Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jestem nowa na forum wiec wybaczcie za bledy.

 

Mam problem ze swoja e39 2.5 tds.

Kupilam ja 2 dni temu, z racji ze byla bardzo tania postanowilam zaryzykowac.

Co do ryzyka, no wiec wlasnie...

Gosciu twierdzil ze jezdzi 3 lata na niedokreconym korku zeby bunia sie nie przegrzewala.

No wiec tadzik bez problemu przyjechal 500 km woda uciekala tylko na postoju (wolne obroty)

Wczoraj pojechalam sie przejechac, i bach! Nagle temperatura przed czerwonym polem, wiec zgasilam dalam jej ochlonac bo wiem ze tadki nie lubia ciepla.. Okazalo sie ze nagle nie ma wody, dolalam wode, po przejechaniu 10 km wody znow brak :(((.

 

Podejrzewam termostat, chlodnice, pompe wody w najgorszym wypadku glowica i uszczelka.

 

Teraz moje pytanie brzmi czy moze jej dolegac cos jeszcze pza wymienionymi rzeczami?

Moze macie jeszcze jakies pomysly. Bo nir ukrywam ze wolala bym zeby to nie byla glowica.

 

Dodam ze termostat dzisiaj zostal wyciagniety wraz z chlodnica i pompa wody.

Moje odkrycia :

-Termostat do wymiany

-Pompa wody niby wydaje sie okej, ale zimernig na pompie jest poobrywany, lapatko wygladaja jak by sie o cos ocieraly ( nie sa popekane) i juz sa luzy na tej pompie.

- chlodnica wydaje sie ok

- visco, popekane, polamane wraz z oslona, "klapki" na oslonie byly zamkniete, polowa z nich nie dziala.

 

Czekam na pomoc i z gory dziekuje.

Opublikowano

Umyj, chłodnice pewnie syf jest daj nowy termostat i pompę wody i sprawdź. No i korek dobrze by było dać nowy bo może rozwalalo mu chłodnice od ciśnienia i dlatego jeździł lekko zakręcona.

 

Pompa helu, termostat Warner i korek oryginał bo inne potrafią namotać

Opublikowano

Przy tych temperaturach które panują na dworze visco musi być sprawne posiadać wszystkie łopatki oraz całą obudowę bo może się gotować co chwile.

Proponowałbym ci sprawdzić również czy prawidłowo się odpowietrza tzn sprawdź czy wężykiem przelewowym idzie płyn do zbiorniczka. Miałem kiedyś podobnie i okazało się że przewód przelewowy się zapchał. I dlatego auto nie było w ogóle prawidłowo odpowietrzone i wywalało płyn.

Opublikowano

To tak.

Termostat zrobiony

Pompa wody nowa

Korek podmieniony z innej bmw (z napisem 140)

Visco nowe

Oslona jest ale wywalilam z niej wszystkie "zaluzje"

Woda do zbiorniczka wraca wiec pompa cisnie ale srtumien jest taki lekko przerywany

 

A weze dalej twarde jak skala, slychac jak sie stanie ze ze zbiorniczka ucieka cisnienie

TEMPERATURE POKAZUJE DOBRA

 

Teraz pytanie, jak odpowietrzyc mam uklad chlodzacy?

Jak mam sprawdzic ta chlodnice, bo jak wlaze weza jednym wlotem to woda wylatuje pieknie drugim

I czy macie jeszcze jakis pomysl co to moze byc ?

Aaa dodam ze mam zlamane kolanko przy chlodnicy do ktorego idzie wezyk powrotny czytalam ze to tez moze byc przyczyna

I wlalam zwykla wode do sprawdzenia a nie plynl

Opublikowano

Mogłeś wlać chociaż destylowana. Jak masz pękniete to wymień.

 

Strumień ma być ciągły. Tds chyba nie ma odpowoetrznikow i się sam odpowoetrza. Wystarczy żałować na włączonym zapłonie i temp 32st na panelu i potem odpalić i uzupełniać.

Opublikowano

Teraz pytanie czy ja to gdzies dostane czy zalac to jakims klejem?

Zaleje ja plynem, w koncu majatek nie kosztuje a moze sie poprawic.

A i jak juz wszystko zlozylam w zbiorniczku zacza latac wlasnie jakis kamien? Sylikon? Cholera wie co. :o

Jest jakis preparat ktory odkamienia ? Przeczyszcza taki uklad ?

Opublikowano

Zapomnialam jeszcze dodac ze jak upuszcze korek to wiadomo cisnienie ucieka i weze robia sie miekkie.

A czujnik przy chlodnicy moze miec cos do tego ze sie gotuje ? Czy tylko bedzie zle pokazywal temperature ?

Opublikowano

Pokazuje temp. On nie załącza wiatraka.

 

Zalanie płynu nic nie da. Możesz kupić preparat do czyszczenia chłodnic. Jak był wcześniej syf na pewno pomoże. Później polecam dwukrotnie zalać wodę destylowana żeby pozbyć się resztki płynu do czyszczenia i syfu.

 

Pokaż o jaki element chodzi

Opublikowano

Musisz wymienić chłodnicę,ale na tymczasowo można to skleić klejem dwuskładnikowym.

Koniecznie zrób test na obecność spalin w płynie (u mechanika - niedroga sprawa).

Sprawdź,czy nie jest chłodnica zapowietrzona - ściskając górny wąż obserwuj dolny wychodzący z chłodnicy - powinien się "rozpęczać".

Danielxc717 - w tdsach przy chłodnicy jest wyłącznik temperaturowy klimy,a czujniki temperatury cieczy chłodzącej (osobny dla sterownika i zegarów) są w głowicy.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Chlodnica sklejona, plyn wlany.

Nie potrafie jej odpowietrzyc za cholere

Lekko poluzuje korek weze robia sie miekkie, korek zakrece weze robia sie twarde.

Uklad przeczyszczony solidnie. Kamienie powypadaly.

Jest lepiej niz bylo ale to jeszcze nie to.

Nie rozumiem dlaczego dalej wywala wode chyba zostala jedynie chlodnica i odpowietrzenie a potem juz tylko glowica.

Ale nie zrobie glowicy bo wiwm ze byly przypadki ze glowica byla zrobiona a gotowalo sie dalej.

 

Wiec mam prozbe czy wytlumaczy mi ktos jak mam ja dokladnie odpowietrzyc?

Dodam ze na korpusie termostatu nie ma dodatkowego odpowietrznika . A wyczytalam ze powinien byc

Opublikowano

A podpowiedz - gdzie wyczytałaś o tym odpowietrzniku? Bo w konstrukcji tdsa nie przewidziano odpowietrzników.

Odpowietrzenie - wlewasz powoli płyn do zbiorniczka wyrównawczego,ja po wlaniu ok.3 litrów odpalam silnik,klimatronic ustawiony na 32st i nawiewy na max i dolewam powoli w miarę ubywania. Jak przestaje ubywać to zostawiasz auto na odpalonym silniku i odkręconym korku,aby złapało temp. (pion na wskaźniku) i pozwalasz mu pochodzić trochę na tym rozgrzanym silniku sprawdzając stan i dolewając w miarę potrzeby. Musi być już jednostajny strumyczek z przelewu i oczywiście powinien lecieć gorąc z nawiewów. Ostrożnie sprawdzasz węże - ten górny musi być gorący,dolny trochę chłodniejszy (nie zimny!). Jeżeli tak jest,to zakręcasz korek (może nie do oporu) i przejażdżka,po powrocie kontrol poziomu i pozwolić mu ostygnąć bez zakręconego korka. Potem na zimnym ew.mała dolewka,zakręcamy korek i to by było na tyle.

Jeżeli po tym pojawią się jakieś animozje,to:

-podejrzana głowica - potrzebny test na spaliny w płynie (koniecznie na gorąco!).

-zakamienione kanały w bloku.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Wyczytalam to gdzies na forum juz nIe pamietam w ktorym dokladnie temacie.

Waz gory jest bardzo goracy, dolny lekko mniej tak jak piszesz.

Ale dlaczego jak zakrece korek weze sa jak skala? Tylko to mnie jeszcze przeraza, moze dalej jest nie odpowietrzona

Opublikowano

Odpowietrz wg.powyższego schematu - wszystko na spokojnie,cierpliwie - sporo czasu na to trzeba.

Ja pierwszy raz tez nalałem szybko - przyzwyczajony do Scorpio 2.5D gdzie można był wręcz konewką nalewać - i lipa,dopiero metodą prób opanowałem to powyższe nalewanie i jest spokój.

Pamiętaj jeszcze o teście spalin w płynie.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Też tak miałem na początku zrobiłem jeszcze 7 tys km a teraz auto stoi. Płynu zacznie ubywac zacznie dymic. Temperature pilnuj najlepiej przez test zegarów ja miałem cały czas 84 gdy jeszcze było w tym stadium jak u Cb teraz. Na ta chwile pokazuje 94 a jak wkrece go na 3 tys nie całe to 115 miałem. Także cały urok tds szykuj się na najgorsze niestety. Tez czytałem że termostat pompa to wymieniłem termostat na behr pompa skf zapowietrzyony układ to odpowietrzylem lipa dalej to samo a od dwóch dni jest jak pisałem wyżej. Stworzyłem dzisiaj osobny wątek na temat mojego problemu. Wiem ze są tu kumaci ludzie może coś ktoś dopowie mi mechanik powiedział ze według niego standard w tym silniku przegrywają się, uszczelka albo głowica.... Masakra mam wkurwa. Ale w dniu urodzin dostałem strzała od laski w błotnik i drzwi czekam na rzeczoznawcę może wystarczy kasy aby naprawić jeszcze motor :-P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.