Skocz do zawartości

[e39 528i M52 1998] Piski z okolic alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów.

Od pewnego czasu mam problem z alternatorem ma za słabe napięcie ładowania, ale głównym problem jest dźwięk, który niesie się z okolic alternatora dzieję się to zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym po przegazowaniu zdarza się być tak jak powinno (cisza) a za chwilę znów te jęki.

Zastanawia mnie tylko czy to może być alternator czy też np. pompa wspomagania kierownicy, bo kierownica ciężko się kręci tyle, że dźwięk ten nie zmienia się pod czas kręcenia kierownicą w całym zakresie obrotów. Proszę o radę jak mogę sprawdzić, co może wywoływać taki koncert? Wedle mojego nasłuchu dźwięk niesie się z alternatora, ale na łożyska to się raczej nie słyszy!

Pod poniższym linkiem umieściłem nagranie.

https://youtu.be/CUE_Ht1yT3k

Opublikowano
Kij od szczotki i jak dasz rade włożyć w, odpowiednie miejsca to usłyszysz. Może śmiesznie ale po kiju z drewna bardzo łatwo chalupniczo znaleźć winowajce lub ściągnąć pasek i sprawdzić rolki
Opublikowano

pompa wspomagania ma objaw taki, że jęczy

a tutaj jest pisk, alternator czym prędzej do regeneracji bo zaraz stracisz ładowanie i staniesz na trasie. O ile nie zatrze się do końca i nie spali paska klinowego albo co gorsza będziesz miał pożar pod maską.

Opublikowano
Dziękuje za rady spróbuje metodę na kija aby z ciekawości sprawdzić jak to będzie słychać, a w sobotę spróbuje wyciągnąć ten alternator. Pytanko czy przy wyciąganiu muszę zwrócić uwagę na jakieś inne podzespoły i co na pewno muszę zdemontować aby go wyciągnąć?
Opublikowano

Sprawdź kondycję akumulatora, tj napiecie spoczynkowe.

 

Jeżeli bateria będzie miała zwartą celę, to alternator będzie mocno obciążony i pasek może się ślizgać, a pisałeś coś o marnym ładowaniu.

 

Napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku powinno być większe od 12 V. Przy włączonym przekraczać 14 V.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Zdejmij pasek z alternatora i poruszaj rolką. Jak masz słabe ładowanie akumulatora i czyściłeś już masę to alternator do regeneracji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.