Skocz do zawartości

[e60] 530d po czyszczeniu kolektora nie odpala. ROZWIĄZANY


Piotr e60

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis posanowiełem wyjac kolektor dolotowy egr i wyczyscic ich. Po złożeniu silnik odpalił na ułamek sekundy i zgasł teraz nie chce odplic, nawet nie łapie. Czy mozliwe, ze silnik zassał jakies syfy typu mazia powstała z sadzy i oleju, które podczas czyszczenie zostały jeszcze w kolektorach i cos sie stało ?Czyszczac te wloty na cylindry nie ukrywam ze jakies syfy sadzowo olejowe mogły tam wpasc. Podpiałem pod inpe i pokazuje czujniki powietrza zasysanego i od swiec zarowych. CO ROBIC ? :cry2: Edytowane przez Piotr e60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tyłu kolektora, po prawej stronie od dołu masz czujnik powietrza, może nie podłączyłeś do niego kostki, albo czyszcząc popsułeś czujnik.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kostki sprwadzałem, 3 odłączałem tj. egr od tych klapek w kolektorze i od prawdopodobnie czujnika ale wszystkie sa na swoim miejscu. ALE gdyby czujnik podawał zła informacje do koputera to by wgl nie odpalał? Z tego co mi wiadomo to żle by sterował dawke przez zepsutu czujnik i np silnik nierówno pracował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Inpa Ci pokazała, że coś nie tak z czujnikiem. Może źle poskładałeś/podłączyłeś sterowanie klapek i teraz są zamknięte, czyli nie dopuszczają powietrze do silnika. Trzeba było od razu je wyrzucić.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wtyczka od listwy na miejscu. Co do klapek to cały czas wysterowane sa na otwarte, dopiero pod wpływem ciśnienia sa otwierane lub zamykane wiec klapki chyba odpadaja. A sprwa z tym syfem którego troche wleciało w silnik przy czyszczeniu tych wlotów to czy to moze miec jakis wpływ na te objawy? Co radzicie jutro rozebrac jeszcze raz i popatrzec tam wszystko złozyc i testowac ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nic innego Ci nie zostało, rozebrać i na nowo poskładać. Odrobina syfu nie powinna zaszkodzić, no chyba, że syf wleciał w każdą dziurę dolotową, a to raczej niemożliwe. Możesz jeszcze zdjąć rurę z egr, psiknąć plakiem i odpalić silnik. Może wszystko się odblokuje. Plak tak jakby omija czujniki, to znaczy, silnik odpali nawet jeśli czujniki są padnięte.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak zrobiłem, siostra kreciła a ja psikałem tylko ten plak nie był zasysany chyba za dobrze, wrecz bym nawet powiedział ze wypychany (jednak zamkniete klapki??? i nie chce ssac? ) Dobra dzieki chłopaki! jutro koło południa bede pisał co i jak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plakiem do diesla? Jak on ma odpalić, skoro nie ma samozapłonu diesla, świece żarowe mogą być wyłączone przez błąd, a plak od kompresji nie odpali :mrgreen: :duh: , napisz jaki dokładnie błąd z czujnikiem powietrza, bo tam są różne ;p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Plakiem do diesla? Jak on ma odpalić, skoro nie ma samozapłonu diesla, świece żarowe mogą być wyłączone przez błąd, a plak od kompresji nie odpali :mrgreen: :duh: , napisz jaki dokładnie błąd z czujnikiem powietrza, bo tam są różne ;p

Odpali dizel na plaku, sprawdzone :wink:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedz co Ci się dzieje na zegarach jak próbujesz odpalić auto ?

 

Opisz dokładnie, wkładasz kluczyk, przekręcasz, pojawiają się kontrolki, pompa chodzi i 3 pozycja próba odpalenia ? coś się dzieje na zegarach ? jakiś dźwięk wokoło ? cokolwiek czy kompletna cisza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wkładam kluczyk, przekrecam, pompa chodzi i próbuję odpalic i nic, kreci jak szalony ale nic. Odpinałem kosc od klapy gaszenia zero efektów. Mam rozpiety dpf od turbiny tzn. sruby popuszczone i jak krece to leci dymek czyli paliwo dochodzi, poza tym jakby był zapowietrzony to cisnienia na listwie by nie było a czujnik podaje ze cisnienie jest. dobra ide zaraz jeszcze to rozbiore ten kolektor i zobacze klapki. Zwrócic na cos uwage?

Błedy od czyjnika tem. pow. zasysanego pogineły. Teraz pokazuje aby swiece zarowe i 4A63 EWS Manipulation ale to chyba dlatego ze z poziomu impy sprawdzałem czy wiatrak mi chodzi.

 

EDIT

Dobra juz mam, ale pierdoła. Pierdoła ale wazna. Wklejam link do tematu z rozwiazniem, dodam ze wczesniej nie pokazywał inpa mi tego bledu. Jeszcze raz dzieki chłopaki :cool2:

viewtopic.php?f=48&t=154129

 

Jeszcze małe pytanko, zostawic wezyk od podcisnienia na klapkach zeby chodziły czy zdjac wezyk i go zaslepic zeby cisnienie nie uciekało i zeby klapki były wysterowane na otwarte cały czas. Dodam ze wczesniej miałem ten wezyk pekniety co dochodzi do sterownika klapek i byly caly czas otwarte i to sporo km tak było bo wezyk był pruchnem całkowicie az sie sypał jak popiuł.

Edytowane przez Piotr e60
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy błąd 4A63 EWS Manipulation oraz brak możliwości uruchomienia samochodu mógł być spowodowany tym, że odłączyłeś akumulator kiedy kluczyk był w stacyjce? Edytowane przez piwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plakiem do diesla? Jak on ma odpalić, skoro nie ma samozapłonu diesla, świece żarowe mogą być wyłączone przez błąd, a plak od kompresji nie odpali :mrgreen: :duh: , napisz jaki dokładnie błąd z czujnikiem powietrza, bo tam są różne ;p

no to byś się zdziwił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.