeśli nie masz wielkiego bebzona i rozwalonego kręgosłupa to dasz radę :)

19 i stały M- jak dla mnie jest wciąż bardzo komfortowo. Jeszcze trochę i będę go jeszcze bardziej usztywniał, mimo, że to jedyne autko w rodzinie.

Stały M jest twardszy niż adaptacyjny w ustawieniu sport, do tego jest bardziej przewidywalny. Adaptacyjny jest włączony cały czas, więc czasami po mocnym wytrzęsieniu czy podskoku potrafi się dziwnie zachować (wg jazd które miałem). Aczkolwiek jego właściciele sobie chwalą za możliwość przełączania Comfort-Sport, ale jak widzę, nie jesteś kanapowcem, więc nie powinieneś za tym tęsknić. Późniejsze utrzymanie stałej zawiechy również tańsze- tak jak piszesz.

Mój bąbel śpi bez problemu w samochodzie.

Polecam F36 mimo dopłat, wg mnie ładniejszy, praktyczniejszy i mniej oklepany samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apex11 To bardzo dobra wiadomość. My wstępnie wybraliśmy właśnie F30 i póki nie muszę wolałbym nie pchać się w F31. Liczę na to, że dla rodziny 2+1 będzie to wystarczające rozwiązanie.

 

Randall Zawias biorę pod uwagę tylko M, albo adaptacyjny M. Standardowy odrzuciłem zupełnie. Mały off topic - zadowolny jesteś z X w tym silniczku? Miałem już skonfigurowanego właśnie 330xi z zawiasem adaptacyjnym, ale zrezygnowałem bo za dużo się naczytałem na temat X - zarówno na plus, jak i na minus, miałem mętlik w głowie i odpuściłem temat :mad2:

 

GMike Super, właśnie takiej opdowiedzi oczekiwałem :D Felgi 19" bardzo mi się spodobały i jestem zwolennikiem prostych rozwiązań, więc stały zawias M wydaje mi się być dużo lepszym rozwiązaniem niż adaptacyjny. Jak Twój maluch śpi bez problemu znaczy się nie jest aż tak źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Było już sporo tematów x vs rwd, trochę na ten temat napisałem w swojej galerii. Po wymianie sprężyn nie mam powodów do narzekania. Jeździłem trochę 328i RWD i migająca trakcja na lekko wilgotnej nawierzchni mnie mocno zdziwiła (odzwyczaiłem się :) ). X daje spory komfort psychiczny, depczesz w podłogę przy wyprzedzaniu w deszczu czy koleinach bez zastanawiania się, w poprzedniej F20 RWD jednak zawsze brałem pod uwagę że może mnie zarzucić. Mimo wszystko gdybym nie brał auta z placu to na 99% byłoby RWD bo po prostu szkoda by mi było kasy - w naszym klimacie X jest wygodny ale nie obowiązkowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównania komfortu w F30/E9X nie mam, ale na pewno jest większy niż w mojej E46 (Mpakiet dodatkowo obniżony+18') czy A4 B5 na twardych amorach+18'.

Mój Syn nigdy nie miał problemu ze spaniem itd. A dzieci chyba raczej wolą jak buja, trzęsie itd. Szybciej usypiają. Tak mój Młodziań przynajmniej miał.

 

Co do kwestii bagażników/klap - sedana dla małego dziecka nigdy ! Nigdy nie miałem, ale wielokrotnie patrzyłem jak moi kumple gimnastykowali się przy pakowaniu wózków, które musieli rozkładać na części pierwsze żeby wybrać się z wózkiem do sklepu czy na spacer poza miasto.

W kombi otwierasz i wkładasz. Dziękuję. Do widzenia.

Nie wspomnę już o czasie, kiedy pojawi się pierwszy rowerek na czterech kółkach - do sedana nie ma opcji go zapakować. W GC pewnie też. W kombi trochę gimnastyki i wchodzi.

 

Do tego otwierana szyba - mega wynalazek przy dłuższych wyjazdach, gdzie musisz zapakować pół domu. Nie musisz rezygnować z niczego. Rozsuwasz siatkę pionową, pakujesz walizki, zamykasz klapę, otwierasz szybę i dopychasz ile wlezie. Nic nie wypada, nie musisz nic dociskać, żeby domknąć na szybko klapę. Pełna wygoda.

 

Jeżeli ktoś ceni sobie wygodę i dość często jeździ z dzieckiem to tylko kombi. A jeżeli wyjazdy są sporadyczne to oczywiście w sedana też się upchnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wspomnę już o czasie, kiedy pojawi się pierwszy rowerek na czterech kółkach - do sedana nie ma opcji go zapakować. W GC pewnie też. W kombi trochę gimnastyki i wchodzi.

W GC też nie ma żadnego problemu. Wózek, obok rowerek i jeszcze pełno miejsca na grabki i torby żony. Nic nie trzeba rozkładać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aspektów "rodzinnych" się nie wypowiem, ale mam F30 ze stałym zawieszeniem M + 18'. 19' nie chciałem bo wzór 400M bardziej mi się podoba. Jak lubisz twardszy zawias to będziesz zadowolony, dla lubiących zdecydowanie komfort to M trochę trzęsie. Adaptacyjny imho odradzam, w ustawieniu sport nie jest tak twardy jak M a ewentualne naprawy będą bić po kieszeni.

 

Co do X'a: Przy 328i/330i zdecydowanie wolę RWD. Na suchym wiadomo a w gorszą pogodę trzeba ewidentnie przegiąć żeby tył zaczął być problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

apex11 To bardzo dobra wiadomość. My wstępnie wybraliśmy właśnie F30 i póki nie muszę wolałbym nie pchać się w F31. Liczę na to, że dla rodziny 2+1 będzie to wystarczające rozwiązanie.

 

Randall Zawias biorę pod uwagę tylko M, albo adaptacyjny M. Standardowy odrzuciłem zupełnie. Mały off topic - zadowolny jesteś z X w tym silniczku? Miałem już skonfigurowanego właśnie 330xi z zawiasem adaptacyjnym, ale zrezygnowałem bo za dużo się naczytałem na temat X - zarówno na plus, jak i na minus, miałem mętlik w głowie i odpuściłem temat :mad2:

 

GMike Super, właśnie takiej opdowiedzi oczekiwałem :D Felgi 19" bardzo mi się spodobały i jestem zwolennikiem prostych rozwiązań, więc stały zawias M wydaje mi się być dużo lepszym rozwiązaniem niż adaptacyjny. Jak Twój maluch śpi bez problemu znaczy się nie jest aż tak źle :)

 

U mnie podobne potrzeby i dylemat i na placu boju pozostaly 4gc (tez mi sie podobaja 19 :D i ... 5 f10 :twisted: ... F10 ostatnio mialem okazje przejechac sie i bardzo mi sie podobalo (komfort vs prowadzenie), sporo glosow jest zeby sedana przy malym dziecku nie brac ale sa tez glossy ze to tylko pierwsze pol roku przeszkadza (wozek z gondola) a potem juz cieszysz sie linia sedana :D jak dluzej bede sie zastanawial to za chwile na f10 nie bedzie juz mozna skladac zamowien i na te piersze pol roku zostane z e90 :duh: a potem na wiosne bedzie dylemat czy 4gc czy g30 :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz podobno dość spore rabaty mogą dać na F10, z tego co mi sprzedawca mówił, ale nie zagłębiałem się w temat. Może jednak warto? Ja natomiast sobie skonfigurowałem przed chwilą 4GC i wyszło mi 6tys więcej niż za F31 i to jest poważny dylemat :) W takim wypadku F31 odrzucam na pewno i zostaje F30 lub F36. Natomiast z pierwszego rozeznania jakie robiłem, podobno nie dostanie się na 4GC takiego rabatu jak na F30 lub F31...

 

Panowie dzięki za odpowiedzi, każda opinia jest cenna, także jak ktoś ma coś do dodania to zapraszam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem F30 to do bagażnika wchodził normalny wózek + spacerówka. Jako praktyk stwierdzam, że z F30 i dwójką małych dzieci da się żyć. F31 ma przewagę tylko na wakacje gdzie bagażu jest więcej :)
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.