Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

nie bardzo wiem gdzie umiescic posta

Potrzebuje pomocy, otoz dzis wlaczylem sobie ncsa chcialem zakodowac licznik z automata na manual,

i przypadkowo wcisnalem process car, i po tym zabiegu auto nie kreci rozrusznikiem zapala tylko na krotko, na zegarach zmienil sie jezyk z niemca na angielski, ekonomizer ustawia sie na wartosc 10l po wlaczeniu zaplonu, jesli ktos wie o co chodzi to prosze o pomoc:(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze napisałeś w odpowiednim dziale (pisze jak moderator)

Nie wiem jak uruchomiłeś NCS (który moduł komunikacyjny wybrałeś) pewnie zmieniałeś licznik KMBlub IKE i masz błędne ZCS w nim (kody GM SA VN) pewnie numer FG też (VIN)

lub masz wymieniony EWS i to z niego kodowałaś do serii moduły

wyczyść cały folder WORK w NCS aby nie było plików

uruchom NCS i wybierz profil expertmodus (zapłon wcześniej )

i teraz

F1 > F3 > E39>EWS >OK >F6 >F3 code car > F1 zakodujesz od nowa cały samochód z ze starego ZCS (oczywiście jak wybrałeś opcje wcześniej zamiast

EWS to IKE lub KMB)

ale lepiej spisz sobie ZCS z obydwu modułów komunikacyjnych i dopiero koduj inaczej to namieszasz i później nawet ktoś co się zna nie dojdzie o co chodzi ,żeby spisać ZCS (3 długie kody GM SA VN)

expertmodus profil

F1>F3>E39>EWS>ok i już widzisz wszystkie kodu ZCS spisz je sobie a później zamknij NCS i wyczyść pliki w WORK i teraz czas na ZCS z KMB

znowu profil expertmodus

F1>F3 >E39>KMB lub IKE tylko jedno będzie aktywne zależy który rocznik ale możesz sprawdzić obydwa) OK i masz kody ZCS teraz i możesz spisać

i porównać czy są takie same w obydwu modułach komunikacyjnych dla e39

 

Aby usunąć automat z ZCS trzeba edytować ZCS i zapisać od nowa ja to już robiłem ale dla kogoś co nie zna NCS to nie jest łatwe

i dopiero zakodować moduły do serii z NOWYM ZCS (czyli kodami GM SA VN skrzynia automatyczna jest (chyba muszę sprawdzić) w kodzie GM)

Opublikowano

Witaj dzieki za szybka odpowiedz

rzeczywiscie zmieniono w aucie sterownik silnika ews i pestke , pozostal stary tylko licznik i lcm i sie namieszalo:P ide sprawdzic to co mi napisales i dam znac czy pomoglo

Opublikowano
niestety robie wszystko wg. instrukcji ale nic nie działa, tzn. coś sie tam robi ale przy lcm wyskakuje jakis błąd error CADB czy jakos tak, nr które miałem porównac tez sa takie same z tym ze vin jakis dziwny jest praktycznie w srodku same zera moze poprostu cos na dobre uszkodzilem :( a i z km zmienilo sie na mile, czy jest mozliwe ze mam zlego ncsa? po opcji F3 mam jeszcze process car a dopiero po tym coding car i zamiast expert modus mam expertmode
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pisałem jak wymieniony EWS to połącz sie przez IKE lub KMB

expertmode (pewnie masz starszą wesje NCS 3.08)

F1> F3 > E39>KMB>OK>F6 >F3>F1

pytanie czy robiłeś coś PA-softem ? lub zapisałeś nieprwaidłowy ZCS z EWS do KMBlub IKE)

prześlij mi na PW cały ZCS i 7ostatnich znaków VIN i napisz jaki był silnik poprzednio a jaki jest teraz czy tylko sterownik silnika i ews jest

po zmianie skrzyni automatycznej na manualną

jak się nie uda to podepnij na chwile stary ews i zczytaj z niego ZCS i podeślij to przerobie na wersję manualną i zapiszesz w KMB i nowym EWS

NIE DA sie NCS zienić VIN w liczniku KMB ani EWS

 

EDIT:ale i tak trzeba będzie kodować każdy moduł osobno ponieważ masz w EWS inny VIN niż w innych modułach dlatego kodowanie kończy się

błędem jak dojdzie do modułu o inny vin niz moduł komunikacyjny,

jak cos to mogę ci zakodować zdalnie przez temamviwer, wątpię że dasz rade to ogarnąć jak nie masz doświadczenia z NCS i ZCS , może jak byś miał

fa jak w nowszych modelach to byś znalazł instrukcje .

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie tez mam podobny problem w ncs po wybraniu czy to ews czy ike czy kmb pokazuje komunikat vin is vaulty i błedy coapi 1080 i 1083 jeden to uszkodzony klucz kodowania a drugi to uszkodzony vin MIAŁEM WYMIENIANY licznik ale ja tego nie robiłem elektryk co niby sie zna na tym Patrzałem w inpie i vin zmienił w liczniku na własciwy ale mówił ze nie moze zmienic przebiegu na własciwy ze próbował mieszał i nie wyszło Dodam ze na starym liczniku chociaz przebieg i vin sie nie zgadzał ncs łączył sie bez problemu bo sam osobiscie kodowałem np kierunki przy zamykaniu czy otwieraniu.Podpowiedzcie co dalej bo w tym juz jestem zielony
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Serdecznie, ja też mam problem, chciałem zaprogramować DRL ( F1, F3,E46, EWS, F6, F4, LSZ I TUTAJ NIECHCĄCY F3 EXECUTE JOB ) - teraz nie mogę odpalić silnika. Nie zmieniałem nic w F5 basic functions, więc raczej został ustawiony parametr "coapiChangeZcs" proszę o info jak przywrócić ustawienia?

 

Pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nic nie zrobiłeś, zakodowałeś do serii moduł świateł LSZ nie ma wpływu na zapalanie , jak ori oświetlenie i moduł swiateł to nic

się nie zmieni może jak miałeś jakieś indywidualne ustawienia takie jak DRL to zniknie a tak to tylko co fabryka

zczytaj błędy i zobacz nie nie ma trybu uśpienia (sleep mode, energooszczędnego lub , transportowego)

jak jest to trzeba wyłączyć ,

pewnie musisz zrobić synchronizacje EWS/DME lub DDE masz ją w sterownika silnika kliknij reset pewnie pod F5 sa tam dwie opcje jedna to

nowy wpis (tylko w nowym sterowniku się udaje ) druga to własnie reset , wyłącz zapłon i włącz zapal

Opublikowano

:cool2: Zrobiłem synchronizację EWS i pali, Din76 jak będę koło Lublina to Ci przywiozę flaszeczkę :D

 

Dzięki i pozdro.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Mam ogromną prośbę. Nigdzie nie umie znaleźć opisu a jestem po przekłdace automatu na manual. Auto E39 2002r m54b30, sterownik ms43. Czy ktoś może mi napisać jak nie expert lub winkfp zakodować manuala? Jedyne co narazie udało mi się zrobić to ncsem przekodować tak, że zniknęły mi literki PNRD z licznika. Które jeszcze parametry i w jakim module muszę edytować? Z góry dziękuję za jakiekolwiek odpowiedzi. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O raczej sam nie dasz rady , jak tego nie znasz

1, musisz edytować ZCS zmienić ustawienia (dekoder tylko do SA resztę trzeba manualnie szukać i wpisywać)

VN

SA

zakodować cały samochód z nowym ZCS do serii (głównie zegary i EWS, DSC )

2, musisz wgrać nowe oprogramowanie dla manuala do sterownika silnika tez to nie jest łatwe trzeba manualnie poszukać jaki to ma być

ZBnr i wgrać Winkfpt (radzę sobie srobić kopie galletto lub mps całego oprogramowani sterownika silnika )

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Jestem nowy na forum więc serdecznie witam wszystkich forumowiczów i miłośników BMW. Mógł bym prosić o pomoc w zakodowaniu licznika e38 przez ncs expert. Chodzi mi o instrukcje krok po kroku bo w ncs jestem nowy. W sumie to umiem tylko załadować profil. Próbowałem według powyższych instrukcji ale cos nie wychodzi. Tylko teraz pytanie czy da sie zakodować licznik z wersji poliftowej do samochodu przed liftowego. Mój samochód to e38 735i 1997r. Pozdrawiam
Opublikowano
Witam ponownie. Chyba już wiem jak to zrobić tylko jak by mógł mi ktoś powiedzieć czy ten licznik poliftowy idzie zakodować do przedlifta bo cały czas mi błędy jakieś wyskakują podczas kodowania. Już na różne sposoby instalowałem NCS i nic. Pozdro
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam i od razu podbijam temat, próbowałem przekodować EWS i KMB w NCS'ie, niestety wyrzuca mi błędy COAPI 2020: nie IFH odpowiada, nie jest podłączony lub nie odpowiada. itd.

Nie wiem nawet, czy w ten sposób da się w modułach przekodować VIN, zepsuliśmy z kolegą jedno ECU, zakupiłem drugie używane i próbuję wszystko przemodować tak, żeby było poprawnie.

 

Byłbym mega wdzięczny, gdyby ktoś mógł poratować, przeprowadzić step-by-step. Bo albo źle w google szukam, albo nie mogę trafić na odpowiedź. :mad2:

 

ED: Włożyłem spowrotem stare ECU(W akcie a co mi zależy spróbować) i okazało się, że da się załadować soft przez winkfp i samochód znów pali :D

Co nie zmienia faktu, że miło byłoby się dowiedzieć, czy da się wyczyścić inne ECU, zmienić w nim VIN widziany przez EWS, podłączając się tylko przed OBD.

Pozdrawiam.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam,jestem nowy na forum mam pytanie a mianowicie namieszałem coś w ncs expert jak przegladałem funkcje i nie mam teraz dsc wywala bład 5e59 czy jest szansa jakos to przywrocic BMW e46 330d, z góry dziekuje za odpowiedz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ale są opcje

1) czy zmieniałeś kody ZCS (trzy kody GM, SA, VN)

wystarczy jedna litera lub cyfra i jak kodowałeś któryś z modułów np zegary to może usunąć wpis z zegarów o istnieniu DSC

naprawa polega na zmane edycji kodu ZCS

plus jest to że ZCS jest wpisane w dwa moduły komunikacyjne w a NCS wybiera zawsze jeden do komunikacji w przypadku E39 to

EWS i KMB (lub IKE jak starsze zegary i model e39)

aby przywrócić prawidłowy wpis w zegarach wybierz zamiast EWS modułu komunikacyjnego KMB

na profil expertmodus (ncs 4.0.1 ) lub expertmode w starszych NCS

F1 > F3 > E39> EWS (ale wybierz KMB ) > OK > F6 > F4 wybierz ecu > KMB > F3 wykonaj

i już gotowe zegary powrócą do serii

2) jak namieszałeś tylko w pliku TRC

to jeszcze prościej sprowadz samocgód do serii

profil expertmodus (ncs 4.0.1 ) lub expertmode w starszych NCS

F1 > F3 > E39> EWS (lub KMB ) > OK > F6 > F4 wybierz ecu > KMB > F3 wykonaj i tak dlla wszystkich modułów niestety każde kodowanie zostanie usunięte

3) jak zmienione ZCS w obydwu modułach komunikacyjnych to przyjedz do mnie ponieważ jest niewiele osób które odtworzy ZCS na podstawie numeru vin

Opublikowano
Dziękuje za odpowiedz sprawdze rano i dam znac moja wersja programu NCS to 4.0.1 i robiłem to na profilu expertmode a w na po wybraniu modelu E46 i ecu alsz, nie wiem czy ma to duze znaczenie ale dsc dokładałem z anglika i i po dołozniu kalibrowałem czujnik skretu kierownicy i wszystko fajnie smigało na tych zegarach co ma jak dla e46 robiłem wszystko w alsz przy wyboze ecu do teraz analogicznie jak w e39 mam wybrac expertmodus i AKMB?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Edycja , chodzi o E46 nie E39 (jak w temacie)

do E46 po 2001/09 jest FA i moduły komunikacyjne AKMB i ALSZ

aby zakodować DSC trzeba do FA dodać kod $210

$210 DSC3 //Dynamische Stab. Control III (DSCIII)

i po zmianie kodu FA należy zakodować wszystkie modułu do serii

profilem expertmodus

w DSC aby przeszło kodowanie do serii NCS należy zmienić vin PA-soft

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
To mój pierwszy post i nie wiem gdzie pisać. Zmieniłam swoją e82 z USA na eu przez NSC dummy i trochę namieszałem. Chodzi o to że w ustawieniach brakuje zmiany z mil na km I teraz w liczniku są mile. Wcześniej była taka możliwość. Programowałem moduł Cic z navi. Teraz pytanie może ktoś będzie wiedział jak to zrobić przez nsc dummy(Gdzie jest błąd) czy przywracać ustawienia według tego sposobu. I czy modul będzie dokładnie tak zakodowany jak był wcześniej
  • 6 miesięcy temu...
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Nie chcę zakładać nowego tematu, podepnę się tutaj.

Zmieniłem w e39 2,5d 2002 rok skrzynię, z automatu na manuala, przekodowałem ews i zapala licznik nie wyświetla już biegów, miałem zmieniać soft w sterowniku silnika ale zmieniłem cały bo było mi prościej, jedyny problem jaki mi pozostał to problem ze świecącą trakcją bo sterownik Abs-Dsc widzi błąd skrzyni automatycznej. w Ncs expert nie mam możliwości zmiany wpisu skrzyni może ktoś ma pomysł jak to ugryźć.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.