Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jako że żaden ze mnie fachowiec Panowie wielka prośba o pomoc i naprowadzenie mnie na możliwy problem w moim BMW E39 520i + LPG 1997 r. Problem dotyczy skoków temperatury podczas jazdy na benzynie. Przejeżdzając parę km licząc na zagrzanie się silnika do odpowiedniej temperatury i przełączenie się na gaz często na ten gaz nie uda się przeskoczyć a zamiast tego wskazówka temperatury wędruje dość gwałtownie w górę. Radzę sobie w ten sposób że zatrzymuje się, odpowietrzam układ (zawór przy wlewie płynu chłodzącego - podczas odpowietrzania gdzieś dołem ucieka płyn ponieważ niewielka plama robi się pod samochodem), gdy wydaje się że układ jest odpowietrzony otwieram korek zbiornika płynu chłodzącego i odpalając samochód (cały czas z odkręconym zaworkiem do odpowietrzania) dolewam borygo ponieważ już go trochę brakuje i w tym momencie słychać przeskok silnika na LPG. Dalsza jazda jest możliwa ponieważ już na gazie silnik trzyma temperaturę taką jak powinien. Pare dni wcześniej sytuacja była bardzo podobna tyle że podczas odpowietrzania nic dołem nie kapało. Mechanik u którego byłem stwierdził jedynie że podociągał wszystkie przewody i nie ma pomysłu co dalej, on kieruje się w stronę uszczelki pod głowicą tyle że na moją prostą logikę w tym przypadku problemy z temperaturą tyczyłyby się również jazdy na gazie. Informacyjnie termostat + Visco wymieniane pare miesięcy temu (nie wiem czy to ma jakiekolwiek znaczenie dla sprawy). Proszę o pomoc ponieważ siły mnie opuszczają jeśli chodzi o ten samochód. Pozdrawiam :mad2:

Opublikowano
Gdzieś masz nieszczelność i dlatego zapowietrza się układ. Znajdź nieszczelność i odpowietrz. Na pewno jak zrobisz dłuższą trasę to też z czasem zacznie się grzać i na lpg. Po prostu pomaga mu na jakiś czas odpowietrzanie. Ja bym sprawdził obudowę termostatu lubi pękać, chłodnice bo lubi się rozszczelnić przed 98 roku zbiorniczek był razem z chłodnicą.
Opublikowano

Masz nieszczelność taka że robi się mokro pod autem to musisz jechać na kanał ściągnąć odsłony silnika i szukać. Przy wyciekach zawsze będzie problem z odpowoetrzeniem i jazda.

 

Jak nie przełącza się na, LPG znaczy że nie ma w redaktorze na 100% płynu lub jest go bardzo mało, a z niego i nagrzewnicy zejdzie najszybciej bo są najwyżej w całym układzie.

 

Póki nie zrobisz wycieku nie jeździj bo będziesz miał po silniku

Opublikowano

Ja bym zrobił tak:

nowa pompa wody

nowa chłodnica

nowy termostat

zalanie, odpowietrzenie jednym z kilku sposobów, u mnie idealnie działało pompowanie lewym (patrząc od przodu auta) dolnym wężem chłodnicy, i nie ma bata, żeby coś ciekło czy się przegrzewało, no chyba, że faktycznie przewody albo uszczelka ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

damiancd,

 

hehe, dobre. Sam tak robisz, że najpierw wymieniasz wszystko dookoła, a dopiero później szukasz przyczyny problemu?

 

Do autora wątku: na sam poczatek, jedź do jakiegoś warsztatu niech Ci zrobią test szczelności układu chłodzenia.

Opublikowano
Ja bym zrobił tak:

nowa pompa wody

nowa chłodnica

nowy termostat

zalanie, odpowietrzenie jednym z kilku sposobów, u mnie idealnie działało pompowanie lewym (patrząc od przodu auta) dolnym wężem chłodnicy, i nie ma bata, żeby coś ciekło czy się przegrzewało, no chyba, że faktycznie przewody albo uszczelka ;)

Bardziej idiotycznej porady nie słyszałem.

 

Nic pompowania nie trzeba. Wystarczy wlać płyn z odkreconymi odpowietrznikami po sam otwór przelewowy. Układ sam się w ten sposób odpowietrzy.

Opublikowano

A kto Ci powiedział że ma się gotować? Auto ma mieć wyłączony silnik i nie ma siły by płyn nie wlatywal. Jest tylko jedyne wytłumaczenie. Syf w układzie przez lata zaniedbań. Ale mówimy o sprawnych samochodach i poprawnym odpowietrzeniu. Jeśli płynu nie wciąga to trzeba próbować odpowietrzyc i wlać preparatu do mycia, układów żeby rozpuścić syf który utrudnia przepływ.

 

A nie wymieniać 10 niepotrzebnych rzeczy jak może być uszkodzony waz :duh: i wyda 2 tys po takiej poradzie a wężyk za 10zl będzie powodował dalej to samo. To mówię dla przykładu.

Opublikowano
Dzięki bardzo Panowie, na dniach może uda się żeby mechanik sprawdził szczelność układu i przy okazji namierzyć jakiś wyciek. Jak tylko będę coś wiedział to podziele się z Wami w czym tkwił problem, nie zmienia to faktu że jeśli ma ktoś jeszcze inne przemyślenia w tym temacie to temat otwarty :cool2:
Opublikowano
Sprawdź plastikowe łączniki węzy połączeniowych od instalacji gazowej tam tez lubi cieknąć bo te łączniki lubią pękać
Opublikowano
Sprawdź plastikowe łączniki węzy połączeniowych od instalacji gazowej tam tez lubi cieknąć bo te łączniki lubią pękać

 

Jak ktoś ma takie łączniki z plastyku to od razu radzę wymienić. Ja kiedyś taki miałem szczelił na trasie i potrzebna była laweta. Teraz tylko metalowe

Opublikowano
Jeżeli nie masz wycieków lub uszkodzonej głowicy/uszczelki to problem polega na nie umiejętnym odpowietrzeniu układu. Jeżeli jeszcze instalacja gazowa jest zamontowana przez jakiegoś gamonia czyli parownik lub węże z wodą biegną wyżej niż góra chłodnicy to na głowie staniesz a nie odpowietrzysz. Poszukaj post o odpowietrzaniu jest w tym dziale tam wszystko opisałem co i jak robić. Sprawdź również wisko.Pozdrawiam.
Opublikowano
Tak jak wspomniałem sprawdzałem u mechanika szczelność układu. Z tego co zauważył to pomiar szczelności nie jest miarodajny (mimo, że wyszło podobno, że układ szczelny) biorąc pod uwagę, że górny wąż nabity i gorący a dolny całkowicie zimny. Stwierdził, że problem jest najprawdopodobniej w chłodnicy lub termostacie ale bardziej idzie w stronę chłodnicy jeśli dzieje się tak tylko na benzynie (sporadycznie na gazie przy dłuższej jeździe). Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie jej wymiana
Opublikowano

Masz plamę od płynu to masz nieszczelny układ chłodzenia. Jeśli to chłodnica to co za problem zweryfikować?

 

Jak masz Dolny wąż zimny to termostat się nie otworzył. Ale to nie ma nic do rzeczy. Termostat do wymiany ale wyciek dalej gdzieś jest. Daj do bardziej ogarnketego mechanika

Opublikowano

Jak nie jest uszkodzona to dlaczego nie? Można ją oczyścić. Tylko polecam później dwukrotnie zalać później destylowana woda układ i pojeździć chwilę aż do otwarcia termostatu i dopiero już zalać płynem. Zawsze to kanały w bloku i sama chłodnica się umyje i odkryje nieszczelności jej jeśli sa. Bo czasami sam kamień i nalot z płynów słabej jakości i zwykłej wody ja uszczelnia.

 

Masz wolne 400zl możesz kupić jeśli od zewnątrz jest już kiepska

Opublikowano
Trace cierpliwość. Szczelność układu sprawdzona - ok, dzisiaj wymieniona chłodnica, termostat, układ odpowietrzony zalany. Nie robiłem dłuższej jazdy testowej ale po przejechaniu paru km górny wąż gorący i puchnie, z nawiewu gorące powietrze nie leci :/ co jej kur... się dzieje? :/
Opublikowano

Aa powietrze gorące nie leci i węże pachną. Ja przeczytałem że leci gorące. Masz powietrze w układzie.

 

Wjedz autem pod górkę na krawężnik czy cokolwiek, odkrec oba odpowietrzniki, wlej po sam czubek zbiornika płyn i niech sobie odpowietrznikami leci nawet kilka minut (silnik wyłączony, zimny i temp na 32st ustawiona musi być) niech ten płyn się nimi wylewa i cały czas uzupełniać go trzeba. Po kilku min jak będzie czysty płyn bez babli leciał to zakrec odpowietrzniki i odessij nadmiar płynu.

 

I ważne. Zakrec przed tym wszystkim zawór na butli odpal auto i wypal resztę gazu na wolnych obrotach aż auto zgaśnie /przełączyć się na benzynę. Dopiero zacznij odpowietrzać

Opublikowano
Jak jutro to robisz to dziś wypal gaz. Zakrec zawór przy butli i odpal auto. Jak przełączy się na gaz to czekaj aż go zabraknie. I nie Odkręcaj już zaworu. Jedź na benzynie po odpowietrzeniu czy jest ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.