Skocz do zawartości

[325] Pompa paliwa sama pracowała na postoju bez zapłonu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy

 

O 3 rano obudził mnie mój samochód: BMW e36 325i vanos M50TUB25 - sama benzyna

Wydawał piski, "cykania" i waliło wszędzie benzyną. Myślałem, że jakaś kuna przegryzła jakiś kabel.

 

Rano oceniając straty:

 

-Piszczał przekaźnik od pompy paliwa.

-Akumulator rozładowany.

-W baku pusto (było ok. 17litrów).

-Filtr powietrza zalany benzyną

-Silnik zalany benzyną - na mierniku od oleju jest 2x ponad stan.

-W rurach wydechowych - benzyna.

 

Czekając na hol i miejsce u mechanika zadam pytanie o starty: Jak poważne to może być?

 

P.S. Dodam, że silnik nie brał oleju ani grama (5W40), nie kopcił, nie brał płynu chłodniczego, oleju nie przybywało.. gdy jeździłem.

Opublikowano

ciekawy przypadek

jezeli przyjąć,że nie odpuścił przekażnik od pompy paliwa to benzyna powinna krążyć przewodem powrotnym do baku

ale jak piszesz dostała się do oleju i filtra powietrza czyli wtryskiwacze mogły być otwarte albo rurką podciśnienia od zaworu ciśnienia paliwa poszła do kolektora ssącego

olei i filtr oleju ,powietrza do wymiany trzeba wylać paliwo z katalizatora i rur wydechu

no i sprawdzić elektrykę dlaczego do tego doszło

Opublikowano

Moje bmw psuje się nawet jak stoi i nic nie robi.. :duh:

Czyli trzeba będzie wycinać katalizatory i potem spawać? paliwo nie odparuje?

Zastanawiam się teraz jak wyczyścić silnik w środku z tego paliwa.. ? Wlać jakiś tani olej syntetyczny pojeździć trochę, wylać i zalać już właściwy?

Opublikowano

w środku nie ma co czyścić,nalej nowy olej i będzie dobrze

paliwo odparuje,ale po opisie wyglądało to na pełny układ wydechowy paliwa

trzeba znależć przyczynę tej awarii i którędy paliwo dostało się do filtra powietrza

bo może być powtórka

Opublikowano
Tak, czekam na elektryka. Paliwo sączyło się z jednego zagięcia przed katalizatorami przez jakieś mikrodziurki, może nie będzie tak źle.. Dziękuję za porady :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie chcesz demontować wydechu to przynajmniej przewierć otwór wiertłem 1mm i niech wszystko zleci żeby po odpaleniu jaj nie było.Problem jak sądzę tkwi w sterowniku silnika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na początek wymień przekaznik sterownika silnika i pompy paliwa.Jak to nie pomoże to dopiero szukaj sterownika.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Jutro przyjedzie do mnie elektryk to coś pokombinujemy. Dziś wypuściłem olej z silnika. Myślisz, że warto ściągnąć kable ze świec i pokręcić parę razy silnikiem żeby wywalić wszystko ze środka?
Opublikowano
Dziś wypuściłem olej z silnika. Myślisz, że warto ściągnąć kable ze świec i pokręcić parę razy silnikiem żeby wywalić wszystko ze środka?

 

 

Nawet o tym nie myśl, mój kolega dobre parę lat temu tak zrobił i silnik był do wymiany, pocharatal panewki, bardziej opłacał się zakup używanego silnika niż remont.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.