Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czemu piszesz post pod postem? Tak trudno zedytować?

 

Doprecyzuj trochę swoje pytanie. Pytasz o klapę w sedanie czy touringu? Chodzi Ci o otwieranie za pomocą sprężynek czy całą hydraulikę?

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano
Trochę było o tym na forum i większość w 3er.Jak dobrze kojarzę,to nikomu nie udało się dojść do perfekcji.Też bym chciał mieć coś takiego i nie chodzi tu o kasę ale chyba temat nie do ogarnięcia w e39
niema nic lepszego niż BAWARKA
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Da się to zrobić - można tak powiedzieć - w 50%. O ile da się dobrać jakieś sprężyny, które wystrzeliłyby klapę po odryglowaniu, o tyle potem jest problem, że tak klapa dość mocno wali w ograniczniki po pełnym otwarciu. Pewnie trzeba by zamontować jedne sprężyny, które wystrzeliłyby klapę po odpuszczeniu rygla a drugie sprężyny, żeby wyhamowywały ją na końcu etapu otwierania. Pewnie dałoby się także wrzeźbić tam jakąś hydraulikę ale sądzę, że ogrom rzeźby i koszty przystosowania tego do sedana e39 są bezsensownie wysokie.

Pzdr.

Opublikowano

Co do kosztów hydrauliki to nie jest tak źle, kompletny zestaw z E38 za 1000zł do kupienia.

Elektrycznie da się to podłączyć, problem jest z mechanicznym zamontowaniem zamka z dociągiem i siłownika na zawiasie. Tu trzeba rzeźbić.

BMW E39 520i - tomtom1994


SPRZEDAM CZĘŚCI E39 <--- klik



http://images.chomikuj.pl/button/tomtom1994.gif <<<----- Folder BMW - hasło BMW


Znajdziesz tam różne przydatne pliki dotyczące BMW, softy, mapy i instrukcje obsługi.

Opublikowano
Fajny bajer i w mondeo kiedyś coś takiego ogarnąłem sprezynami. Mam fajną stronę gdzie można dobrać wszystkie parametry sprężyny. Trzeba tylko wiedzieć ile jest miejsca na silowniku klapy po jej zamknięciu. Minus jest taki, że na sprezynach klapa ciężej będzie się zamykać
Opublikowano
Komuś jednak się udało:

 

W tym konkretnym przypadku zostały założone nowe siłowniki gazowe klapy oraz krótkie sprężyny na siłowniki żeby dało radę klapę wypchnac do góry.

http://shrani.si/f/H/fY/3EM3uQkF/e39-523-individual-haman.jpg

 

Nawiasem mówiąc - nowe siłowniki i sprężynki już zamówione. Będę działał aby u mnie taki modzik zadziałał.

Pzdr.

Opublikowano
Taaaak, tylko panic alarm, jeżeli został zaprogramowany, będzie otwierał klapę bagaźnika...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

No właśnie:

jeżeli został zaprogramowany

W NCSie można to bez problemu zmienić. :)

 

jaki jest koszt tych części ?

Nowe siłowniki polskiej produkcji FA Krosno z siłą wyrzutu 520N to koszt 85pln za 2szt. z wysyłką. Sprężynki z wysyłką z firmy Impex-ready to koszt jakichś 34 pln.

Pzdr.

Opublikowano

Wczoraj póki co zamontowałem nowe siłowniki - różnica ogromna (moje siłowniki były już jak widzę zmęczone na maxa). Teraz jak klapa jest otwarta to trzeba solidnie ręką pociągnąć żeby ją ruszyć. Jeśli dziś dojdą do mnie sprężyny to jak dam radę to dziś to spróbuję zamontować. Jeśli nie to dopiero w weekend.

Pzdr.

P.S. Na chwilę obecną mogę napisać tyle - po zamówieniu nowych siłowników klapy FA Krosno oraz sprężyn Impex Ready nr 2S 19065 nie ma szans aby zamknąć klapę. Sprężyny są trochę za długie - około 2-3mm. Ale nadzieja umiera ostatnia więc zamówie jeszcze metalowe końcówki na kulki i spiłuję je na tyle aby ów sprężyny naszły na te gniazda - wtedy powinny się zmieścić na tyle, żeby można było zamknąć klapę.

Inna kwestia to czy wtedy te sprężynki + nowe siłowniki będą miały na tyle siły aby podrzucić klapę po odryglowaniu zamka. Z racji, że jutro wyjeżdżam na urlop tygodniowy nad morze to moda będą robił dopiero za tydzień.

Pzdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ja póki co jeszcze nie podchodziłem do tematu. Muszę zamówić metalowe główki i może spróbuję zamówić odbojniki z wyrzutnikami z e36.

Jak poskładam to, dam znać.

Pzdr.

 

EDIT: Zamontowałem metalowe główki do amortyzatorów klapy, sprężyny po nałożeniu dochodzą do samych główek metalowych a mimo to NIE MA MOŻLIWOŚCI zamknięcia klapy. Te sprężynki są za długie - choć i tak są to chyba najkrótsze sprężynki z oferty impex-ready. Trzeba będzie je przyciąć. Zrobię to jak będę miał chwilę czasu.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wszystko działa bardzo sprawnie i bezproblemowo. Graty potrzebne do tego:

- nowe siłowniki klapy (chyba, że ktoś ma w miarę świeże/wymienione niedawno) - ja kupiłem firmy FA Krosno

- sprężynki ze strony Impex Ready (nr: 2S19065)

- metalowe główki do gniazd kulistych (plastikowe są mało stabilne i mogą popękać od większego naprężenia po zamknięciu klapy)

 

Sprężynki trzeba przyciąć bo nie ma szans aby w pełnej długości umożliwiały zamknięcie klapy.

Ja przycinałem po kawałku i pasowałem do momentu aż klapa się domknie. Generalnie wyszło, że zrobiłem 3 cięcia w miejscu gdzie kończy się fabryczny zwój.

 

Działa to tak:

 

 

Tak wygląda:

29002073172_ca4c8e10e8_c.jpg

Pzdr.

Opublikowano

fajna sprawa, zamontowałbym sobie ale jakoś tak na końcu chamsko się odbijają. Są może jakieś siłowniki, które po otwarciu i popchnięciu sprężyn otwierały się powoli z gracją ? :P\

 

 

albo po prostu siłowniki są nowe i mocno wypychają, jeśli byłyby ciut wyeksploatowane,to by powoli otworzyły jak np tutaj w e46:

 

 

tak by mi pasowało

Opublikowano

Podejrzewam, że siłowniki w tej e46 nie są nowe i stąd ich powolne otwieranie. Moje stare siłowniki tez tak miały, że po otwarciu ręką ledwo co odciągały klapę do pełnego otwarcia. Teraz jak klapę otworzę na tyle, że sprężynki są już luźne i puszczę to siłowniki mocno klapę otwierają do końca. Zastanawiam się jeszcze nad montażem jakichś dodatkowych sprężyn (niezbyt mocnych) pomiędzy ramionami zawiasu aby wyhamowywały klapę na końcu).

Pzdr.

Opublikowano
Podejrzewam, że siłowniki w tej e46 nie są nowe i stąd ich powolne otwieranie. Moje stare siłowniki tez tak miały, że po otwarciu ręką ledwo co odciągały klapę do pełnego otwarcia. Teraz jak klapę otworzę na tyle, że sprężynki są już luźne i puszczę to siłowniki mocno klapę otwierają do końca. Zastanawiam się jeszcze nad montażem jakichś dodatkowych sprężyn (niezbyt mocnych) pomiędzy ramionami zawiasu aby wyhamowywały klapę na końcu).

Pzdr.

 

Dokladnie, jakieś sprężynki dać na końcu i chyba powinno być ok. Podeśle ktoś mi stronę do oferty tych sprężynek ? Konkretny link, bo nie mogę znaleźć.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Wpisz w Google "impex-ready" to Ci strona wyskoczy. Zamówić musisz sprężyny o tym symbolu co podałem wyzej w poście - te są do e39 (nie pamietam czy do e46 jest to samo czy nie).

Pzdr.

Opublikowano
A ja sądzę,że po prostu siłowniki są nieodpowiednie.Jak wymieniłem u siebie na zamienniki,to też waliła klapa w ogranicznik jak jej nie przytrzymałem ręką.Póżniej zamontowałem ori używkę i przed maksymalnym otwarciem lekko zwalniają.
niema nic lepszego niż BAWARKA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.