Skocz do zawartości

BMW e36 325 m50 Brak mocy do 3500 auto po swapie z 1.8


MCX1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakieś 3 miesiące temu kupiłem e36 1993r. Jest to Swap z 318i na M50B25.

Auto miało instalacje lpg w dolot (1gen)

zmieniłem u gazownika na pełną sekwencję parownik KME gold, wtryski barakuda dwie listwy po 3 wtryski. Do każdej z listw osobny filtr.

 

Problemy:

1. słaby na początkowych obrotach dopiero po 3500 ciągnie ale też mi się wydaje że nie jak seria.

2. przy stałej prędkości 120km\h na 5 biegu auto delikatnie zwalnia i znów przyśpiesza, towarzyszy temu wahania ekonomizera. jak zwalnia to spadają a potem wskazówka wraca na swoje miejsce czyli do góry

 

Problemy występują i na gazie i na bezynie

 

Moje czynności które wykonałem.:

1. komplet nowych cewek z fajkami firmy BERU

2. komplet świec irydowych ngk

3. olej Valvoline 5w50

4. filtr powietrza stożek na airbox (niestety oryginalnej puszki nie było tylko ten stożek)

 

moje obserwacje

1. wydech na pewno nie jest od 325 (powinny być dwie rury, kat, dwie rury, tłumik, dwie rury, tłumik końcowy jeśli się mylę proszę o poprawienie)

a jest dwa kolektory łączenie w jedno gdzie jest miejsce na sondę, rura w miejscu katalizatora , tłumik, rura tłumik. wygląda mi na wydech z 323.

2. po podłączeniu komputera zero błędów

3. falowanie wyeliminowane przez uszczelnie dolotu wymiana węży, guma cała.

4. sonda labda jest wkręcona w wydech ale w ogóle nie podłączona poprostu są dwa kabelki pod machą gdzie nigdzie nie wchodzą poprostu są zabezpieczone pod maską.

5. wymieniona uszczelka pokrywy zaworów bo ciekł olej

6. silnik nie dymi nie ubywa płynu chłodzącego

7. do wymiany bagnet cały bo jest nie od tego modelu i delikatnie cieknie

8. do wymiany wisko

 

zależy mi na tym autku wiec chcę je doprowadzić do stanu może nie oryginalnego ale bardzo dobrego z poprzednim e34 się udało 3 miechy walki i jak zegarek 520i m20b20

wiec specjalistą nie jetem ale potrafię używać kluczy i logicznie myślę.

 

teraz mam wrażenie że e36 przyśpiesza na pierwszym i drugim biegu do 3500 rpm jak moje stare 520i m20b20

 

proszę o wskazówki co dalej i gdzie ewentualnie szukać usterek

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik założył Ci gaz bez sondy lambda?

 

Zacznij od tego, potem przeplywomierz spróbuj podmienić.

Nie wierze ze bez sondy nie masz błędów. Przeciez silnik wtedy nie wie jak dawkowac paliwo.

 

Zmien gazownika no i znajdz mechanika lepszego

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety DME nic nie powiedziało sprawdzałem programem car scanner 1.0 i 4.07

pytanie jest takie how to

sonda która jest teraz wkręcona w wydech ma tylko dwa kable.

biorąc to pod uwaga, że to swap (który nie ja robiłem) to nie wiadomo czy to od tego

komputer to motronic bosha bodzajże 3.1 nie pamiętam teraz tego numerka

poszukam jaka tam ma być sonda lambda i zobaczę gdzie mam przylutować te kabelki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok znalazłem sonde i zamówie ją BOSCH 0258005324

sonda 1V

 

tylko ciekawe czy znajdę tą kostkę bo nigdzie jej nie widziałem do której mam to przykręcić.

a schematu by to podłączyć też mam problem by znaleźć (znaczy gdzie wlutować)

 

ma ktoś takowy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kostka od sondy znajduje się pod rozrusznikiem przynajmniej w e34 i przypuszczam że u ciebie też.Skoro nie ma jej błędu to możliwe że masz sterownik bez sondy.

Ja proponuję założyć ori dolot i podłączyć auto pod disa żeby mieć pewność że nie ma błędów.Druga sprawa to przepływka, czujnik temperatury płynu i powietrza często nie generują błędu tylko błędny sygnał i nadają się do wymiany.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mam sterownik bez sondy to czy podłączenie coś zmieni czy po prostu pominie ten sygnał komputer??

z ori dolotem może być problem ponieważ jak ktoś robił SWAPA to w to miejsce wsadził zbiorniczek od wspomagania i filtr węglowy.

pytanie gdzie jest ten czujnik powietrza bo można go sprawdzić jakimiś domowymi sposobami tylko że nie mam go pod kolektorem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.