Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 189
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja pytałem w firmie qservice w cząstkowie, mają autoryzację firmy ZF i dostałem informację, że w skrzyniach ZF 8HP olej wymieniają statycznie.
Opublikowano
Dzisiaj wymiałem u mojego taty w F20 , 165 tys przebiegu 2.0 143 PS , pierwsza wymiana , 900 zł komplet , olej był nie był zły , bez opiłków , Samko Warszawa Połczyńska , polecam , szybko , tanio bez umawiania
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
900 zł z częściami ? Raczej niemożliwe. Statycznie wchodzi ok 8 litrów, miska z filtrem. Same części 800-1000 zł zależnie od rabatów a gdzie jeszcze robocizna.
Krzysztof
Opublikowano
Zarzucasz mi kłamstwo ?? Tyle zapłaciłem , anal8ziwalem to kup beczkę 200 litrów , olej wyjdzie po 30 -40 zl za litr I wszystko robi się możliwe
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zastanawiam się czy nie zrobili cię w konia, nie wymienili wszystkiego i stad taki niski koszt.
Krzysztof
Opublikowano
Wszystkiego czyli czego ?? filtr z miska i olej , to jest wszystko , patrzysz przez szybę co robią , więc można w miarę kontrolować .
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czołem, polecicie jakaś miejscówkę do wymiany oleju w skrzyni w trójmiescie ?

Czy warto roobic w ASO? Z tego co wiem trzeba tez zdobić reset sterownika który robią w ASO

Dziękuje z góry

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dzisiaj wymianiajac klocki zauważyłem zapoconą ,lekko mokrą miskę skrzyni biegów. Panikować jak sprawdzić czy mam dość oleju skrzynia GA8HP45Z bmw 316d po chipie, biegi chodzą ok. Ewentualnie kto by mógł mi to ogarąć. tel 791972791 jestem z Redy serdecznie pozdrawiam
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ja słyszałem taką oto opinię od polecanego na forach mechanika z mojego regionu zajmującego się tylko marką BMW. Sam do niego z niektórymi grubszymi tematami jechałem z moją byłą e46 i zawsze byłem zadowolony...

Teraz zapytałem o olej w automacie f31...

Tak w skrócie: Jeśli nic nie cieknie, skrzynia jest sucha, pracuje normalnie i nie ma jakiś innych problemów to nie wymienia się oleju. Ale jak klient się nasłuchał i naczytał na forach, że trzeba wymienić i bardzo chce to wymienią. Klient nasz Pan.

Jak dla mnie to bardziej wiarygodne źródło, niż wszelkiego rodzaju fora, grupy itp. (jeden doradzi wymianę co 30k, drugi 80k trzeci co 150k itd). Choć wiadomo, każdy podejmuje decyzje, które uważa sam za słuszne i ponosi tego konsekwencje, ale fajnie jeśli najpierw doradzi Ci je osoba zajmuje się tym zawodowo. Reszta zależy od nas samych :)


Tak do wiadomości dla bardziej nerwowych: uważam osobiście, że fora i różnego typu grupy są bardzo istotną formą pozyskiwania informacji i porad, ale trzeba mieć świadomość, że ile osób tyle różnych opinii.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ale trzeba mieć świadomość, że ile osób tyle różnych opinii.

Można by również rzec - ile mechaników tyle różnych opinii.

Czyli nieważne co mówi producent skrzyni. Wyrocznią jest jakiś mechanik?

:cool2:

Opublikowano

Większość mechaników jest zgodna, że olej trzeba wymieniać.

Mercedes też się upierał, olej w skrzyni jest dożywotni i po wielu skargach na różne problemy przestał być dpżywotni :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW również cały czas twierdzi, że oleju w skrzyni się nie wymienia, natomiast ZF czyli jej producent zaleca.
Opublikowano

Tak sobie zerknąłem na ich stronkę (ZF) z ciekawości i jest tam pytanie o częstotliwość wymiany oraz odpowiedź:

"high-quality oils like ZF LifeguardFluid do not need to be changed as frequently. The intervals specified in the vehicle's operating instructions and generally also in the ZF Aftermarket List of Lubricants are binding."

Dobrze rozumiem, że w BMW mówiąc, że nie trzeba wymieniać oleju (rozumiem, że maja to gdzieś zapisane w ich wewnętrznych procedurach, czy instrukcjach obsługi?) ZF powinno się do tego przychylić przyznając, że to co jest w instrukcjach użytkowania danego pojazdu (grup pojazdów) jest obowiązującą procedurą?

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam! Jestem po słowie z jednym specem z punktu serwisowego BMW w Glasgow. I na pytanie o olej powiedział że jeśli nic się nie dzieje złego ze skrzynią to żeby nawet nie kombinować. Powiedział również że 90% procent problemów ze skrzynią w jego oddziale dzieje się właśnie po wymianie oleju ( mając na uwadze że nawet przy dynamicznej wymianie nie wymienimy 100% oleju ). Potwierdził mi to również mój stały mechanik. Także jak ze wszystkim, zdania podzielone. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam! Jestem po słowie z jednym specem z punktu serwisowego BMW w Glasgow. I na pytanie o olej powiedział że jeśli nic się nie dzieje złego ze skrzynią to żeby nawet nie kombinować. Powiedział również że 90% procent problemów ze skrzynią w jego oddziale dzieje się właśnie po wymianie oleju ( mając na uwadze że nawet przy dynamicznej wymianie nie wymienimy 100% oleju ). Potwierdził mi to również mój stały mechanik. Także jak ze wszystkim, zdania podzielone. Pozdrawiam

 

Też czytałem, że problemy pojawiają się po wymianie oleju. To nie dotyczylo starych aut typu E46?

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano
Witam! Jestem po słowie z jednym specem z punktu serwisowego BMW w Glasgow. I na pytanie o olej powiedział że jeśli nic się nie dzieje złego ze skrzynią to żeby nawet nie kombinować. Powiedział również że 90% procent problemów ze skrzynią w jego oddziale dzieje się właśnie po wymianie oleju ( mając na uwadze że nawet przy dynamicznej wymianie nie wymienimy 100% oleju ). Potwierdził mi to również mój stały mechanik. Także jak ze wszystkim, zdania podzielone. Pozdrawiam



tyle że pamiętaj że ZF producent skrzyni zaleca co 80 tys wymianę


w usa wymienia się olej w skrzyni co dwie wymiany oleju silnikowego


do skrzyń AISIN (np. F48 i F56) u nas w rodzinie zmienialiśmy statycznie bo tam nie ma filtra który można wymienić. zlatywało około 5 litrów. Dolewalismy olej RAVENOL T IV. następnie autem przejezdzane było około 10km i zlewane było ponownie i dolewane do pełna (drugie zlanie powoduje że ten nowy olej miesza się ze starym i przepłukuje układ). Po ponownym zalaniu ilości starego olej sa znikome.


natomiast tam gdzie mielismy ZF (np. f20, f10) jak auto dobijało do 80 tys km to była robiona wymiana dynamiczna z wymianą filtra (de facto cała nowa miska) i skrzynia pracowała dużo lepiej



jeśli wymiana zrobiona jest poprawnie to nie ma prawa się nic dziać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.