Skocz do zawartości

E39 2.0 Prosze o pomoc Grzechotanie, "trykotanie" NIE Vanos.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Otóż od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem E39 z silnikiem 2.0 podwójny Vanos.

(Wcześniej byłem mniej szczęśliwym posiadaczem 318TDS.)

Bezpośredni po zakupie nie było żadnych poważniejszych problemów.

Od około 1,5 miesiąca walczę z „trykaniem” „grzechotaniem ” jakby plastiku w silniki wydobywającym się moim zdaniem z okolic filtra oleju. Trykanie uwieczniłem na filmie.

Na tym słychać o czym mówię od 30sekundy

Na tym z kolei słychać bardziej dokładnie cały czas.

Samochód zimny po odpaleniu trykania nie ma zaczyna się rozgrzewać po około 3 minutach zaczyna trykać, grzechotanie to jest słyszalne podczas schodzenia z obrotów jak i wchodzenia na obroty (lecz bardziej przy schodzeniu).

Na wolnych obrotach grzechotania brak.

Oto co do tej pory wyeliminowałem/zrobiłem.

Świeży olej jaki zaleca fabryka valvoline 5w30 dedykowany bmw z filtrem mann.

Naprawa Vanos (który po rozebraniu okazał się dobry ale zestaw naprawczy i tak został wymieniony na beisasystem, skasowany również ewentualny luz osiowy tulejek ) przeprowadzona tak jak należy.

Sprawdzona Disa (sprawna 100%)

Odpalany bez visko i paska dalej to samo.

Przy odpalaniu nic nie grzechocze nic nie stuka żadne popychacze ani nic, olej z filtra również się nie cofa.

Auto ma 100% oryginalny przebieg 195tyś

Łańcuch rozrządu raczej również odpada ponieważ słyszałem już kilka łańcuchów grzechoczących w bmw ale u mnie to na pewno nie to po resztą on grzechotał by cały czas a tu zimny i po rozgrzaniu cisza.

Skończyły się mi pomysły dlatego może ktoś coś doradzi, może ktoś spotkał się z podobnym zjawiskiem.

Odpalałem również auto bez założonego wkładu filtra oleju myślałem że może on blokuje przepływ ale to również nie to.

Aby 100% wyeliminować vanos odpalałem auto również na odłączonym vanosie tzn. wypięte wtyczki sterujące.

Wszystkie plastyki sprawdzałem żadne z nich również nie wpada w taki rezonans.

Mam wrażenie że jak przykładam rękę do filtra oleju to trykanie czuje pod ręką.

Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś podpowiedzi sugestie.

Opublikowano

Witam.

Nikt nie miał podobnych problemów?? Żadnych pomysłów. Prosiłbym o jakieś opinie możne podrzuci ktoś punk zaczepienia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napęd pompy oleju.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Możliwe że napinacz łańcucha rozrządu jest uszkodzony i nie trzyma ciśnienia na rozgrzanym oleju. Wtedy będzie tak robił. Z identycznym zachowaniem spotkałem się w mercedesie.
Opublikowano

Witam.

No napinacz byłoby to możliwe ale tak jak pisałem zimny cisza nie grzechocze, rozgrzewa się grzechocze, gorący nie grzechocze.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witam po długich bajach prawdopodobnie znalazłem przyczynę mojego grzechotania informacja z innego forum

Wada fabryczna silników M52TU wyeliminowana w styczniu 2000 roku.

To rzężenie to pulsacja oleju w pompie olejowej na jakimś tam zaworku (nie pamiętam szczegułów)

Dźwięk przedziwny i nie do uwierzenia, że powstaje w układzie smarowania :zakrecony:

Nic z tym nie zrobisz, nie jest to szkodliwe dla silnika.

Znam 3 M52TU, które tak grają w fazie rozgrzewaniu silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.