Skocz do zawartości

e90 325i czujnik wału


damjan89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, opisze wam mój problem który ostatnio miałem, pacjent e90 325i 2006r. We wt wieczorem odpalając auto czułem ze juz coś nei tak z nim jest, wyjechalem spod domu autem zaczęło trzepać, gorzej niż jazda ciągnikiem, wyskoczył check. Na drugi dzień odpaliłem auto i bylo juz ok ale check pozostał, na kompie u znajomego pokazało takie dwa błędy, tylko nie spisałem nr błędu ;/ 1. coś z przepływem powietrza o przepływce, i 2 ten który najbardziej mnie martwi: ''czujnik pozycji wału korbowego, wlotowy wał rozrządu, korelacja''. Po usunięciu błędów i przejechaniu moze ok 1km błędy nie powróciły. Ale martwi mnie ten drugi błąd, jak na moje oko pokazuje dwa błędy o dwóch wałkach, co robić? czy wymienić któryś czujników wałka rozrządu czy wału korbowego? Tym bardziej ze na nast weekend wyruszam w droge do niemiec więc nie chce zeby mnie coś niemiłego spotkało, ktoś coś podpowie co robić? Z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, opis błędu coś nie gra. W pierwszej części mówi o czjniku położenia wału korbowego. Jak masz n52 to jest poniżej rozrusznika. Druga częś mówi o wałku rozrządu. Nie wiemy czy to czujnik czy elektrozawór. Dokąd nie podasz dokładnie numeru błędu to wróżenie.

Dla Twojej informacji elektrozawory to stała przypadłość tych silników.Wyjmij elertrozawór i wyczyść, wymocz. Banalna robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to slnik N52. Dzwoniłem do mech od bmw i to samo pow ze te błąd to jakis z d...py wzięty, bo mówi o dwóch różnych rzeczach i ze on obstawia czujnik wału ale nie ma auta i nie moze nic przez tel powiedziec, a tez nie ma nawet chwili czasu bo jest zawalony robotą ;/ Elektrozawór miałem wymieniany jeden jakieś pół roku i wiem ze ten silnik to nieciekawa konstrukcja, a nr błędu niestety nie mam ;/ A pod kompem zadnego błędu o ellektrozaworach nei pokazalo więc nie wiem od czego zaczynac... ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SI B 11 05 05

Engine

December 2006

Technical Service

 

This Service Information bulletin supersedes S.I. B11 05 05 dated November 2006.

 

SUBJECT

N52 Engine Runs Poorly with Camshaft Sensor and VANOS Faults

MODEL

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 engine produced from 3/2005 through 6/2005

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engines from 7/2006 production

E85 and E84 (Z4) with N52 from 1/2006 production

E83 (X3) with N52 from 9/2006 production

 

SITUATION

Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.

Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

 

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

 

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

 

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for

synchronization

 

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

 

CAUSE

VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

 

CORRECTION

On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

 

PROCEDURE

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:

Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.

It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.

Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

 

The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

 

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:

Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

 

PARTS INFORMATION

Part Number Description Quantity

 

11 36 7 516 293 VANOS Solenoid 1

WARRANTY INFORMATION

Covered under the terms of the BMW New Vehicle Limited Warranty.

Defect Code Refer to KSD

 

Labor Operation: Refer to KSD

 

Labor Allowance: Refer to KSD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, mam dokładnie to samo. 325i z 2005 roku. Nr błędu 002A98 crankshaft-inlet camshaft, corelation. Zdarza się raz na miesiąc. Dzisiaj wypłukałem solenoidy, narazie ok. Jak się powtórzy wymienię na nowe.

 

Mialem to samo w swoim N52N (325i e92). Raz na jakis czas wywalalo mi ten sam blad. Kupilem komplet nowych oryginalnych O-ring'ow, wykrecilem oba solenoidy, wyczyscilem sprezonym powietrzem, wymoczylem i zakladajac zamienilem miejscami. Byl spokoj na jakies 3-6 miesiecy po czym pokazalo blad dotyczacy drugiego solenoidu. Nie bawilem juz sie w zadne czyszczenia. Kupilem nowy oryginalny w BMW wymienilem i od tej pory blad nie powrocil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zaczne od tych elektrozaworów jak piszecie, a w czym moczyłeś je? Tylko u mnie nie pokazuje błędu od elektrozaworów, pół roku temu miałem wymieniany, ale jak mowicie ze tez tak macie to zaczne od nich. A czy wasze auta na nizszych obrotach dobrze chodzą, dobrze ciągną? Bo u mnie auto jedzie dobrze dopiero od ok 3tys obr a poniżej troche lipa jak na 218ps... . A kolego domelsnake jak zakupiłes nowy to czy auto lepiej chodzi czy tylko błąd nie powraca?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zaczne od tych elektrozaworów jak piszecie, a w czym moczyłeś je? Tylko u mnie nie pokazuje błędu od elektrozaworów, pół roku temu miałem wymieniany, ale jak mowicie ze tez tak macie to zaczne od nich. A czy wasze auta na nizszych obrotach dobrze chodzą, dobrze ciągną? Bo u mnie auto jedzie dobrze dopiero od ok 3tys obr a poniżej troche lipa jak na 218ps... . A kolego domelsnake jak zakupiłes nowy to czy auto lepiej chodzi czy tylko błąd nie powraca?

 

Kolego, jak nie ciągnie od dołu i jeszcze wywalało błąd to zaczął bym od wyczyszczenia seleoidu. Jak vanos dolotowy ma błąd to właśnie fura nie m mocy z dołu.

d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze zaczne od tych elektrozaworów jak piszecie, a w czym moczyłeś je? Tylko u mnie nie pokazuje błędu od elektrozaworów, pół roku temu miałem wymieniany, ale jak mowicie ze tez tak macie to zaczne od nich. A czy wasze auta na nizszych obrotach dobrze chodzą, dobrze ciągną? Bo u mnie auto jedzie dobrze dopiero od ok 3tys obr a poniżej troche lipa jak na 218ps... . A kolego domelsnake jak zakupiłes nowy to czy auto lepiej chodzi czy tylko błąd nie powraca?

 

Nie rozwiazal wszystkich moich problemow ale zauwazylem ze tak jak pisze kolega powyzej samochod na pewno duzo lepiej sie zbiera i tak jak pisalem blad zostal wyeliminowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym moczyliście te elektrozawory? Raz miałem wymieniany elektrozawór ale szczerze mówiąc nie odczułem jakiejś znaczącej różnicy. Dodam tez ze na niskich obrotach czuje coś takiego ze jakby auto miało opóźnioną reakcje na gaz, jakby coś jakieś powietrze łapał, taki ułamek sekundy jest strasznej zamuły, nie wygląda to najlepiej ale zaczne od tych elektrozaworów i dam znać czy jest jakaś poprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym moczyliście te elektrozawory? Raz miałem wymieniany elektrozawór ale szczerze mówiąc nie odczułem jakiejś znaczącej różnicy. Dodam tez ze na niskich obrotach czuje coś takiego ze jakby auto miało opóźnioną reakcje na gaz, jakby coś jakieś powietrze łapał, taki ułamek sekundy jest strasznej zamuły, nie wygląda to najlepiej ale zaczne od tych elektrozaworów i dam znać czy jest jakaś poprawa.

 

Nie pamietam juz w czym to moczylem - gdzies to na forum znalazlem (benzyna ekstrakcyjna czy cos..).

 

Moze na poczatek przedmuchaj porzadnie sprezonym powietrzem.

 

Jakie masz kody bledow po podpieciu kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlaśnie nr kodów nie pamiętam, tylko pisałem błąd jaki pokazał: ''czujnik pozycji wału korbowego, wlotowy wał rozrządu, korelacja''. I nie wiem czy to jest od elektrozaworów czy od czujników wału lub wałka, ale widząc błąd jaki pokazało to samo mówi ze od wału albo wałka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz wszystko.

SITUATION

Vehicles equipped with the N52, N52KP and N54 engines may be difficult to start, run rough and have the "Service Engine Soon" light illuminated.

Any of the following camshaft sensor or VANOS faults, as well as various misfire faults, may be stored in DME fault memory.

 

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

 

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

 

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for

synchronization

 

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

 

CAUSE

. VANOS solenoid valve is jammed or sticking.

 

CORRECTION

On a customer complaint basis only, perform the diagnosis and repair procedure as described below.

 

PROCEDURE

E90 (3 Series), E60 (5 Series) with N52 only:

Remove the VANOS solenoid, intake or exhaust depending on the fault codes stored, and using shop air, gently blow out any visible particles and reinstall.

It is no longer necessary to replace the VANOS solenoid on the N52 Engine.

Reprogram the vehicle using CIP17.01 (Target data Status E89x-05-06-510), or higher for the E90 and Target data Status E060-05-06-500, or higher for the E60.

 

The modified MSV70 DME data contains additional VANOS solenoid activation logic to flush out any foreign particles.

 

E90, E91 and E92 (3 Series) with N52KP and N54 engine, E83, E85, E86 with N52 engine only:

Swap the faulted VANOS solenoid with the opposing solenoid to verify if the fault follows to opposing location. If the fault follows replace the VANOS solenoid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega powyzej ladnie wypisal:

 

Jesli miales jeden z ponizszych bledow:

 

• 2A9A Cam sensor, inlet signal – signal invalid for synchronization

 

• 2A98 Crankshaft-inlet camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A82 VANOS intake- stiff, jammed mechanically

 

• 2A9B Cam sensor, exhaust signal – signal invalid for

synchronization

 

• 2A99 Crankshaft- exhaust camshaft, correlation- Value outside reference range

 

• 2A87 VANOS exhaust- stiff, jammed mechanically

 

Zacznij od czyszczenia solenoidow i podmien je miejscami przy montazu i po jakims czasie przeskanuj kompem ponownie:

 

Moj post tutaj: viewtopic.php?f=70&t=265598&hilit=+325i

 

 

W mojej e92 mialem poczatkowo blad dotyczacy "Intake"

 

a po zamianie miejscami nr bledu smienil sie na:

 

[002A87] Exhaust Vanos variable cam control test, mechanical

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawory wyjęte, powietrzem przedmuchane, ta duża uszczelka widze ze są obie ok ale zeby dojść do tej małej to trzeba elektrozawrów rozkręcic? Ta uszczelka jest w środku? Bo z zewnątrz widze tylko tą dużą a od środka widać tylko jakąś sprężynke. Robie to pierwszy raz więc prosze o wyrozumiałość. Czy jest tylko jedna uszczelka na zewnątrz i od środka nie ma zadnej innej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda ze to po angielsku bo nic nie kumam ;d dalo to jakieś efekty co zrobił ten koleś na tym filmiku? Ja wyjąłem elektrozawory, powietrzem przedmuchałem, zamieniłem miejscami ale szczerze mówiąc nie widze żadnej różnicy w dynamice auta. Jutro jestem umówiony na diagnostyke komputerową u gościa i sprawdzenie mocy auta na hamowni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak nie dałem rady pojechac do gości ana hamownie i tez juz nei mialem casu i możłiwości zeby jeszcze do kogos na diagnostyke komputerową pojechać, ale mam nast problem z autem. Tak jak pisałem zamieniłem miejscami elektrozawory jakoś w tygodniu, w niedziele jechałme do niemiec prawie tys km. Po przejechaniu moze jakiś ok 400km auto zaczęło dziwnie mulić przez ok jakieś 300km. Przy prędkości ok 120km/h wciskam mu gaz a auto zamiast jechac to auto zwalniało! Gdy wciskałem gaz to słychać było jak silnik bardzije wyje ale nie jechął szybciej. Masakra jakaś, jechało tak jakieś 300km po czym gdzieś auto zaczęło lepiej chodzić ale dziś znów rzykra niespodzianka, wsiadam popołudniu do auta a auto ledwo jedzie ja mu w gaz a tu straszny muł. Gaz do dechy na 2biegu a auto pomału przyśpiesza i czuć jakby takie przerywanie i od jakiś 4tys obr czuć ze auto lepiej jedzie. Na 3 biegu tez słaba reakcja na gaz jak chce bardziej przyśpieszyć. Ogólnie silnik więcej wyje niż by auto miało jechać, poprostu masakra jakaś, kto coś jakieś pomysły? Czy z powrotem te elektrozawory na swoje miejsca wziąć? Auto chodziło słabo ale dzis to juz wgl masakra ledwo jedzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jakie masz błędy.

U siebie miałem

Silnik / Silnik

input-VANOS kontrola Bank2

Kod: 002A82

Wał korbowy - wałka rozrządu ssania, korelacja

Kod: 002A98

wyjąłem vanosy, dokładnie wymyłem w specjalnym preparacie do mycia przepustnic, przedmuchałem kompresorem 6 atmosfer i jak ręką odjął. Po błędach ani śladu.

 

Ciekawe tylko na jak długo. Jak się powtórzy to wymienię na nowe.

-----///Moja galeria- BMW E90- M Pakiet LCI///------

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=146363

Klik by powiększyć


e34a03810f04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

mam e92 330xi z silnikiem n52, Od ponad roku czasu próbuję zdiagnozować problem. Mam podobne objawy jak opisał to Kris 1973 w linku https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic ... y#p1902880 .Tylko gdy samochód złapie temeperaturę, na postoju np na światłach, w korku, gdy obroty są poniżej 1000, po krótkiej chwili następuje ich skok i wywala check silnika i auto ma mniejszą moc. Błąd odczytany kompem-"vanos jammed mechanically" 2a87, po zamianie solenoidów błąd 2a82 i błedy sond lambda.

Najlepsze jest to, że auto jak postoi noc to jedzie od odpalenia z pełną mocą, dopóki nie złapie temperatury i nie postoi chwile na wolnych obrotach. Check potrafi też sam zgasnąć gdy jeżdzę przez kilka dni rano do pracy gdzie nie zdąży złapać temperatury. Zgaszenie pojazdu i ponowne odpalenie powoduje, że problem znika ale tylko do następnego postoju na światłach..

Pierwsza diagnoza rozciągnięty łańcuch rozrządu. Rozrząd wymieniony i dalej to samo. Przy okazji wymienione oba solenoidy. Następnie diagnoza, że silnik w środku zasyfiony i olej nie przestawia vanosa a wariator wydechowy na Iscie pokazywał wartość na granicy tolernacji, zalecono jego wymianę, zrobiłem już dwie płukanki i zalałem olejem Amsoil. Dalej to samo. Następnie pojechałem do magika http://bmwlab.pl/ który po diagnozie komputerowej stwierdził, że nie może o ileś stopniu obrócić wałka vanos i najprawdopodobniej źle łańcuch rozrządu został założony. Pojechałem na reklamacje rozrządu, sprawdzili, twierdzą, że wszystko z rozrządem w porządku - wszystko montowane na blokadach. Następnie miałem drobną stłuczkę, auto stało w warsztacie więc zleciłem wyjęcie kół vanosa i wysłałem je do regeneracji do firmy http://mehenker.com/pl, po poczytaniu forum myślałem, że to w nich jest problem. Koła wróciły do mnie zregenerowane ale to również nie pomogło. Ostatnio byłem na kodowaniu lampy, chłopak Istą posprawdzał mi vanosy, powiedział, że z nimi wszystko dobrze, powiedział, żebym zwrócił uwagę na disy, sprawdził, je kompem, działają ale przy przebiegu ponad 200 mogą się rozlecieć.

Ostatnim pomysłem jest to, że moge mieć problem z ciśnieniem oleju..

Czy ktoś z Was ma może masz jakiś pomysł, co mógłbym jeszcze zrobić by odzyskać radość z jady 272 koniami?

Z góry dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.