Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich na forum,

mam problem z moim nowym nabytkiem BMW 116i. Samochód kupiony od prywatnej osoby, z poczatku wszystko dobrze (samochód sprawdzony przez rzeczoznawcę), przejechane 300 km, radość ogromna, która nie trwała długo. Po wymianie oleju i filtrów samochód zaczyna strasznie dymić na niebiesko. Co się okazało .. początkowo myślano, że odma, pasuje, potem okazało się że musi być coś jeszcze, wiec szukano problemu w kolektorze ssacym, a zatrzymano się na uszczelniaczach zaworowych. Zgadzam się oczywiście, bo pierwsze o czym pomyślałam to uszczelniacze. Zdjęto głowicę, oddano do planowania i okazało się, żę zużyte są pierścienie tłokowe ... samochód ma potwierdzone 110 000 km ... jestem w szoku, że coś takiego mogło sie zdażyć w takim samochodzie, nigdy nie bity, oryginalny lakier ... co o tym myślicie? Co może mieć na sumieniu poprzedni właściciel ? Nadmieniam, że mechanicy obecnie pracujący nad jedynką są zaufanymi osobami znającymi się na swoim fachu. Myślicie, że dolał moto-doktora? Przegrzał go ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jaki olej wlalas?

Jaki byl poprzednio?

Silnik byl juz rozbierany?

W oparciu o jakie badanie mechanicy stwierdzili zurzyte pierscienie?

Opublikowano
Wlany został Castrol 5w30 i wedlug poprzedniego wlasciciela taki byl lany. Silnik nigdy wczesniej nie byl rozbierany. Szczerze? Nie mam pojecia o szczegolach dotyczacych pierscieni. Wiem, że mieli poczatkowo wymienicz uszczelniacze zaworowe, rozebrali co musieli i oddali glowice do planowania, kolejnego dnia dostalam telefon, ze dol silnika nieszczelny i trzeba wymienić pierścienie. Tak jak mowie, na poczatku obstawiali odme, zaslepili, samochod postal noc i rano problem dymienia powrocil wiec szukali dalej. Jakies pomysly?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciezko muwic o pomyslach jak Ci diagnozuja usterke na chybil trafil...

Sprawdz jaki kolor ma glowica pod deklem zaworow - powinien byc srednio zaparzonej herbaty i bez nagaru jesli jest ciemno brazowy czy w odcieniu czerni to poprzedni wlasciciel nie jezdzil na tym castrolu...

Ten castrol jest olejem z dodatkami myjacymi wiec jesli ktos jezdzil na oleju bez tych dodatkow to wyplukalas nagar ktory sie zbieral i uszczelnial

Jak Ci wymienia pierscienie to bedzie 12 sztuk- wez pierscien w dwie rece i obruc rece o 180 stopni...

4 moga sie wygiac ale 8 ma peknac

Jesli tak sie stanie to wymienili dobre na nowe

Zweryfikuj sobie przebieg jak jest glowica sciagnieta bo 110 tys to troszke malo na tak gruba naprawe

w cylindrach na gorze zobaczysz otoczke tzw. rant przejedz paznokciem z dolu do gory powinien byc lekko wyczuwalny jesli bedziesz mocno zachaczac paznokciem to przebieg jest zanizony

Ile to autko ma lat?

Opublikowano
Byłam dzisiaj w warsztacie, żeby zasięgnąć informacji. Oddali głowice do regenracji, wymienią pierścienie i tyle. Autko jest z 2005 r., zewnętrznie nie wykazuje nadmiernego zużycia. Poprzedni właściciel przez ostatnie 50 000 km wymieniał olej TYLKO co 30 000 ... mowia, ze to tez moglo byc przyczyna takiej awarii, bo po 15 000 olej traci swoje wlasciwosci.. .
Opublikowano
To akurat jasne że wymiana powinna być co 10-15 tys KM. Jednak to nie sam olej mógł to spowodować.Coś poprzedni właściciel zatail raczej
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
mowia, ze to tez moglo byc przyczyna takiej awarii, bo po 15 000 olej traci swoje wlasciwosci..

Ciekawi mnie jakie badanie oleju przeprowadzili zeby to stwierdzic i wydac taka opinie...

Ja sie do tego odniose tak:

jesli producent auta udziela rekomendacji na olej i dopuszcza jakis przebieg to nie dlatego ze olej ma ladna butelke tylko dlatego ze przeprowadzil testy i ten olej wypadl najlepiej a przy zalecanym przebiegu musi posiadac swoje wlasciwosci...

Ja mysle ze poprzedni wlasciciel nic nie ukryl - uszczelniacze w 10cio letnim samochodzie maja prawo odmuwic posluszenstwa - tam sa ogromne skoki temperatur a to tylko guma

Osobiscie jestem zniesmaczony diagnozowaniem twojego auta ale nie mnie jest dane to oceniac...

Opublikowano

Kolejny przykład jak serwis long life zabija silnik..nie istnieje olej, który przez 30 tys. zachowuje wystarczające parametry

 

a rekomendację producenta to można sobie między bajki włożyć

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie istnieje olej, który przez 30 tys. zachowuje wystarczające parametry

Zatem z calym szacunkiem podaj mi prosze na to jakies argumenty

To jest teoria z lat gdy dostepny byl tylko olej mineralny ale technika poszla do przodu tak z olejami jak i z samochodami - popatrz tylko jak silnik ewoluowal przez 30 lat...

Oczywiscie nikt nikomu nie zabroni zmieniac oleju co 10 tys

rekomendację producenta to można sobie między bajki włożyć

Nie wiem na jakiej podstawie tak sadzisz ale producentom olejow najbardziej zalezy wlasnie na niej a droga do wygrania castingu na rekomendacje nie jest latwa...

Opublikowano
Szczerze? Jak dla mnie oczywistym jest, ze olej wymienia sie miedzy 10-15 tys km. Zawsze tak mnie uczono i tak postępowałam, nigdy żadnych problemów z silnikiem. Naprawa ma byc wykonana na piatek, także dam znac co i jak. Dodatkowo oprócz problemow z silnikiem wyszło, ze był pospawany łącznik ... Takich rzeczy na prawdę sie nie robi... .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kiedy mnie uczono to bylo 8 -10 tys i doskonale was rozumiem ale ja jestem troszke w lepszej sytuacji bo pracuje przy produkcji samochodow i widze jek sie przeprowadza takie testy i ile pochlaniaja kasy

auto nie psuje się po przejechaniu 300 km od zakupu.To wiadomo ,że na sztukę zrobione było

Wiesz dobrze ze kazdy kupujacy samochod odkreca korek wlewu oleju na pracujacym silniku - a kolezanka nic nie mowi o przedmuchach wiec zakladam ze bylo Ok

Jesli poprzednik jezdzil np na polsyntetyku a kolezanka wlala syntetyk myjacy to 300km wystarczylo lecz mozna to bylo naprawic na dwa sposoby i zamknac sie max w 300 zeta z czesciami

Co do lacznika zgadzam sie z toba ale jak mozesz to wrzuc jego fotke bo moze pokazali Ci spawy fabryczne zyskujac twoje zaufanie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlalas olej zgodny z poprzednikiem tylko castrol jest myjacy a inne marki nie wszystkie ale nie ma co roztrzasac 10 lat dla uszczelniaczy to duzo.Ich koszt jest znikomy ok.30 zeta na wszystkie zawory a glowicy nie trzeba sciagac ale koniecznie trzeba pomyslec jak to zrobic

Ten lacznik wola o pomste do nieba...

Nowy kosztuje ok 50 zl - to nie jest swierzy spaw.Ktos na tym jezdzil ale jak robil takie oszczednosci to juz mam podejrzenia czy lal ten.olej co powinien...

Opublikowano
Po tym łączniki tez mam watpliwości. Mechanicy początkowo chcieli to robic bez zdejmowania głowicy ale jednak ja zdjęci i okazało sie ze głowica do regeneracji, i pierścienie do wymiany. Jakos nie wierze właścicielowi, tymbardziej ze mechanicy po tym co widzieli rowniez ... Gdyby jeszcze krotko był właścicielem auta, ale był w jego posiadaniu od 2013 r. I przejechał 50 000 km wiec olej musiał zmieniać ..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mechanicy początkowo chcieli to robic bez zdejmowania głowicy ale jednak ja zdjęci i okazało sie ze głowica do regeneracji, i pierścienie do wymiany.

Gdyby tak chcieli to tak by zrobili...

A co jest powodem regeneracji glowicy?

Nie gniewaj sie ale z twojego opisu przebiegu naprawy wynika ze sciagneli glowice a nastepnego dnia stwierdzili nieszczelnos dolu a bez kompresji tego nie sprawdzisz...

Piaalem Ci jak sprawdzic czy pierscienie byly dobre - zrob to a sprawa Ci sie rozjasni gdzie i na jakich kosztach powinna sie zakonczyc naprawa...

Opublikowano
Samochód sprawdzał rzeczoznawca i nie zauwazyl takiego lacznika :lol:

Też myślę że średni był ten rzeczoznawca.

Co do wcześniejszych wypowiedzi to uważam że naprawa też przebiega średnio. A gdzie próba olejowa przed ściągnięciem głowicy aby określić co jest problemem. Poza tym jasne że lepiej robić wymianę uszczelniaczy na ściągniętej głowicy robota zrobiona jest wtedy kompleksowo i porządnie.

 

A co do odkecania korka oleju na zapalonym aucie. To chyba jak auto ma silnik na wykończeniu odkrecasz a ono obroty gubi.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
ja w swojej 116i robiłem remont przy 213tyś przebiegu, a nie dymiła- Tylko brała olej hektolitrami :DD U mnie mechanicy stwierdzili, że ktoś kto robił rozrząd mógł coś spaprać i dlatego tak sie działo, a nie inaczej. Z którego roku jest autko?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Opublikowano
ja w swojej 116i robiłem remont przy 213tyś przebiegu, a nie dymiła- Tylko brała olej hektolitrami :DD U mnie mechanicy stwierdzili, że ktoś kto robił rozrząd mógł coś spaprać i dlatego tak sie działo, a nie inaczej. Z którego roku jest autko?

Też ciekawe podejście a co ma rozrząd do brania oleju? Gdybyś miał przestawiony rozrząd miałbyś ogólnie problemy z mocą i praca silnika. Co do brania oleju bmw dało ciała to samo co w oplu. A wydawać się może że premium zobowiazuje

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.